IC's Randstad

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: IC's Randstad

Bericht door pedaalemmerzak »

Ja al heb je dan geen aansluiting op metro 53. Maar goed er zijn idd genoeg sprinters die wel op diemen zuid stoppen.

Lijkt me goed om in de spits 2x per uur die IC te laten rijden (oostvaarders - buiten - almere c - bijlmer - utrecht c). Eventueel beginnend te Lelystad C ipv Oostvaarders. Voor zover ik weet is begin/eindpunt Almere Buiten niet echt mogelijk toch?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: IC's Randstad

Bericht door Jef400 »

Het stompje lijn 53 wat je dan mist is verwaarloosbaar. En kun je ook met bussen uit Almere, 't gooi en Waterland bereiken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: IC's Randstad

Bericht door pedaalemmerzak »

Deze trein zou in de spits de volgende tijden kunnen rijden. Buiten de spits rijdt de trein dan niet.

Op deze manier is er op het traject almere-truecht ongeveer een kwartiersdienst. Echter via andere routes.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: IC's Randstad

Bericht door Suus »

Dat zou alleen kunnen als de [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Almere Oostvaarders (- Lelystad Centrum)4900[/serie] niet op Almm en Ampo zou stoppen want anders hang je er direct na vertrek op Alm al achter. Bij Duivendrecht lijk je dan wel zonder conflicten tussen de treinen door te slingeren (misschien nog een kruisconflict met de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/s1800 richting Alm), al weet ik verder niet of er op dat tijdstip een goederenpad ligt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: IC's Randstad

Bericht door Milco »

pedaalemmerzak schreef:Ja al heb je dan geen aansluiting op metro 53. Maar goed er zijn idd genoeg sprinters die wel op diemen zuid stoppen.

Lijkt me goed om in de spits 2x per uur die IC te laten rijden (oostvaarders - buiten - almere c - bijlmer - utrecht c). Eventueel beginnend te Lelystad C ipv Oostvaarders. Voor zover ik weet is begin/eindpunt Almere Buiten niet echt mogelijk toch?
Als je in Almere Buiten wil keren moet je toch wel doorrijden naar de kopsporen ná Oostvaarders of het perron zelf daar.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten