Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door SuperGhost »

Het station ligt natuurlijk ook op loopafstand van de TU/E. Afhankelijk van waar je moet zijn zelfs dichterbij en behalve het CS en een halte nabij de TU/E wordt er nergens in Eindhoven gestopt. :wink:
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door Yanaike »

Je manier van discussiëren staat me niet aan. Je onderbouwt je eigen ideeën niet. Maar als anderen met hun ideeën komen en die wél onderbouwen, kom je met de meest vergezochte argumenten aanzetten om hen te weerleggen. En die knipoogjes de hele tijd komen behoorlijk denigrerend over. Mag ik je helpen herinneren dat dit een forum is om met elkaar ideeën uit te wisselen? Dit is geen wedstrijd of zo. Het gaat er niet om wie het beste lijnennet bedenkt voor Oost-Brabant, het gaat erom dat we gewoon gezellig met elkaar kunnen brainstormen.
SuperGhost schreef:Omdat de 306 6 minuten na de 305 vertrekt en je dus vanuit Grave/Velp/Reek/Zeeland/Uden-Noordoost dan een overstap van 24 minuten naar Eindhoven krijgt. Dat is een zelfs met de huidige 18 minuten nog een behoorlijke achteruitgang :wink:
En het zou wel niet voor niets zijn dat de 306 en 6 minuten achter rijdt (overstappen in 's-Hertogenbosch bijv.?)
Je kunt de dienstregeling toch veranderen? En welke overstap is dat dan in 's-Hertogenbosch? De meest belangrijke overstap die ik kan bedenken op station 's-Hertogenbosch is die op de trein naar Utrecht, die overstap is op dit moment 10 minuten, daar kunnen nog best wel een paar minuten van af. Bovendien ligt lijn 305 ook niet bepaald vast qua tijden, daar kun je ook zeker nog mee schuiven.
SuperGhost schreef:- Heesch is via Oss in 53 minuten in Eindhoven en via lijn 305 in 69 minuten (route gepland voor morgen rond 7:45).
- Nistelrode (centrale plek, zelfde vertrektijd) naar Eindhoven: 1:11 met 157 en overstappen in Uden, 1:21 via station Oss en de trein, 1:23 lijn 157 uitvolgen, 1:20 via halte Noorderbaan.
Kortom: zowel Heesch (sneller via Oss) als Nistelrode (sneller via 157 en overstappen in Uden) zijn al niet beter af met de huidige 305 volgens 9292.
Voor de vergelijking krijg je dan: Grave/Velp NB/Reek/Zeeland vs niets.
Dat geldt alleen voor 7:45, als lijn 305 4x/uur rijdt. Als ik om 10:00 een reis plan vanaf Heesch, Stationsplein -> Eindhoven is het 1:06 zowel via Uden als via Oss. En zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven is het niet hoeven overstappen (2x als je via Oss zou reizen), ook wel wat waard.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door SuperGhost »

Yanaike schreef:Je manier van discussiëren staat me niet aan. Je onderbouwt je eigen ideeën niet.
Volgens mij beargumenteerde ik toch duidelijk waarom ik de 305 naar Nijmegen zou trekken i.p.v. Oss.
Yanaike schreef:Maar als anderen met hun ideeën komen en die wél onderbouwen, kom je met de meest vergezochte argumenten aanzetten om hen te weerleggen.
Sinds wanneer zijn reistijden en het hebben van een (sneller) alternatief vergezochte argument in het OV? :?
Yanaike schreef:Dat geldt alleen voor 7:45, als lijn 305 4x/uur rijdt. Als ik om 10:00 een reis plan vanaf Heesch, Stationsplein -> Eindhoven is het 1:06 zowel via Uden als via Oss. En zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven is het niet hoeven overstappen (2x als je via Oss zou reizen), ook wel wat waard.
Dat niet hoeven over te stappen is zeker wat waard (al heb ik persoonlijk liever een overstapverbinding per trein dan meer dan een uur in de bus zitten). Alleen gaat het nu tussen een groep (Heesch) die nog een alternatief heeft (via Oss) en een groep die geen realistisch alternatief heeft (Grave, Velp, Reek en Zeeland). Dan gaat mijn voorkeur uit naar die 2e groep, aangezien die sowieso via die route moet.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door Western Soldier »

Maar Grave zou ook via Nijmegen of Den Bosch kunnen.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door Ardan »

Ik heb helemaal geen zin om dit hele topic te gaan doorspitten wie wat gezegd zou kunnen hebben maar laten we de dingen eens wat minder persoonlijk aantrekken.
Ik doe ook maar wat
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door SuperGhost »

Western Soldier schreef:Maar Grave zou ook via Nijmegen of Den Bosch kunnen.
Grave-Eindhoven via Nijmegen? Die kreeg ik niet uit mijn reisadvies zoals ik hem plande. Dus dan lijkt me dat geen realistisch alternatief, of mis ik dan wat?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door BrengMe »

Dan gebruiken wij niet dezelfde reisplanner, want ik krijg er wel een reisadvies via Nijmegen uit. Dat is overigens bijna even snel als reizen via Uden, maar wel bijna twee keer zo duur.

Of gebruik jij wel 9292?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door SuperGhost »

Ja, ik gebruikte 9292. Wellicht dat het aan de gebruikte tijd kon liggen?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door BrengMe »

Ik had m op morgenochtend (dus vandaag) gezet.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door lijntaxi »

Yanaike schreef:Ik volg je niet. Wat is nou precies je voorstel? En waarom heb je mij gequote? Mijn punt in die post was vooral dat het beter is om doorgaande Volans-busverbindingen in Eindhoven te laten eindigen dan in Helmond. Wat is precies jouw reactie daarop?
Ik heb meerdere voorstellen. De route van de huidige lijn 321 veranderen in Eindhoven, zodat ie langs de Hogescholen rijdt en daarmee ook Maxima Medisch Centrum aan doet naast de TUE. De lijn vervolgens doortrekken naar Uden - Nijmegen. Dus een echte scholieren/studentenlijn van maken.
Waarom van Oss naar Helmond? Omdat deze route vergeleken met Oss - Eindhoven het meest rechtdoor loopt. Voor buspassagiers die vanuit Nistelrode - Heesch naar Veghel en Eindhoven moeten, dienen andere oplossingen bedacht te worden.
Een mogelijk oplossing is de buurtbuslijn Heesch Stationsplein - Nistelrode - Vorstenbosch - Veghel (Vorstenbossche weg - Populierenlaan - Wilgenstraat - Stationsstraat - Meijerijstraat - Stadhuisplein - Busstation Veghel) en terug Veghel (Stadhuisplein - Meijerijstraat - Stationstraat - Leo van der Weijdenstraat - Prunushof - Iepenlaan - Bundersweg - Leijgraaf en Fioretticollege - Udenseweg) - Mariaheid (Voorhei - Pastoor van Haarenstraat - Rondweg) - Uden (Kruisweg - Wilhelminastraat - Kastanjeweg - Busstation Uden - Land van Ravensteinstraat - Hobostraat) - Nistelrode - Heesch.

In de spitsuren kunnen eventueel bussen door rijden naar Eindhoven.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door huibf »

lijntaxi schreef:Ik heb meerdere voorstellen. De route van de huidige lijn 321 veranderen in Eindhoven, zodat ie langs de Hogescholen rijdt en daarmee ook Maxima Medisch Centrum aan doet naast de TUE. De lijn vervolgens doortrekken naar Uden - Nijmegen. Dus een echte scholieren/studentenlijn van maken.
305 rijdt dit toch al? En wat doe je dan met de route van 321 die niet meer rijdt?
Wel DRUneutraal blijven he.

Daarnaast de 321 rijdt vanaf december via de A270. Dus doe oude 121 route.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Western Soldier »

lijntaxi schreef:
Yanaike schreef:Ik volg je niet. Wat is nou precies je voorstel? En waarom heb je mij gequote? Mijn punt in die post was vooral dat het beter is om doorgaande Volans-busverbindingen in Eindhoven te laten eindigen dan in Helmond. Wat is precies jouw reactie daarop?
Ik heb meerdere voorstellen. De route van de huidige lijn 321 veranderen in Eindhoven, zodat ie langs de Hogescholen rijdt en daarmee ook Maxima Medisch Centrum aan doet naast de TUE. De lijn vervolgens doortrekken naar Uden - Nijmegen. Dus een echte scholieren/studentenlijn van maken.
Waarom van Oss naar Helmond? Omdat deze route vergeleken met Oss - Eindhoven het meest rechtdoor loopt. Voor buspassagiers die vanuit Nistelrode - Heesch naar Veghel en Eindhoven moeten, dienen andere oplossingen bedacht te worden.
Een mogelijk oplossing is de buurtbuslijn Heesch Stationsplein - Nistelrode - Vorstenbosch - Veghel (Vorstenbossche weg - Populierenlaan - Wilgenstraat - Stationsstraat - Meijerijstraat - Stadhuisplein - Busstation Veghel) en terug Veghel (Stadhuisplein - Meijerijstraat - Stationstraat - Leo van der Weijdenstraat - Prunushof - Iepenlaan - Bundersweg - Leijgraaf en Fioretticollege - Udenseweg) - Mariaheid (Voorhei - Pastoor van Haarenstraat - Rondweg) - Uden (Kruisweg - Wilhelminastraat - Kastanjeweg - Busstation Uden - Land van Ravensteinstraat - Hobostraat) - Nistelrode - Heesch.

In de spitsuren kunnen eventueel bussen door rijden naar Eindhoven.
Ik denk dat een buurtbus daar te klein voor is. Ik zei dat de lijn 157 niet stampvol zit, maar zodanig leeg is de lijn zeker ook niet. Bovendien is kenmerkend voor een buurtbus dat hij niet in het weekend/avonduren rijdt. Om die reden ben ik wel benieuwd hoe je dat wilt doen? Heeft Arriva ook van die 13 persoonsbussen dus iets groter dan de buurtbus, maar kleiner dan de gewone bussen.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door huibf »

Arriva Limburg wel.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door ZO6176 »

Is het niet een idee om de 156/154 vanuit Sint-Oedenrode via de A50 naar Eindhoven te sturen. Sint-Oedenrode en Schijndel krijgen een snellere verbinding met Eindhoven.
De 157 gewoon zo laten. Sint-Oedenrode heeft dan nog steeds verbinding met Son. Veghel en Uden kunnen nog steeds vlot naar Eindhoven met de 305 en 653.
Het gat dat 156/154 achterlaat op Son-Eindhoven opvullen met lijn 9 die dan niet meer via Ekkersrijt - Huizingalaan gaat. Breugel krijgt dan een snellere verbinding via Eindhoven-Centrum.
Lijn 8 om-en-om via Pieter-Eijffhuis en "rechtstreeks" via de Boschdijk.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door SuperGhost »

Waarom niet alleen lijn 154 via de snelweg? Dat is toch al een spitssnellijn rond 's-Hertogenbosch, dus waarom dan ook niet bij Eindhoven?

En kreeg lijn 305 ook niet een extra stop langs de snelweg bij Sint-Oedenrode las ik hier? Dan heb je het toch al aardig opgevangen?
Want laat je anders met lijn 9 niet een belangrijke verbinding naar het industrieterrein vervallen voor Son en Breugel en (middels de 156 en 157) de plaatsen noordelijker daarvan?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door ZO6176 »

Getuige de huidige bezettingsgraad van lijn 9 is geen enkele bestemming/verbinding belangrijk.
Je zou ekkersrijt kunnen opvangen door de buurtbus nuenen-son-best via ekkersrijt te sturen.
Inderdaad zou 305 een stop krijgen te sint-oedenrode. Alleen moet iedereen eerst op de fiets en lijkt me de rijtijdbesparing nihil. 156/154 rijdt dan nog door het dorp. Zelf zou ik 305 niet laten stoppen in sint-oedenrode. Laat deze toch lekker vlug.
Overigens stoppen de156/154 en 157 geheel aan de oostkant van het industrieterrein. Eventuele forensen moeten dan vaak nog een roteind lopen.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door Yanaike »

Lijn 9 is inderdaad al lange tijd onderbezet. Het is volgens mij vooral dat de politiek vast blijft houden aan de verbinding met Ekkersrijt, anders was lijn 9 al lang omgelegd.

Hoe belangrijk is de oostkant van Ekkersrijt? Anders zou het nog een optie zijn om de 406 door te trekken tot de rotonde Ekkersrijt/Kanaalstraat/Eindhovenseweg en daar een overstapmogelijkheid te creëren tussen lijn 406 en lijn 9/156 zo blijft de verbinding Son <-> Ekkersrijt behouden, maar dan wel met één overstap.

Lijn 154 zou wat mij betreft over de A50 kunnen rijden en daarmee een soort spitssnellijn worden. Lijn 156 zou gewoon via de dorpen blijven lopen. Voor de verbinding Sint-Oedenrode <-> Eindhoven kan men gewoon nog de 154 gebruiken. Voor de verbinding Son <-> Eindhoven zou lijn 9 dan een belangrijkere rol moeten gaan spelen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door ZO6176 »

Je hebt ook nog de 157 voor de relatie- sint oedenrode.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door Hainje »

Hans schreef:lok quote
Ben er eigenlijk veel meer voorstander van om lijn 406 door te trekken naar Breugel. Dus inderdaad wat Yanaike zegt en dan vanaf de rotonde bij Ekkersrijt de bus verder laten rijden over de Nieuwstraat, H. Venemastraat en de Planetenlaan. Met nieuwe haltes ter hoogte van de Piet Heinstraat en de eindhalte bij de rotonde ter hoogte van de Kometenlaan. Op die manier blijven heel Son en Breugel een halte binnen 350 á 400 meter hemelsbreed houden (zeker als er een snelweghalte komt bij Sonniuswijk (of. i.i.g. t.h.v. De Gentiaan) en kun je die slingerlijn 9 gewoon opdoeken. Overigens hoeft lijn 406 echt niet 4x p/u richting Breugel, 2x p/u is (voorlopig) meer dan genoeg.

Als dat dan ook niet aanslaat, dan kan je er altijd nog een buurtbusverbinding van maken (tussen Meubelplein en Breugel). Mocht zelfs de buurtbusverbinding niet rendabel blijken (wel met dezelfde route), dan kun je ook tegen de politiek zeggen: "Kijk, we hebben nu zoveel varianten van lijn 9 geprobeerd, zelfs de buurtbus trekt amper volk. In onze ogen kunnen we die DRU's dan echt veel beter gebruiken." Als de gemeente zelfs dan nog de poot stijf houdt, dan weet je met wat voor soort bestuurders je te maken hebt.
🍉
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door lijntaxi »

huibf schreef:
lijntaxi schreef:Ik heb meerdere voorstellen. De route van de huidige lijn 321 veranderen in Eindhoven, zodat ie langs de Hogescholen rijdt en daarmee ook Maxima Medisch Centrum aan doet naast de TUE. De lijn vervolgens doortrekken naar Uden - Nijmegen. Dus een echte scholieren/studentenlijn van maken.
305 rijdt dit toch al? En wat doe je dan met de route van 321 die niet meer rijdt?
Wel DRUneutraal blijven he.

Daarnaast de 321 rijdt vanaf december via de A270. Dus doe oude 121 route.
lijn 305 rijdt alleen het stuk: halte TUE - Eindhoven station
het stuk Sterrenlaan - Mercuriuslaan - Jason - Mezenlaan - Orpheuslaan - Dominee Fliednerstraat - Onze Lieve Vrouwestraat - halte TUE rijdt de huidige lijn 305 niet.

lijn 322 en/of 323 kan/kunnen dan rijden via de A270.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door Hans »

Ik haak even in op een aantal zaken omtrent lijn Son en Breugel / Ekkersrijt.

De buurtbus Best-Son-Nuenen via Ekkersrijt laten rijden zal veel rijtijd kosten. Dit past niet in de huidige dienstregeling. Dat zou dus betekenen dat de frequentie omlaag zou moeten of er een buurtbus bij zou moeten. Dat eerste maakt de buurtbus een stuk minder aantrekkelijk, het tweede maakt deze buurtbus onnodig duur.

Lijn 406 doortrekken naar Breugel vind ik heel onrealistisch. Lijn 9 (en voorheen 11 en 109) zijn al jaren een zorgenkindje met minimale bezettingen. Om er dan een HOV gelede bus op in te gaan zetten leidt alleen naar het vervoeren van lucht. En alleen met een mooie bus trek je die mensen echt de bus niet in.

Het ommetje wat lijn 9 vanaf 10 december gaat maken zullen de reizigers naar/van Son en Breugel niet blij mee zijn en zal de lijn vwb S&B wederom geen goed doen vrees ik.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door huibf »

Lijn 9 gaat het loodje leggen. Dat is simpel. Gevolg is dat men er in Eiffhuis een jaar een worst word voorgehouden. Lijn 8 8 via WoenselXL zal het niet worden en 400 zal ook niet extra stoppen op de route.

Ook Gemert/Uden zal nog verder worden verwoest wat met een beter en logischer lijnenpakket niet nodig is.

Over 406 laten doorrijden naar Son. Ik denk dat het alleen zijn heeft om de hoofdweg te rijden en de rotonde bij de Gentiaan te keren.
Maar de redenatie dat je met de gelede bussen lucht vervoert kan je op meer 400 lijnen doorvoeren.
Lijn 407 kan zonder problemen met 12 meter, lijn 403 ook. Elders kan je het geleed beter inzetten. Maarja concessie-eis....
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door lijntaxi »

Ik hoor sommige mensen zeggen dan wel roepen:
Om het huidige busstation in Uden te verplaatsen en wel vlakbij ziekenhuis Bernhoven.
En met kleine busjes door Uden en omgeving rijden. Als dit het plan is zou ik het huidige busstation in Veghel ook verplaatsen.
Verder zou ik de halte, die voorheen bekend stond als Gemert Caroussel opwaarderen als volwaardige HOV halte met overdekte fietsstallingen aan beide kanten. Ik zou het hele gebied rondom halte Noorderbaan in Nistelrode op de schop gooien en toestaan dat er een kiosk in de buurt van deze HOV-halte kan komen. Het aantal verkooppunten en oplaadpunten voor de OV-chipkaart moet uitgebreid worden. Zeker gezien het feit, dat het betalen met contact geld in de bus wordt afgeschaft.

De route in Uden wordt dan als volgt:
lijn 305/306 rijdt van halte Veghel, Hintelstraat rechtstreeks naar het nieuwe busstation Uden, Ziekenhuis/Transferium.
Wie in Uden Centrum moet zijn, kan dan daar de fiets pakken of met een achtspersoonbusje reizen vanaf halte Uden, Ziekenhuis/Transferium
naar Uden Centrum. Dit achtpersoonsbusje zal dan verder rijden naar halte Koopmanstraat, halte Velmolenweg, halte Schoolstraat, halte Liessentstraat, halte Loopkantstraat, halte Mellesingel, halte Raam/Jonkerveld, halte Violierstraat, halte Centrum, halte Kornetstraat, halte Hobostraat en halte Ziekenhuis.

Een ander achtspersoonbusje zal de volgende route afleggen.
Uden Ziekenhuis/Transferium - Zeeland Kerk - Zeeland Udenseweg/N265 - Uden Crematorium - Uden Eikenwal (kan mogelijk verplaats worden) -
Uden Heufkens - Uden Wijsthoek - Uden Violierstraat - Uden Busstation - Uden Koopmanstraat - Uden Wilhelminastraat - Uden Burenstraat - Uden
Ziekenhuis/Transferium

Vliegbasis Volkel krijgt na zoveel jaar weer een bus(je)
Uden Ziekenhuis/Transferium - Uden Eikenwal (bushaltes zijn dan verplaatst) - Uden Vluchtoordweg/Vluchtoord - Uden Lange Goorstraat/Boekelsedijk/Voor-Oventje - Boekelsedijk/Achter-Oventje - Patersweg/Milsebaan - Zeelandsedijk/Kromstraat - Kromstraat/Liessentstraat/Goorkensweg/Wisselstraat - Liessentstraat/Weverstraat - Industrielaan/Liessentstraat - bushalte Volkelseweg - bushalte Losplaats - bushalte Koopmanstraat - bushalte Kornetstraat - bushalte Hobostraat - Uden Ziekenhuis/Transferium
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door Yanaike »

De functie van lijn 305 en 306 is om Uden en Veghel te verbinden met Eindhoven, Den Bosch en Oss. De doorgaande verbinding is minder belangrijk, voor Eindhoven <-> Oss of Eindhoven <-> Nijmegen is de trein immers toch sneller. Waarom zou je dan het busstation in Veghel en Uden willen verplaatsen naar minder centraal gelegen locaties en reisgemak wegnemen (meer overstappen, langere tijd naar de halte) zonder dat er iemand echt voordeel van heeft dat de verbinding een paar minuten sneller wordt?

Ik zou in Gemert in eerste instantie richten op het opwaarderen van halte Pastoor Poellplein. Die halte ligt beter t.o.v. de kern en op dit moment komen daar meer buslijnen langs.

Ik denk niet dat er voldoende vraag is voor een kiosk bij Nistelrode, Noorderbaan.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Bericht door OmniLezer »

Een vraagje, gaat deze topic alleen over de Arriva concessie of ook over Hermes/Bravo/wat-dan-ook, want dan heb ik een klein vraagje?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten