Verbeterde bediening Dordrecht

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Western Soldier »

Maar dan nog geloof ik niet dat je 300 treinen voor 2030 hebt rondrijden. Dat is namelijk ruim 3x zoveel als 79. Daarbij, 300 is nog niet eens genoeg om alle VIRM/DDZ/ICM te vervangen. Je hebt dan dus nog altijd die treinen nodig.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door MetroRET »

Western Soldier schreef:
Hainje schreef:Waarom tot Middelburg? Laat die trein dan doorrijden naar Vlissingen, een van de belangrijkste plaatsen in Zeeland.
De cijfers liegen niet. Middelburg heeft met 4657 reizigers dan Vlissingen die er 2939 heeft. Doortrekken naar Vlissingen kost precies een omloop terwijl je nu naar Middelburg in elk geval ervoor zorgt dat de IC niet in Arnemuiden hoeft te stoppen waarmee ik in de dienstregeling die ik maak precies een omloop kan schrappen. Uiteraard kost het doorrijden naar Middelburg een omloop van de sprinter, maar het schrappen van een IC scheelt meer dan die extra omloop van de sprinter. En wat betreft de kering, die kan daar precies door de kruiswissels aan beide kanten. De sprinter uit Roosendaal ev komt namelijk bijna gelijktijdig met de IC naar Roosendaal en kan dan iets voorbij de kruiswissel aan de westkant keren en naar het spoor richting Roosendaal gaan. Daar komt tot aan vertrektijd geen trein meer. Doortrekken lukt precies niet, daar een kering van 4 minuten aan de krappe kant is, zeker gezien ik die sprinter tot Arnhem Centraal heb ingetekend.
Je kan de sprinter natuurlijk ook ietsjes uitbuigen zodat hij pas na de IC aankomt in Mdb.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Western Soldier »

Een goede, dat is zeker een optie. Ik heb het inmiddels doorgevoerd in de dienstregeling die ik maak. Betekent wel 10 minuten stilstand te Bergen Op Zoom. Dat was eerst al 6 minuten om daar de IC na een stop vooruit te laten rijden, maar dat wordt nu dus 10. Ik houd bij die dienstregeling echter wel rekening met een extra perron. Er zijn er nu al 4 sporen, waarvan 2 met perron. Dat zouden in de nieuwe situatie 3 worden. Het middelste perronspoor wordt dan door de sprinters in beide richtingen gebruikt terwijl iets later de IC binnenrijdt op de buitenste perronsporen. Overigens rijdt de sprinter slechts 1x per uur door naar Middelburg en dus niet 2x. In die gevallen keert hij in Bergen Op Zoom.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door reisthijs »

Western Soldier schreef:Maar dan nog geloof ik niet dat je 300 treinen voor 2030 hebt rondrijden. Dat is namelijk ruim 3x zoveel als 79.
Geloof het nou maar, als de serieproductie eenmaal bezig is kan het snel gaan. Die treinen kunnen er echt wel voor 2030 allemaal zijn.
Western Soldier schreef:Daarbij, 300 is nog niet eens genoeg om alle VIRM/DDZ/ICM te vervangen. Je hebt dan dus nog altijd die treinen nodig.
ICNG is alleen bedoeld om ICR en ICM vervangen. Daarvoor is het dus ruim voldoende.
VIRM wordt voorlopig helemaal niet vervangen dat blijft naar verwachting nog zeker tot 2040 in dienst.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Western Soldier »

Als de VIRM niet wordt vervangen dan betekent dat dat zodra er meer ICNG zijn dat er VIRM, DDZ en dus ICNG rijden. Als dat de situatie is waarbij elk ongeveer 1/3 zal zijn, dan zou in mijn ogen ICNG zeker verspilling zijn op de Zeeuwse Lijn.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Z2N »

Eh, wat is precies je punt? ICNG is bedoeld als uitbreiding van het materieelpark hè :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Western Soldier »

Klopt, het is uitbreiding van het park, maar het vervangt dus niet alle IC treinen die er zijn. Er zal dus nog steeds geen uniform treintype zijn. Dit betekent dat je dus niet overal ICNG kunt laten rijden. Dat betekent dat je dus moet kijken naar de beste plekken voor de ICNG en dat is in mijn ogen dus niet de Zeeuwse Lijn omdat er dus trajecten zijn waar de ICNG beter tot zijn recht komt.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Z2N »

Het was nooit de bedoeling om tot een uniform materieelpark te komen, en dat heeft juist zijn voordelen: dubbeldekstreinen kunnen gebruikt worden op drukke routes, enkeldekstreinen op rustige routes. Wat is dan de logica om VIRM in te zetten in Zeeland, wat een rustige route is?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Western Soldier »

Het is inderdaad zo dat een VIRM of een DDZ overcapaciteit is voor de Zeeuwse Lijn. De VIRM en DDZ kunnen echter momenteel niet harder dan 140. De ICNG kan dat wel en er zijn diverse plekken in Nederland waarin dat ook al kan alleen dat het materieel wat we nu hebben dat niet toelaat. Zie hiervoor de genoemde trajecten in van mijn eerdere posts. Omdat de ICNG daar sneller kan rijden dan een VIRM of DDZ heb je daar met de ICNG tijdwinst ten opzichte van de andere treinen. Om die reden zou ik dus liever de ICNG op die trajecten zien dan op de Zeeuwse Lijn, waar het qua snelheid niet uitmaakt of je VIRM/DDZ of ICNG inzet. Overigens kan je met de VIRM ook prima met een 4-tje uit de voeten ook in de spits kan dat net. Met een ICNG-5 vraag ik me af of je dat redt. Dat betekent dus dat je daar ook met ICNG-8 moet gaan rijden en een omloop duurt 5 tot 6 uur. Een ICNG-8 om 7.30 is daar dan weer opnieuw om 13.30, dus in het dal. Dan heb je dus te maken met verspilling van capaciteit, omdat op dat tijdstip een ICNG-5 volstaat.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door reisthijs »

Als je Amsterdam-Vlissingen met ICNG via de HSL zou rijden levert dat toch echt een forse tijdswinst op vergeleken met de huidige route via de Oude Lijn.
Daar profiteert niet alleen Zeeland van, maar ook (poging ooit weer on-topic te gaan...) Dordrecht krijgt een snellere verbinding met Amsterdam en Schiphol.

Er zijn maar twee trajecten waar nu sneller dan 160 gereden kan worden (HSL en Hanzelijn), als je die van ICNG hebt voorzien hou je genoeg stellen over voor andere trajecten waar niet zo snel gereden kan worden.

Als ICNG-5 is de spits niet genoeg is, dan kan daar ook gewoon twee van aan elkaar koppelen. Dan kan je na de spits gewoon een stel afkoppelen.

Een ICNG-8 is overigens ongeveer evenveel "verspilling" van capaciteit als een vierdelige VIRM. Dat is dus allebei net zo "problematisch". VIRM vervangen voor ICNG maakt dan wat capaciteit betreft helemaal geen verschil.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Western Soldier »

Oke, Dordrecht gaat er zeker op vooruit, maar momenteel is een overstap vanuit Dordrecht ook prima te doen. Je zorgt ervoor dat de verbinding met Amsterdam en Schiphol sneller wordt, maar de verbindingen met Delft, Den Haag, Leiden en Haarlem duurt langer, dus wat dat betreft win je iets en verlies je iets. Vanuit Dordrecht kan je afwisselen tussen HSL en Oude Lijn.

Het klopt dat de Hanzelijn en de HSL de enige stukken zijn waar 200 gereden kan worden, maar het zijn niet de enige stukken waar 160 gereden kan worden. Dergelijke trajecten wil je dan toch liever ook voorzien van ICNG, zodat daar ook sneller gereden kan worden dan met VIRM. Daarnaast zeg je dat een ICNG-8 meer capaciteit heeft dan een VIRM-4, maar dat is niet het geval. Een ICNG heeft 417 zitplaatsen en een VIRM-4 heeft 292. Betekent dus dat een ICNG ongeveer 42% meer zitplaatsen heeft dan een VIRM-4. Een VIRM-6 heeft met 442 zelfs maar iets meer dan een ICNG-8.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Z2N »

De baanvakken noemen waar nú 160 gereden kan worden is op dit ogenblik een beetje bedriegelijk, omdat die lijst niet volledig is, omdat dat met ATB ook niet nodig is. Met de uitrol van ERTMS kan die lijst makkelijk aangevuld worden, en dan wil je juist de lijnen in de landelijke gebieden versnellen: er zijn minder omwonenden die last hebben van snellere treinen, en de afstanden tussen de plaatsen zijn groter waardoor je langer snel kan rijden. Dan is inzet naar Zeeland juist logisch, omdat de potentiële rijtijdwinst door sneller rijden daar groter is. In vrijwel alle gevallen hebben we het trouwens over maximaal enkele minuten tijdwinst.

Oh, en wat betreft de zitplaatsen zit je glashard te liegen: ICNG-V krijgt 292 zitplaatsen inclusief klapstoelen, ICNG-8 417. Een VIRM-4 telt 409 zitplaatsen, dus 35% meer dan ICNG-V. Dat maakt je hele argument ongeldig, dus graag even factchecken. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Western Soldier »

Uit wiki:

Zitplaatsen 1e klas 47 (1); 64 (2); 61-63, VIRMm1 78 (3); 129-132 (4)
Zitplaatsen 2e klas 228 (1); 310 (2); 326-330, VIRMm1 292 (3); 438-442 (4)


Ook uit wiki:

Aantal zitplaatsen ICNG-V: 256
ICNG-VIII: 417,

Ik ben inderdaad vergeten eerste klas te checken, maar 292+78 maakt nog steeds 370 en is nog altijd minder dan 417 van de ICNG. Het verschil is inderdaad minder groot, maar nog steeds is de ICNG-8 met meer zitplaatsen dan VIRM-4. Dus helemaal ongeldig is de argumentatie toch niet.

Overigens, waar haal je vandaan dat het met die veranderde beveiliging de baanvaksnelheid verhoogd kan worden?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Klaasje »

Je moet VIRM IV vergelijken met ICNG-5 en VIRM VI met ICNG-8. Anders ben je appels met bessen aan het vergelijken.

Voor snelheden boven de 140 km/h spelen overigens meer zaken dan ERTMS. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan over overwegen en 80-90 % van alle bovenleiding is niet geschikt voor hogere snelheden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Z2N »

ATB laat geen snelheden boven de 140 kilometer per uur toe, trajecten waar nu op papier 160 toegelaten is zijn of al voorzien van ERTMS, of ooit voorzien geweest van ATBM+ voor Thalys, of aangewezen als testtraject voor het toelaten van materieel. En het aantal zitplaatsen van VIRM-V dat je noemt klopt niet, je mist de klapstoelen en de 4 loungebanken, bij elkaar samen goed voor 52 zitplaatsen.

Maar goed, je geeft zelf ook al aan dat het aantal lege stoelen dat je naar Zeeland stuurt met de inzet van ICNG-V verminderd wordt, wat betekent dat de VIRM-stellen die daar vrij komen dan dus in kan zetten op plekken waar die stoelen beter gevuld kunnen worden. Het inzetten van ICNG in Zeeland moet je natuurlijk wel zien in het grotere plaatje, want als je lege treinen in Zeeland hebt krijg je ergens anders volle treinen. Door VIRM van de Zeelandlijn weg te halen kan je bijvoorbeeld de NoordOost-IC's naar Groningen en Leeuwarden volledig dubbeldeks rijden, in de spitsuren is daar ICM12 te kort. En, added bonus, de zuidelijke Randstad en Zeeland krijgen een rechtstreekse trein naar Amsterdam via de HSL, wat betekent dat Zuidelijk Zeeland en West-Brabant tot 35 minuten rijtijdwinst krijgen tegenover nu met overstap op de HSL, en Dordrecht rechtstreeks in 54 minuten met Amsterdam Centraal verbonden wordt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Western Soldier »

Oke, dan is mogelijk ICNG-5 in de daluren misschien nog genoeg, alleen met VIRM-4 kan je ook de spits net voorzien, dus hoef je daar eigenlijk geen materieel te wisselen en kan je alles met evenveel materieel rijden in Zeeland. Wat dat betreft zijn beide opties mogelijk. Alleen zie ik de 35 minuten reistijdwinst niet tot aan Amsterdam. Je kan best wel wat winst boeken door stations over te slaan, maar is dat 35 minuten? Betekent echter wel dat mensen voor Delft, Den Haag, Leiden en Haarlem moeten overstappen. Die mensen gaan er dus niets op vooruit, maar dus eerder op achteruit. Beide groepen reizigers zullen ongeveer gelijk zijn schat ik zo in. Dordrecht ben ik overigens met je eens dat het goed is dat zij wel aangesloten zijn op de treinen van de HSL. Overigens ben ik ook nog wel benieuwd wat je doet met de Oude Lijn? Wat doe je met treinen die daar blijven rijden?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Lijn 45 »

Een andere oplossing tegen overcapaciteit in Zeeland is op de korte termijn het doortrekken van de [serie=Intercity|2018|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] naar Vs en het laten keren van de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] in Rsd.

Hiermee creëer je een rechtstreekse verbinding tussen Zeeland en grote delen van het midden en oosten van het land, de reizigers uit de Randstad gaan er nauwelijks op achteruit (een cross-platform overstap extra) en er zijn minder lege stoelen op de Zeeuwse lijn.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Klaasje »

Z2N schreef:ATB laat geen snelheden boven de 140 kilometer per uur toe, trajecten waar nu op papier 160 toegelaten is zijn of al voorzien van ERTMS, of ooit voorzien geweest van ATBM+ voor Thalys, of aangewezen als testtraject voor het toelaten van materieel.
Daar weet ik alles van af. Maar maak eens een lijstje van de trajecten waarvoor dat geldt. Ik kom niet verder dan Bijlmer-Utrecht, Lelystad-Zwolle en Hoofddorp-Leiden. Afgezien van de Hanzelijn allemaal goed voor maximaal een minuutje winst. Er zijn wel meer trajecten met potentie van 160 km/h maar die zijn daar momenteel nog niet voor vrijgegeven.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Western Soldier »

Geen gekke gedachte inderdaad. Helemaal niet zelfs. Dan heb je inderdaad de ICNG tot aan Roosendaal waarbij hij prima gebruikt kan worden. Ik heb dat idee zelf ook al weleens gehad in combinatie met dat de IC naar Roosendaal dan toch weer België ingaat. Ik heb regelmatig op dit forum voorbij zien komen dat de Benelux nu in Breda stopt, omdat hij anders te concurrerend is met Thalys. Met stops in Dordrecht en Roosendaal is de route toch iets logischer dan kopmaken in Breda. Wellicht zou je dan een IC Antwerpen-Breda-Tilburg en verder naar een nader te bepalen bestemming kunnen inleggen. Dan heb je alsnog Breda-Antwerpen, maar dan in een route die een stuk logischer is. Scheelt ook weer iets op de toch al grote flessenhals bij Prinsenbeek, waardoor je daar weer iets meer ruimte krijgt.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Z2N »

Lijn 45 schreef:Een andere oplossing tegen overcapaciteit in Zeeland is op de korte termijn het doortrekken van de [serie=Intercity|2018|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] naar Vs en het laten keren van de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] in Rsd.

Hiermee creëer je een rechtstreekse verbinding tussen Zeeland en grote delen van het midden en oosten van het land, de reizigers uit de Randstad gaan er nauwelijks op achteruit (een cross-platform overstap extra) en er zijn minder lege stoelen op de Zeeuwse lijn.
Alleen krijg je dan de halve provincie over je heen, omdat Zeeland een rechtstreekse trein naar Amsterdam Centraal wil. De Zeeuwen stonden al te klagen toen de rechtstreekse trein naar Schiphol werd geschrapt, zelfs toen via de HSL reizen al sneller was.
Western Soldier schreef:Oke, dan is mogelijk ICNG-5 in de daluren misschien nog genoeg, alleen met VIRM-4 kan je ook de spits net voorzien, dus hoef je daar eigenlijk geen materieel te wisselen en kan je alles met evenveel materieel rijden in Zeeland.
De spits is maar twee keer een uurtje per dag in Zeeland, daarvoor kan je dan even twee stellen ICNG inzetten.
Western Soldier schreef:Wat dat betreft zijn beide opties mogelijk. Alleen zie ik de 35 minuten reistijdwinst niet tot aan Amsterdam. Je kan best wel wat winst boeken door stations over te slaan, maar is dat 35 minuten?
Ondertussen bijna 70 berichten terug postte ik een dienstregelingopzet, met rechtstreekse IC Amsterdam - Vlissingen over de HSL en een sprinter tussen Dordrecht en Goes. Daarin staat Amsterdam - Vlissingen in 2u13. Op dit ogenblik komt die zelfde afstand met overstap in Rotterdam op 2u46, de rechtstreekse trein doet er een waanzinnige 3u04 over.
Klaasje schreef: Daar weet ik alles van af. Maar maak eens een lijstje van de trajecten waarvoor dat geldt. Ik kom niet verder dan Bijlmer-Utrecht, Lelystad-Zwolle en Hoofddorp-Leiden. Afgezien van de Hanzelijn allemaal goed voor maximaal een minuutje winst. Er zijn wel meer trajecten met potentie van 160 km/h maar die zijn daar momenteel nog niet voor vrijgegeven.
Ondanks het feit dat de vraag dan voor Western Soldier is, moet daar nog Helmond - Horst Sevenum aan toegevoegd worden, dat is een proeftraject.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Western Soldier »

Maar aan de andere kant is bijna de helft weer blij met een verbinding naar de rest van Brabant, want ik heb op het forum ook regelmatig gelezen dat die groep nauwelijks kleiner is. Die groep gaat er trouwens in jouw voorstel ook nog op achteruit, want de overstap in Roosendaal wordt langer. Laten we zeggen dat dat gemiddeld een kleine achteruitgang is. In je schema is er overigens maar 11 minuten reistijdwinst te zien op de Zeeuwse Lijn zelf. De overstap van 21 minuten verdwijnt dus daar heb je 18 minuten tijdwinst. Een stilstand van 3 minuten ontkom je niet aan. Dat is dus een tijdwinst van 18+11=29 minuten. Hoe je aan de andere 4 minuten komt kan ik niet achterhalen.

Die overstap van 21 minuten kan ik mij niet voorstellen dat die niet een heel stuk te verhelpen is. De treinen tussen Schiphol en Rotterdam zouden in een strakke kwartierdienst er in elk geval 6 minuten van moeten kunnen maken. Die 11+15=26 minuten is dus 3 minuten minder tijdwinst dan in jouw voorstel, maar met behoudt van een goede overstap naar de rest van Brabant en met behoudt van een rechtstreekse verbinding naar Delft, Den Haag, Leiden en Haarlem. Die verbinding wordt in dat geval trouwens ook 11 minuten sneller, want de stops zijn we het erover eens dat die eruit kunnen, dus in mijn optie gaat die groep er ook nog op vooruit.

Maar nogmaals mijn vraag, wat heb jij dan als alternatieven voor de Oude Lijn, want die vraag heb je nog niet beantwoordt.

Het lijstje van de trajecten waar 160 kan worden gereden heb ik overigens ook al lang gegeven.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Z2N »

De vier minuten rijtijdwinst komen van de HSL (twee minuten winst door 200 ipv 160), en sneller optrekken van ICNG ipv VIRM bij alle haltes.

Voor de Oude Lijn is het alternatief erg simpel: de 2200 inkorten tot Dordrecht. Dat biedt bovendien de mogelijkheid om haltes als Barendrecht en Zwijndrecht een stop te geven, omdat je geen rekening meer hoeft te houden met de Zeeuwen, en ook Dordrecht een snelle trein heeft naar Rotterdam. En de overstap in Roosendaal is nu te kort, en wordt regelmatig gemist. Een langere overstap is in dit geval in het voordeel van de reizigers, want de reistijd naar Goes en verder wordt ondanks de langere overstap korter. (3 - 4 minuten)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door MetroRET »

Men kan de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] dan ook weer verlengen naar Bd als sneltrein met stops in Ddzd, Zlw en Bdpb.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Yanaike »

Los van de vraag of er ICNG naar Vlissingen moet: ik snap niet helemaal waarom ICNG over Dordrecht zou moeten rijden?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbeterde bediening Dordrecht

Bericht door Z2N »

Hoe wil je anders van Vlissingen naar de Randstad rijden? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten