Pagina 3 van 3

Re: Ideeën spoorvervoer zuidwest Nederland

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 11:07
door Yanaike
Western Soldier schreef:Arnemuiden heeft 470 reizigers per dag. Op de regionale lijntjes en zelfs bij NS zijn er nog voldoende stations te vinden met amper 100 reizigers. Arnemuiden sluiten ben ik dan dus ook tegen. Dat er geen intercity hoeft te stoppen ben ik wel grondig eens.
Met 461 reizigers per dag (2015) is Arnemuiden het op 7 na minst gebruikte station van NS. Alleen Riland-Bath, Hoek van Holland Strand, Spaubeek, Schinnen, Soest, Hoensbroek en Eijsden stonden toen lager. Hoek van Holland Strand, Spaubeek, Schinnen en Hoensbroek worden op dit moment niet meer door NS bediend en Eijsden kun je ook wel wegstrepen van de lijst (Eijsden kun je eigenlijk beschouwen als een station in België). Daarmee is Arnemuiden nu dus het op twee na minst gebruikte station van NS (alleen Riland-Bath en Soest worden minder gebruikt), om alleen daarvoor een sprinter te laten rijden, lijkt me wat overdreven.

Re: Ideeën spoorvervoer zuidwest Nederland

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 11:37
door Mr-W
Het gebruik van de term Zeelanders ipv Zeeuwen :')

Re: Ideeën spoorvervoer zuidwest Nederland

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 11:42
door Yanaike
Ja en? :') Het is toch duidelijk wat ik ermee bedoel? Zullen we het over de inhoud hebben i.p.v. elk woordje afzonderlijk onder de loep te leggen?

Re: Ideeën spoorvervoer zuidwest Nederland

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 11:44
door Suus
Arnemuiden wordt heel goed gebruikt. Het moet het puur hebben van het naastgelegen dorp en dan blijkt 10% van al het vervoer van/naar het dorp per trein te gaan.

Re: Ideeën spoorvervoer zuidwest Nederland

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 13:05
door Western Soldier
Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, Arnemuiden heeft buiten een treinstations alleen een scholierenlijn. Hoe moeten die inwoners anders met OV kunnen? Het station kan dus niet zomaar sluiten.

Re: Ideeën spoorvervoer zuidwest Nederland

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 13:15
door Z2N
Gewoon de trein die er langs komt laten stoppen? Het maakt niet zoveel uit dat het een IC is, als er al een extra treinserie komt in Zeeland is een sprinter tot Goes, na Roosendaal doorrijdend naar Breda/Tilburg het meest logische.

Re: Ideeën spoorvervoer zuidwest Nederland

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 13:23
door Western Soldier
En wat als je het daar nu gaat doen, zoals in Friesland nu het geval is. 1x per uur een stoppende IC en 1x per uur een sprinter en in het weekend 1x per uur een stoppende IC.