Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door BrengMe »

In het topic over de concessie Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee (HWGO) wordt gesproken over de mogelijke komst van een R-NET buslijn tussen Rotterdam Zuidplein en Oud-Beijerland. Ik zie dit als een mooie kans om het netwerk in Oud-Beijerland te reorganiseren. Daarom heb ik een nieuw lijnennet voor Oud-Beijerland ontworpen.

Belangrijkste reden om het netwerk te herzien is het aantal parallelle verbindingen. Deze zijn veel aanwezig in het huidige lijnennet van Oud-Beijerland. Te denken valt aan lijn 163 en 171/172 die beiden de zelfde ronde door Oud-Beijerland rijden en lijn 160/170 en 171/172 die allen tussen Oud-Beijerland en Rotterdam Zuidplein rijden. In mijn voorstel zijn deze parallelle verbindingen bijna geheel verdwenen.

Afbeelding
De lijnen 171 en 172 worden onderdeel van R-NET en krijgen de nummers 471 en 472. De route gaat niet meer via de Sportlaan en Croonenburgh, maar via de Oostdijk en de Koniginneweg. Deze route ligt centraler in het dorp en gaat over bredere wegen met minder bochten. De frequentie van beide lijnen wordt verhoogt naar 4x/uur in het dal en 2x/uur op zaterdag. Lijn 472 gaat ook in de avonden en op zondag 1x/uur rijden.

Lijn 160 wordt beperkt tot een spitslijn tussen Goudswaard en Rotterdam Zuidplein. De route wordt op enkele punten aangepast. Er wordt altijd via De Bosschen gereden. Verder zal lijn 160 niet meer via Heijenoord rijden, deze route wordt overgenomen door lijn 163. Lijn 160 rijdt in de ochtend 2x/uur naar Rotterdam en in de middag 2x/uur naar Goudswaard.
Het oorspronkelijke idee was om deze lijn volledig op te heffen. Maar omdat er in de spits zeker vraag naar de verbinding is tussen Goudswaard en Rotterdam Zuidplein, heb ik besloten dit aan te passen.

Lijn 163 wordt volledig aangepast. Komende vanuit Rotterdam Kralingse Zoom rijdt de lijn eerst naar Heienoord. Vervolgens wordt binnen Oud-Beijerland via de Zeeheldenwijk naar de Zinkweg gereden, en vandaar rijdt lijn 163 verder naar Nieuw-Beijerland, Piershil en Goudswaard. In de tegenspits, dus 's ochtends naar Goudswaard en 's middags naar Rotterdam, wordt via de Bosschen gereden (niet zichtbaar op de kaart). Lijn 163 rijdt maandag t/m vrijdag overdag 2x/uur. In de avonduren en de weekenden wordt maar 1x/uur gereden en rijdt de lijn bovendien niet tussen busstation Heienoord en Rotterdam Kralingse Zoom.
Bij de halte Poortwijk wordt een overstap gerealiseerd tussen de lijnen 163 en 471/472, zodat reizigers uit de richting van Goudswaard alsnog snel Rotterdam Zuidplein kunnen bereiken.

Lijn 170 wordt opgeheven. Reizigers kunnen gebruik maken van lijn 160, die (bijna) even snel is.
Lijn 263 wordt opgeheven. Reizigers kunnen gebruik maken van de lijnen 163 en 471.

De scholierenlijnen zullen ongewijzigd worden voortgezet, m.u.v. lijn 663, welke wordt opgenomen in lijn 163.
De buurtbuslijnen 711 en 712 worden vrijwel ongewijzigd voortgezet.

Ik heb bij het ontwerpen van dit netwerk geprobeerd het aantal parallelle verbindingen te verminderen, zonder grote groepen reizigers met veel extra reistijd op te zadelen. Ik hoop dat dat gelukt is.

Aanvullingen en vragen zijn altijd welkom!
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door CamilleKreemers »

Ik denk dat het hele netwerk in HWGO eenvoudiger kan. Met name Hoekse Waard is ingewikkeld met de huidige dienstregeling. Dat moet simpeler en aantrekkelijker kunnen.

Kijken naar je idee: Ik denk dat de R-netlijnen er wel goed uitzien. De route lijkt enorm gestrekt, maar waarom is aan de noordkant er een scheiding? Je kan fysiek niet van halte Oostdijk naar halte Diepenhorstsingel via een snelle route?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door BrengMe »

Tussen beide routes bevind zich een hoogteverschil. De route over de Diepenhorstsingel bevind zich op de dijk, de route over de Beneden Oostdijk bevind zich net onder de dijk. Er bevind zich wel een weg tussen beide haltes, maar deze is erg kronkelig en ik betwijfel of die wel met een bus te berijden is.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door OmniLezer »

Goed plan.
+ Kaartje is mooi gemaakt. Hoe doe je dat?
+ Lijn 163 via Heinenoord laten rijden, is een plus, want die sluit op Heinenoord dan aan op de andere lijnen.
= Ik zou 160 dan als 663 niet op busstation Heinenoord laten stoppen, maar bij de toekomstige P+R/Carpool Tienvoet en door laten rijden naar Kralingse Zoom. Zo heb je een snellere oplossing in de spits op lijn 163.
= Lijn 160 zou ik gewoon als de huidige 170 laten rijden. Bespaart moeite en lijnnummering. Nee, of zelfs beter; als lijn 663.
- Heinenoord schrijf je niet als Heijenoord.
Laatst gewijzigd door OmniLezer op ma 05 jun 2017, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door OmniLezer »

BrengMe schreef:Tussen beide routes bevind zich een hoogteverschil. De route over de Diepenhorstsingel bevind zich op de dijk, de route over de Beneden Oostdijk bevind zich net onder de dijk. Er bevind zich wel een weg tussen beide haltes, maar deze is erg kronkelig en ik betwijfel of die wel met een bus te berijden is.
Dat wordt nu ook gedaan met 12-meter materieel. 't gaat wel krap worden met die 5 minuten-dienst.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door PatrickM »

Als je lijn 160 opheft, is er nog maar één bus die vanaf Heinenoord in de daluren alle passagiers vanuit de Hoeksche Waard naar Zuidplein te vervoeren. Dat lijkt me niet echt wenselijk.

Ik zal er op een later moment nog wel even beter naar kijken.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door BrengMe »

OmniLezer schreef:Goed plan.
+ Kaartje is mooi gemaakt. Hoe doe je dat?
+ Lijn 163 via Heinenoord laten rijden, is een plus, want die sluit op Heinenoord dan aan op de andere lijnen.
= Ik zou 160 dan als 663 niet op busstation Heinenoord laten stoppen, maar bij de toekomstige P+R/Carpool Tienvoet en door laten rijden naar Kralingse Zoom. Zo heb je een snellere oplossing in de spits op lijn 163.
= Lijn 160 zou ik gewoon als de huidige 170 laten rijden. Bespaart moeite en lijnnummering. Nee, of zelfs beter; als lijn 663.
- Heinenoord schrijf je niet als Heijenoord.
Kaartje is gemaakt met Paint.net

N.a.v. jouw advies lijkt het mij ook handiger om wat te veranderen aan de lijnnummers, om het een en ander duidelijker te maken.
- Lijn 163 wordt 160. Tussen Goudswaard en Heienoord Busstation volgt de lijn namelijk dezelfde route als de huidige lijn 160. Ten opzichte van nu gaat deze lijn dan naar Kralingse Zoom i.p.v. Zuidplein.
- Lijn 160 wordt 170. Is vrijwel dezelfde lijn als de huidige lijn 170. De lijn in mijn plan rijdt echter wel via de Mariniersweg in Oud-Beijerland i.p.v. de Zinkweg. Dat kost geen extra reistijd en er profiteren meer reizigers van.

Dan krijg je dus
160 Rotterdam (Kralingse Zoom - Lombardijen) - Heienoord - Oud-Beijerland - Nieuw-Beijerland - Puttershoek - Goudswaard
170 Rotterdam (Zuidplein) - Oud-Beijerland - Nieuw-Beijerland - Puttershoek - Goudswaard (spitsbus)
471/472 Rotterdam (Zuidplein) - Oud-Beijerland (R-NET)
henk1234 schreef:Als je lijn 160 opheft, is er nog maar één bus die vanaf Heinenoord in de daluren alle passagiers vanuit de Hoeksche Waard naar Zuidplein te vervoeren. Dat lijkt me niet echt wenselijk.
Ben ik met je eens. Daarvoor in de plaats moeten lijn 164 en/of lijn 167 weer naar Zuidplein verlengt worden.
Laatst gewijzigd door BrengMe op ma 05 jun 2017, 10:49, 2 keer totaal gewijzigd.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door OmniLezer »

henk1234 schreef:Als je lijn 160 opheft, is er nog maar één bus die vanaf Heinenoord in de daluren alle passagiers vanuit de Hoeksche Waard naar Zuidplein te vervoeren. Dat lijkt me niet echt wenselijk.

Ik zal er op een later moment nog wel even beter naar kijken.
Dat is nu (een soort van ook) zo, want de bussen rijden achter elkaar aan. Lijn 164 kan je dan gewoon doortrekken naar Zuidplein(als vaste lijn).
Toe maar 164, want deze heeft dezelfde aankomst en vertrektijden als lijn 160 en 166 nu. Lijn 167 komt bijna 10 minuten eerder aan.

@BrengMe is me net voor
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door BrengMe »

Waarom zijn de lijnen 164 en 167 eigenlijk ingekort tot Heienoord Busstation bij aanvang van de nieuwe concessie?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door OmniLezer »

Weet ik bij God niet. Volgens mij was het overcapaciteit als er 4 bussen achter elkaar rijden ofzo.

*Heinenoord
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 05 jun 2017, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het quoten van het vorige bericht voegt niets toe. Echt niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door BrengMe »

Altijd gedacht dat het Heienoord is :@ :oops: :')
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door OmniLezer »

Ja, als je het snel uitspreekt, zeg je ook Heijenoord. Vandaar de verwarring zeker?

En echt waar, je plan in het eerste opzicht, is al echt goed.
Wat je nu hebt met die 160, 170 en 471/472 na mijn advies is super!!
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 05 jun 2017, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vorige bericht quoten is zinloos
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door Roeland »

BrengMe schreef:Waarom zijn de lijnen 164 en 167 eigenlijk ingekort tot Heienoord Busstation bij aanvang van de nieuwe concessie?
Bezuiniging...
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door Roeland »

Nadeel van koppeling van de 160 aan de 163 is, dat er een buslijn ontstaat met een rijtijd van ca. 63 minuten, dat betekent aan beide uiteinden een inefficiënte keertijd. En er zijn (buiten de spits) in Goudswaard en KraZoom geen andere HWGO-lijnen waarop kan worden gekeerd.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door Roeland »

Even iets anders in HWGO: lijn 164 maakt een nogal omslachtige lus langs de halte Binnenmaas.
Is het niet mogelijk om daar, bij het kruispunt, op de N217 een halte voor lijn 167 te maken, zodat lijn 164 die omweg niet meer hoeft te maken?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door OmniLezer »

Ja, ik denk dat dat ook beter is, maar of het mogelijk is, weet ik niet.
Dan bespaar je een seizoensregeling, wat er nu al is.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 06 jun 2017, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: [color=#FF0000]Vorige post hoef je niet te quoten![/color]
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door OmniLezer »

Roeland schreef:Nadeel van koppeling van de 160 aan de 163 is, dat er een buslijn ontstaat met een rijtijd van ca. 63 minuten, dat betekent aan beide uiteinden een inefficiënte keertijd. En er zijn (buiten de spits) in Goudswaard en KraZoom geen andere HWGO-lijnen waarop kan worden gekeerd.
Die 163 keert daar voor 20 minuten of meer. Dat zie ik regelmatig. Deze komt om bijvoorbeeld :04 aan en vertrekt om :36. Die 63 minuten maakt de keertijd niet veel korter. 10+ minuten is ook wel een goede keertijd.

In de spits, dat deze 2x per uur rijdt, keert de bus alsnog voor 20+ minuten. Dus hoe dan ook, maakt het niet veel uit.
Er staan dan 2 Citea's op Kralingse Zoom.
Het is wel lekker als je moe bent, maar productief is het niet.


Daarnaast nog keert deze bus nooi op andere lijnen. De bus rijdt dan tot Heinenoord en gaat als "Geen dienst" naar Kralingse Zoom of Zuidplein. Dat deel van Goudswaard en Kralingse Zoom is ook nu al gaande.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 06 jun 2017, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbele post samengevoegd.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
johabo
Berichten: 9
Lid geworden op: do 29 jun 2017, 21:09

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door johabo »

Een mooi plan. Alleen op momenten dat busstation Heinenoord 1 maal per halfuur wordt bediend, dus ook op zaterdag, ook een halfuur dienst tussen busstation Heinenoord en Oud- Beijerland. En ook een halfuur dienst tussen Busstation Heinenoord en station Rotterdam Lombardijen. Dus een doorgaande lijn Rotterdam Lombardijen tot Oud-Beijerland lijn 163 die minimaal 1 maal per uur door gaat naar Goudswaard en naar behoefte in Rotterdam wordt doorgetrokken naar Kralingse Zoom. De aansluiting op busstation Heinenoord blijft belangrijk. Tja verder is de vraag of lijn 16 moet omrijden via industriegebied of een andere spits lijn, lijn 160 misschien?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door OmniLezer »

Ik zie nu pas dat er dit staat: 160- Rotterdam (Kralingse Zoom- Lombardijen)- Heinenoord- Oud-Beijerland- Nieuw-Beijerland- Puttershoek- Goudswaard.

Puttershoek ligt in de buurt van Dordrecht en Goudswaard in de buurt van Spijkenisse. Dat maakt de reistijd sowieso 63 minuten of meer. Ik denk misschien zelfs 110 minuten.

Ik weet trouwens niet of een buslijn 670 ook wat kan zijn.
Dit is gewoon de huidige lijn 170, maar daar blijven dan alleen 2 ritten over richting van over.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door BrengMe »

Ja klopt, ik heb Puttershoek verwisseld met Piershil. Beetje dom :') Ik weet nu overigens waarom ik dacht dat je Heinenoord als Heienoord schrijft. We hebben hier in Arnhem een wijk die het Heijenoord. Daar associeerde ik het mee.

Een lijn 670 is niet nodig, gezien lijn 170 gewoon blijft rijden, zij het in Oude-Beijerland een iets andere route. Deze route kost echter geen extra tijd.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door Yanaike »

Ik vraag me af waarom je de route via Croonenburgh laat vervallen. Reizigers uit de wijk aan de oostkant van de Koninginneweg moeten nu een stuk langer lopen. Terwijl reizigers aan de westkant van de Koninginneweg toch al gebruik kunnen maken van buslijn 163 die de wijk beter ontsluit dan 471/472?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ideeën Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee

Bericht door Hainje »

Ik denk dat het geen slecht idee is om de R-Netlijnen via de Kwakscheweg en de Stougjesdijk te laten lopen. Dan ontsluit je gelijk heel Poortwijk. Tevens heeft een eventuele nieuwe wijk tussen de Stougjesdijk en de N217 een goede verbinding. Als je nu een R-Netverbinding in die hoek realiseert, dan voorkom je ongetwijfeld een hoop autoverkeer richting Rotterdam in de toekomst.
🍉
flakkee vervoer

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door flakkee vervoer »

Connexxion is nu van plan om lijn 437 ook op andere tijden te laten gaan rijden, en dus niet allen in de spits, terwijl het een SPITSbus is :shock:
Als het vervoer op goeree-overflakkee aan MIJ gelegen had was het zo:
Lijn 104 Renesse - Spijkenisse
Doet voortaan alle haltes op de route aan, dus ook Geervliet en Heenvliet en rijdt altijd door naar Spijkenisse, dus niet alleen in de spitsen.

Lijn 134
Doet voortaan ook de haltes Middelharnis Centrum en Binnenweg aan, en rijdt alleen in de spitsen.
Gaat voortaan alle ritten met een kleiner busje rijden.

Lijn 135
Haltes De Stoof, Bommelsedijk in Achthuizen vervallen. In Den Bommel vervalt halte Boven Oostdijk, in Stad aan 't Haringvliet de halte Molen. In Ooltgensplaat vervalt bushalte Esdoornstraat
Rijdt ook in de weekenden met een grote bus.

Lijn 138
Blijft grotendeels ongewijzigd, alleen de haltes Molen en Prinsessenstraat vervallen.

Lijn 436
Rijdt in de spitsen 6× p/u tussen Rotterdam Zuidplein en Stellendam Busstation, in de daluren 4× p/u. Ook de haltes Staakweg en Tunneltje worden aangepast aan de R-net kwaliteit, de overige bushokjes zijn toe aan een grondig was uur. Alle ritten rijden tot Stellendam, dus niet meer met afwijkende bestemming Dirksland, Oude-Tonge of Middelharnis. Er wordt niet gereden meer in Goedereede en Ouddorp, vanwege de zeer geringe bezetting. Reizigers naar Goedereede en Ouddorp kunnen in Stellendam overstappen op lijn 104

Lijn 437 Blijft ongewijzigd.

Scholieren lijnen blijven ongewijzigd.
Laatst gewijzigd door flakkee vervoer op do 10 mei 2018, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BrengMe »

flakkee vervoer schreef:Connexxion is nu van plan om lijn 437 ook op andere tijden te laten gaan rijden, en dus niet allen in de spits, terwijl het een SPITSbus is :shock:
En wat is daar mis mee? Dat lijkt me juist een positieve ontwikkeling, gezien Middelharnis dan ook buiten de spitsen een snellere verbinding naar Rotterdam krijgt. Bovendien zijn er wel meerdere 'spitsbussen' die ook buiten de spits rijden.
flakkee vervoer schreef:Als het vervoer op goeree-overflakkee aan MIJ gelegen had was het zo:
...
Ehm... het zandbak-topic is een paar deuren verderop :')
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

En ja, ik ga hier even serieus op in.
Connexxion is nu van plan om lijn 437 ook op andere tijden te laten gaan rijden
Waar haal je dit vandaan?
Lijn 134
Doet voortaan ook de haltes Middelharnis Centrum en Binnenweg aan, en rijdt alleen in de spitsen.
Gaat voortaan alle ritten met een kleiner busje rijden.
De 134 dient één doel: de sociale werkplaats op de Oostplaat. Die lijn is al afgestemd op de vraag, lekker laten zoals 'ie nu is. Je gaat mij echt niet vertellen dat de volledige sociale werkplaats in een Sprintertje past..
Lijn 135
Haltes De Stoof, Bommelsedijk in Achthuizen vervallen. In Den Bommel vervalt halte Boven Oostdijk, in Stad aan 't Haringvliet de halte Molen. In Ooltgensplaat vervalt bushalte Esdoornstraat
Rijdt ook in de weekenden met een grote bus.
Waarom wil je zoveel haltes gaan schrappen? Ze doen geen vlieg kwaad en de halte op de Boven Oostdijk wordt voor zover ik weet goed gebruikt.
Groot materieel is geen vraag naar en het kost je een extra bus, ik zou eerst eens bekijken hoe ze de overstappen op de 436 beter kunnen maken.
Lijn 138
Blijft grotendeels ongewijzigd, alleen de haltes Molen en Prinsessenstraat vervallen.
Ook hier: waarom wil je die lijn strekken?
Lijn 436
Rijdt in de spitsen 6× p/u tussen Rotterdam Zuidplein en Stellendam Busstation, in de daluren 4× p/u. Ook de haltes Staakweg en Tunneltje worden aangepast aan de R-net kwaliteit, de overige bushokjes zijn toe aan een grondig was uur.
Voor zover ik weet is er geen vraag naar meer ritten tussen Stellendam en Dirksland.
Er wordt niet gereden meer in Goedereede en Ouddorp, vanwege de zeer geringe bezetting. Reizigers naar Goedereede en Ouddorp kunnen in Stellendam overstappen op lijn 104
Die ritten rijden puur naar Ouddorp omdat de bus anders 35 minuten stil staat in Stellendam. Aansluiting op de 104 is er niet, dus je reizigers staan een half uur te wachten in Stellendam met het einde in zicht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten