Spoorlijn Utrecht - Breda

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
renedepater

Re: Spoorlijn Utrecht - Breda

Berichtdoor renedepater » Zo 01 Okt 2017, 22:37

Wauw; super bedankt voor al het meedenken. En uiteraard hebben we alle bestanden-info al opgezocht, maar we zoeken vooral naar wat orginele oplossingen die niet te duur en dus realistisch zijn.

lijntaxi schreef:
renedepater schreef:Hallo,
Voor de railminor doen wij onderzoek naar een nieuwe spoorlijn Utrecht-Breda, een onderwerp waar al veel over gesproken is. Hebben jullie goede tips voor ons over het tracé, de uitvoering, stopstations en dergelijke? Alvast Bedankt!

Welke opleidingen doen jullie? En het hoeveelste jaar?
Logistiek & Economie hbo, 4e jaar

Treinen maken mij blij
Laatst gewijzigd door Zugführer op Zo 01 Okt 2017, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: twee berichten samengevoegd

lijntaxi

Berichtdoor lijntaxi » Do 05 Okt 2017, 10:23

lijntaxi schreef: Welke opleidingen doen jullie? En het hoeveelste jaar?

renedepater schreef: Logistiek & Economie hbo, 4e jaar
Treinen maken mij blij

Een opleiding logistiek & Economie is minder gericht op de technische kant van verhaal, maar meer op de organisatorische aspect.
Voor het technische aspect is het interessant om te kijken naar dit:
Geometrisch en constructief ontwerp van wegen en spoorwegen
http://docplayer.nl/12537472-Geometrisch-en-constructief-ontwerp-van-wegen-en-spoorwegen.html

Vinny

Berichtdoor Vinny » Do 05 Okt 2017, 21:58

(Wetende dat zij vernietigend waren in tegenstelling tot Goudappel)
Ik meende dat het idee van deze verbinding uit de "koker" van Goudappel kwam. Logisch dat die hun eigen projectje niet afkraken. Overigens hadden die wel een heel mooi schema met dienstregelingsvoorstel (IC en sprinterbediening). Ook zat er een spoorboog bij Gorinchem bij zodat er ook directe treinen Dordrecht-Utrecht konden worden ingelegd.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Terug naar “Ideeën OVer OV”