Doortrekken Valleilijn naar Arnhem

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Alargule

Re: Doortrekken Valleilijn naar Arnhem

Bericht door Alargule »

Afbeelding

Wellicht waren twee eilandperrons handiger geweest, want dan had je van de sprinter uit Utrecht zo over kunnen stappen op de IC naar Nijmegen. Andersom had je dan een crossplatformoverstap gehad op de IC uit Nijmegen naar de Valleilijn.

Echter: ook in dit model stap je via hetzelfde perron (zelfde spoor zelfs) over van de IC uit Nijmegen op de sprinter naar Utrecht. Reizigers die vanaf de Valleilijn komen en verder willen reizen naar Arnhem en Nijmegen hebben aan die crossplatformoverstap niets. En alhoewel reizigers met de sprinter uit Arnhem wel wat zouden opschieten met een crossplatformoverstap op de IC uit Nijmegen, geldt dat andersom niet, omdat de sprinter weer terug naar Arnhem rijdt vanaf hetzelfde perron.

Ik denk dat vooral voor deze oplossing is gekozen omdat dan niet het hele station geheel opnieuw op de schop moet. Nu kun je volstaan met de aanleg van een extra perron aan 'spoor 5', terwijl de inpassing van twee eilandperrons veel lastiger zou zijn geweest en waarschijnlijk ook meer buitendienststellingen op dit toch al drukke traject zou hebben betekend. En dat allemaal om een ongetwijfeld vrij beperkte groep overstappers iets beter te faciliteren.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Doortrekken Valleilijn naar Arnhem

Bericht door jelmerrr »

Meltrain schreef:en de IC's Arnhem -> Utrecht van spoor 2?
Is er niet iets beter te plannen zodat er zo veel mogelijk cross-platform overstappen ontstaan?
Gaan ze daar dus een perron op aanleggen? Ik dacht dat je dan net zo goed op spoor 5 een perron kunt aanleggen?

edit: zie nu pas dat er nog een pagina bestaat. Mijn idee wordt inderdaad uitgevoerd *O* :D
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Doortrekken Valleilijn naar Arnhem

Bericht door SuperGhost »

Ede-Wageningen zoals het nu is (boven) en zoals het na de verbouwing eruit gaat zien (onder):
Afbeelding
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Doortrekken Valleilijn naar Arnhem

Bericht door jelmerrr »

Spoor 2 verdwijnt?
Alargule

Re: Doortrekken Valleilijn naar Arnhem

Bericht door Alargule »

Zo te zien wel. Waar wordt/werd dat eigenlijk voor gebruikt?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Doortrekken Valleilijn naar Arnhem

Bericht door SuperGhost »

Spoor 2 is een wachtspoor voor goederentreinen, maar heb ik eigenlijk nooit gebruikt zien worden. Zeker nu de meeste van de goederentreinen op de lijn Utrecht-Arnhem al naar de Betuweroute zijn verhuisd.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Doortrekken Valleilijn naar Arnhem

Bericht door OV-Hobbyist »

Soms wordt spoor 2 gebruikt door een vertraagde ICE, om daar de IC naar Utrecht in te halen.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten