Pagina 4 van 4

Re: Aanbesteding HRN 2025

Geplaatst: zo 02 okt 2016, 11:17
door regenmaker
isadora schreef:Mijn mening: geen (zo weinig mogelijk) piraten op het spoor.
Kijk, hoe ze elkaar de tent uit vechten in het busvervoer, straks iedere week oorlog over een wissel.
Duitsland is eigen het voorbeeld voor wat Rover wil. Bijna alle regionale treindiensten worden daar aanbesteed en daar is het ook weer rechtszaak na rechtszaak.

Re: Aanbesteding HRN 2025

Geplaatst: zo 02 okt 2016, 13:15
door Yanaike
Wat wel een groot voordeel is van regionaal aanbesteden is dat het voor regionale vervoerders aantrekkelijk wordt om bus en sprinter goed op elkaar af te stemmen: zo is het misschien zelfs mogelijk om snellere deur-tot-deur verbindingen aan te bieden dan de IC. Vooral in het voor- en natransport valt nog echt wel meer efficiƫntie te halen. Ik denk ook dat sommige grotere sprinter stations en/of kleinere IC stations er behoorlijk vooruit op kunnen gaan qua aansluitingen.

Ik ben daarom niet per se tegen regionaal aanbesteden maar het lijkt mij wel noodzakelijk om strenge regels op te stellen op het gebied van aansluitingen tussen SPR en IC, vertragingen, prioriteiten en om rechtzaken zoveel mogelijk te beperken.