Bediening station Dieren

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Bediening station Dieren

Bericht door Nitein-Repart »

Afgesplitst van Reizigersaantallen 2015-2016.
SLToilet schreef:Ware het niet dat de gemiddelde reiziger van dat station zijn bolhoed al heeft afgedaan voordat er überhaupt een andere route kwam van Leiden naar Amsterdam.

Ergens hoorde ik ook dat er een probleempje was met trillingen op de viaduct, althans, als ik mensen mag geloven die er ruim 31 jaar geleden ook woonden. Voor de rest: als er nou wat spitssprinters konden worden ingelegd die rechtstreeks naar Amsterdam gingen kon Heemstede worden geschrapt uit het intercitynet.

Nu ben ik ook maar eens gaan kijken naar Dieren: An sich helemaal geen gek aantal maar waarschijnlijk wel wat opgepompt door die rare IC-stop. De andere stations op die route lijken al jaren een zieltogend bestaan te lijden. Zoveel inwoners en toch zo weinig reizigers. Dat zou juist een reden kunnen zijn om de IC door te laten rijden en juist meer spitstreinen in te leggen bij wijze van experiment. Maar waarschijnlijk is het gewoon een combinatie van bizar slechte aansluitingen en parallelle buslijnen. Want de wegen daar zijn ook niet echt zwaar concurrerend.
Velp en Rheden hebben een shitload aan bussen richting Arnhem en daarmee is er sprake van een stevige concurrentie voor de NS. Alleen Brummen is volledig afhankelijk van de [serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie]. Vandaar dat Velp en Rheden relatief lage reizigersaantallen hebben.

4x/uur een sprinter Arnhem-Dieren is zo goed als onmogelijk omdat gelijk achter de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] naar Zwolle de RE19 vertrekt die tussen Arnhem en Velperpoort het spoor bezet houdt. De [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] kan ook niet eerder vertrekken omdat je bij Velperpoort in conflict komt met de [serie=Stoptrein|2017|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] en de RE19. Daarnaast moet bij 4x/uur een sprinter Arnhem-Dieren Breng fors snijden in het busdienstregeling, omdat en een kwartiersdienst en een uitgebreide busdienstregeling onrendabel is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door starx »

Ik moet inderdaad zeggen dat Dieren niet erg goed scoort voor een IC-station. De [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] slaat het veel drukkere Wijchen bijvoorbeeld over.

Maar de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] kent tussen Zl en Ah zoveel dwangpunten in de dienstregeling dat ik het zinvol is om Dr over te slaan. Waarschijnlijk moet die dan toch weer ergens 2 minuten gaan stilstaan. En verder is de reistijd tussen Dieren en Nijmegen in december flink verkort, dus misschien levert dat nog wel nieuwe reizigers op.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door SuperGhost »

Erno-BE schreef:4x/uur een sprinter Arnhem-Dieren is zo goed als onmogelijk omdat gelijk achter de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] naar Zwolle de RE19 vertrekt die tussen Arnhem en Velperpoort het spoor bezet houdt. De [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] kan ook niet eerder vertrekken omdat je bij Velperpoort in conflict komt met de [serie=Stoptrein|2017|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] en de RE19. Daarnaast moet bij 4x/uur een sprinter Arnhem-Dieren Breng fors snijden in het busdienstregeling, omdat en een kwartiersdienst en een uitgebreide busdienstregeling onrendabel is.
De RE is wel het minste probleem, die kun je immers eerder uit Arnhem laten vertrekken, zodat die voor de IC uit gaat (daarmee passen ook stops op Westervoort, Duiven en Elten in de dienstregeling).
Het grotere probleem is de extra infra die nodig is. Je moet dan eerst spoor 4 te Arnhem Centraal een a/b-onderverdeling geven (zat dat al niet in de planning?), maar je moet daarnaast ook in Zutphen aanpassingen doen, zodat beide IC's tegelijk langs het perron kunnen. Anders lijkt het me niet mogelijk.

Voor wat betreft die bussen, dat is een zorg van Breng uiteraard. En volgens mij is het al de bedoeling dat in het busaanbod gesneden wordt (de busdienst Doetinchem-Rheden-Arnhem moet gewijzigd worden in Doetinchem-Dieren).
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door starx »

Zelfs als het rond Ah allemaal zou passen om de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] Dieren over te laten slaan, dan nog zal die daar 2 minuten extra moeten wachten, omdat die anders een opvolgconflict krijgt met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie].

Ik had graag gezien dat de IJssellijn ook de nodige verbeteringen had gekregen met een fractie van de PHS-gelden, maar daar is niet voor gekozen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door SuperGhost »

Dieren overslaan heeft ook alleen zin als je op Zutphen-Zwolle dan 2 minuten kan schuiven en zo de overstap in Zwolle iets kan verruimen.

Anders heeft het ook geen zin, niet alleen omdat de 3600 alleen maar langer zal wachten in Arnhem, maar ook omdat anders om die sprinters in een kwartiersdienst te krijgen je niet uit komt met de perronruimte in Zutphen. De doorgetrokken sprinter kan dan immers pas op zijn vroegst om .16 vertrekken, terwijl de huidige sprinter om de kering in Zutphen te halen uiterlijk om .27 weg kan. Dat is wel een hele scheve dienst.

Als je die IC nagenoeg gelijk kan houden in Arnhem, dan past het wel met de keringen van de sprinters. Echter moet je dan in Zutphen de beide IC's wel tegelijk binnen kunnen nemen, dus heb je een extra perronspoor nodig. Dit zou dan ook mijn voorkeur hebben, omdat je de huidige krappe overstappen in Zutphen en Zwolle dan wat ruimer maakt.

(met dubbelspoor op Deventer-Olst zijn uiteraard nog weer andere varianten mogelijk, maar dan komen we al meer in het ideeëntopic terecht.)
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door Nitein-Repart »

starx schreef:Zelfs als het rond Ah allemaal zou passen om de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] Dieren over te laten slaan, dan nog zal die daar 2 minuten extra moeten wachten, omdat die anders een opvolgconflict krijgt met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie].

Ik had graag gezien dat de IJssellijn ook de nodige verbeteringen had gekregen met een fractie van de PHS-gelden, maar daar is niet voor gekozen.
Enigste stations die een kwartiersdienst kunnen rechtvaardigen zijn Dieren en Velp, Dieren heeft eigenlijk al een kwartiersdienst, dus blijft Velp over. Echter wordt Velp bedient door erg veel buslijnen die al een hoop potentiële reizigers afsnoepen. Je zult dan flink moeten snijden in het busnet wat ook voor weerstand kan zorgen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door CamilleKreemers »

In dat gebied kun je anders wel kritisch kijken naar de noodzaak van bussen EN treinen en niet onderzoeken of visgraat een mogelijkheid is.
Roeland
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door Roeland »

De IC-stop in Dieren lijkt mij redelijk nuttig, omdat de sprinter-reistijd vanaf Dieren naar Arnhem zo'n 10 minuten langer is dan met de IC.
Als ik op de IJssellijn IC-stops zou vervangen door een sprinterstop, zou ik liever Wijhe en Olst degraderen tot sprinterstation.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door SuperGhost »

Dieren-Arnhem is 7 minuten langer per sprinter (19 min.) dan de IC (12). Vanaf Arnhem naar Dieren is het zelfs nog een minuutje minder (18 tegenover 12).

Olst en Wijhe overslaan wordt wat lastig i.v.m. het enkelspoor op Deventer-Olst. Mocht dat ooit dubbelsporig worden (zie ik helaas niet gebeuren), dan zie ik ook liever een doorgaande sprinter Arnhem-Zwolle met daarnaast een IC die tussendoor alleen nog in Zutphen en Deventer stopt. Daarnaast kun je dan ook eventueel nieuwe stations Eefde, Deventer Zuid, Deventer Noord en Zwolle Zuid openen.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door starx »

Erno-BE schreef: Enigste stations die een kwartiersdienst kunnen rechtvaardigen zijn Dieren en Velp, Dieren heeft eigenlijk al een kwartiersdienst, dus blijft Velp over. Echter wordt Velp bedient door erg veel buslijnen die al een hoop potentiële reizigers afsnoepen. Je zult dan flink moeten snijden in het busnet wat ook voor weerstand kan zorgen.
Voor Velp is een kwartierdienst totaal niet nodig, maar voor Presikhaaf zou het in de spits wel handig zijn.
Nou hebben we helaas geen cijfers over de spreiding over de dag van de reizigersaantallen, maar ik heb het idee dat Dieren ook vooral in de spits erg druk is.

Dan kwam nog het idee voorbij om voor Dieren-Arnhem een visgraatmodel op te zetten. Dat lijkt me toch wat lastig. Dieren zelf heeft natuurlijk reizigers vanuit Doesburg en Eerbeek, maar die stappen volgens mij nu al vaak over. Maar tussen Dieren en Velp ligt de spoorlijn behoorlijk ingeklemd tussen de Veluwezoom en de IJssel.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Roeland schreef:De IC-stop in Dieren lijkt mij redelijk nuttig, omdat de sprinter-reistijd vanaf Dieren naar Arnhem zo'n 10 minuten langer is dan met de IC.
Als ik op de IJssellijn IC-stops zou vervangen door een sprinterstop, zou ik liever Wijhe en Olst degraderen tot sprinterstation.
Met als belangrijk verschil dat er tussen Zl en Dv helemaal geen sprinter rijdt, natuurlijk.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door SLToilet »

Het zou makkelijker zijn geweest als de lijn naar Apeldoorn vanuit Dieren op het normale netwerk was aangesloten. Dan waren er voldoende reizigers voor 4x/uur een sprinter zonder parallelle buslijnen en had je bovendien een rechtstreekse aansluiting op Apeldoorn. Wat de gevolgen zouden zijn geweest voor Apeldoorn-Zutphen mag Joost weten.

Maar goed. Olst en Wijhe zijn op zichzelf dan weer te klein, extra voorstadhaltes in Zwolle en Deventer zijn daarvoor noodzaak. Dat sinds de 2e wereldoorlog het nog zo lang geduurd heeft eigenlijk dat Zwolle een tweede station krijgt, het geduld voor een derde komt dan ook wel van pas :')

Momenteel rijd ik vlak langs weer een heel ander benoemd traject: bij Prinsenbeek waar de Haagse Beemden en het genoemde dorp bij Breda buiten de spits een uur konden wachten als ze de trein gemist hadden. De grotere zekerheid draagt absoluut bij aan veel meer reizigers, maar het is ook de betere aansluiting op bepaalde treinen. Eentje is nu zelfs vastgekoppeld aan die lijn (naar Tilburg)! Nee het verbaast me niks dat een hogere frequentie bijdraagt aan meer reizigers. Zeker in zo'n omgeving (bij dorpjes kan ik me nog wat anders voorstellen). Als ooit nog een bezuiniging komt dan mag Bdp daar zéker niet de dupe van zijn.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Roeland
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door Roeland »

SuperGhost schreef: Olst en Wijhe overslaan wordt wat lastig i.v.m. het enkelspoor op Deventer-Olst. Mocht dat ooit dubbelsporig worden (zie ik helaas niet gebeuren), dan zie ik ook liever een doorgaande sprinter Arnhem-Zwolle met daarnaast een IC die tussendoor alleen nog in Zutphen en Deventer stopt. Daarnaast kun je dan ook eventueel nieuwe stations Eefde, Deventer Zuid, Deventer Noord en Zwolle Zuid openen.
Volgens mij is het (met de huidige infra) mogelijk om Olst en Wijhe met de IC over te slaan, door de nieuwe sprinter, zowel in Zwolle als in Deventer, kort na de IC te laten vertrekken. Dan past het op enkelspoor. En met een beetje geluk heb je dan ook nog de ruimte om de haltes Zwolle-zuid en Deventer-noord te openen. Want zonder die twee nieuwe stations is een 2-treinensysteem op de IJssellijn natuurlijk zwaar onrendabel (NS zit niet te wachten op de exploitatie van een Wolfheze 2.0).
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door starx »

Het zou inderdaad passen als je de sprinter Zl-Dv ongeveer in het pad laat rijden van de huidige [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] (een minuut snellet moet kunnen, als er spintermaterieel komt en hij kan ook nog een minuut verschoven worden). En de IC moet daar vanuit Zl gezien dan 3 minuten voor zitten.

Maar dan dient zich een ander probleem aan: de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] komt dan ongeveer 5 minuten eerder aan in Zp en dan moet die voor de [serie=Stoptrein|2017|Oldenzaal - Zutphen31200[/serie] aankomen. En dat betekent dat die in Zp nergens meer op aan zal sluiten.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door dennistd »

En wat denk je vanuit Zl? Dan is bijvoorbeeld ook de verbinding Gn-Ah verbroken om maar wat te noemen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Reizigersaantallen 2015-2016

Bericht door SuperGhost »

Daarnaast: rijden er ook niet nog enkele goederentreinen over dat traject? Hoe krijg je die dan nog ingepast?

Maar wellicht een beter idee om voorstellen voor verbetering van de IJssellijn te verplaatsen naar het ideeëntopic, want dit gaat zo niet meer over reizigersaantallen van de stations :wink:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Bediening station Dieren

Bericht door AppleMoose »

De discussie die hier nu gevoerd wordt is al vaker gevoerd (tussen dezelfde mensen) en eigenlijk komen we telkens tot dezelfde conclusies.

Dieren is echt een forensenstation met een relatief groot regionaal bedieningsgebied. (Doesburg, Laag-Soeren, Spankeren, Eerbeek, Ellecom en aantal plaatsen met sprinterstations wegens overstapmogelijkheid op de 3600(vooral richting Zwolle))
In de spits is het dan ook behoorlijk druk (ook in de bussen), daarbuiten is het vrij rustig maar wordt nog altijd redelijk wat van de 3600 gebruik gemaakt.

De 3600 versnellen heeft geen zin. Je zit klem met aansluitingen elders, treinkruisingen en/of je moet relatief dure investeringen doen om het mogelijk te maken. Bovendien benadeel je toch een relatief grote groep reizigers met aardig wat extra reistijd.

Extra treinen laten rijden is ook een moeilijke zaak zonder dure infrastructurele aanpassingen (kosten-baten-verhaal), brugopeningen in Zutphen en de goederentreinen die er rijden (en in de toekomst gaan dat er meer worden)

Visgraatmodel bus en trein is ook niet echt handig. Lijn 43 rijdt enkel tussen Dieren en station Velp vrij parallel met de spoorlijn. Daarvoor en daarna bedient de buslijn plaatsen, wijken, stadsdelen die niet met de trein bediend worden. De lijn opheffen of opsplitsen in kleinere lijnen zou desastreus zijn. Opheffen zou ook bijzonder nadelig zijn voor de trein want lijn 43 zorgt juist voor aan- en afvoer van treinreizigers.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bediening station Dieren

Bericht door regenmaker »

Ronaldussen schreef:Visgraatmodel bus en trein is ook niet echt handig. Lijn 43 rijdt enkel tussen Dieren en station Velp vrij parallel met de spoorlijn. Daarvoor en daarna bedient de buslijn plaatsen, wijken, stadsdelen die niet met de trein bediend worden. De lijn opheffen of opsplitsen in kleinere lijnen zou desastreus zijn. Opheffen zou ook bijzonder nadelig zijn voor de trein want lijn 43 zorgt juist voor aan- en afvoer van treinreizigers.
Waar ik nog wel voorstander van zou zijn is lijn 29 opheffen en lijn 43 de route in Rhenen laten bedienen die dan niet meer door lijn 29 wordt bediend. Dan zou je zoals de provincie ook wil een kwartiersdienst kunnen aanbieden tussen Doetinchem en Dieren, zodat de reistijd vanuit Doetinchem naar Zwolle ook fors wordt versneld. Ook al weer ik niet of via lijn 51 al een redelijk snelle verbinding wordt aangeboden op dit moment.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bediening station Dieren

Bericht door Vinny »

Het heeft wellicht zin om te kijken of je de IC stop in Dieren kunt inruilen voor een extra stop in Zwolle Zuid. Tussen Deventer en Zwolle is 2 treinen per uur meer dan genoeg om in de reizigersvraag te voorzien. Omdat alle stations nu op het hoofdrailnet 2x per uur bediend moeten worden is het tamelijk dwingend voorgeschreven om de intercity hier op alle tussengelegen stations te laten stoppen. Tussen Dieren en Arnhem is meer vervoer, dus daar kun je wellicht met extra sprinters uit de voeten. Een soort S-bahn Arnhem-Nijmegen dus, met 4 keer per uur een sprinter Wijchen-Dieren en intercity's die alleen in Arnhem en Nijmegen zelf stoppen en daar aansluiting geven op het overige vervoer.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bediening station Dieren

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:Waar ik nog wel voorstander van zou zijn is lijn 29 opheffen en lijn 43 de route in Rhenen laten bedienen
Da's nogal een omweg, je bedoelt Rheden neem ik aan?
Dan zou je zoals de provincie ook wil een kwartiersdienst kunnen aanbieden tussen Doetinchem en Dieren, zodat de reistijd vanuit Doetinchem naar Zwolle ook fors wordt versneld.
Hoezo zou een kwartiersdienst reizen van Doetinchem naar Dieren versnellen? Voor een snelle reis moet alleen je overstap op de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] maar optimaal zijn, maar dat kan in theorie ook met een uurdienst :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Bediening station Dieren

Bericht door CamilleKreemers »

Eigenlijk zouden we nu naar ideeëntopic moeten, maar de provincie wil het volgende:
Lijn 22 Dinxperlo – Terborg
Lijn 23 Doetinchem – Ruurlo-Borculo
Lijn 24 ‘s Heerenberg – Doetinchem
Lijn 28 Gendringen – Ulft - Doetinchem – Doesburg
Lijn 51 Doetinchem – Hengelo – Vorden
Lijn 56 Borculo-Lochem-Laren –Deventer
Lijn 72 Varsseveld - Lievelde - Groenlo - Eibergen - Haaksbergen - Enschede
Lijn 81 Zutphen - Deventer
Lijn 80 Vorden - Zutphen
Lijn 82 Doetinchem – Steenderen - Zutphen
in de spitsuren wil de provincie de lijnen 23 en 28 een kwartiersdienst geven. Ik kom er alleen niet uit wat lijn 28 daarna moet. Ik zou persoonlijk namelijk ook kijken of je de verbindingen vanuit Heerenburg en Dinxperlo kan doortrekken naar station in Duitsland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bediening station Dieren

Bericht door regenmaker »

Er is al onderzocht of er een verbinding tussen Nijmegen Heyendaal - Nijmegen CS - Kleve - Emmerich - 's-Heerenberg kan komen. (doortrekken huidige SB58) Maar daar bleek volgens Duits onderzoek niet genoeg vraag te zijn voor het traject tussen Emmerich en 's-Heerenberg (voor een vaste uursdienst).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Bediening station Dieren

Bericht door Zugführer »

CamilleKreemers schreef:Eigenlijk zouden we nu naar ideeëntopic moeten, maar de provincie wil het volgende:
Heb het juist speciaal daarom afgesplitst van het topic over Reizigersaantallen naar Ideeën over OV, dus leef je uit ;)
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Bediening station Dieren

Bericht door CamilleKreemers »

Oh, dat had ik niet door.

Wat ik jammer vind, is dat de 74 met aanhangers moet worden opgelost en niet met 15m materieel en hogere frequenties. Dat maakt het veel werven der. Daarnaast zou gekeken moeten worden naar delen van lijnen, zodat overstappen zoals 62-23 Burcelo eruit gehaald kunnen worden. Een beetje de 195-manier zoals in ZuidHolland. De klant moet centraal staan.

Een optie voor de Dieren bediening heb ik nog niet. Het hebben van treinen in twee richtingen mist hier op een tijdstip. De lijnen uit Doetinchem, Giesbeek en Apeldoorn wil je goed hebben en dat zijn dan de huidige tijden. Je zit alleen dat bepaalde lijnen dan gelijktijdig rijden. Doorkoppeling van Apeldoorn naar Doetinchem is wel interessant. Ook is meer dan 2*/uur voor de trein niet interessant.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Bediening station Dieren

Bericht door SuperGhost »

CamilleKreemers schreef:Eigenlijk zouden we nu naar ideeëntopic moeten, maar de provincie wil het volgende:
Lijn 22 Dinxperlo – Terborg
Lijn 23 Doetinchem – Ruurlo-Borculo
Lijn 24 ‘s Heerenberg – Doetinchem
Lijn 28 Gendringen – Ulft - Doetinchem – Doesburg
Lijn 51 Doetinchem – Hengelo – Vorden
Lijn 56 Borculo-Lochem-Laren –Deventer
Lijn 72 Varsseveld - Lievelde - Groenlo - Eibergen - Haaksbergen - Enschede
Lijn 81 Zutphen - Deventer
Lijn 80 Vorden - Zutphen
Lijn 82 Doetinchem – Steenderen - Zutphen
in de spitsuren wil de provincie de lijnen 23 en 28 een kwartiersdienst geven. Ik kom er alleen niet uit wat lijn 28 daarna moet. Ik zou persoonlijk namelijk ook kijken of je de verbindingen vanuit Heerenburg en Dinxperlo kan doortrekken naar station in Duitsland.
Ik dacht dat die 28 door moest naar Dieren.

Het mooiste zou gewoon zijn een buslijn Doetinchem - Dieren - Apeldoorn (combinatie met de huidige lijn 43). Erlecom en De Steeg kunnen dan bediend worden door een buurtbus van Dieren te verlengen naar station Rheden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten