Buslijnen in de provincie Gelderland

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
OmniLezer

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Berichtdoor OmniLezer » Za 18 Jun 2016, 22:28

regenmaker schreef:Klopt Amersfoort - Apeldoorn is belangrijk. Als ik in de bus zit en de trein vanuit Amersfoort is te laat of rijdt niet dan daalt het aantal reizigers in de stadsbus significant.

Soms zijn aansluitingen ook belangrijk.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

regenmaker
OVNL-beheerder

Berichtdoor regenmaker » Di 02 Mei 2017, 21:28

Ik wil hier toch nog even ingaan op de post uit het topic Arnhem-Nijmegen:

SuperGhost schreef:Ik vrees dat het niet rendabel is, omdat je dan eigenlijk een aparte lijn krijgt voor Ooij alleen. Het ommetje via Ooij is bovendien eigenlijk helemaal niet zo gek ver om. Lijnen 80 en 82 schelen 11 minuten tussen Nijmegen en Leuth. Echter zitten 8 minuten daarvan tussen Nijmegen en Beek (het ommetje via Ubbergen) en dus slechts 3 voor het ommetje via Ooij.

Voor die 3 minuten hoef je het niet te doen, dan is een dubbele frequentie aantrekkelijker. Ik denk dus eerder dat je het ommetje via Ubbergen moet gaan schrappen (zet in plaats daarvan vervangende haltes langs de N325) en dan lijn 80 in de (brede) spits 4x p/u laten rijden. In de ochtendspits zou je dan zelfs 8x p/u krijgen ri. Nijmegen.

Is het niet beter om een aparte lijn naar Beek en Ubbergen te laten rijden. Dan kan lijn SB58 (Nijmegen - Kleve) ook een snellere route langs Beek rijden.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

BrengMe

Berichtdoor BrengMe » Wo 03 Mei 2017, 15:11

Als je nieuwe haltes aanlegt met goede voorzieningen (abri, fietsenstalling, enz.) is een speciale lijn voor Beek-Ubbergen niet nodig. Het dorp ligt direct aan de provinciale weg.
---

Terug naar “Ideeën OVer OV”