Overigens Sittard:
2x/uur
IC Maastricht (in 2 richtingen)
Sprinter Heerlen (in 2 richtingen)
2x/uur
IC Heerlen (in 2 richtingen)
Sprinter Maastricht (in 2 richtingen)
Da's ongeveer nu

Welke knoop in Roosendaal?Thom91 schreef:Op de plekken waar geen ETMET gerealiseerd wordt, wordt al gestuurd op de knopen. De knopen in Sittard en Roosendaal zijn er niet al niet voor niets. Ik zie de toegevoegde waarde of de wijziging ten opzichte van de huidige gedachtegang niet.
Wubbo schreef:Dat het lastig is om alles op elkaar aan te laten sluiten is waar (soms moet je keuzes maken omdat je meerdere dingen wil die niet met elkaar te verenigen zijn). De vraag zit hem vooral in hoe je omgaat met je spoorsysteem. We zijn geneigd om te denken in lijnen (rechtstreekse verbindingen) en hun snelheid, terwijl je snelheid ook kan halen door je overstappen te versnellen. Het leuke van dit gedachten-experiment is juist dat je, door op die manier naar je netwerk te kijken, je wellicht op andere inzichten komt - of juist niet, dat kan ook. Voor mij helpt het in ieder geval om de discussie over het al dan niet openen van stations goed te kunnen begrijpen.
Met ETMET wordt het belang van knopen inderdaad minder, maar ik denk dat we nog heel lang kunnen wachten voordat we ETMET hebben rond Zwolle, Sittard en Roosendaal.
Nijmegen: Sprinter Elst Tiel
Inderdaad, we gaan de treinen schrappen die dagelijks duizenden reizigers vervoeren voor een trein die hooguit een paar honderd mensen vervoert...Berk-24 schreef:Tussen Arnhem en Nijmegen worden de Intercity's geschrapt, aangezien die qua reizigersaantallen niet nodig zijn. Dit biedt ruimte voor een trein Nijmegen-Tiel. Deze keert op het nieuwe spoor in Elst. Vanuit Nijmegen moet er dan misschien een wissel aangelegd worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten