sirvinniei schreef:Ik zal op jouw net reageren als je hem ingetekend hebt
Ik heb meteen heel Rijn-Waal erin gezet (met de lijnen die voor Arnhem van belang zijn had ik al een groot deel van de reguliere buslijnen, dus heb ik het maar meteen afgemaakt).
Ik wil ook de andere concessie erbij zetten.
https://www.google.nl/maps/d/viewer?mid ... 99992&z=10
Voor de lijnnnummering:
Cxx = HOV-lijnen
Nxx = nachtlijnen (niet ingetekend)
0xx = reguliere lijnen
1xx = aanvullende lijnen / lijnen met een beperkte dienstregeling
2xx = vervangende lijnen (niet regulier dus)
3xx = evenementenlijnen (niet ingetekend)
4xx = avondlijnen
5xx = buurtbus
6xx = schoolbus
regioverdeling nummers die ik voorlopig in gedachte heb (kan nog wijzigen in de nog in te tekenen concessie):
1-9 stadslijnen
10-19 Arnhem-Nijmegen (Rijn-Waal)
20-29 Veluwe-Zuid + Achterhoek-Zuid (Rijn-Waal)
30-39 Rivierenland (Rijn-Waal)
40-49 Veluwe-Noord + Flevopolder (IJssel-Vecht)
50-59 Overijssel + Noordoostpolder(IJssel-Vecht)
60-69 Twente (Berkel-Dinkel)
70-79 Achterhoek-Noord (Berkel-Dinkel)
Nu de lijnen in Rijn-Waal met bij sommige korte uitleg met tussen haakjes welke lijn/lijnen die (deels) vervangt:
Trein (niet ingetekend):
- Arnhem - Tiel: station Hemmen-Dodewaard ingeruild voor een nieuw station bij Valburg. Station Opheusden dan hernoemen tot Opheusden-Dodewaard.
- Arnhem - Winterswijk: ongewijzigd.
HOV:
C1 Arnhem CS - Nijmegen Heyendaal (300), de spitstoevoegers op Bemmel-Heyendaal (zodra de A15 doorgetrokken is) gaan naar lijn C6.
C2 Apeldoorn CS - Nijmegen CS (91 en 331) Door deze koppeling krijgt Apeldoorn een rechtstreekse verbinding met de kantoren in Arnhem-Zuid.
C3 Velp Station - Station Ede-Wageningen (84, 352 en 331) Door deze koppeling zorgt voor rechtstreekse verbindingen naar de universiteit (Arnhem, Oosterbeek, Renkum) en de hogeschool (Wageningen, Renkum, Oosterbeek) en station Ede (Renkum). Daarnaast wordt de lijn doorgetrokken naar station Velp om ook een overstap op de trein mogelijk te maken (voor Velp-Zuid). Ook is de route door Presikhaaf gewijzigd (zie lijn 5)
C4 Arnhem CS - Duiven (60, 62) Door een rondje in Duiven te rijden is er een goede dekking. Door dit om en om te doen hebben alle haltes in Duiven ook een verbinding van/naar het station én hoeven reizigers die op het eind/begin van de route zitten niet perse het hele rondje te blijven zitten (met de bijbehorende kosten).
C5 Groesbeek De Horst/Breedeweg - Druten Busstation (5 en 85). Door de koppeling bespaar je DRU's terwijl Beuningen en Groesbeek in de brede spits een hogere frequentie (8 i.p.v. 6x per uur) krijgen. De extra reistijd voor reizigers van 85 bedraagt zo'n 4 minuten, maar krijgen er wel een betere verbinding met Beuningen. De ritten die in Beuningen eindigen blijven doorrijden naar Tiberiuslaan en gekoppeld met de lijn naar Heyendaal (waar mogelijk).
C6 Zevenaar - Nijmegen Heyendaal (300) Deze nieuwe HOV-lijn (waar al wel ideeën voor zijn) sluit in Zevenaar goed aan op de treinen van/naar Doetinchem voor een snelle verbinding vanuit de Achterhoek naar de universiteit in Nijmegen en verlichting voor de treinen op Zevenaar-Arnhem. Ook neemt deze lijn de spitsritten van de 300 over en vormt het dus een dubbele frequentie met C1. Deze rijdt uiteraard pas als de doortrekking van de A15 gereed is.
Stadsdienst Arnhem:
1 Noord - Huissen Stadswal (3,
. Huidige trolleylijn 3 die aan beide kanten door gaat rijden. Aan de noordzijde naar de Apeldoornseweg (waar ik een goede P+R locatie voorzie ter vervanging van Golflinks) en daar gekoppeld is aan lijn 2 (i.v.m. ontbreken keervoorziening) en overstap krijgt op lijn C2. Aan de zuidzijde wordt de lijn verlengd naar Huissen. In het centrum wordt de zuidelijke route bediend i.p.v. de noordelijke (om dit deel van het centrum beter te bedienen). Vanuit Malburgen/Huissen wordt de noordelijke route langs het centrum nog frequent bediend door lijn C1.
2 Noord - Rijkerswoerd (7). Routewijziging door Geitenkamp (om vervallen huidige lijn 8 op te vangen) en verlengd naar de Apeldoornseweg om overstap te bieden van/naar Apeldoorn en door de koppeling aan lijn 1 geeft het een rechtstreekse verbinding met de dierentuin en het ziekenhuis.
3 Oosterbeek Station - Presikhaaf (1, 12, 5). Andere doorkoppeling om een dubbele frequentie te kunnen geven met C3. In Presikhaaf een andere route, waardoor geheel Presikhaaf wordt bediend. Rijdt bij Elsweide door op lijn 5 (als die niet rijdt, kerend bij halte Elsweide/HAN)
4 Schuytgraaf - Velp Station (5, 1). Andere doorkoppeling (ook vanwege reden hierboven). Gaat in Velp een rondje via Velp-Noord rijden ter vervanging huidige lijn 8. Gaat ook via het station in Velp rijden (waar het officiële eindpunt zal liggen). Rondje Velp wordt net zoals in Schuytgraaf om en om gereden.
5 Elsweide - De Laat-West (6). Gaat voortaan via station Velperpoort naar Elsweide/HAN rijden. Dit vooral om te voorkomen dat lijn C3 alle HAN-reizigers mee moet nemen (zowel uit Wageningen, Renkum, Oosterbeek als vanaf de trein op Arnhem CS en Velperpoort) en deze lijn alleen voor Arnhemse reizigers over blijft. Door deze via Velperpoort te sturen neemt deze de treinreizigers mee. Aangezien deze met een gelede bus rijdt, kan deze ook meer capaciteit bieden. De route wordt daarna gestrekt door niet meer via station Presikhaaf te reizen (die studenten kunnen al lopen of hebben als alternatief om op station Velp op lijn C3 te stappen). Omdat er geen keervoorziening vanaf noordelijke richting is wordt bij Elsweide doorgereden op lijn 3, wat als voordeel heeft dat Over Het Lange Water ook een snelle verbinding met Arnhem CS en centrum behoudt.
6 Centraal Station - De Laar-Oost (2). Neemt de bediening van Vredenburg en Holthuizen over. Die wijken profiteren daardoor van een frequentieverhoging. Reizigers van De Laar-Oost die naar de bedrijven bij Overmaat willen kunnen met lijn C1 mee.
7 Schaarsbergen IPC - IJsseloord 2 (9, 12). Door de koppeling krijgen Schaarsbergen, Bakenberg en Hoogkamp doordeweeks een betere verbinding met het stadscentrum. In Presikhaaf geen ontsluitende dienst meer, zodat de lijn 's avonds en in het weekend niet meer nodig is. Daarnaast ontstaat nu op WKC Presikhaaf een overstapmogelijkheid voor IJsseloord 2 naar Velp-Zuid en Doesburg (voor zover van belang).
8 Centraal Station - Het Dorp (10). Rijdt niet meer door van/naar Papendal (wordt overgenomen door de lijn naar Barneveld).
9 Arnhem CS - Grave Busstation (14, 9, 1, 561). Neemt de bediening van Malburgen-West over, voor de rest zie onder stadsdienst Nijmegen.
10 Station Zuid - Het Duifje (11). Ongewijzigd.
Stadsdienst Nijmegen
1 Station Dukenburg - Berg en Dal (2,
. Lindenholt-West wordt via Wolfskuil naar het stadscentrum gereden. Afhankelijk van waar in Lindenholt je woont kan het iets sneller of langzamer zijn. Door deze route naar het centrum te nemen ontstaat er ook een verbinding tussen P+R Nijmegen-West en het stadscentrum (nu verzorgt lijn 89 de snelle verbinding ri. stadscentrum, maar die rijdt niet naar het centrum zelf maar slechts naar het station). Ook blijft deze verbinding dan 's avonds en in het weekend bestaan (zeker op zaterdag lijkt me dat toch wel een punt). De toeristische route via Lindenholt moeten afleggen is natuurlijk niet interessant voor mensen die van de P+R gebruik willen maken. Vanaf Berg en Dal gezien wordt weer via de Berg en Dalseweg gereden, waardoor er vanuit Berg en Dal een verbinding ontstaat met de Sint-Maartenskliniek en de school.
2 Neerbosch-Oost - Sint-Maartenskliniek (6,
. Andere doorkoppeling, verder lagere frequentie voor Neerbosch-Oost (alleen die wijk) in de spits. Heseveld en Wolfskuil krijgen door de koppeling met lijn 1 een 7,5-minutendienst. Door de andere doorkoppeling bij het Sint-Maartenskliniek krijgt Alteveer een rechtstreekse verbinding met de kliniek.
3 Plein 1944 - Weezenhof (331). Restant van lijn 331 dat doorgaat als stadslijn (de rest gaat naar HOV-lijn C2). Voortaan rijden daardoor alle ritten naar Plein 1944, in plaats van alleen de spitstoevoegers.
4 Centraal Station - Afrikamuseum (7). Ongewijzigd. Stopt maar bij een beperkt aantal haltes (alleen degene waar C5 niet stopt).
5 Plein 1944 - Hatert (8). Geen koppeling aan een andere lijn meer, verder ongewijzigd.
6 Lent Thermion - Lindenholt-Oost (13, 15, 1, 9, 4). Rechtstreekse verbinding met het CS en centrum keert doordeweeks overdag weer terug voor Aldenhof (ook voor Lindenholt-Oost, al zou overstappen op station Dukenburg sneller zijn). Neemt hierbij de route huidige lijn 9 (tot
St.Anna) en 1 (door Hazekamp) over en zorgt voor de kwartiersverdichting voor Hazekamp doordeweeks en in de spits ook die tussen Lent en Nijmegen CS. 's Avonds en in het weekend blijft de huidige route tussen alleen Aldenhof en Lindenholt-Oost gereden worden.
7 Lent Thermion - Brakkenstein (13, 15, 14). Voor andere doorkoppeling gekozen, verder geen wijzigingen.
8 Plein 1944 - Station Dukenburg (6). Resterende deel van huidige lijn 6. Gaat via Heyendaal-Oost rijden. Aangezien de hoofdingang van het ziekenhuis nu 'centrale' ligt en dus vrijwel even dicht bij Heyendaal-Oost als Heyendaal-West is de oost-route logischer geworden, aangezien je dan belangrijke universiteitslocaties bediend. In plaats van over de Sint-Annastraat wordt via station Heyendaal gereden en ter vervanging komt op de Campusbaan t.h.v. de Sint-Annastraat een vervangende halte, waar ook de andere bussen via station Heyendaal gaan stoppen (m.u.v. de Heyendaal-shuttle en de HOV-lijnen).
9 Arnhem CS - Grave Busstation (14, 9, 1, 561). Andere doorkoppeling op Nijmegen CS. Hierdoor krijgen Elst(-West) en Lent-West een betere verbinding met Heyendaal. Zeker aangezien in Lent-West een studentencomplex staat van belang. Tegelijkertijd krijgen Grave, Nederasselt, Overasselt en Heumen zo een rechtstreekse verbinding met het Nijmeegse centrum (en Heumen in het geheel met Nijmegen). Door via Malden te rijden krijgt Heumen een vaste buslijn en krijgen alle kernen van de gemeente Heumen zo een verbinding met het gemeentehuis in Malden, zonder dat een (deels) concurrerende buurtbus nodig is.
10 Centraal Station - Heyendaal (10). Rijdt niet meer in het weekend (C1 blijft dan doorrijden), verder ongewijzigd.
Streeklijnen
11 Millingen - Wijchen (80, 13, 15). Doorkoppeling om de Ooijpolder een rechtstreekse verbinding met Heyendaal te geven. In Wijchen zitten stoeien met hoe ik de sterfhuisconstructie aantrekkelijk kon houden. Gekozen voor een kleine ringlijn (in één richting) in Wijchen-West en voor de rest het schrappen van de route door het industrieterrein Wijchen-Oost (want lijn 99 nog dichtbij) ten gunste van Woezik en Bijsterhuizen. Het kleine rondje is kort genoeg om op station Wijchen voor Wijchen-West een korte aansluiting te bieden op de sprinter van/naar 's-Hertogenbosch (en dus ook Nijmegen, aangezien die net iets later vertrekt). Wijchen-Zuid verliest buiten de spits zijn reguliere bus, dat is opgelost door 2 buurtbuslijntjes er een gezamenlijke halfuursdienst te rijden en op station Wijchen aan te sluiten op de eerder genoemde treinen en ook de nieuwe lijn 11.
12 Nijmegen CS - Druten Busstation (12). Ongewijzigd.
13 Nijmegen CS - Beuningen (11). Ongewijzigd.
14 Nijmegen CS - Zetten (3, 35). Lijn 35 tussen Zetten en Elst blijven rijden zorgt voor te veel paralelliteit met het spoor. Met een station in Valburg is dat ook niet meer nodig. In plaats daarvan laat ik de lijn afbuigen naar Oosterhout Dorp en maak ik hem vast een de lijn naar Nijmegen CS.
15 Arnhem CS - Nijmegen CS (33). Tussen Arnhem en Angeren enkele minuutjes versneld door Loovelden/Zilverkamp en Het Duifje over te slaan. Die worden immers al 8x p/u bediend door C1 en stadslijn 1.
16 Arnhem CS - Heteren (56). Ongewijzigd.
17 Arnhem CS - Dieren (29, 43). Geknipt in Dieren. Enerzijds omdat vanuit Apeldoorn/Eerbeek doorkoppeling ri. Doetinchem zinniger is (voor Arnhem stap je immers al op de trein in Dieren) en anderzijds ook omdat je vanaf Apeldoorn/Eerbeek en Doetinchem op de IC naar Arnhem wilt aansluiten (doorkomst/keren .00/.30 nodig) en je deze lijn liever een aansluiting ri. Zutphen-Deventer-Zwolle wil geven (doorkomst/keren .15/.45 nodig). Ik heb er nog aan zitten denken om de spitslijn Apeldoorn-Eerbeek door te trekken naar Dieren en aan deze lijn vast te maken, maar ik weet niet of er wel genoeg vraag daarvoor is tussen Eerbeek en Dieren. In Rheden wordt de route door Rheden-Zuid overgenomen van 29 (minder concurrerend maar aanvullend op de trein worden) en in Velp wordt via het station gereden om aan te sluiten op overige buslijnen in Velp.
18 Zevenaar - Tolkamer (60). Het enige overgebleven stukje van lijn 60. Vertrekt/komt aan in Zevenaar rond het hele uur, zodat een korte aansluiting ontstaat op de Albellio-trein van/naar Arnhem (RE19).
19 Elst - Bemmel (35). Overgebleven deel van lijn 35. Gaat een rondje via Elst-West rijden om ook Elst-West met het station te verbinden
20 Arnhem CS - Barneveld (105). Neemt de bediening van Papendal over van lijn 10. Verder ongewijzigd.
21 Apeldoorn - Ede (108). Ongewijzigd.
22 Putten - Ede (107). Ongewijzigd.
23 Arnhem CS - Ede (51, 86). Beide lijnen gekoppeld, zodat er een rechtstreekse verbinding Ede<->Renkum-Noord en Bennekom<->Arnhem ontstaat.
24 Kesteren - Ede (44, 45, 88*). Zwaar aaangepaste lijn 88. Er wordt via Bennekom-Noord gereden. In Wageningen wordt via de Rooseveltweg gereden, hierdoor kan er ook via de universiteit zelf gereden worden: de halte Bornsesteeg kan dan immers vervangen worden door een halte aan de Rooseveltweg ter hoogte van de Kennedyweg en de halte Hoevestein heeft al 3 haltes van lijn 86 in de buurt.
Op deze manier worden Wageningen en de universiteit beter ontsloten. Er wordt doorkoppeld naar Kesteren om ook de Betuwe rechtstreeks met de universiteit en Ede te verbinden. Doorkoppeling over Kesteren heen verdwijnt (zie later bij de betreffende lijnen).
25 Arnhem CS - Doesburg (26, 27). Doordat vanaf Doetinchem doorgereden wordt naar Dieren, wordt er vanuit Arnhem niet meer doorgereden naar Dieren en Doetinchem. De beide lijnen worden gekoppeld naar één lijn die een rondje in Doesburg rijden (om en om).
Op het moment dat er tussen Doesburg en Doetinchem 1x p/u wordt gereden (en deze lijn ook 1x p/u rijdt), wordt nog wel doorgekoppeld op de 2e rit per uur van lijn 26 naar Dieren-Apeldoorn.
26 Apeldoorn - Doetinchem (43, 29, 26). De meest logische doorkoppeling in Doesburg naar station Dieren om daar op de IC naar Arnhem aan te sluiten is die uit oostelijke richting (Drempt, Hoog-/Laag-Keppel, Hummelo en Langerak), omdat de bus uit zuidelijke richting zelf al naar Arnhem rijdt. Vervolgens doorgekoppeld naar Apeldoorn (zie lijn 17 hiervoor). Wanneer 1x p/u gereden wordt tussen Doesburg en Doetinchem rijdt de andere rit in Doesburg door op lin 25.
27 Doetinchem - Dinxperlo (40). Gaat via Terborg-Zuid/West rijden i.p.v. Gaanderen-Centrum, omdat deze verder van het station liggen en de huidige route al dicht op station Gaanderen ligt en die mensen net zo goed met de trein mee kunnen. Dit zorgt voor gemiddeld kortere loopafstanden binnen deze 2 plaatsen.
28 Doetinchem - Gendringen (28). Ongewijzigd.
29 Doetinchem - Emmerich (24, 91). Gaat 1x per uur doorrijden naar Emmerich (route Duitse lijn 91) en aansluiten op de trein naar Arnhem (ochtend) en vanaf Arnhem (middag). In beide richtingen tegelijk aansluiten zou een lange kering (30-40 minuten) vergen. Door in spitsrichting aan te sluiten op de trein van/naar Arnhem kan de reistijd 's-Heerenberg - Arnhem aanzienlijk afnemen (zo'n 10 minuten minder?). Arnhem-Emmerich (21 min.) is immers aanzienlijk korter dan Arnhem-Doetinchem (31 min.)
30 Brakel - Kerkdriel (49, 67). De spitsritten Zaltbommel - Kerkdriel weer opgenomen in de lijn van Brakel. Hierdoor hebben alle spitsritten van/naar Kerkdriel weer een rechtstreekse verbinding met het centrum van Zaltbommel en het Cambium College.
31 's-Hertogenbosch - Aalst (166). Zodra de Maas-Waalweg is doorgetrokken deze lijn doortrekken naar Aalst i.p.v. Well. Dat moet dan zonder extra bussen kunnen geloof ik. Hierdoor krijgen Nederhemert en Aalst een rechtstreekse verbinding met 's-Hertogenbosch i.p.v. Well. Beide kernen zijn veel groter dan Well. Well blijft per buurtbus bediend naar Ammerzoden waar op deze lijn opgestapt kan worden.
32 's-Hertogenbosch - Nijmegen CS (165, 89). Lijn 165 vastmaken aan de spitsritten van lijn 89. Buiten de spits wordt dus maar tot Druten gereden en stap je dan over op lijn C5.
33 Tiel - Nijmegen CS (42, 89). Koppeling tussen deze 2 lijnen door een snelle verbinding tussen Tiel en Nijmegen te maken.
34 Tiel - Rhenen (44). Omdat NS de trein in Tiel een kwartier draait moet deze lijn een kwartier meedraaien. Hierdoor kan die dan ook in Kesteren aansluiten op de trein. Doorkoppeling naar Wageningen gaat dan niet meer (want die moet aansluiten op de treinen), of je moet ruim een kwartier stilstaan in Kesteren. Dan kan een overstap net zo goed, zodat deze lijn met kleine busjes kan rijden en de lijn Kesteren-Ede met de benodigde grote bus. Tegelijk kan deze lijn juist wel bij doorrijden naar Rhenen daar aansluiten op de sprinter naar Utrecht, dus vandaar weer een 3e bus per uur tussen Rhenen en Kesteren.
35 Tiel - Kesteren (45). Kwartier verschoven, zelfde als hierboven. Sluit vervolgens in Kesteren aan op lijn 34 van/naar Rhenen.
36 Tiel Passewaaij - Culemburg (46) Kwartier verschoven, zodat in Passewaaij op de trein aangesloten blijft worden. In Culemborg is een kwartiersdienst per trein, dus daar maakt de verschuiving weinig uit.
37 Vianen - Culemborg (146). Zou eigenlijk naar Utrecht moeten vind ik, maar voor de rest gewoon ongewijzigd.
38 Geldermalsen - Gorinchem (47). Ongewijzigd
83 Nijmegen - Venlo (83). Alleen nog de ritten van/naar Gennep gereden door Gelderse vervoerder. De doorgaande naar Venlo allen door Limburgse. Lijnnummer blijft natuurlijk het Limburgse nummer.
104 Westervoort - Duiven (61, 62). Koppeling, zodat ook vanaf Duiven het hele industrieterrein bereikbaar is.
111 Millingen - Wijchen-Zuid (82, 13, 15). Vergelijkbare koppeling als ik bij lijn 11 zei. Deze spitslijn bediend dan Wijchen-Zuid om de buurtbussen te ontlasten in de spits en Wijchen-Zuid in de spits nog altijd met Heyendaal te verbinden.
120 Scherpenzeel-Barneveld (110). Aangepaste route in Barneveld-Zuid om de wijk Burght mee te nemen.
121 Otterlo - Hoge Veluwe (106). Ongewijzigd.
123 Wageningen - Heteren (54). Doordat ik de buurtbus rond Renkum/Wolfheze/Oosterbeek heb aangepast en doorgestuurd naar Heteren (zodat ook in het dagdal tussen Heteren en Renkum gereisd kan worden) is nog maar 1 rit van deze lijn nodig voor een halfuursdienst. Hierdoor kan deze weer door gaan rijden naar Wageningen.
126 Apeldoorn - Eerbeek (109). Ongewijzigd. Zou er vraag genoeg zijn deze door te trekken naar Dieren (en daar dan vast te maken aan de 17)?
130 Zaltbommel - Poederoijen (68). Ongewijzigd.
180 De Klomp - Wageningen Universiteit (89?). Enige lijn met een nummer buiten het nummeringsysteem dat ik voor ogen had. Dit om te benadrukken dat deze lijn verknoopt ligt met de Utrechtse lijn 80 op De Klomp.
428 Doetinchem - Dinxperlo (428). Ongewijzigd.
Aansluitende lijnen per treinstation in dit gebied (alleen buslijnen van deze concessie meegenomen uiteraard):
Arnhem Centraal: C1, C2, C3, C4, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 15, 16, 17, 20, 23, 25
Arnhem Presikhaaf: 25
Arnhem Velperpoort: 2, 4, 5
Arnhem Zuid: 4, 10, 16
Barneveld Centrum: 20, 120, 520
Culemborg: 36, 37
Didam: 529
Dieren: 17, 26, 524, 525, 526
Doetinchem: 26, 27, 28, 29, 428, 502
Doetinchem De Huet: 501, 502
Duiven: C4, 104
Elst: C2, 19, 516
Ede Centrum: 3, 4
Ede-Wageningen: C3, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 21, 22, 23, 24
Gaanderen: -
Geldermalsen: 38, 537, 538, 539
Kesteren: 24, 34, 35, 514
Lunteren: 522
Nijmegen: C1, C2, C5, C6, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 32, 33, 83, 111
Nijmegen Dukenburg: 1, 3, 6, 8, 11, 111
Nijmegen Goffert: 3, 12, 13 (incl. halte Neerbosscheweg)
Nijmegen Heyendaal: C2, C6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 83, 111
Nijmegen Lent: C1, C2, C6, 6, 7, 9, 15
Oosterbeek: 3, 523
Opheusden-Dodewaard: 514
Rheden: -
Terborg: 27, 527, 528
Tiel: 32, 33, 34, 35, 36, 535, 536
Tiel Passewaaij: 36, 536
Valburg: -
Veenendaal-De Klomp: 3, 4, 180, 522
Velp: C3, 4, 17
Wehl: 529
Westervoort: C4, 104
Wijchen: 11, 111, 509, 510, 511, 512
Wolfheze: 523
Zaltbommel: 30, 130, 530, 531, 532, 535
Zetten-Andelst: 14, 514
Zevenaar: C6, 18, 517, 518, 519
Zo, dat was een hele lap tekst....