Dat gaat volgens mij alleen maar geklooi leveren, want van de vier sporen gaan er sowieso twee naar de metro. En dan krijg je dat verhaal met de HSL die er met zijn "highspeed"voorbij raast. De Thalys lever je vertraging op omdat die dan niet meer met 200 voorbij kan vliegen.Widejo schreef:^^
In principe wat er met de Hoekse lijn gaat gebeuren, is dit ook mogelijk met de lijnen tussen Rotterdam CS en Dordrecht.
Alle IC tussen Rotterdam CS en Dordrecht alleen nog laten stoppen te Blaak. Sprinterfrequentie tussen Rotterdam CS en Dordrecht terugdraaien tot 2/u en concessie uitgeven aan RET (bijvoorbeeld) voor een 'Stedenbaan' a 6/u Hierdoor kunnen extra haltes geopend worden en verdwijnt naar mijn mening een hoop storingsgevoeligheid voor NS. Een Metro/Stedenbaan gebruikt maar 2 sporen. Sprinter/IC/ICd maar 3. In principe past hier een verhoging van de IC frequentie naar Eindhoven ook in.
Met dat "spoorstory" bedoel ik dat de metro- en treinperron niet dezelfde hoogte hebben.
En nog een vraag: Waar wil je tussen Rotterdam Centraal en Blaak een tunnel laten boren of een brug opzetten.
Kan je me dat beter uitleggen, want dat snap ik dus niet van jou plan.