Pagina 1 van 1

Verbetering Zwolle - Kampen

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 14:05
door Obus
Afgesplitst van Wijzigingen dienstregeling 2017.

Qua treinstation sluiten de halte over niet al te lang - gingen ze daar niet een tramhalte van maken?

Wil je overigens dat Kpnz een groter succes wordt, dan moet je gewoon wat huizen, kantoren en bedrijven neerplempen. Of je trekt de toekomstige tram met een flinke omweg door Kampen door naar dit station. Dat zou flink wat aanvoer opleveren.

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 14:10
door deadlock
Ja maar niemand wil in Kampen wonen. En terecht trouwens ;)

Maar de lijn naar Kpn sluiten is veel kosteneffectiever. Die lijn is overbodig en nutteloos. Laat die luie mensen maar wat verder fietsen naar Kpnz.

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 14:14
door Obus
En IJsselmuiden dan? Het treinstation ligt namelijk feitelijk in die plaats? Moeten die mensen vijf kilometer gaan fietsen naar een treinstation terwijl ze er nu eentje voor de deur hebben liggen? Het Kamperlijntje is een van de succesvolste nevenspoorlijnen van Nederland - die ga je toch niet sluiten?

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 14:16
door deadlock
Feitelijk ligt het in Kampen omdat jaren geleden de grond heringedeeld is.
De mensen uit IJsselmuiden fietsen maar 2km verder dan nu.

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 14:24
door Obus
Je bent echt knettergek, deadlock :wink:

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 14:50
door deadlock
Obus schreef:Je bent echt knettergek, deadlock :wink:
Nee hoor, er zit een simpele redenering aan vast.
- Twee spoorlijnen zijn te duur
- De Hanzelijn kan je niet sluiten

Conclusie;
- Het Kamperlijntje moet dicht

Al die onzin over vertrammen enzo; weg ermee. Het is de enige manier waarop je het aantal reizigers van Kpnz omhoog krikt en het scheelt een hoop gezeur. Tevens ben je van een overweg af die heel erg in de weg ligt.

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 14:54
door dennistd
De lijn Kampen-Zwolle wordt geëlektrificeerd en er komt een halte Zwolle Stadshagen

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 14:57
door deadlock
Dat is de enige mogelijke redding maar ik zou er liever nog een paar haltes bij zien eigenlijk. Daarmee haal je de vaart uit de trein en je creëert voor Westenholte-buiten-Zwolle en Cityhagen een snelle link met Zl, Kpn en IJsselmuiden.

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 14:59
door Obus
Zwolle Veerallee wordt ook genoemd.

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 17:12
door Dennenboom
deadlock schreef:
Obus schreef:Je bent echt knettergek, deadlock :wink:
Nee hoor, er zit een simpele redenering aan vast.
- Twee spoorlijnen zijn te duur
- De Hanzelijn kan je niet sluiten

Conclusie;
- Het Kamperlijntje moet dicht
.
Je zit nog in het vijftigerjaren modus. Toen was alles wat dubbel was te duur. Dus gooiden we de tramlijn naar Zandvoort maar dicht, ontdeden we Scheveningen van een spoor naar Rotterdam enz. enz. Heeft eigenlijk niet veel opgeleverd. Dus is het misschien niet dom om het nu eens over een andere boeg te gooien.

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 18:28
door deadlock
Dat spoor naar Scheveningen ligt er nog steeds en wordt prima bediend. Dat er dingen weggehaald zijn die misschien beter hadden kunnen blijven liggen ontken ik niet maar dit soort parallel geneuzel is onnodig. Je gaat van een stad waar mensen vooral willen overstappen naar een stad waar niemand naartoe wil. Serieus. Het is de randstad niet.

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 21:34
door Natorious
Die lijn naar Kampen zou pas écht een succes hebben, als je er een tram van maakt, die in in Kampen in 2 takken opsplitst:

1a: Zwolle - Frankhuis - Stadshagen - IJsselmuiden
1b: Zwolle - Frankhuis - Stadshagen - Hagenbroek (of ergens daar in de buurt een eindpunt)

In Zwolle zou de lijn ook nog doorgetrokken kunnen worden. Ik geloof in het ombouwen van kleine spoorlijn naar uitgebreide sneltramlijnen. Veel van dezer projecten leiden tot veel meer reizigers en het openen van meer haltes, waardoor de bereikbaarheid van OV groter. De reistijd kan langer worden, maar als daar hogere frequenties en minder ver fietsen tegenover staan...

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 21:59
door SLToilet
Natorious schreef:Die lijn naar Kampen zou pas écht een succes hebben, als je er een tram van maakt, die in in Kampen in 2 takken opsplitst:

1a: Zwolle - Frankhuis - Stadshagen - IJsselmuiden
1b: Zwolle - Frankhuis - Stadshagen - Hagenbroek (of ergens daar in de buurt een eindpunt)

In Zwolle zou de lijn ook nog doorgetrokken kunnen worden. Ik geloof in het ombouwen van kleine spoorlijn naar uitgebreide sneltramlijnen. Veel van dezer projecten leiden tot veel meer reizigers en het openen van meer haltes, waardoor de bereikbaarheid van OV groter. De reistijd kan langer worden, maar als daar hogere frequenties en minder ver fietsen tegenover staan...
Zou kunnen, met een aftakking naar het Isalaziekenhuis en een naar Windesheim, uitgaande van grote, intensieve stromen waarbij de trams niet leeg zullen rijden.

Maar om even wat meer van de fantasie weer naar het onderwerp terug te gaan: wanneer zou Stadshagen opengaan en wanneer kwam er elektrificatie? 2017/2018? Maar waarschijnlijk niet al eind 2016. Maar het is wel een leuk onderwerp voor Oost-Nederland of ideeën/fantasieën over ov.

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 23:10
door deadlock
Natorious schreef:Die lijn naar Kampen zou pas écht een succes hebben, als je er een tram van maakt, die in in Kampen in 2 takken opsplitst:
Wat, nee, echt niet. Hoe kom je daarbij?

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: za 10 jan 2015, 17:30
door Natorious
deadlock schreef:
Natorious schreef:Die lijn naar Kampen zou pas écht een succes hebben, als je er een tram van maakt, die in in Kampen in 2 takken opsplitst:
Wat, nee, echt niet. Hoe kom je daarbij?
:? En dat was nodig, omdat....? :|

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: za 10 jan 2015, 17:49
door Vinny
het succes van de lijn niet afhangt van de reizigersgroei in percentage, maar van een eenvoudige kosten-batenanalyse voor de belastingbetaler. :wink:

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Geplaatst: zo 11 jan 2015, 00:20
door deadlock
Natorious schreef: :? En dat was nodig, omdat....? :|
Omdat het onzin is dat die lijn dan een succes zou worden. Die lijn is nú een succes en flink rendabel namelijk.

En verder om dit:
Vinny schreef:het succes van de lijn niet afhangt van de reizigersgroei in percentage, maar van een eenvoudige kosten-batenanalyse voor de belastingbetaler. :wink: