Maak je eigen lijnennet

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
LIJN66
Berichten: 16
Lid geworden op: do 29 nov 2018, 09:52
Locatie: Ergens in het zuiden

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor LIJN66 » za 03 aug 2019, 15:35

of gebruik deze: http://beno.uk/metromapcreator/
het nadeel is wel dat je het steeds moet opslaan
Beste Reizgers, De trein van 11:05 Naar Mönchengladbach, Düsseldorf en Hamn Vertrekt van spoor 1a

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 6023
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor ArrivaBas » za 03 aug 2019, 15:47

Ik ben zelf geen fan van die tool. Het is behoorlijk ingewikkeld om lijnen naast elkaar te leggen en er is geen mogelijkheid om het font te veranderen. Voor mensen die het liefst gratis willen tekenen raad ik Paint X (voor MacOS) of Paint.net (voor Windows) aan. Met Paint X is het kopiëren van vormen heel makkelijk en bij Paint.net zit een optie om lagen toe te voegen. Zelf heb ik Paint.net alleen nog gebruikt voor mijn repaints in OMSI.
12-3-2020: Trein 2.666 km, Bus 87 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Jef400
Berichten: 4940
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor Jef400 » zo 04 aug 2019, 11:48

Ik ben als buitengewoon matige tekenaar weer fan van Inkscape. Lagen, tools en heel veel mogelijke diepgang.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2347
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor julsteren » zo 18 aug 2019, 20:36

Al een tijdje mee druk geweest.. Fictieve spoorkaart van Nederland, gewoon een simpel kladje in MS Paint, alle sprinters in ZH hebben een R-nummer (R-net), in Flevo en NH een S-nummer (S-bahn Amsterdam), en in limbabwe de RE en RS, Zp-Odz is de S-bahn Hengelo. Ook heb ik wat gehusseld in de lijnvoering van de IC's, en dat achterlijke ETMET afgeschaft, zet maar langere treinen in dan.

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie er van vinden (A) maar wees niet te hard, het zijn maar wat fantasiespinsels en her en der zal het wel helemaal niet reëel zijn.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.

MetroRET
Berichten: 2051
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor MetroRET » zo 18 aug 2019, 21:24

IC 12500 en 12700 bestaan al een tijdje niet meer en zijn de 600 en 1800.

Waar is de kwartierdienst tussen Amsterdam-Haarlem, Amsterdam-Uitgeest, Rotterdam-Goverwelle, Den Haag-Goverwelle, Arnhem-Nijmegen, Breukelen-Veenendaal, Den Haag-Leiden, Leiden-Alphen, Den Haag-Dordrecht & Tilburg-'s-Hertogenbosch (IC+SP) qua sprinters ?

En waar is de kwartierdienst tussen Amsterdam-Den Haag, Den Haag-Utrecht, Schagen-Amsterdam, Schiphol-Utrecht qua Intercity's ?
Tevens is Den Haag - Nijmegen onmogelijk gemaakt in het nieuwe Utrecht Centraal.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34071
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor Daniel » zo 18 aug 2019, 21:35

Den Haag - Nijmegen kan nog prima in het nieuwe Utrecht Centraal... als je vanaf spoor 11/12 richting het oosten verder rijdt kom je immers uit op dezelfde sporen als die de Sprinters vanaf spoor 14/15 richting Bunnik nemen :wink:

Wat mij zogauw opviel was dat de kwartiersverdichting tussen Dordrecht en Gorinchem in deze kaart verdwenen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2347
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor julsteren » zo 18 aug 2019, 21:37

Ik geloof heilig in een concept van lagere frequenties en treinen met meer capaciteit :mrgreen: misschien is mijn denkwijze wat aan de Duitse kant..
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.

JothamvW
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor JothamvW » zo 18 aug 2019, 21:39

Maar even wat eerste dingen op trajecten waar ik vaak reis:

En de 3600 is niet alleen te weinig voor Tilburg - Den Bosch, maar je geeft die lijn ook nog extra reizigers door te stoppen te Elst, Wijchen, Tilburg Universiteit en Gilze-Rijen, en maak je het vertragingsgevoeliger door na Roosendaal door te rijden naar Vlissingen via alle tussengelegen stations.

Je hebt de 7500 doorgekoppeld van/naar Zutphen; dat past momenteel niet op Arnhem Centraal.
De 7400 heb je richting Haarlem doorgetrokken; dat is op Amsterdam Centraal dan weer niet inpasbaar.
En hoewel Den Haag - Nijmegen inderdaad kan mis je daardoor rechtstreekse IC's Utrecht Centraal - Schiphol.
Frequent reiziger in de regio Arnhem Nijmegen, in het bijzonder de lijnen 4, 7 en 331 in Arnhem en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Ook vaak op vrijdagen in de Arnhemse lijn 1 naar Velp en in de weekenden diezelfde lijn 1 en diverse treinen.

Gebruikersavatar
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor Yanaike » zo 18 aug 2019, 21:42

julsteren schreef:Al een tijdje mee druk geweest.. Fictieve spoorkaart van Nederland, gewoon een simpel kladje in MS Paint, alle sprinters in ZH hebben een R-nummer (R-net), in Flevo en NH een S-nummer (S-bahn Amsterdam), en in limbabwe de RE en RS, Zp-Odz is de S-bahn Hengelo. Ook heb ik wat gehusseld in de lijnvoering van de IC's, en dat achterlijke ETMET afgeschaft, zet maar langere treinen in dan.

https://ibb.co/GsFVmS7

Ben benieuwd wat jullie er van vinden (A) maar wees niet te hard, het zijn maar wat fantasiespinsels en her en der zal het wel helemaal niet reëel zijn.


Je gaat vooral terug in frequenties zo te zien. Wat is precies het voordeel van je plan t.o.v. het spoorlijnennet zoals dat vandaag de dag rond rijdt?
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 21 aug 2019, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2347
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor julsteren » zo 18 aug 2019, 22:23

JothamvW schreef:Maar even wat eerste dingen op trajecten waar ik vaak reis:

En de 3600 is niet alleen te weinig voor Tilburg - Den Bosch, maar je geeft die lijn ook nog extra reizigers door te stoppen te Elst, Wijchen, Tilburg Universiteit en Gilze-Rijen, en maak je het vertragingsgevoeliger door na Roosendaal door te rijden naar Vlissingen via alle tussengelegen stations.

Je hebt de 7500 doorgekoppeld van/naar Zutphen; dat past momenteel niet op Arnhem Centraal.
De 7400 heb je richting Haarlem doorgetrokken; dat is op Amsterdam Centraal dan weer niet inpasbaar.
En hoewel Den Haag - Nijmegen inderdaad kan mis je daardoor rechtstreekse IC's Utrecht Centraal - Schiphol.


Je beschrijft nu precies de situatie voor de dienstregeling van 2007 :wink: is precies waar ik naar neig.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.

PHS
Berichten: 2790
Lid geworden op: vr 28 okt 2016, 14:32

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor PHS » zo 18 aug 2019, 22:32

julsteren schreef:Ik geloof heilig in een concept van lagere frequenties en treinen met meer capaciteit :mrgreen: misschien is mijn denkwijze wat aan de Duitse kant..

Serieus, waarom? Hogere frequenties met kortere treinen leiden tot meer reizigers dan lagere frequenties met langere treinen. Of wil je dat we allemaal de auto gaan nemen? En heb je het nieuwsbericht gelezen over de sterker dan verwachte groei van het aantal reizigers?

En er zitten heel wat rare keuzes in naar mijn mening. Tilburg Reeshof gaat terug naar 1x/u, maar Gilze-Rijen krijgt 3x/u - terwijl Tilburg Reeshof toch echt veel meer reizigers trekt. En waarom wil je 10x/u van Almere Centrum naar Lelystad Centrum en v.v. rijden, waarmee het even veel treinen krijgt als Den Haag - Rotterdam en Schiphol - Amsterdam Zuid?

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2347
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor julsteren » zo 18 aug 2019, 22:58

Volgens mij heb ik van te voren aangegeven er niet te serieus op in te gaan?
Het zijn wat 'leuke' hersenspinsels, de 3600 die zoals vroeger stopt op Gz, Tbw enzovoorts... De jaren '90 waarin het achterste treinstel van de IC Gvc-Es er in Dv af ging om als stopper door te rijden, een ECHTE intercity in Zeeland, love it *O*
De lijnvoering in Flevoland is als een echte S-bahn hoort te zijn, moeilijk frequent en bundels.

De frequenties zijn dan weer wel wat aan de lage kant, maar volgens mij kan Stavoren prima met 1x2u een trein.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.

MetroRET
Berichten: 2051
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor MetroRET » zo 18 aug 2019, 23:06

Maar de vraag is of we terug moeten naar de situatie als in de jaren 90... soms is iets uit het verleden niet altijd beter dan in het heden. :wink:

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2347
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor julsteren » zo 18 aug 2019, 23:08

Hoeft ook helemaal niet, past niet bij onze huidige vervoersvraag. Maar het was wel een stuk mooier toen :wink:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.

umbusko
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor umbusko » ma 19 aug 2019, 00:46

Wel +1 voor het aan de juiste kant van ieder station vertrekken van alle lijntjes. :Y

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2347
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor julsteren » di 20 aug 2019, 18:34

Omg! Sorry Olst! -o- was het even vergeten, ik gun Olst geen lijden onder de bediening met enkel lijn 161 en dat buurtjoekel.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.

JordiBrabant
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor JordiBrabant » di 20 aug 2019, 20:22

Compensatie voor Zwolle Zuid?
Maar waar is Heerenveen IJsstadion?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.

MetroRET
Berichten: 2051
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor MetroRET » di 20 aug 2019, 20:23

En de stoppende Intercity over die Lelylijn.
En de 7900 naar Lelystad en 1x/uur een (echte) IC ten noorden van Zwolle. :?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 43656
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor Suus » wo 21 aug 2019, 07:57

isaacp schreef:spoorkaart 2050

Ik had verwacht dat Nederland in 2050 door de stijging van de zeespiegel kleiner zou zijn, niet groter :shock:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3278
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor Zugführer » wo 21 aug 2019, 09:55

Een aantal berichten die nogal op de man speelden verwijderd
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km | 2018: 31.044 km | 2019: 26.639 km

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2347
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor julsteren » wo 21 aug 2019, 10:07

:pos: :pos: :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3278
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor Zugführer » vr 23 aug 2019, 20:44

Nog maar een aantal berichten verwijderd. Wat in dit topic gepost wordt hoeft echt niet allemaal tot in de puntjes te kloppen, maar als je ideeën op het forum wil delen is enige onderbouwing welkom. Een (fantasie)lijnnennet delen is prima, maar probeer er in ieder geval wat van te maken. Rücksichtlos lijntjes trekken met Paint kan iedereen en daar zit niemand op te wachten.
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km | 2018: 31.044 km | 2019: 26.639 km

Vrokky
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor Vrokky » wo 27 nov 2019, 09:44

Welke tool gebruiken jullie?

Trainboy199
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
Locatie: DAV/DMG-gebied

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor Trainboy199 » ma 10 feb 2020, 11:56

Laat ik eens de stilte doorbreken.

Heb zelf een fictieve versie van het DAV-gebied gemaakt van hoe ik graag het OV in dit gebied zo zien.
Hiermee doe ik wel misschien dingen die in het echt niet zouden kunnen en/of wenselijk zijn. Maar goed.
https://drive.google.com/open?id=1aTLZmSfWS7LI4issa24LdjzAhMirDkIp&usp=sharing

Wat heb ik veranderd?
Stadsdienst Dordrecht

Lijn 1:
Ja deze lijn komt weer terug, wel met een aantal aanpassingen.
Deze lijn rijd in Stadspolders in 2 richtingen en keert bij Station Stadspolders.
Hij rijd in Dubbeldam over de Rechte Zandweg en langs het Damplein.
Hij rijd in Sterrenburg een iets groter rondje via de Kometenlaan en Octant
En keert bij de halte Winkelcentrum Wielwijk. (Nieuwe naam voor halte Admiraalsplein)
Lijn 2:
Deze rijd weer de oude route via de Noordhoevelaan en de Crayensteinstraat om Dubbeldam weer een snellere verbinding te geven met het station.
En is gekoppeld aan lijn 22 naar Zwijndrecht Walburg
Lijn 3:
Deze lijn rijd door naar Station Stadspolders en rijd in Oudelandshoek in 2 richtingen.
Niet meer gekoppeld aan lijn 5
Lijn 4:
Deze lijn rijd door naar de Laan van Europa. De halte Van der Steenhovenplein word verplaatst dat deze meer in de route ligt (op de Laan van London) en er komt een nieuwe halte halverwege de Laan van London t.b.v. het Sportpark.
En hij rijd op de Staart weer in 2 richtingen.
In de spits gekoppeld aan lijn 8 op de Laan van Europa.
Lijn 5:
Deze lijn rijd door naar Station Stadspolders en rijd in 2 richtingen in Stadspolders.
Blijft wel gekoppeld aan lijn 7 niet meer aan lijn 3.
Lijn 7:
Route ongeweizigd.
Wordt gekoppeld aan lijn 5 en lijn 27 naar H.I.Ambacht Cascade via Zwijndrecht Nederhoven.
Lijn 8:
Route ongeweizigd.
Wordt in de spits gekoppeld aan lijn 4 op de Laan van Europa.
Lijn 9:
Gaat rijden via de Halte Wilhelminaboom en Drechtwerk.
Lijn 10:
Gaat weer rijden zoals deze reed tussen 2013 en 2015.
Lijn 11:
Nieuwe lijn door de Vogelbuurt. Gekoppeld aan lijn 10
Lijn 12:
Nieuwe lijn door de binnenstad, kan gezien worden als de toeristenlijn.
Dordrecht krijgt ook 3 buurtbuslijnen:
713: Zkh Dordtwijk-Nieuw Krispijn-Centrum-CS (gekoppeld aan lijn 702)
714: Zkh Dordtwijk-Dubbeldam-De Hoven-Stadspolders (gekoppeld aan lijn 701)
715: Zkh Dordtwijk-Sterrenburg-Wilgenwende

Drechtstedenlijnen
Lijn 21:
Oude lijn 21.
Rijd niet meer naar Ridderkerk. Maar rijd tot Zwijndrecht Walburg. Met een rondje langs de Van Hogendorplaan.
Lijn 22:
Nieuwe lijn. Rijd vanaf Dordt CS via Centrum naar Zwijndrecht Station, Ziekenhuis en Walburg.
Gekoppeld aan lijn 2
Lijn 23:
Nieuwe lijn. Rijd vanaf Zwijndrecht Station naar Develsingel, Ziekenhuis, H.I.Ambacht Volgerlanden, De Sandeling en Cascade.
Lijn 24/25:
Oude lijnen 14/15.
Rijden weer zoals in de periode tussen 2007 en 2009.
Lijn 26
Oude lijn 16
Rijd in Papendrecht via halte Centrum.
Lijn 27
Nieuwe lijn. Rijd vanaf Dordt CS via Centrum, Zwijndrecht Station, Nederhoven, Ziekenhuis naar H.I.Ambacht Volgerlanden en Cascade
Lijn 28/29
Oude lijnen 18/19
Geen verandering
Lijn 30
Oude lijn 13
Rijd na Sliedrecht Burg. Winklerplein door naar Sliedrecht Station en De Lockhorst en doordeweeks door naar NO Kwadrant.

Stadsdienst Gorinchem
Lijn 1/2
geen verandering
Lijn 3/4
Rijden wel langs de Evenementenhal
Lijn 5:
Rijd vanaf het station door naar de Stalkaarsen.
Lijn 6:
geen verandering

Stadsdienst Sliedrecht:
Ja Sliedrecht krijgt een Stadsdienst. Dit komt omdat het te moeilijk is om alle gedeelten te bedienen met de andere lijnen.
Lijn 1:
Baanhoek-Burg. Winklerplein-Stormrand
Lijn 2:
Burg. Winklerplein-Binnenstad-Nijverwijk

R-NET
R-NET, tja je omkomt er niet aan. Het moest en zal ook hier komen.
Lijn 488:
Is hetzelfde als lijn 488 bij Qbuzz. Stopt alleen op iets minder haltes onderweg
Lijn 489:
Is hetzelfde als de 489 nu maar stopt in Alblasserdam op minder haltes.
Lijn 491:
Hetzelfde, behalve dat deze in Rotterdam via de Reijerwaard rijd.
Lijn 492:
Rijd vanaf Dordrecht Slangenburg via Zkh Dordtwijk en Leerpark naar Dordt CS. Daarna door naar Centrum, Zwijndrecht Station, Ziekenhuis, H.I.Ambacht Reeweg, Cascade, Waterbus Noordeinde, Ridderkerk Oostendam, Sportlaan naar Rotterdam Keizerswaard, Lombardijen en Zuidplein

Qliners
Lijn 387:
geen verandering. Stopt wel te Meerkerk P&R A27
Lijn 388:
Rijd direct via de Provincialeweg N214. Slaat hierbij wel Sliedrecht over.

Streek/Spitslijnen.
Ga even iets minder specifiek worden hier.
Lijn 72:
Hardinxveld-Giessendam Station - Boven-Hardinxveld Dorp-Station
Lijn 73:
Oude lijn 73, rijd via de Spijksedijk in Gorinchem
Lijn 673
Neemt de "Scholierenritten" via het Fortes Lyceum over van lijn 73
Lijn 74
Rijd voortaan altijd weer via Nieuwpoort.
Lijn 174
Spitslijn Sliedrecht-N214-Gelkenes
Neemt de missende verbinding Sliedrecht-N214 over van lijn 388.
Lijn 75:
Het westelijk gedeelte van deze lijn wordt aangepast en rijd niet meer naar Sliedrecht maar via Oud-Alblas naar Papendrecht Busstation en Centrum.
Lijn 76:
Gorinchem Station-Beatrix Zkh - Giessenburg - Hardinxveld-Giessendam - Sliedrecht
Lijn 78:
Leerdam West-Station-Noord-Station-Linge Polikliniek
Lijn 79:
Leerdam Binnenstad-Station-Noord- Nieuw-Schaik
Lijn 80:
Gorinchem Station-Arkelsedijk-Arkel-Meekerk P&R A27
Lijn 81:
Utrecht CS-Vianen-Lexmond-Meerkerk-P&R A27
Lijn 181:
Spits/Schoollijn
Utrecht CS-Vianen-Lexmond Nieuwe Rijksweg-Meerkerk-Arkel-Gorinchem Papland-Gomarus-Haarwijk-Station
Lijn 85:
Rijd niet meer door Leerdam Noord/West. Maar tot Leerdam Station.
Lijn 90:
Rijd tussen Rotterdam en Ridderkerk Oostendam via A15. Voor de rest geen veranderingen.
Lijn 191:
Spitslijn
Geen veranderingen vergeleken met de Arriva lijn 191.
Lijn 92:
Hetzelfde als de Qbuzz lijn 192. Maar rijd ook in de dal 1x per uur.
Lijn 116:
Brede Spitslijn, snellere versie van lijn 26.
Lijn 187:
Spitslijn, pakt missende verbinding Sliedrecht/Papendrecht-Kralingse Zoom op.
Geen veranderingen vergeleken met Arriva lijn 87.

Toeristenlijnen:
Lijn 501/801:
Dordrecht CS-Holl. Biesb.
Stopt onderweg op alle tussengelegen haltes.
801 alleen tijdens de mei en zomervakantie met Historisch materieel.
Lijn 805:
Dordt CS-Kinderdijk
Stopt niet op tussengelegen haltes
Lijn 806:
R'dam Zuidplein-Kinderdijk
Stopt niet op tussengelegen haltes

Buurtbussen "AV":
Lijn 701:
Gorinchem Station-Beatrix Zkh-Stalkaarsen-Da Vinci-Hoogblokland-Meerkerk P&R A27-Dorp-Ameide
Lijn 702:
Sliedrecht Burg. Winklerplein-Station-Wijngaarden-Bleskensgraaf-Molenaarsgraaf-Brandwijk- Groot-Ammers
Lijn 703:
Leerdam Linge Polikliniek-Station-Schoonrewoerd-Hei en Beikoop-Lexmond
Lijn 704:
Leerdam Linge Polikliniek-Station-Kedichem-Arkel
Lijn 705:
Arkel-Hoogblokland-Hoornaar-Schelluinen-Gorinchem Beatrix Zkh-Station
Lijn 771:
Gorinchem Station-Avelingen- Boven-Hardinxveld Dorp-Station
Lijn 772:
Noordeloos Dorp-Meerkerk P&R A27-Nieuwland-Leerbroek-Leerdam Station-Linge Polikliniek

Nachtbussen:
Lijn 881:
Utrecht CS-Vianen-Meerkerk-Arkel-Gorinchem
Lijn 891:
Rotterdam CS-Oostendam-Alblasserdam-Papendrecht-Sliedrecht- Hardinxveld-Giessendam- Boven-Hardinxveld-Gorinchem
Lijn 892:
Rotterdam CS-Zuidplein-Rijsoord-H.I.Ambacht-Zwijndrecht-Dordt CS-Wijken (Wielwijk > Staart)
Dordtenaar

Cas
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor Cas » ma 10 feb 2020, 16:13

En is er ook nog een reden voor al deze veranderingen, behalve veel meer DRU gebruiken voor langzamere lijnen simpelweg omdat je boos bent op Qbuzz?
請勿靠近車門


Terug naar “Ideeën OVer OV”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten