Touringcarstation Dordrecht

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Touringcar station Dordrecht

Bericht door Mikos »

Kennelijk zijn de toeristen ook daar niet van onder de indruk. :roll: Ik was bijna president van Amerika. Maar ja, bijna is dus niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Touringcar station Dordrecht

Bericht door Hainje »

Die aflevering is gewoon een leerzaam intermezzo in een topic dat eigenlijk toch al nergens over gaat. :wink:
🍉
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Touringcar station Dordrecht

Bericht door dylanwild94 »

Ik mag in topic ook verkondigen dat Rozenburg een station verdient. het spoor ligt er immers al. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Touringcar station Dordrecht

Bericht door Hainje »

Dat mag zeker.
Maar zoals met zoveel zaken: verdienen is 1, krijgen is 2.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Touringcar station Dordrecht

Bericht door Aking »

dylanwild94 schreef:Ik mag in topic ook verkondigen dat Rozenburg een station verdient. het spoor ligt er immers al. :Y
Die dat ff lekker in je eige topik! -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Touringcar station Dordrecht

Bericht door Daniel »

Hainje schreef:Het had kennelijk toch niet veel gescheeld of Dordrecht was onze hoofdstad geweest en niet Amsterdam.

https://www.npo.nl/hier-zijn-de-van-ros ... ON_1240842
In Dordrecht hebben inderdaad wel belangrijke dingen plaatsgevonden die de basis hebben gelegd voor Nederland zoals het nu is, maar daar trek je geen touristen mee. Immers is er juist in de stad zelf relatief weinig van te zien.
Verder heeft Dordrecht ook niet echt punten waarop het zich heel erg onderscheidt van andere oude binnensteden met vergelijkbare bereikbaarheid. Dan helpt aanpakken van de bereikbaarheid dus ook nog niet om touristen te trekken, city-marketing wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Touringcar station Dordrecht

Bericht door waldo79 »

Juist heb ik in 2015 een keer de binnenstad bezocht en gecombineerd met een tocht met de Waterbus naar Rotterdam.
Je kunt zelfs met Waterbus en het aansluitend veer in Kinderdijk komen. Leuke manier om rond te trekken.

En met de toeristische potentie van Dordt is niks mis. Aangename binnenstad en vrij centraal gelegen. En evenementen die best veel bezoek van buitenaf trekken.

Vind dat hidihi erg in de calimero-rol gaat zitten en lijkt te miskennen dat er geen behoefte is aan Flixbus en dat Dordt heel slecht bereikbaar is vanuit Brabant.

Nou: 3-4 keer per uur naar Roosendaal en 3 keer per uur naar Breda. Gezien de vervoersstromen is dat niet zo vreemd.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Touringcar station Dordrecht

Bericht door Statler Rail »

Niet zo onaardig doen tegen hidihi, dit is een forum met voornamelijk hobbyisten dus 90% van de ideeën is "luchtfietserij". Metrolijnen verlengen naar weet-ik-waar, allerlei nieuwe treinverbindingen en stations. Alles mag, zolang het maar niet over Hoogeveen of Piekenhoef(?) gaat. Is dat erg? Nee, wat mij betreft niet. Laat mensen lekker creatief zijn. Regelmatig zitten er best zinnige ideeën tussen!

Zo belachelijk is het idee van hidihi bovendien niet, want dus een paar kilometer zuidelijker, bij Breda Prinsenbeek, IS een internationaal busstation voor besloten busvervoer. Volgens mij iets van 6 bushaltes. Alleen kent de gemiddelde hobbyist dat niet, want er stopt geen OV. FlixBus mag er bij wijze van uitzondering stoppen met lijn 813.

Als er in Dordrecht een gemakkelijke halte dichtbij de A16 zou zijn, dan zou daar wel met internationale lijnen gestopt worden. Het is een beetje kip-ei-verhaal. Er is geen goede halte bij de A16, daarom is er geen aanbod, en daarom is er ook geen vraag. De halte bij het station werd ook te weinig bediend om serieus aantrekkelijk te zijn, maar het aantal passagiers was weer niet genoeg om meer ritten daar langs te lijden. Typisch een kip-ei-situatie dus. Mijn eigen inschatting is dat een halte bij de A16 wel levensvatbaar is, het is alleen dat er niet echt een hele praktische locatie beschikbaar is. Je moet namelijk ook makkelijk weer de snelweg op kunnen, en dergelijke keerbewegingen zijn vaak niet mogelijk.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Touringcar station Dordrecht

Bericht door nvdw »

Halte Laan van Europa niet wat (huidige halte lijn 8, bij het Van der Valk-hotel)?

Ben je zo vanaf de A16 en vice versa (afrit N3). De verbinding met het OV is nog* niet zo heel aantrekkelijk, maar voor de paar mensen die meereizen is het makkelijk aanrijden met de 'taxi'. Hoeft er ook niks extra aangelegd te worden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Touringcar station Dordrecht

Bericht door Suus »

Er zit een depot van iets in de oksel van de A16 en de Laan der Verenigde Naties. Kan het niet daar, je kan daar namelijk uitstekend de snelweg op en af door de dubbele afritconstructie. Of anders tussen de rijbanen van de zuidelijke afrit aldaar, ook lekker breed om een klein busstationnetje aan te leggen.

Hoe je er komt/weg gaat is een andere vraag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Touringcar station Dordrecht

Bericht door ArrivaBas »

Het depot dat je noemt is eigendom van Rijkswaterstaat. Vanuit daar rukken de strooiwagens in de regio uit. Verder staan er ook pijlwagens opgeslagen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten