Re: Vervoerwaarde en alternatieven lijn 11 Arnhem
Geplaatst: do 28 jun 2018, 00:05
Als lijn 4 De Koppel-CS in 7 minuten kan doen, is die met 5 minuten wel een stuk sneller ja. Een manier om Elden sneller met het CS te verbinden zou kunnen door de lijndelen van lijn 4 en 14 om te wisselen tussen De Koppel en CS. Hier zie ik echter niets in. Omdat Elst en Elden dan een minder goede verbinding met het Centrum hebben, terwijl dit een goed gebruikte relatie is. Ik zou de boel gewoon laten zoals het nu is.
En over het snijden in busdiensten gesproken, daar heb je zeker gelijk in. Er is de afgelopen periode veel gesneden in het aantal busdiensten. Maar de busdiensten die werden opgeheven, trokken echt maar weinig reizigers en/of reden enorm parallel aan veel sterkere lijnen. Ook de bus over de Erasmussingel is niet voor niets opgeheven. Waarom zo'n slingerlijn nemen als je, met iets verder lopen ook lijn 7 hebt die je snel en direct naar het centrum en station brengt? Je kan lijn 11 wel weer over de Erasmussingel sturen, maar gezien die lijn ook van niks naar nergens rijdt zal je daar net zo weinig reizigers mee trekken als dat lijn 4 toentertijd deed. En bovendien jaag je het kleine aantal reizigers tussen Kronenburg en Station Zuid met die langere route ook nog eens de bus uit. Ik zie er dus geen nut in.
Bovendien, er mag dan gesneden zijn in het aantal busdiensten, de kleine groep reizigers die er door gedupeerd is heeft met BrengFlex een prima alternatief. En gezien BrengFlex meer mensen bedient dan alleen die gedupeerde reizigers, zie ik meer nut daarin dan het blijven exploiteren van slechtlopende lijnen. Van mij mag er ook meer geld naar het OV, maar dan om BrengFlex draaiende te houden en uit te breiden. Het huidige netwerk voldoet namelijk prima, en BrengFlex is een mooie aanvulling daarop.
En over het snijden in busdiensten gesproken, daar heb je zeker gelijk in. Er is de afgelopen periode veel gesneden in het aantal busdiensten. Maar de busdiensten die werden opgeheven, trokken echt maar weinig reizigers en/of reden enorm parallel aan veel sterkere lijnen. Ook de bus over de Erasmussingel is niet voor niets opgeheven. Waarom zo'n slingerlijn nemen als je, met iets verder lopen ook lijn 7 hebt die je snel en direct naar het centrum en station brengt? Je kan lijn 11 wel weer over de Erasmussingel sturen, maar gezien die lijn ook van niks naar nergens rijdt zal je daar net zo weinig reizigers mee trekken als dat lijn 4 toentertijd deed. En bovendien jaag je het kleine aantal reizigers tussen Kronenburg en Station Zuid met die langere route ook nog eens de bus uit. Ik zie er dus geen nut in.
Bovendien, er mag dan gesneden zijn in het aantal busdiensten, de kleine groep reizigers die er door gedupeerd is heeft met BrengFlex een prima alternatief. En gezien BrengFlex meer mensen bedient dan alleen die gedupeerde reizigers, zie ik meer nut daarin dan het blijven exploiteren van slechtlopende lijnen. Van mij mag er ook meer geld naar het OV, maar dan om BrengFlex draaiende te houden en uit te breiden. Het huidige netwerk voldoet namelijk prima, en BrengFlex is een mooie aanvulling daarop.