(Te) lege treinen tussen Arnhem en Nijmegen
Re: (Te) lege treinen tussen Arnhem en Nijmegen
Het aftrappen levert behoorlijk wat op. Je kan aan zo'n treinstel dan wat klein onderhoud doen e.d.. De gehele dag slepen met treinstellen is bovendien ook niet goedkoop, daar kan nog flink wat bespaard worden. Sinds dit jaar wordt bij de s2600 tussen de spits in Rotterdam gesplitst en gecombineerd met lege stellen in plaats van in Roosendaal, daarmee is bijvoorbeeld al voor een miljoen euro aan bakkilometers bespaard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: (Te) lege treinen tussen Arnhem en Nijmegen
In Nijmegen komt de IC-Schiphol daarom soms ook aan op spoor 3 en wordt dan geheel afgerangeerd (op spoor 1a is dan al een andere trein gereed gezet voor de IC naar Den Helder), om zo de trein te kunnen reinigen en onderhouden.
Maar het heeft lang niet altijd zin om structureel treinstellen af te trappen en aftrappen helpt alleen als je nog een aardig ritje te gaan hebt, anders zijn de kosten voor het afrangeren hoger dan de winst.
Maar het heeft lang niet altijd zin om structureel treinstellen af te trappen en aftrappen helpt alleen als je nog een aardig ritje te gaan hebt, anders zijn de kosten voor het afrangeren hoger dan de winst.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten