Corridor Nijmegen - Kleve

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Corridor Nijmegen - Kleve

Bericht door lijntaxi »

De reactivering van de spoorlijn wordt ook in dit document:
Integrale mobiliteitsvisie gemeente Berg en Dal 2016 - 2026:
Kadernota & Beleidsontwikkeling.
https://www.bergendal.nl/document.php?m ... tachment=0

En wel bij paragraaf '3.5 Samenvatting' thema; Openbaar vervoer
paragraaf '4.5 Ambities en doelstellingen openbaar vervoer'
In paragraaf '5.2.4 Openbaar vervoer' wordt de verbinding Groesbeek - Beek - Ooij aan getipt en de eventuele reactivering spoorlijn Nijmegen - Kleef. Deze zou pas na 2025 aan de orde zijn.
uit paragraaf '5.4.1 stimuleren Duurzame keuzes' wordt gepleit voor het goedkoper of zelfs gratis aanbieden van openbaar vervoer voor bepaalde
doelgroepen.
'6.4.6 Openbaar en hulpdiensten' flexnet als eventuele aanvulling op de buurtbussen in de avonduren en in het weekend

Vreemd, dat nergens gesproken wordt over de lijnvoering naar Nijmegen in het stuk.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Corridor Nijmegen - Kleve

Bericht door lijntaxi »

BrengMe schreef:Het is de bedoeling dat de SB58 zijn huidige route blijft rijden, m.u.v. de route door Beek (welke straks over de N325 zal gaan i.p.v. door het dorp) en dat de bus vanaf station Nijmegen door gaat rijden naar Heyendaal. Nadeel aan jouw voorstel is dat de lijn niet meer in het centrum komt, wat volgens mij ook een belangrijke bestemming is van veel reizigers.
Er gaan inderdaad mensen naar het centrum van Nijmegen vanuit Kleef, Kranenburg, Beek en Ubbergen. Maar hoeveel keer per week is dat? Mensen gaan wel zowat elke dag school of de universiteit. Mijn idee is om die reizigersstromen te splitsen. Eerst rijden naar station Nijmegen en van daaruit naar Heyendaal is een omweg voor reizigers uit Kleef. Mijn voorstel is gewoon de snelste route. En kost het minste tijd. Dan hoeven in principe ook die haltes in Beek niet verplaatst te worden.
En voor mensen die dan toch willen winkelen kan er een rechtstreekse bus rijden van Beek naar Nijmegen zoals door mij voorgesteld.
Eventueel kan op zaterdagen en zondagen een winkellijn Kleef - Nijmegen v.v. rijden. Daarbij komt dat het qua winkelen niet zoveel uitmaakt hoelang de bus er over doet, als je maar niet ver hoeft te lopen voor je boodschappen en frequent genoeg rijdt.
Een andere oplossing is natuurlijk om in de spits een scholierenlijn Kleef - Nijmegen te rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten