ik ben daar geen voorstander van als dat betekent dat lijn 43 daardoor een behoorlijke slinger door het dorp Rheden moet maken. Daarmee zouden praktisch alle huidige haltes van deze lijn in Rheden worden opgeheven waarvan een aantal behoorlijk veel gebruikt worden.regenmaker schreef:
Waar ik nog wel voorstander van zou zijn is lijn 29 opheffen en lijn 43 de route in Rhenen laten bedienen die dan niet meer door lijn 29 wordt bediend
Lijn 43 kent ook relatief veel doorgaande reizigers en die zou je met deze extra reistijd behoorlijk benadelen.
Maar dit idee heb je al eerder geopperd en ik heb toen dezelfde bezwaren benoemd.
Zoals al door mij en anderen duidelijk is gemaakt, valt de stop van de 3600 in Dieren niet zondermeer op te heffen danwel in te ruilen voor een stop elders en/of opvangen door extra sprinters, zonder dat je dure infrastructurele aanpassingen moet doen en een flink deel van de reizigers met extra reistijd op te zadelen. Je komt tussen Arnhem en Zutphen behoorlijk in de knel met aansluitingen, spoor- en perroncapaciteit, brugopeningen bij Zutphen en er is een flinke toename voorzien van het goederenverkeer over deze lijn.Vinny schreef:Het heeft wellicht zin om te kijken of je de IC stop in Dieren kunt inruilen voor een extra stop in Zwolle Zuid. Tussen Deventer en Zwolle is 2 treinen per uur meer dan genoeg om in de reizigersvraag te voorzien. Omdat alle stations nu op het hoofdrailnet 2x per uur bediend moeten worden is het tamelijk dwingend voorgeschreven om de intercity hier op alle tussengelegen stations te laten stoppen. Tussen Dieren en Arnhem is meer vervoer, dus daar kun je wellicht met extra sprinters uit de voeten. Een soort S-bahn Arnhem-Nijmegen dus, met 4 keer per uur een sprinter Wijchen-Dieren en intercity's die alleen in Arnhem en Nijmegen zelf stoppen en daar aansluiting geven op het overige vervoer.
Wat een onzalig plan. Naast dat lijn 43 voor aan- en afvoer van treinreizigers zorgt, heeft deze lijn ook behoorlijk wat doorgaande reizigers tussen Eerbeek/Dieren en Velp/deel Arnhem). Die reizigers moeten naar dorps- en stadsdelen toe die niet direct bediend worden door de trein. Deze zadel je wel met een behoorlijk ongunstig ov-reis op.SuperGhost schreef:Het mooiste zou gewoon zijn een buslijn Doetinchem - Dieren - Apeldoorn (combinatie met de huidige lijn 43). Erlecom en De Steeg kunnen dan bediend worden door een buurtbus van Dieren te verlengen naar station Rheden.
En het is trouwens Ellecom