Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Z2N »

In plaats van een route via Berlijn, zat ik zelf meer te denken aan een route via Leipzig. Daarmee boor je een nieuwe markt aan, en dat biedt de mogelijkheid om een verbinding naar Praag apart in te leggen ten opzichte van de treinen naar Berlijn. Door te vertrekken tussen 8 en 9 uit Amsterdam kan je bovendien op het drukste moment een extra trein inleggen tot Hannover, wat de capaciteitsproblemen die nu in de zomer bestaan definitief op zou moeten lossen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Hainje »

En dan via Magdeburg?
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Z2N »

Via Magdeburg, Halle en Braunschweig ja. Deze vier steden hebben bij elkaar een kleine 1,3 miljoen inwoners, maar hebben geen directe vliegverbinding met Nederland. Een directe trein zou deze steden dan ook de snelste verbinding geven met Nederland (ik kom op Magdeburg - Amsterdam uit op 5u20, zelfs al vliegend zou je niet veel sneller zijn), en door deze route te bieden zou je een verbinding naar Praag kunnen rechtvaardigen, zelfs al duurt dat zowat 10 uur.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door en-es »

Via Marienborn!
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Nitein-Repart »

Als we verder mogen dromen dan kan een EC Amsterdam-Berlin-Warschau er ook nog bij. Eenvoudiger te realiseren dan Amsterdam-Praha aangezien de EC Hamburg-Praha dan 1x/dag ingekort moet worden tot de IC Hamburg-Dresden om zo tussen de Dresden en Praha plaats te maken voor de EC Amsterdam-Praha. De EC Amsterdam-Praha kan niet tussen de reguliere EC's Hamburg-Praha rijden, aangezien je op Usti nad Labem-Praha in de knoop komt met de IC Praha-Chomutov(-Cheb) en de stoptrein Praha-Usti nad Labem die onderweg door de EC/IC wordt ingehaald.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Chrysa »

Z2N schreef:1.264.921 reizigers van/naar Parijs Charles de Gaulle
Telt dit mensen die overstappen in Parijs mee? Airfrance-KLM vliegt zo vaak tussen Amsterdam en Parijs als feeder voor longhaul-vluchten. Deze mensen hebben niet zo veel aan een snelle trein naar het centrum van Parijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Suus »

Aking schreef:Ik dacht zelf meer aan het doortrekken van een van de Berliners naar/van Praag, de reistijd Amsterdam - Praha hl.n. is nu 10:35 (inclusief extra overstap op de ICE Hannover - Berlin omdat je met de [serie=Internationale trein|2018|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] een overstap van -6 minuten hebt in Berlin Hbf),
Aan die zes minuten is vrij eenvoudig wat te doen, aangezien de CD vanaf de zomer met Vectrons (geleased van ELL over Dresden heen wil gaan rijden, dat scheelt tien minuten. Daarnaast is men nog steeds bezig de Dresdner Bahn op te knappen. De streefreistijd voor Berlijn - Dresden voor 2020 wordt 102 minuten, dat is nu nog 108 minuten (en een paar jaar geleden nog 130 minuten).

Ik heb even naar de Vectrons van CD gekeken, die hebben de Vectron MS geleased, die kan in principe Nederland in, mits ATB-geschikt gemaakt. Zo moeilijk is het dus eigenlijk niet :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Z2N »

Erno-BE schreef:Als we verder mogen dromen dan kan een EC Amsterdam-Berlin-Warschau er ook nog bij. Eenvoudiger te realiseren dan Amsterdam-Praha aangezien de EC Hamburg-Praha dan 1x/dag ingekort moet worden tot de IC Hamburg-Dresden om zo tussen de Dresden en Praha plaats te maken voor de EC Amsterdam-Praha. De EC Amsterdam-Praha kan niet tussen de reguliere EC's Hamburg-Praha rijden, aangezien je op Usti nad Labem-Praha in de knoop komt met de IC Praha-Chomutov(-Cheb) en de stoptrein Praha-Usti nad Labem die onderweg door de EC/IC wordt ingehaald.
Dat is niet per sé waar: Ik kom namelijk, op basis van de dienstregeling voor een versnelde Berlijntrein die ik twee pagina's terug al eens in elkaar zette, hierop uit:
Afbeelding

Tussen Amsterdam en Hannover kan je dan met een Vectron rijden van de Berlijntrein, die keert dezelfde dag nog terug. Tussen Dresden en Praag maak ik gebruik van de rijtijden van de EC 179 die daar al rijdt, en tussen Dresden en Leipzig volg ik de tijden van de IC2's, min de stop in Dresden-Neustadt tbv de inpassing naar Praag. Tussen Leipzig (locwissel ivm keren) en Praag kan een Vectron van de České dráhy de trein rijden, ook die loc keert dezelfde dag nog terug. Tussen Leipzig en Hannover kan de trein een IC2 vervangen (2440 en 2441), tractie kan daar van een binnenlandse DB-loc komen. Tussen Amsterdam en Hannover past dit (zie de dienstregeling hierboven), en ook tussen Hannover en Praag zie ik geen inpassingsproblemen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Durashift »

trolly schreef: (..). Daarbij is het niet zo boeiend hoe groot welke Europese regio is, want tussen alle grotere (Europese) regio's is een reële vervoersvraag. (..).
Tuurlijk wel. Langs de HSL ligt Brussel.. de EU met al zijn kantoorkolossen.. Korte afstand, relatief 'snel' vervoer t.o.v. vliegtuig en al helemaal de auto..

Dat heb je naar Berlijn allemaal niet.. scheelt toch wel wat, denk ik.

Wat mensen in Dresden / Praag en omgeving willen doen?? Leuk voor de toerist. :D
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Hainje »

Nou ja, vanaf Eindhoven vertrekken er toch een paar 737s naar Praag, als je daarvan 75% al in een trein kunt krijgen, hebbie een best leuke bezetting hoor.
🍉
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Statler Rail »

Sommige dingen die jullie zeggen zijn helemaal niet onrealistisch. 8-) De komende 10 jaar gaat de internationale spoormarkt veranderen. NS en DB weten dat nog niet, bij de SNCF voelen ze inmiddels nattigheid. Ik sluit niet uit dat je over 10 jaar met een rechtstreekse trein van Amsterdam naar Praag of Warschau kan. Alleen zal die waarschijnlijk niet wit met een rode streep zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Aking »

Maar groen?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door trolly »

Durashift schreef:
trolly schreef: (..). Daarbij is het niet zo boeiend hoe groot welke Europese regio is, want tussen alle grotere (Europese) regio's is een reële vervoersvraag. (..).
Tuurlijk wel. Langs de HSL ligt Brussel.. de EU met al zijn kantoorkolossen.. Korte afstand, relatief 'snel' vervoer t.o.v. vliegtuig en al helemaal de auto..

Dat heb je naar Berlijn allemaal niet.. scheelt toch wel wat, denk ik.

Wat mensen in Dresden / Praag en omgeving willen doen?? Leuk voor de toerist. :D
Zeker. De volgende regio's kunnen volgens mij minstens één ICE per dag vanuit Amsterdam vol krijgen, mits die over redelijk direct snel spoor kan: Brussel, Ruhrgebiet, Parijs, Keulen, Frankfurt, Berlijn, Hamburg, Londen, Rijssel, Antwerpen, München, Praag, Milaan, Basel en nog zo een paar.

De vraag was niet "wat ligt er verder nog langs het spoor", maar "is er voldoende vraag naar een vlotte verbinding". Daarbij herinner ik je er graag aan, dat een regio als Amsterdam — ondanks dat er zelfs nauwelijks regeringsgebouwen te vinden zijn — toch een zekere populariteit geniet in het buitenland, niet in de laatste plaats bij toeristen.

Of dat doorslaggevend is om de noodzakelijke investeringen voor elk van die relaties te doen? Dat zal vast niet, maar dat wil nog niet zeggen dat een snelle trein Berlijn - Amsterdam leeg zou blijven.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Chrysa »

Statler Rail schreef:Sommige dingen die jullie zeggen zijn helemaal niet onrealistisch. 8-) De komende 10 jaar gaat de internationale spoormarkt veranderen. NS en DB weten dat nog niet, bij de SNCF voelen ze inmiddels nattigheid. Ik sluit niet uit dat je over 10 jaar met een rechtstreekse trein van Amsterdam naar Praag of Warschau kan. Alleen zal die waarschijnlijk niet wit met een rode streep zijn.
Mag het iets minder vaag?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door trolly »

Aking schreef:Maar groen?
Nee, in het weeïge blauw van OVINLEEB.


Ook wel bekend als OV In NL En Er Buiten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Aking »

Chrysa schreef:
Statler Rail schreef:Sommige dingen die jullie zeggen zijn helemaal niet onrealistisch. 8-) De komende 10 jaar gaat de internationale spoormarkt veranderen. NS en DB weten dat nog niet, bij de SNCF voelen ze inmiddels nattigheid. Ik sluit niet uit dat je over 10 jaar met een rechtstreekse trein van Amsterdam naar Praag of Warschau kan. Alleen zal die waarschijnlijk niet wit met een rode streep zijn.
Mag het iets minder vaag?
https://www.flixtrain.de (of soortgelijke spelers van die tijd) gok ik (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Suus »

Durashift schreef:Tuurlijk wel. Langs de HSL ligt Brussel.. de EU met al zijn kantoorkolossen.. Korte afstand, relatief 'snel' vervoer t.o.v. vliegtuig en al helemaal de auto..
Als de EU echt ballen zou hebben zouden ze eens met de vuist op tafel slaan bij Infrabel waarom het maar liefst tien jaar moet duren om met Europees geld de spoorlijn tussen Namen en Luxemburg (140 km in België en 20 km in Luxemburg) op te knappen zodat de nieuwe maximumsnelheid maar liefst 160 km/uur wordt. De al lange reistijd per trein tussen Brussel en Luxemburg is door al die werkzaamheden ondertussen al een volstrekt absurde drie uur, terwijl een personenauto drie kwartier sneller is. Luxemburg gooit tijdens het aanstaande zomerreces hun deel van de spoorlijn Namen - Luxemburg er twee maanden uit en alles is dan meteen helemaal klaar: nieuwe beveiliging, nieuwe bovenleiding en een snelheidsverhoging.

Eén negatief puntje: de NMBS heeft vorig jaar op stel en sprong rijtuigen uit de jaren 80 naar de werkplaats gestuurd voor een opknapbeurt omdat er helemaal niet was nagedacht dat het snelle werken in Luxemburg ook om aangepast materieel vraagt :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Durashift »

trolly schreef: (..) Dat zal vast niet, maar dat wil nog niet zeggen dat een snelle trein Berlijn - Amsterdam leeg zou blijven.
Nee, dat schrijft niemand hier toch?

Leeg is ook nog iets anders dan 'rendabel exploiteren'.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Statler Rail »

Aking schreef:
Chrysa schreef:
Statler Rail schreef:Sommige dingen die jullie zeggen zijn helemaal niet onrealistisch. 8-) De komende 10 jaar gaat de internationale spoormarkt veranderen. NS en DB weten dat nog niet, bij de SNCF voelen ze inmiddels nattigheid. Ik sluit niet uit dat je over 10 jaar met een rechtstreekse trein van Amsterdam naar Praag of Warschau kan. Alleen zal die waarschijnlijk niet wit met een rode streep zijn.
Mag het iets minder vaag?
https://www.flixtrain.de (of soortgelijke spelers van die tijd) gok ik (A)
Ja, zoiets. :D :pos:

Maar wellicht t.z.t. ook in andere kleurtjes. FS gaat TGV´s in Frankrijk rijden, Transdev gaat waarschijnlijk ook wat doen... En op de oostflank hebben we natuurlijk al de ÖBB met haar van DB overgenomen nachttreinen, maar ook Westbahn en Leo Express... Voor de spoorsector kunnen gouden tijden aanbreken, al zijn er nog de nodige hobbels om te nemen. Infraheffingen werken bijvoorbeeld vaak in het nadeel van lange treinverbindingen, omdat die relatief veel kilometers maken, snelle treinpaden nodig hebben en op dure stations stoppen. Een langeafstandstrein kost tienduizenden euros per dag per trein.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door trolly »

Durashift schreef:Leeg is ook nog iets anders dan 'rendabel exploiteren'.
En daar heb je precies het punt te pakken: rendabele exploitatie moet lukken, en hoe sneller de verbinding hoe eenvoudiger. Maar dat maakt de investering niet automatisch rendabel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door SLToilet »

Statler Rail schreef:Sommige dingen die jullie zeggen zijn helemaal niet onrealistisch. 8-) De komende 10 jaar gaat de internationale spoormarkt veranderen. NS en DB weten dat nog niet, bij de SNCF voelen ze inmiddels nattigheid. Ik sluit niet uit dat je over 10 jaar met een rechtstreekse trein van Amsterdam naar Praag of Warschau kan. Alleen zal die waarschijnlijk niet wit met een rode streep zijn.
Precies dat. Bedenk dan ook dat vliegvelden net zo hard tegen hun grenzen, zoniet harder, aanlopen als/dan stations door wetgeving en capaciteit. Daardoor sluit ik ook niet uit dat het kan gebeuren maar nee, DB is er te log voor, dat zal dan inderdaad een volwaardig commerciële partij moeten zijn. En als dat verbeteringen aan het spoor vereist van miljoenen euro's hoeft dat zelfs geen nee te betekenen als het een grote partij betreft die er weer miljoenen uit kunnen persen. Maar dat kan ook uitlopen op beperkingen voor andere gebruikers...

Wat dat betreft is het één van de weinige dingen waarvoor we best aan de andere kant van de oceaan kunnen kijken. In Amerika rijden sinds kort ook commerciële treinen van BrightLine in Florida, maar nog opvallender is dat de hele infrastructuur ook door hen (een grote goederenvervoerder) is aangelegd. Deze willen ze als diesel op 200km/u doortrekken naar Orlando. De truc zit hem in de grote bevolking en de zeer belangrijke toeristische attracties terwijl de trein nu weinig te bieden heeft waardoor ze inspringen op een gat in de markt, en ook het bedrijf heeft het geld natuurlijk (en had al de eerste honderd kilometer). In Texas (ja, serieus, het land van de rechtse cowboys maar ook van miljoenensteden) willen ze zelfs een hele HSL aanleggen op vele honderden kilometers, de overheid staat erbij en kijkt ernaar. Dit soort projecten wekken overigens ook argwaan, want Californiërs draaien inmiddels wel op voor hun eigen HSL die nu in aanleg is en die vele tientallen miljarden dollars kost. Desondanks zitten ook nadelen aan het plan in Texas: ze liggen nogal een roteind buiten de CBD's.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Nitein-Repart »

Z2N schreef:
Erno-BE schreef:Als we verder mogen dromen dan kan een EC Amsterdam-Berlin-Warschau er ook nog bij. Eenvoudiger te realiseren dan Amsterdam-Praha aangezien de EC Hamburg-Praha dan 1x/dag ingekort moet worden tot de IC Hamburg-Dresden om zo tussen de Dresden en Praha plaats te maken voor de EC Amsterdam-Praha. De EC Amsterdam-Praha kan niet tussen de reguliere EC's Hamburg-Praha rijden, aangezien je op Usti nad Labem-Praha in de knoop komt met de IC Praha-Chomutov(-Cheb) en de stoptrein Praha-Usti nad Labem die onderweg door de EC/IC wordt ingehaald.
Dat is niet per sé waar: Ik kom namelijk, op basis van de dienstregeling voor een versnelde Berlijntrein die ik twee pagina's terug al eens in elkaar zette, hierop uit:
Afbeelding

Tussen Amsterdam en Hannover kan je dan met een Vectron rijden van de Berlijntrein, die keert dezelfde dag nog terug. Tussen Dresden en Praag maak ik gebruik van de rijtijden van de EC 179 die daar al rijdt, en tussen Dresden en Leipzig volg ik de tijden van de IC2's, min de stop in Dresden-Neustadt tbv de inpassing naar Praag. Tussen Leipzig (locwissel ivm keren) en Praag kan een Vectron van de České dráhy de trein rijden, ook die loc keert dezelfde dag nog terug. Tussen Leipzig en Hannover kan de trein een IC2 vervangen (2440 en 2441), tractie kan daar van een binnenlandse DB-loc komen. Tussen Amsterdam en Hannover past dit (zie de dienstregeling hierboven), en ook tussen Hannover en Praag zie ik geen inpassingsproblemen.
Deze dienstregeling past niet tussen Usti en Praha. Tussen Usti en Praha rijden de IC (uit Chomutov-) en de EC (uit Dresden) in een 50/70-verhouding. Het probleem op die lijn is dat de IC/EC tussen Usti en Praha-Holesovice een reistijd heeft van een uur. De stoptrein tussen Usti en Praha-Holesovice heeft een reistijd van iets meer dan twee uur en dient onderweg ingehaald worden door de IC/EC. Dit betekent dat er naast de reguliere IC/EC en de sneltrein uit Decin geen extra sneltreinen/IC/EC kunnen rijden tussen Usti en Praha-Holesovice, omdat de stoptrein de sneltreinen/IC/EC dan in de weg gaan rijden. De enige manier om een trein uit Hannover tussen Usti en Praha in te leggen is het inkorten van de EC Praha-Hamburg tot een IC Dresden-Hamburg. Met de dienstregeling van Z2N kom je dus niet verder dan Usti nad Labem.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Z2N »

Die stoptrein wordt al meermaals ingehaald, dus dat is het probleem niet. Ik kom uit op een inhaling rond Hnevice, en guess what: de stoptrein die je bedoeld staat daar al drie minuten stil, en de infra laat daar een inhaling toe. Eventueel kan de stoptrein dan nog 1-2 minuten omgebogen worden, maar dat mag geen reden zijn om een EC niet in te leggen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Amsterdam-Hengelo-Berlijn

Bericht door Western Soldier »

Als je nu eens begint met knelpunten aan te pakken die voor de binnenlandse dienstregeling sowieso op korte of middellange termijn nodig zijn.

Denk hierbij aan:

-De aansluiting bij Arnhem Velperpoort moet op korte termijn echt ongelijkvloers. Een moeilijke opgave gezien de omgeving aldaar, maar met het aantal treinen daar erg nodig.

-De aansluiting bij Hilversum is ook ongelijkvloers en met 10 treinen per uur per richting ook echt een knelpunt. Nog los van de goederentreinen die er rijden.

-De aansluiting bij Barneveld Noord. Met 8 treinen per uur minder dringend, maar door de afstand tussen Amersfoort en de aansluiting en de tijdsverschillen tussen IC en de stoptrein wel wenselijk. Bovendien moet er nu door de infrastructuur een kruising vlak na de aansluiting plaatsvinden tussen de treinen van en naar Barneveld. Als je het ongelijkvloers maakt wordt Barneveld Noord automatisch dubbelsporig waarmee je eventueel ook een kruising daar kan laten plaatsvinden, waardoor er minder wachttijden voor de treinen ontstaan en waardoor er dus meer ruimte voor de IC ontstaat.

Wellicht zijn er nog wel meer plekken te verzinnen, maar het gaat om het idee.

Dit zijn allemaal relatief kleine aanpassingen die op korte termijn zeer wenselijk zijn. Ze leveren voor de reistijd niet extreem veel op, wellicht enkele tientallen seconden tussen Barneveld Noord en Amersfoort doordat de IC daar kort op de stoptreinen rijden. Wat betreft betrouwbaarheid gaat de dienstregeling echter wel enigszins vooruit. Door deze aanpassingen zullen er minder vaak vertragingen ontstaan en ik denk dat dat voor mensen ook nog wel een argument kan zijn.

Om zelf een voorbeeld te geven. Als ik naar Hilversum reis kan ik via Utrecht of via Amersfoort. De laatste verbinding is een stuk betrouwbaarder dan via Utrecht, het duurt wel iets langer. Toch kies ik voor de route via Amersfoort.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten