Verbeterde bediening Dordrecht

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
MetroRET

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Berichtdoor MetroRET » Vr 06 Jul 2018, 05:24

Z2N schreef:De vier minuten rijtijdwinst komen van de HSL (twee minuten winst door 200 ipv 160), en sneller optrekken van ICNG ipv VIRM bij alle haltes.

Voor de Oude Lijn is het alternatief erg simpel: de 2200 inkorten tot Dordrecht. Dat biedt bovendien de mogelijkheid om haltes als Barendrecht en Zwijndrecht een stop te geven, omdat je geen rekening meer hoeft te houden met de Zeeuwen, en ook Dordrecht een snelle trein heeft naar Rotterdam. En de overstap in Roosendaal is nu te kort, en wordt regelmatig gemist. Een langere overstap is in dit geval in het voordeel van de reizigers, want de reistijd naar Goes en verder wordt ondanks de langere overstap korter. (3 - 4 minuten)

Suus

Berichtdoor Suus » Vr 06 Jul 2018, 05:29

En hoe moet dat allemaal door de Willemsspoortunnel passen?
Rame à l'approche

Western Soldier

Berichtdoor Western Soldier » Vr 06 Jul 2018, 07:56

Zijn idee is dus om de treinen van de HSL komende door te trekken naar Zeeland en de treinen die van de Oude Lijn komen in Dordrecht te laten eindigen. Volgens mij is het dus alleen maar verwisselen van eindbestemmingen en komt er dus niks bij. Ik kan het dus mis hebben en ik ben er al helemaal geen voorstander om het op die manier te doen. Dat neemt echter niet weg dat het wel praktisch haalbaar is.
Frequent reiziger in het noordelijk SAN, meest voorkomende lijnen: 1, 2, 4, en 352. Ook regelmatig in de treinen naar het westen te zien.

Suus

Berichtdoor Suus » Vr 06 Jul 2018, 08:29

Nee, ik lees een voorstel voor meer treinen over de HSL Noord die in Rotterdam doorgaan naar Vlissingen, bovenop de bestaande treindienst.
Rame à l'approche

Z2N

Berichtdoor Z2N » Vr 06 Jul 2018, 10:30

Eh nee, ik wil de AmRo-shuttle verlengen. Daarmee spaar je juist een lange kering in Rotterdam uit. Hiermee komt er alleen een treinserie bij tussen Rotterdam en Dordrecht, maar dat moet passen.
Watch a sunrise at least once a day.

Flickr!

Western Soldier

Berichtdoor Western Soldier » Vr 06 Jul 2018, 16:02

Ik tel 14 treinen momenteel, dat worden er dus 16. Per richting. Hierbij moet wel gezegd worden dat er in jouw voorstel 10 treinen naar Dordrecht worden. Die treinen moeten over de binnenste sporen, om de buitenste sporen vrij te houden. Ik weet niet of de dienstuitvoering betrouwbaarder zou worden, maar ik ben geen vaste reiziger daar en zeker niet met de HSL.
Frequent reiziger in het noordelijk SAN, meest voorkomende lijnen: 1, 2, 4, en 352. Ook regelmatig in de treinen naar het westen te zien.

Terug naar “Ideeën OVer OV”