Buslijnen in de provincie Gelderland

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Nitein-Repart »

Studenten dienen zich aan te passen aan de trein, niet de trein moet zich aanpassen aan de studenten. Extra bussen/treinen inzetten omdat studenten hooguit 1 minuut voor aanvang het gebouw willen betreden is zo gigantische onzin.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door SuperGhost »

regenmaker schreef:Misschien dat een lijn Zevenaar - Nijmegen Heyendaal ook een goede verbinding zou zijn.
Er zit al een HOV-lijn vanaf station Zevenaar naar óf station Elst of Nijmegen in de planning.
Naar Nijmegen lijkt me dan inderdaad logischer en dan kun je tussen Bemmel en Heyendaal samen met 300 rijden, om zo een dubbele frequentie te rijden (nu rijden er in de spitsrichting al verdichtingsritten op 300 tussen Bemmel en Heyendaal tot 8x p/u, dat kunnen dan de ritten van/naar Zevenaar worden)

Zo'n lijn is momenteel alleen nog niet mogelijk, wegens het ontbreken van een verbinding over het Bijlandsch Kanaal. Die komt er pas waarschijnlijk ergens tussen 2021 en 2025 met de doortrekking van de A15. Je mag daar dus nog even op wachten.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

Als je die bus in Elst laat eindigen dan geef je de lijn al meteen een doodsteek. Gewoon naar Bemmel en dan de route van lijn 300 naar Heyendaal.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

Maar even terugkomend op Oosterhout. Hou zouden jullie de bediening daarvan willen overnemen als lijn 3 wordt geschrapt?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door SuperGhost »

Het lijkt me ook dat dat uiteindelijk wel zal gebeuren.

Een HOV-lijn Zevenaar-Heyendaal kan zeker aantrekkelijk zijn, omdat je dan de huidige route (met de trein via Arnhem) af snijdt en daarmee de trein kan ontlasten. Wel is het dan noodzakelijk om in Zevenaar goed op de trein van/naar Doetinchem/Winterswijk aan te sluiten.
regenmaker schreef:Maar even terugkomend op Oosterhout. Hou zouden jullie de bediening daarvan willen overnemen als lijn 3 wordt geschrapt?
Aangezien een aantal vinden dat de huidige lijn 331 te veel concurrentie is met de trein, waarom dan niet:
- Lijn 14 schrappen op Arnhem CS - Nijmegen CS
- Lijn 3 schrappen op Nijmegen CS - Afrikamuseum en op alle haltes in Oosterhout (wijk) en Lent laten stoppen (rijdt daar nu nog non-stop).
- Lijn 331 dan niet meer via de wijk Oosterhout laten rijden, maar via de Griftdijk (totdat de wijk Grote Boel af is, dan rijdt die via deze wijk).
Op deze manier heeft lijn 3 al meer reizigers, aangezien die dan ook de reizigers van de wijk Oosterhout bediend. Eventueel zou je lijnen 3 en 14 ook kunnen koppelen, om dit deel van de Waalsprong een rechtstreekse verbinding ri. Heyendaal te laten behouden.

Voor wat betreft de bediening van Elst zijn er dan twee opties:
Afbeelding
Optie 1: knip de lijnen Arnhem-Elst-Nijmegen in Elst en laat ze daar een rondje rijden. Je krijgt dan:
- lijn 330: Nijmegen Weezenhof - Nijmegen CS - Plein 1944 - Station Lent - (Grote Boel-) Rondje Elst
- lijn 331: Velp Zuid - Presikhaaf - Velperplein - Arnhem CS - Gelredome - WKC Kronenburg - De Laar-Oost - Rondje Elst
Beide lijnen rijden te Elst dan het rondje 2x linksom en 2x rechtsom (de ring is paars ingetekend, de rode en blauw zijlijnen zijn de routes naar resp. Nijmegen en Arnhem).

Optie 2: maak van lijn 331 een meanderende lijn door Elst, waarbij die (vanuit Nijmegen) via Elst-West naar station Elst en dan via Elst-Oost doorrijdt naar Arnhem. (zie groene pijlen op het kaartje)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Jef400 »

Erno-BE schreef:Studenten dienen zich aan te passen aan de trein, niet de trein moet zich aanpassen aan de studenten. Extra bussen/treinen inzetten omdat studenten hooguit 1 minuut voor aanvang het gebouw willen betreden is zo gigantische onzin.
Simpelweg de menselijke pysche :X
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Frank »

Toen men de 331 introduceerde had ik er al wat vraagtekens bij, zeker toen later bleek dat de 14 ook nog naar Nijmegen ging rijden (dit was in de allereerste plannen volgens mij niet het geval). De bediening op de relatie Elst - Nijmegen ging toen omhoog van twee- naar zesmaal per uur. Zelfs toen zaten er in het dal soms maar acht reizigers in de bus; dan moet je niet verwonderlijk opkijken als er nu ook maar acht mensen in de bus zitten op hetzelfde tijdstip (en dat gebeurt vaak ook wel hoor, dat is toch een behoorlijke relatieve winst in aantallen reizigers).

Parallelle lijnen hoeven trouwens helemaal niet een groot probleem te zijn, hoewel het in OV-land een beetje een scheldwoord lijkt te zijn geworden. Als ik in het centrum van Nijmegen moet zijn (bijvoorbeeld Hunnerpark) dan vind ik het veel prettiger om de 331 te nemen dan de trein en vervolgens een willekeurige andere bus. In Elst minder lopen, goedkoper, geen overstap in Nijmegen, etc. Tussen twee verschillende stations is een trein vaak sneller, maar er zijn genoeg plaatsen die niet in de buurt van een station liggen.

Als ik naar de buslijn kijk begrijp ik ook wel dat er relatief veel lucht wordt vervoerd, maar laten we eerlijk wezen, Breng (en de provincie/voormalige stadsregio) hebben het ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Ik heb wel vaker na zitten denken wat een goed alternatief is, maar dat is moeilijk als je er ook een eigen belang in hebt.

Elst-West heeft tenminste tweemaal per uur een buslijn nodig naar zowel Arnhem als Nijmegen. Ik vind lijn 14 een erg prettige lijn die wat mij betreft ook blijft bestaan. Dat betekent dat je moet bezuinigen op de 331 en je daarmee je kwartierdienst verliest. Ik reis tegenwoordig elke maandagochtend en aan het begin van de middagspits tussen Elst en Arnhem Kronenburg. Toen ik de 331 naar Elst nam zaten er 25 mensen in bij vertrek. Toch niet heel onaardig lijkt me. Wat mij betreft blijft de kwartierdienst op de lijn in de spits in ieder geval bestaan; daarbuiten zijn er vermoed ik te weinig reizigers voor (en dat wisten we al lang, hoewel het altijd vervelend is om een prettige kwartierdienst te slopen).

Dan blijft de avond- en zondagsdienstregeling nog over. Misschien zijn een 14 en een 331 naast elkaar teveel van het goede, ik vind het moeilijk inschatten (ik reis eigenlijk nooit op zondag met de bus). Een halfuursdienst en een uursdienst naast elkaar vind ik altijd wel klinken als geldverspilling. Wat mij betreft komt de 331 te vervallen en gaat de 14 tweemaal per uur rijden. Dat wordt dan wel een wat uitgebreidere route: via woonpark Oosterhout en in Elst vanaf de Griegstraat via de Rijksweg Noord, station Elst en Westeraam naar Arnhem. 's Avonds is de snelheid van zo'n lijn denk ik minder belangrijk dan overdag; bovendien ga je met deze optie er niet alleen op achteruit: Elst-West krijgt een halfuursdienst.

Wat doe je met de rest van de lijn? Je kunt overwegen het traject naar de Weezenhof van de 331 af te splitsen. De frequenties liggen redelijk uiteen, hoewel het traject naar de Weezenhof misschien vaak in de dubbele frequentie van de rest van het traject rijdt, dat is nog niet eens zo heel gek. Nadeel van de knip is dat reizigers uit de Weezenhof niet meer rechtstreeks naar de Burchtstraat en verder kunnen dan. Misschien geeft het wel de gelegenheid om van de 99 de sneldienst te maken ipv de 331; dat heeft me altijd logischer in de oren geklonken. Verder is het volgens mij niet heel gek als je de frequenties op het traject naar Velp Zuid in overeenstemming brengt met de rest van het traject. Als dat problemen oplevert met het veevervoer naar de HAN moet de trolley maar vaker gaan rijden. Of je moet het trajectdeel koppelen aan de 352 (hoewel ik zelf de extra verbinding van het Velperplein via station Arnhem naar Elst wel prettig vind, ook al is het deels "parallel").

Dan nog Oosterhout. Wat mij betreft blijft dat dorp gewoon tenminste tweemaal per uur bediend worden van maandag tot en met zaterdag overdag en eenmaal per uur 's avonds en in het weekend. Als je per sé wil bezuinigen zou ik één van de lijnen naar Lent ombuigen naar Oosterhout, volgens mij presteren die lijnen niet denderend goed en er rijdt nog genoeg andere zooi door Lent. Dat het waarschijnlijk enorm tegen de wil van de gemeente Nijmegen is, tsja, pech gehad.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Nitein-Repart »

Ik weet niet of de huidige 5 bussen over de Graafseweg echt nodig zijn, anders kun je ook lijn 7 herintroduceren voor de avonden en het weekend. De route is dan Nijmegen CS-Energieweg-Lindenholt Oost-Station Dukenburg-Meijhorst-Weezenhof. Lindenholt-Oost heeft dan zijn bus 's avonds en in het weekend terug. Lijn 331 vervalt dan tussen Nijmegen CS en Weezenhof.

Opzich zijn de suggesties van Frank wel goede suggesties. Ik weet niet hoeveel tijd extra het kost om lijn 14 om te leggen via Oosterhout Dorp. In mijn ogen is de huidige lijn 3 noord erg inefficiënt. Een kleine bus, die een redelijke lange route zonder haltes rijdt om maar een dorp van 2.500 inwoners te bedienen. De suggestie van Frank om lijn 13 of 15 naar Oosterhout Dorp te sturen, steun ik niet, aangezien ik toch wel de meerwaarde van kwartiersdiensten ziet (namelijk het reizen zonder steeds de dienstregeling te raadplegen). Een halfuursdienst is toch significant onaantrekkelijker.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

De provincie Gelderland wil: lijn 14 maandag tot en met vrijdag overdag. ;)

Dit staat in de OV-visie:

Snel, stabiel en betrouwbaar vastnet – alleen op werkdagen of in spits, aanvullend op HOV-
• Lijn 14 Arnhem- Els – Nijmegen

en

Snel, stabiel en betrouwbaar vastnet – alle dagen van de week met HOV kwaliteit-
• Lijn 331 Arnhem - Nijmegen

De provincie kiest dus 331 boven lijn 14.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Frank »

Bij de provincie is er iemand een beetje doorgedraaid. Het amateurisme druipt van alle kanten van het document af.

Op het plaatje staat Arnhem-Zuid - Wageningen ingetekend alsof de lijn de hele week rijdt. In de tekst staat de lijn opgesomd bij de lijnen die alleen in het weekend rijden. Er klopt daadwerkelijk geen snars van het document. Al helemaal niet als je spel- en opmaakfouten mee gaat nemen. De persoon die het document gemaakt heeft kan echt beter vlinders gaan vangen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

De OV-toekomst in Gelderland kan nog wel eens van dat slordige documentje afhangen. :) Maar inderdaad erg veel fouten...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Frank »

Uhuh, mijn bewoording gister was natuurlijk wel wat overdreven, maar het gaf wel mijn eerste reactie weer. Gelukkig worden ov-visies vaak sneller aangepast dan ze gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:Nee ik beweer dat als je met de bus naar Nijmegen CS gaat, dan met de trein en dan weer met de bus gaat dat het duurder is dan bus naar Nijmegen CS, bus tussen Arnhem en Nijmegen en dan weer met de bus verder.
Van Arnhem naar Apeldoorn kun je ook gewoon met de trein via Zutphen. Is volgens de dienstregeling van station Arnhem naar station Apeldoorn precies even lang als met de bus. (Naar De Maten is de bus wel iets sneller.) Dat scheelt weer een keer extra opstaptarief betalen.
En ook naar Heyendaal kun je met de trein, dus op een reis Nijmegen Heyendaal - Apeldoorn is het niet eens nodig om met de bus te gaan. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

Ik moet vanaf het station Apeldoorn nog verder met de stadsbus. En ga je maar eens even opzoeken hoe laat de trein uit Zutphen aankomt en hoe laat mijn stadsbus vertrekt. Precies, die komt om 25/55 ofzo aan in Apeldoorn en dan staat er 29 minuten op het bord, want mijn stadsbus vertrekt 23/53. Dat is een middelvinger naar de trein. Ten tweede moet ik van station Heyendaal nog een stuk lopen en bus is veel frequenter. Dat is een tweede middelvinger naar de trein. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door chemie »

Dat eerste is niet een middelvinger naar de trein: omgekeerd is er wel aansluiting :roll:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

chemie schreef:Dat eerste is niet een middelvinger naar de trein: omgekeerd is er wel aansluiting :roll:
Ook maar 2x/uur aansluiting tegen de 91/231 die 4x/uur aansluiting bieden op mijn stadsbus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door SuperGhost »

Hoe kun je als je 4x p/u een bus hebt dan een overstap van 29 minuten hebben?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

Ik wist al dat die vraag zou komen. Moet ik echt alles uitleggen... :P

Ik ga in de ochtendspits naar Nijmegen, dan rijdt alles 4x/uur. Ik ben rond 5 uur 's middags klaar en dan ben ik nooit voor 6 uur in Apeldoorn (wanneer de kwartierdienst eindigt). Dus in de ochtend heb ik 4x/uur aansluiting in Apeldoorn en avond maar 2x/uur. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Suus »

Dan moet Syntus misschien maar eens met de bussen gaan schuiven in Apeldoorn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door MdJ »

Alsjeblieft niet.
De belangrijkste reizigersstroom is immers Wijken Apeldoorn -> Amersfoort e.v. Die moet goed aansluiten (en dat doet het nu) gelukkig in beide richtingen. Aankomst bus is .06/21/36/53, vertrek trein is .13/30/43/00 Aankomst trein is 17/30/17/00 vertrek bus +- 08/23/38/53.
Dus je hebt rustig de tijd om over te stappen, waardoor je bij kleine vertraging je overstap haalt.

Van en naar Deventer (6x per uur een trein !) en Zutphen (kwartier overstap op een kwartierdienst) heeft een mindere overstap inderdaad. Maar die reizigersbewegingen zijn echt veel minder groot.
Bij twijfel: gebruik beton.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door SuperGhost »

regenmaker schreef:Ik wist al dat die vraag zou komen. Moet ik echt alles uitleggen... :P

Ik ga in de ochtendspits naar Nijmegen, dan rijdt alles 4x/uur. Ik ben rond 5 uur 's middags klaar en dan ben ik nooit voor 6 uur in Apeldoorn (wanneer de kwartierdienst eindigt). Dus in de ochtend heb ik 4x/uur aansluiting in Apeldoorn en avond maar 2x/uur. ;)
Dus in plaats van die kwartiersdienst van die stadsdienst dan heel iets langer te laten doorrijden, pleit je dan voor de gehele dag een supersnelbus Apeldoorn<->Heyendaal? Ik denk dat het een stuk goedkoper is om die stadsdienst dan ietsjes langer te laten rijden doordeweeks :wink:
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door CamilleKreemers »

MdJ schreef:Alsjeblieft niet.
De belangrijkste reizigersstroom is immers Wijken Apeldoorn -> Amersfoort e.v. Die moet goed aansluiten (en dat doet het nu) gelukkig in beide richtingen. Aankomst bus is .06/21/36/53, vertrek trein is .13/30/43/00 Aankomst trein is 17/30/47/00 vertrek bus +- 08/23/38/53.
Dus je hebt rustig de tijd om over te stappen, waardoor je bij kleine vertraging je overstap haalt.

Van en naar Deventer (6x per uur een trein !) en Zutphen (kwartier overstap op een kwartierdienst) heeft een mindere overstap inderdaad. Maar die reizigersbewegingen zijn echt veel minder groot.
Oorzaak<->gevolg.

De treinen (uit Zutphen) sluiten slecht aan op de bussen, dus kleine reisrelatie. Het is een kleine reisrelatie, dus hoeft de aansluiting niet te verbeteren. Zo kan je er nog wel een aantal dingen tegen werpen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door SuperGhost »

De reisrelatie Arnhem<->Apeldoorn is wel groot, maar kan ook prima met de snelbus (231). Dan is het beter om met de stadsbus op die snelbus en de trein ri. Amersfoort aan te sluiten. De trein Zutphen-Apeldoorn kun je niet verschuiven, want de knoop Zutphen is te belangrijk.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door MdJ »

CamilleKreemers schreef:
MdJ schreef:Alsjeblieft niet.
De belangrijkste reizigersstroom is immers Wijken Apeldoorn -> Amersfoort e.v. Die moet goed aansluiten (en dat doet het nu) gelukkig in beide richtingen. Aankomst bus is .06/21/36/53, vertrek trein is .13/30/43/00 Aankomst trein is 17/30/47/00 vertrek bus +- 08/23/38/53.
Dus je hebt rustig de tijd om over te stappen, waardoor je bij kleine vertraging je overstap haalt.

Van en naar Deventer (6x per uur een trein !) en Zutphen (kwartier overstap op een kwartierdienst) heeft een mindere overstap inderdaad. Maar die reizigersbewegingen zijn echt veel minder groot.
Oorzaak<->gevolg.

De treinen (uit Zutphen) sluiten slecht aan op de bussen, dus kleine reisrelatie. Het is een kleine reisrelatie, dus hoeft de aansluiting niet te verbeteren. Zo kan je er nog wel een aantal dingen tegen werpen.
Klopt, al klopt het totaal niet in deze situatie. Al helemaal niet omdat het in DGRL 2012 (het laatste jaar voor kwartierverlegging van de IC's en sprinter [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie]) waren de knopen om .16/46 en 01/31. Ook toen reed Deventer 6x per uur en Amersfoort 4x per uur ([serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] namelijk).

Die laatste sloot totaal NIET aan(.27/57/14/44; aankomst bussen om .13/43/28/58) In het dal was het met de versterkingsdiensten nog wel te halen maar nog was Amersfoort de dominante reisrelatie. [serie=Stoptrein|2016|Zutphen - Apeldoorn17800[/serie] keerde toen de laaste 2 jaar van .26-34 en .56-04, midden in de kwartiersversterkingen.

Weliswaar voor Zutphen beter, maar voor de overgrote groep reizigers (van/naar Amersfoort) totaal niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

Klopt Amersfoort - Apeldoorn is belangrijk. Als ik in de bus zit en de trein vanuit Amersfoort is te laat of rijdt niet dan daalt het aantal reizigers in de stadsbus significant.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten