Multimodaal knooppunt Gerwen
Geplaatst: za 17 feb 2018, 11:46
Wat vinden jullie van dit idee? Een multimodaal knooppunt in Gerwen.
Gelezen in het verkiezingsprogramma van PVDA Nuenen, Gerwen en Nederwetten
https://nuenen.pvda.nl/wp-content/uploa ... e-stad.pdf
Verbeteren gebruik openbaar vervoer
- Openbaar vervoer promoten om gewoontes van automobilisten te doorbreken
- Lijn 6 handhaven
- Aanleg HOV / Park & Ride voorziening (multimodaal knooppunt) in Gerwen
Meest logische lokatie voor zo'n multimodaal knooppunt zou volgens mij hier zijn:
http://www.openstreetmap.org/?mlat=51.4 ... 870/5.5726
uit het verkiezingsprogramma CDA Nuenen C.A:
https://d2vry01uvf8h31.cloudfront.net/A ... gramma.pdf
Het openbaar vervoer is kwalitatief verbeterd door de aanleg van de HOV. Het gebruik dient daarom gestimuleerd te worden. Dit kan door:
- de aanleg van een transferium waardoor het gebruik van de HOV aantrekkelijker wordt gemaakt;
- het goed borgen van de veiligheid van de haltes en waar nodig verbeteren; dit geldt met name voor de drukke halte aan de rand van Gerwen
. het openbaar vervoer beschikbaar houden in alle wijken van Nuenen, ook in de avonduren
Bij SP Nuenen niets over een eventueel transferium/multimodaal knooppunt in Gerwen.
https://nuenen.sp.nl/sites/nuenen.sp.nl ... en_0.5.pdf
Wel willen ze het volgende:
Openbaar vervoer
Openbaar vervoer moet kwalitatief goed en tegen aanvaardbare kosten gerealiseerd worden.
Dat betekent een frequente verbinding, aangepast aan de tijd van de dag,
een goede spreiding van beschutte opstapplaatsen met wachttijdindicatie.
(...)
De HOV2 mag niet ten koste gaan van de huidige spreiding van opstapplaatsen en de huidige
buslijnen en - frequentie. De buurtbus naar Nederwetten dient behouden te blijven.
Bij busstations dienen goede fietsenstallingen te zijn.
Er moet een rechtstreekse OV- verbinding komen met Geldrop,
zodat het Annaziekenhuis maar ook de bedrijventerreinen van Eeneind voor het OV ontsloten worden.
Gratis OV voor senioren die gebruik maken van de stadspas Eindhoven, dient weer te worden
ingevoerd op basis van een inkomenstoets.
Onderzoek mogelijkheid tot parkeren bij bushalte centrum zodat een P+R ontstaat ter
bevordering van het HOV-gebruik.
Gelezen in het verkiezingsprogramma van PVDA Nuenen, Gerwen en Nederwetten
https://nuenen.pvda.nl/wp-content/uploa ... e-stad.pdf
Verbeteren gebruik openbaar vervoer
- Openbaar vervoer promoten om gewoontes van automobilisten te doorbreken
- Lijn 6 handhaven
- Aanleg HOV / Park & Ride voorziening (multimodaal knooppunt) in Gerwen
Meest logische lokatie voor zo'n multimodaal knooppunt zou volgens mij hier zijn:
http://www.openstreetmap.org/?mlat=51.4 ... 870/5.5726
uit het verkiezingsprogramma CDA Nuenen C.A:
https://d2vry01uvf8h31.cloudfront.net/A ... gramma.pdf
Het openbaar vervoer is kwalitatief verbeterd door de aanleg van de HOV. Het gebruik dient daarom gestimuleerd te worden. Dit kan door:
- de aanleg van een transferium waardoor het gebruik van de HOV aantrekkelijker wordt gemaakt;
- het goed borgen van de veiligheid van de haltes en waar nodig verbeteren; dit geldt met name voor de drukke halte aan de rand van Gerwen
. het openbaar vervoer beschikbaar houden in alle wijken van Nuenen, ook in de avonduren
Bij SP Nuenen niets over een eventueel transferium/multimodaal knooppunt in Gerwen.
https://nuenen.sp.nl/sites/nuenen.sp.nl ... en_0.5.pdf
Wel willen ze het volgende:
Openbaar vervoer
Openbaar vervoer moet kwalitatief goed en tegen aanvaardbare kosten gerealiseerd worden.
Dat betekent een frequente verbinding, aangepast aan de tijd van de dag,
een goede spreiding van beschutte opstapplaatsen met wachttijdindicatie.
(...)
De HOV2 mag niet ten koste gaan van de huidige spreiding van opstapplaatsen en de huidige
buslijnen en - frequentie. De buurtbus naar Nederwetten dient behouden te blijven.
Bij busstations dienen goede fietsenstallingen te zijn.
Er moet een rechtstreekse OV- verbinding komen met Geldrop,
zodat het Annaziekenhuis maar ook de bedrijventerreinen van Eeneind voor het OV ontsloten worden.
Gratis OV voor senioren die gebruik maken van de stadspas Eindhoven, dient weer te worden
ingevoerd op basis van een inkomenstoets.
Onderzoek mogelijkheid tot parkeren bij bushalte centrum zodat een P+R ontstaat ter
bevordering van het HOV-gebruik.