Onderzoek uitbreidingen Amsterdamse Metro

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Onderzoek uitbreidingen Amsterdamse Metro

Bericht door deadlock »

Natorious schreef:En geloof me, dat zal het ook wel weer worden, zodra de Rode Loper gereed is.
Dat mag ik wel hopen als ontlasting voor de Kalverstraat. Allejezus dat is echt niet meer te doen op zaterdagen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Onderzoek uitbreidingen Amsterdamse Metro

Bericht door Ardan »

Natorious schreef:Maar in de Westelijke richting hoor ik geen ander kruisingsstation als Lelylaan. Postjesweg en dan door naar Geuzenveld kan misschien ook nog, maar dan mis je het hele punt van de Osdorpertrams die ernstig belast zijn en minder belast moeten worden :/
Waar ik ook aan zit te denken is, als de metro er komt van Surinameplein via Lelylaan naar de Meer en Vaart en verder naar Schiphol, wat er dan met de trams gaat gebeuren. Op zich kun je het hele tramtraject ombouwen tot metrobaan, zo was het oorspronkelijk ook bedacht. Achter Surinameplein naar boven, over de afrit in de A10 heen, weer naar straatniveau, en bij de Meer en Vaart weer de grond in. Maar waar laat je de trams dan als je de metro op de huidige trambaan laat rijden?
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: Onderzoek uitbreidingen Amsterdamse Metro

Bericht door Alargule »

Die zijn dan toch niet meer nodig op dat tracé? Of begrijp ik je vraag niet?
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Onderzoek uitbreidingen Amsterdamse Metro

Bericht door n-evo »

Alargule schreef:Ik denk zelf dus dat die overlast wel meevalt, zolang je het station niet pal onder het plein (zeg voor het Americain en de stadsschouwburg) wilt hebben, maar bijvoorbeeld in het water aan de Stadhouderskade bouwt. In alle plannen en voorstellen voor een metrolijn bij Leidseplein, bijvoorbeeld het Plan Stadsspoor, wordt daar ook een metrostation geprojecteerd.
Dat zou inderdaad kunnen. Al moeten er natuurlijk ook ruimte ingangen komen op het Leidse zelf.
deadlock schreef:Dat mag ik wel hopen als ontlasting voor de Kalverstraat. Allejezus dat is echt niet meer te doen op zaterdagen.
Ik zou er niet op rekenen. De binnenstad wordt alleen maar drukker. Dat zie je nu al: Rokin was altijd een oase van rust (relatief gezien dan) als je effe snel door wou lopen. Dat is nu al in steeds mindere mate het geval. Het hele centrum slibt dicht van de voetgangers.
Alargule

Re: Onderzoek uitbreidingen Amsterdamse Metro

Bericht door Alargule »

Een ingang aan het Leidseplein is eenvoudiger en met minder overlast te realiseren dan een compleet metrostation. Met een ondergrondse passage, eventueel met winkels, voorkom je dat er bovengronds extra voetgangersstromen ontstaan. En sla je twee vliegen in één klap, want je kunt ondergronds extra winkelruimte regelen. Altijd lekker droog en aangenaam.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Onderzoek uitbreidingen Amsterdamse Metro

Bericht door n-evo »

Er was ooit het idee om station Vijzelgracht met een ondergrondse passage inclusief rolpaden te verbinden met het Leidse. Uiteraard niks meer van vernomen.
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: Onderzoek uitbreidingen Amsterdamse Metro

Bericht door Bram »

Waar zou het metrostation dan komen? Onder de Leidsegracht, of juist meer aan de kant van de overtoom?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Onderzoek uitbreidingen Amsterdamse Metro

Bericht door Wubbo »

Het topic is erg in de ideeënsfeer terechtgekomen, daarom verplaatst naar Ideeën OVer OV.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten