Stoptrein Breng

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Stoptrein Breng

Bericht door Western Soldier »

SuperGhost schreef:Maar wat win je ermee? De Huet, Wehl en Didam zijn nu niet bepaald de drukste stations. Dit terwijl Zevenaar, Duiven en Arnhem Velperpoort (de belangerijkere stations) er geen reet mee opschieten. Daarnaast maak je die ene rit dus ook niet echt aantrekkelijk vanwege de ruime overstap én dacht ik dat op zaterdag de bussen in Doetinchem ook vooral op de Arriva-trein aansluiten.

Op Doetinchem-Zevenaar is die rit juist het minst hard nodig en juist het meest hard op Zevenaar-Arnhem. Je gaat dus een rit toevoegen op het minst logische deel van de route.

Het zou beter zijn om te kijken of je die Duitse trein als stoptrein kan laten rijden in het weekend, waarbij die (ongeveer) een kwartiersdienst met de trein van/naar Winterswijk rijdt. Dan voeg je vervolgens alleen een Breng-rit Arnhem Centraal - Zevenaar toe om op dat deel ook in het weekend een kwartiersdienst te kunnen rijden met minimale middelen.
Maar Doetinchem wordt nu niet 3x per uur bediend vanaf Arnhem in tegenstelling tot Zevenaar en Arnhem Velperpoort die wel respectievelijk 3x per uur en 4x per uur bediend worden vanaf Arnhem Centraal. Dus je moet kiezen uit Doetinchem een trein of Westervoort+Duiven extra reismogelijkheden. Ik denk dat Doetinchem in totaal meer reizigers heeft dan Westervoort en Duiven. En uiteraard is het beter om ook op zaterdag een nette kwartierdienst op het hele stuk te zien rijden, maar ik weet niet of Breng dat ziet zitten. Met het stuk Zevenaar-Doetinchem zijn de kosten goedkoper per extra verbinding. En 8 minuten is nou niet echt lang wachten.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Stoptrein Breng

Bericht door busentrein »

De kwartiersdienst op zaterdag is bij het ingaan van de DRGL 2013 vervallen doordat het niet de beoogde groei van het aantal reizigers had opgeleverd. Daarnaast denk ik niet dat Breng snel in het weekend gaat rijden. Kijk naar bijv. Koningsdag, waar Arriva alle moeite heeft om het volk weg te krijgen terwijl de Breng stellen niet mogen rijden :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten