Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor Berk-24 » Ma 19 Jan 2015, 13:15

Je ziet ze steeds meer, P+R-terreinen. Automobilisten parkeren daar hun auto om vervolgens met het OV verder te rijden. Ik heb nog een aantal ideeen voor nieuwe P+R-terreinen.

Arnhem-Golflinks. Bij knooppunt Waterberg (A12 en A50) kan er nog wel een mooi P+R-terrein gerealiseerd worden, waarmee er een snelle busverbindingen gerealiseerd moet worden met de binnenstad van Arnhem. Nu stoppen er de huidige lijnen naar Apeldoorn. Door een nieuw P+R-terrein wordt een extra motivatie gegeven om Golflinks-Centraal te versnellen. Naast de doorgaande diensten naar Apeldoorn moeten er pendeldiensten komen.

Nijmegen-Beuningen A73. Direct aan de A73 onder Beuningen kan er een P+R-terrein gerealiseerd worden. Voordeel is dat de huidige busdiensten lijn 12 en 89 niet hoeven om te rijden en alleen er hoeven te stoppen. Automobilisten kunnen hier overstappen op snelle busdiensten naar het centrum (lijn 89) en Heijendaal (lijn 12).

Discusieer hier of je wat van de ideen vindt en kom ook met nieuwe ideen voor P+R-terreinen.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor SuperGhost » Ma 19 Jan 2015, 16:36

Ik ben ook voor zulke P+R-terreinen, maar dan vooral als daar al (in de buurt) buslijnen rijden en er niet speciale buslijnen voor nodig zijn (spitsdiensten zijn uiteraard wel mogelijk).

Die halte Golflinks had ik zelf ook al als idee, alleen had ik hem dan Arnhem-Noord genoemd (naar de locatie en de afslagnaam van de snelwegen). In dit specifieke geval kun je dan de spitsbuslijn Apeldoorn-Arnhem HAN schrappen, ten bate van een spitsverhoging van de (toekomstige) snelbus Arnhem CS-Apeldoorn en die op dat terrein verknoopt laten liggen met een buslijn P+R Arnhem-Noord - CIOS - HAN - Haven (- Arnhem CS / Westervoort / Huissen-Haalderen / P+R Gelredome)

Bij Enschede kan er 1 komen bij de Grolschfabriek (bij afslag Enschede-West aan de A35), waar bij oplevering van de nieuwe N18 hoogstwaarschijnlijk lijnen 62, 73 en 74 langs komen (in de spits samen minimaal 8x p/u).

Bij Nijmegen kan er nog 1 komen bij de kruising A73/IJpenbroekweg (ter vervanging van het huidige terrein bij Station Goffert, dat te ver stadinwaarts ligt)

Bij Apeldoorn kunnen er 3 komen: 1 bij Apeldoorn-Oost (Zutphenseweg, waar de HOV-bus Arnhem-Apeldoorn moet komen), 1 bij Apeldoorn-Noord (rond huidige halte Laan van de Leeuw, waar lijnen 8 en 11 dan ook naar doorgetrokken kan worden) en 1 kleintje bij Ugchelen (bij de afslag aan de A1).

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor Thom91 » Ma 19 Jan 2015, 20:56

P+R terreinen moeten verboden worden.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor JeffreyMeijer » Ma 19 Jan 2015, 22:21

Ik weet wel dat men in Purmerend bezig is bij de afrit Noord een P+R aan te leggen voor de lijnen 301 en 306 naar Amsterdam.
Leven, en laten leven.

dennistd
Berichten: 1388
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor dennistd » Ma 19 Jan 2015, 22:41

Enschede Noord, ergens bij Huize 't Pot voor in het weiland ofzo. Vanuit de richting Losser/Oldenzaal (en dus ook de autobaan vanuit Osnabrück e.d.) rijdt echt niemand naar de Zuiderval.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor SuperGhost » Ma 19 Jan 2015, 23:40

De Zuiderval is dan ook vooral bedoeld vanaf de richting Gronau geloof ik (en ligt bovendien ook bij een groot bouwbedrijf, waardoor die parkeerplaats er toch al min of meer moest komen.)

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1463
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor marvinkok » Di 20 Jan 2015, 10:04

De Zuiderval is handig voor alles wat via de A/N35/B54(?) en N18 komt. Een P+R bij de Grolsch is wat dat aangaat overbodig. Ik zie ook meer brood in een P+R Noord, de Oldenzaalsestraat is ook een en al file. Buslijntje Enschede van Heekplein - P+R - Vliegveld (wat gewoon in gebruik gaat komen voor commerciële luchtvaart ipv Lelystad ;) )- Hengelo en voilá.

chemie
Berichten: 366
Lid geworden op: Do 01 Mei 2014, 12:01

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor chemie » Di 20 Jan 2015, 14:23

marvinkok schreef:B54(?)


Die weg in Duitsland, dat is de B50. Kom ik vrijwel dagelijks langs. Vrachtwagens krijgen daar t advies over de N35 te rijden. Met de auto kun je gewoon bij de knalhutteweg de grens over. Kom je er bij Stroinkslanden Enschede in. Mooi bij de zuiderval dus.

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor waldo79 » Di 20 Jan 2015, 14:38

Chemie, het is B54. Wat mij betreft hoeft het aantal P&R's niet vergroot te worden, maar de aantrekkelijkheid ervan wel (bijvoorbeeld horeca, winkels of andere bedrijvigheid eromheen). Zo maak je de stadsranden aantrekkelijkere verblijfsgebieden en het wachten wordt er aangenamer mee.
Mij best :)

chemie
Berichten: 366
Lid geworden op: Do 01 Mei 2014, 12:01

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor chemie » Di 20 Jan 2015, 15:59

waldo79 schreef:Chemie, het is B54. Wat mij betreft hoeft het aantal P&R's niet vergroot te worden, maar de aantrekkelijkheid ervan wel (bijvoorbeeld horeca, winkels of andere bedrijvigheid eromheen). Zo maak je de stadsranden aantrekkelijkere verblijfsgebieden en het wachten wordt er aangenamer mee.
Mijn excuses. Ik doelde op de 70 vanuit Vreden.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor SuperGhost » Di 20 Jan 2015, 18:13

marvinkok schreef:De Zuiderval is handig voor alles wat via de A/N35/B54(?) en N18 komt. Een P+R bij de Grolsch is wat dat aangaat overbodig. Ik zie ook meer brood in een P+R Noord, de Oldenzaalsestraat is ook een en al file. Buslijntje Enschede van Heekplein - P+R - Vliegveld (wat gewoon in gebruik gaat komen voor commerciële luchtvaart ipv Lelystad ;) )- Hengelo en voilá.
De Zuiderval is juist totaal niet handig vanaf de N18, want je tegen de tijd dat je vanaf de N18 bij de Zuiderval kunt zijn, had je ook al in het centrum kunnen zijn. De N18 heeft alleen een busafslag naar de A35 en dus alleen de bussen kunnen makkelijk vanuit Haaksbergen naar de Zuiderval komen.

Straks bij de nieuwe N18 komt de N18 aan de Westerval vast te zitten, waardoor een P+R-terrein daar dus praktisch kan zijn. Allereerst omdat vanaf westelijke (A35 vanaf Hengelo) als zuidelijke (nieuwe N18) dit de snelste toegang tot Enschede is en hier straks dus ook al die bussen (in de spits 8x p/u) komen en daar dus al genoeg OV is, alleen een halte moet er dan komen met een aantal parkeerplaatsen. Daar is genoeg ruimte voor. Als je die auto's dan eerst de A35 op wil sturen om bij de Zuiderval te gaan parkeren, ben je ook weer zo veel tijd kwijt, dat het nooit sneller is dan doorrijden naar het Van Heekplein en daar te parkeren.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor Meltrain » Di 20 Jan 2015, 23:58

Thom91 schreef:P+R terreinen moeten verboden worden.

Want?

In Rotterdam is bij enkele P+R's (Alexander, Kralingse Zoom en Slinge) begin dit jaar betaald parkeren ingevoerd. :( Dat (de omgeving van) Capelsebrug daardoor drukker wordt, lijkt me niet vreemd, maar resultaten zijn nog niet bekend.
En P+R Beverwaard schijnt totaal niet te lopen.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31530
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor Suus » Wo 21 Jan 2015, 00:08

Beverwaard is met het OV te lang reizen naar het centrum.
Rame à l'approche

dennistd
Berichten: 1388
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor dennistd » Wo 21 Jan 2015, 00:12

SuperGhost schreef:De Zuiderval is juist totaal niet handig vanaf de N18, want je tegen de tijd dat je vanaf de N18 bij de Zuiderval kunt zijn, had je ook al in het centrum kunnen zijn. De N18 heeft alleen een busafslag naar de A35 en dus alleen de bussen kunnen makkelijk vanuit Haaksbergen naar de Zuiderval komen.

Straks bij de nieuwe N18 komt de N18 aan de Westerval vast te zitten, waardoor een P+R-terrein daar dus praktisch kan zijn
Als je vanaf de nieuwe N18 rechtsaf de A35 opgaat en de volgende afrit er weer af sta je op de Zuiderval. In die tijd ben je echt niet bij de Van Heek-garage (via de Parkweg en De Ruyterlaan).

Als er al een extra P&R zou moeten komen in Enschede Zuid had je die juist bij de oude N18 nodig gehad: die heeft immers geen aansluiting op de Zuiderval, anders dan via de Broekheurnering-Vlierstraat (en dat is een flink stuk dwars door de bebouwde kom).
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1463
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor marvinkok » Wo 21 Jan 2015, 09:04

Daarnaast verwacht ik niet dat de buslijnen richting Achterhoek via de nieuwe N18 zullen gaan lopen, 62 zeker niet want dan verliest het zuidelijke deel van de Haaksbergestraat, Usselo, het Rutbeek en een deel van Haaksbergen zijn bus. Daarnaast is het voor de bus niks sneller, aangezien een bus toch niet harder dan 80 mag, maar wel behoorlijk omrijdt. Als en deel van het N18-verkeer straks via de nieuwe N18 gaat rijden dan wordt het ook wat minder druk, waardoor de winst voor het omrijden nog minder wordt. Dan zou je dus wél een nieuwe buslijn nodig hebben voor P+R verkeer als je thv de Grolsch een P+R bouwt. Het drukste moment is nog altijd de zaterdag (en Duitse feestdagen, maar dat zijn er maar weinig) en dan rijden 73/74 niet eens naar Enschede.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor SuperGhost » Wo 21 Jan 2015, 10:03

Het is een beetje off-topic, maar ik zal er kort even op in gaan:
Waarom zou een deel van Haaksbergen dan zonder bus komen? In Haaksbergen-Noord komt er gewoon een oprit naar de N18 (de enige oprit voor Haaksbergen), dus de bus kan Haaksbergen prima blijven bedienen (komt nog altijd bij Haaksbergen-Zuid de plaats binnen). Sterker nog, het zou zelfs veel beter kunnen als (een deel) van die bussen via de Hengelosestraat naar die oprit kan rijden en ook Haaksbergen-Noord een halte ri. Enschede dichtbij krijgen (nu moet je nog eerst helemaal naar Haaksbergen-Zuid of Haaksbergen-Oost om op de bus ri. Enschede te kunnen stappen).
Enschede heb je gelijk in, maar daar kan gewoon in plaats van die vele regionale bussen een stadsbus CS - Van Heekplain - Usselo - Boekelo komen (lijn 6 zou je dan deels kunnen schrappen). Dat idee had iemand al eens uitgetekend. Lijn 62 (of 73 en 74) via de oude N18 blijven laten rijden is niet slim, want dan wordt die bus langzamer, aangezien de oude N18 afgewaardeerd wordt tot een 60km/h weg tussen Haaksbergen-Enschede (en ook Groenlo-Eibergen). Via de nieuwe N18 zou die bus juist sneller worden, aangezien daar geen kruisingen en verkeerslichten komen, m.u.v. de aansluiting met de A35 (daarnaast wordt dat een 100km/h-weg, maar ik denk dat er gewoon 80km/h-bussen ingezet blijven worden)

Nu weer ontopic:
Een P+R-terrein bij de huidige N18 bij Usselo lijkt me juist niet erg praktisch. Verkeer uit Haaksbergen/Eibergen/Neede/etc. dat naar Enschede wil gaat niet zo snel even bij Usselo parkeren om de bus te pakken die uit dezelfde plaats kwam. Ander verkeer (vanuit A35 ri. Hengelo-Zuid) kan er niet bij komen.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor Thom91 » Wo 21 Jan 2015, 17:26

Meltrain schreef:
Thom91 schreef:P+R terreinen moeten verboden worden.

Want?

In Rotterdam is bij enkele P+R's (Alexander, Kralingse Zoom en Slinge) begin dit jaar betaald parkeren ingevoerd. :( Dat (de omgeving van) Capelsebrug daardoor drukker wordt, lijkt me niet vreemd, maar resultaten zijn nog niet bekend.
En P+R Beverwaard schijnt totaal niet te lopen.

Omdat het doel is om mensen uit de auto te krijgen, want je wilt ze ook niet in de binnenstad. Vervolgens leg je megalomane parkeerterreinen aan waardoor mensen juist nog meer geneigd zijn om met de auto te gaan in plaats van bijvoorbeeld het openbaar vervoer.
Komt wel goed schatje.

TomSteyl
Berichten: 174
Lid geworden op: Ma 25 Mei 2009, 14:33

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor TomSteyl » Wo 21 Jan 2015, 19:19

In Maastricht-Noord, Den Bosch, Eindhoven, Utrecht en Groningen heb ik wel eens gebruik gemaakt van de P+R-locaties, ben er wel voorstander van. In veel steden helpt het ontzettend in de parkeerproblematiek.

Wellicht is Roermond ook nog wel een stad waar een P+R met aansluitende busverbindingen helpt qua verkeersproblematiek.
Misschien kan Van Rey nog wel aan goedkope grond komen? ;-P
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.

2015: (09-11)
Trein: 1500 km · Metro: 0 km · Tram: 6 km · Bus: 219 km · Veer: 2 km · Auto: >7000 km

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2103
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor Zugführer » Wo 21 Jan 2015, 20:32

Ik ben ook wel voorstander. Je hebt liever dat mensen met hun auto over de snelweg naar de P+R rijden, dan dat ze met de auto het centrum in rijden lijkt me. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die met de auto gaan in plaats van de hele reis met het OV te maken omdat er een P+R locatie bestaat.

Leuk dat je Eindhoven noemt, volgens mij is daar maar één goede P+R aan de westkant (Meerhoven).
Juist voor een stad als Eindhoven waar men massaal de stad in rijdt met de auto om er te parkeren en te winkelen lijken meer P+R locaties een goed idee. <idealistische modus> Het liefst tegelijk met het sluiten van een aantal parkeergarages in de stad (en het opschroeven van de parkeertarieven aldaar) en het tegengaan van doorgaand verkeer binnen de rondweg</idealistische modus>

Ekkersrijt en High Tech Campus lijken me zeer geschikte locaties, zodra er HOV heen rijdt *O*
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor Thom91 » Wo 21 Jan 2015, 20:55

Het is de bedoeling dat mensen vanuit huis met het OV gaan. We willen groener en beter, dan moet je de auto laten staan. Nu lok je mensen de auto in.
Komt wel goed schatje.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor SuperGhost » Wo 21 Jan 2015, 21:03

Dat is veel te idealistisch Thom.
Bovendien: om dat voor elkaar te krijgen is onmogelijk, aangezien veel mensen juist vanaf de landelijke gebieden komen en daar is het OV vaak kwalitatief matig tot afwezig. Die mensen krijg je niet in het OV en het is veel te duur om het OV daar op een goed niveau te krijgen. Dan is het veel goedkoper om aan de rand van de steden P+R-terreinen aan te leggen, zeker als dat op plekken kan waar toch al OV rijdt (vaak zijn dat dan plekken waar meerdere regionale lijnen bij elkaar komen om de stad in te gaan). Dan is dat vrij goedkoop, terwijl je het aandeel van het OV binnen de stad verhoogt.

chemie
Berichten: 366
Lid geworden op: Do 01 Mei 2014, 12:01

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor chemie » Wo 21 Jan 2015, 21:06

Thom91 schreef:Het is de bedoeling dat mensen vanuit huis met het OV gaan. We willen groener en beter, dan moet je de auto laten staan. Nu lok je mensen de auto in.

Eigenlijk mee eens.
SuperGhost schreef:Nu weer ontopic:
Een P+R-terrein bij de huidige N18 bij Usselo lijkt me juist niet erg praktisch. Verkeer uit Haaksbergen/Eibergen/Neede/etc. dat naar Enschede wil gaat niet zo snel even bij Usselo parkeren om de bus te pakken die uit dezelfde plaats kwam. Ander verkeer (vanuit A35 ri. Hengelo-Zuid) kan er niet bij komen.

Überhaupt een P&R op die locatie, blegh. Waar moest die dan komen? Op de usseler esch? Vraagje: Is Eibergen heel erg op Enschede gericht of meer in de richting van borculo/ruurlo/groenlo? Eens per half uur een 62 langs zo'n P&R gaat niet werken, een P&R ter hoogte van Crematorium ligt te ver van Enschede af. Op deze manier zou dit alleen een belasting worden op het Enschedese OV. Laten we de nieuwe N18 eerst maar eens afwachten.

TomSteyl
Berichten: 174
Lid geworden op: Ma 25 Mei 2009, 14:33

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor TomSteyl » Wo 21 Jan 2015, 21:23

Het idee rondom de P+R-terreinen is nog bij veel mensen onbekend.

Ik rij zelf vaak genoeg met de auto naar een P+R-terrein en reis vanaf daar verder naar een stad in plaats van een hele reis met het openbaar vervoer. Als je in gebieden woont waar uurdiensten en soms zelfs 2-uurdiensten (of nog erger) in het weekend normaal zijn, dan is de keuze voor de auto snel gemaakt. Voor iemand in een stad of stedelijk gebied is het vaak makkelijk om te zeggen: Pak allemaal het OV!

Zugführer schreef:...

Leuk dat je Eindhoven noemt, volgens mij is daar maar één goede P+R aan de westkant (Meerhoven).
Juist voor een stad als Eindhoven waar men massaal de stad in rijdt met de auto om er te parkeren en te winkelen lijken meer P+R locaties een goed idee. <idealistische modus> Het liefst tegelijk met het sluiten van een aantal parkeergarages in de stad (en het opschroeven van de parkeertarieven aldaar) en het tegengaan van doorgaand verkeer binnen de rondweg</idealistische modus>

Ekkersrijt en High Tech Campus lijken me zeer geschikte locaties, zodra er HOV heen rijdt *O*

Meerhoven bedoelde ik inderdaad ;-P. Ik zie zelfs kansen in een P+R in de buurt van Helmond Brandevoort (plaats genoeg!), vanwaar je goede verbindingen hebt met Eindhoven (trein en/of bus over de A270).
Laatst gewijzigd door TomSteyl op Wo 21 Jan 2015, 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.

2015: (09-11)
Trein: 1500 km · Metro: 0 km · Tram: 6 km · Bus: 219 km · Veer: 2 km · Auto: >7000 km

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor Thom91 » Wo 21 Jan 2015, 21:24

SuperGhost schreef:Dat is veel te idealistisch Thom.
Bovendien: om dat voor elkaar te krijgen is onmogelijk, aangezien veel mensen juist vanaf de landelijke gebieden komen en daar is het OV vaak kwalitatief matig tot afwezig. Die mensen krijg je niet in het OV en het is veel te duur om het OV daar op een goed niveau te krijgen. Dan is het veel goedkoper om aan de rand van de steden P+R-terreinen aan te leggen, zeker als dat op plekken kan waar toch al OV rijdt (vaak zijn dat dan plekken waar meerdere regionale lijnen bij elkaar komen om de stad in te gaan). Dan is dat vrij goedkoop, terwijl je het aandeel van het OV binnen de stad verhoogt.

Het is een doel met een bepaald middel. Of dat te idealistisch is laat ik in het midden.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2103
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Ideeen over nieuwe P+R-terreinen

Berichtdoor Zugführer » Wo 21 Jan 2015, 21:50

TomSteyl schreef:Ik zie zelfs kansen in een P+R in de buurt van Helmond Brandevoort (plaats genoeg!), vanwaar je goede verbindingen hebt met Eindhoven (trein en/of bus over de A270).

Bus over de A270 vindt NS niet goed en de treinfrequentie is nog wat matig, maar mocht die ooit verdubbeld gaan worden lijkt een P+R me al meer op z'n plaats. Maar dan vraag ik me nog af voor wie je de P+R bouwt. Het ligt niet echt aan een snelweg, behalve die tussen Eindhoven en Helmond en als het tussen die twee steden is, dan zou ik ook liever zien dat mensen de hele reis per OV maken.

Maar neem Eindhoven als voorbeeld, massa's Belgen komen daar in het weekend winkelen.
Met het OV is die verbinding zeer onaantrekkelijk, dus men neemt toch de auto.
Dan zie je mensen toch liever allemaal aan de rand van de stad parkeren dan midden in het centrum?
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km


Terug naar “Ideeën OVer OV”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast