Verbeterpunten van de reisinformatie

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Z2N

Re: Verbeterpunten van de reisinformatie

Berichtdoor Z2N » Do 21 Jan 2016, 21:58

De laatste keer dat ik echt op de vertrekstaten gelet heb hing er eentje scheef in de middentunnel in Utrecht, en die was iig van plastic.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Do 21 Jan 2016, 21:59

Volgens mij zijn er inderdaad papieren vertrekstaten in omloop, maar zijn ze dat niet allemaal. Als je bv. op NS.nl een vertrektstaat download zie je rechts onderaan nog een recyclecode voor polypropyleen (dus plastic) staan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Mikos

Berichtdoor Mikos » Do 21 Jan 2016, 22:11

Maar die gele, plastic platen worden wel iedere keer hergebruikt. Dat wat in december achterin het busje wordt geschoven omdat er andere vertrekstaten worden opgehangen, komt met het eerstvolgende wijzigingsblad weer terug. Dat wat op of kapot is, wordt gerecycled.

Ardan

Berichtdoor Ardan » Vr 22 Jan 2016, 01:49

Op stations als Koudum-Molkwerum of Oberkarspel-Großenhosen volstaan alleen gedrukte staten wel. En op zo goed als elk station kan men terugvallen op TB7's (tenzij die storing dus.. altijd een gedrukte versie laten hangen!). Maar digitale staten vind ik wel een prima idee. Laten we eens beginnen met enkele schermen op drukke stations waar ook veel incidentele reizigers komen. Dat reizigers daar op een scherm hun eigen reis in realtime kunnen samenstellen, knopje 'printen' erbij en er komt een papiertje uit een gleufje flubberen. Dat kunnen Duitse kaartautomaten zelfs (of dat realtime is, weet ik niet).
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Widejo

Berichtdoor Widejo » Vr 22 Jan 2016, 08:56

Mikos schreef:Maar die gele, plastic platen worden wel iedere keer hergebruikt. Dat wat in december achterin het busje wordt geschoven omdat er andere vertrekstaten worden opgehangen, komt met het eerstvolgende wijzigingsblad weer terug. Dat wat op of kapot is, wordt gerecycled.

Ik probeer nog altijd zo'n dienblad te bemachtigen die ik een keer voorbij heb zien komen in zo'n 'milieu'-filmpje in de trein. Die worden gemaakt van de oude vertrekstaten.

Tot dusver spreekt de oplossing voor een digitale interactieve vertrekstaat het meeste aan. Centraal geplaatst op de grotere stations. Al is dit wel de duurste oplossing :)

reisthijs

Berichtdoor reisthijs » Vr 22 Jan 2016, 09:29

Hopelijk worden die dan niet door hetzelfde systeem als de TBP's aangestuurd, anders heb je er nog niks aan bij zo'n storing.
Misschien is een scherm van e-paper(zoals gebruikt in e-readers) een idee, dan blijft er informantie op staan bij een storing.

NS heeft wel een keer n.a.v. de vertrekstatendiscussie aangekondigd een moderne opvolger te gaan ontwikkelen, maar daarna bleef het stil.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Durashift

Berichtdoor Durashift » Vr 22 Jan 2016, 11:36

reisthijs schreef:Hopelijk worden die dan niet door hetzelfde systeem als de TBP's aangestuurd, anders heb je er nog niks aan bij zo'n storing.
(..)

Precies. Ik denk dat de datastroom die de reisplanner / App voedt gebruikt zal moeten worden. Die lijkt mij ook het meest 'modelleerbaar' voor meertaligheid en beknopt tijdsspanne waarbinnen een reiziger zijn reisopties wilt zien.

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Vr 22 Jan 2016, 21:11

Widejo schreef:Ik probeer nog altijd zo'n dienblad te bemachtigen die ik een keer voorbij heb zien komen in zo'n 'milieu'-filmpje in de trein. Die worden gemaakt van de oude vertrekstaten.

Ik heb hier nog zo'n ding "over" (ooit per ongeluk dubbel gekocht), geef maar een gil via PB als je er nog geen gevonden had.

Hainje schreef:Volgens mij drukken ze tegenwoordig op papier?

Nog even goed gekeken vandaag... die in de oude borden zijn van plastic. In de nieuwe borden (zoals bv. op perron 6/7 in Amersfoort) zitten papieren vertrekstaten.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Hainje

Berichtdoor Hainje » Vr 22 Jan 2016, 21:29

Daniel schreef:Nog even goed gekeken vandaag... die in de oude borden zijn van plastic. In de nieuwe borden (zoals bv. op perron 6/7 in Amersfoort) zitten papieren vertrekstaten.
Gelukkig, ben ik toch niet helemaal achterlijk. :P :lol:
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Terug naar “Ideeën OVer OV”