Pagina 2 van 2

Re: Arnhem - Nijmegen: lijn 300 naar Malden

Geplaatst: do 18 jun 2015, 14:20
door fogeltje
OmniLezer schreef:Maar ook een vraag. Hoe is dit alles ontstaan, want sinds wanneer moet lijn 83 worden geknipt. Lijn 83 is gewoon een succesvolle lijn zo te zien. Want normaal worden alle lange lijnen geknipt of zo uitgedunt dat het een spitslijn lijkt te worden.
Sterker nog, in het PvE van Limburg staat dat lijn 83 niet geknipt mag worden (op de concessiegrens). Maar wellicht dat die laatste toevoeging rek biedt, maar volgens mij is die die toevoeging toch echt bedoeld om de doorgaande lijn in stand te houden. Men wil voorkomen dat lijn 83 achter lijnen als 21, 90 en 92 aan gaat of voorbeelden tussen Limburg en Brabant waar knippen lijnen om zeep geholpen hebben.

Re: Arnhem - Nijmegen: lijn 300 naar Malden

Geplaatst: do 18 jun 2015, 14:53
door SuperGhost
Die eis is echter alleen voor de vervoerder, aangezien Gelderland niet de concessiehouder is en dus niet aan dat contract gebonden is. Die eis betekend dus alleen dat de vervoerder (Arriva) niet zelf zo'n knip mag maken. Als Gelderland dat gaat eisen, dan heeft Arriva natuurlijk geen keuze (al verliest Gelderland dan wel haar invloed op lijn 83). Het noordelijke deel van lijn 83 behoort namelijk tot de concessie Stadsregio Arnhem-Nijmegen.

Re: Arnhem - Nijmegen: lijn 300 naar Malden

Geplaatst: zo 21 jun 2015, 19:46
door OmniLezer
Maar Arriva en Breng mogen wel van alles eromheen bedenken om lijn 83 heen. Dus een sneldienst of en slome buurtbus bijvoorbeeld.

Re: Arnhem - Nijmegen: lijn 300 naar Malden

Geplaatst: do 02 jul 2015, 22:53
door OmniLezer
Arriva, Breng en TCR. 3 bedrijven op 1 lijn. Dat is standaard voor Arriva.

Re: Arnhem - Nijmegen: lijn 300 naar Malden

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 08:46
door regenmaker
Lijn 99 is Van Driel, Breng en Arriva. Dus ja.

Re: Arnhem - Nijmegen: lijn 300 naar Malden

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 12:29
door SuperGhost
Ja, dat soort constructies zorgt echter wel voor prijsverschillen, aangezien elke vervoerder zijn eigen tarief hanteert. Dat is wel een erg groot nadeel.

Ik weet nog goed dat toen de strippenkaart net werd afgeschaft je erg veel voordeel had als je met Van Driel mee ging op lijn 99. Die had die apparatuur namelijk niet voor de chipkaart, waardoor je met de ritten van Van Driel gratis reisde.