Pagina 3 van 3

Re: treinenloop rond Roosendaal

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 14:18
door reisthijs
Daar hebben we niks aan zolang NS niet op eigen kosten naar België wil rijden. Samenwerking met de NMBS is voordeliger.

Wat NS op het Nederlandse deel van de route doet heeft weinig tot niets te maken met wat Thalys of NMBS willen.
De Benelux rijdt via Breda omdat NS door de Nederlandse overheid verplicht is om Breda een directe verbinding met België te bieden.

Re: treinenloop rond Roosendaal

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 15:26
door Western Soldier
Als je het op die manier zegt zou dus, zodra de Brabantroute minder goederentreinen heeft een intercity vanuit Eindhoven naar België kunnen rijden. Er komt hoe dan ook tegen die tijd een extra intercity tussen Eindhoven en Breda, die kan natuurlijk naar Rotterdam, maar zou ook naar België kunnen. Ik denk dat dat in elk geval efficiënter is dan dat de Benelux in Breda stopt.

Re: treinenloop rond Roosendaal

Geplaatst: wo 29 aug 2018, 14:55
door Mr-W
waldo79 schreef:Probleem op Eindhoven Antwerpen is dat de trein weinig competitief kan zijn op het aspect reistijd ten opzichte van de bus. Hooguit op comfort en dat is waar de Benelux ook niet in uitblinkt (vooral als de ticketprijs niet te hoog mag zijn).
Wifi, verstelbare stoelen, stopcontacten al dit soort zaken ontbreekt in de huidige benelux.
Z2N schreef:Dat weinig compititief valt reuze mee, ik kom uit op een reistijd van 1u07 met stop in Ehv, Tb, Bd, Ndkp en Atw, dat haalt geen enkele bus. Tel daarbij het hogere comfort van de trein op, met meer bewegingsvrijheid en een groter toilet. En ook qua prijs valt het mee, NSI verkoopt tot 7 dagen van tevoren kaartjes vanaf 13 euro, de bus kost gemiddeld 10 euro maar gaat minder frequent, en de kaartjes daarvan zijn ritgebonden.
De dienstregeling van de flixbus bevat de nodige marge, bij rustig verkeer is Eindhoven Kennedylaan - Astridplein Antwerpen in 1 uur te rijden.
Kaartjes voor het weekend kosten minimaal 17 euro enkel, niet echt voordelig. Wat mij betreft gaat die extra trein tussen Eindhoven en Tilburg door naar Roosendaal of Rotterdam. Breda Antwerpen kan evt met een apart pendeltreintje.
SuperGhost schreef:Maar je had het wellicht wel iets westenlijke kunnen leggen, zodat je toch wat tijd bespaart. Je had het nieuwe station dan bijv. ter hoogte van de Lunetstraat kunnen bouwen, daar had het wel prima succesvol kunnen zijn. Dan had je vervolgens ook ter hoogte van de Kapittelweg een station Breda Oost kunnen bouwen.
En natuurlijk de aftakking van de HSL pas bij station Prinsenbeek kunnen doen i.p.v. veel noordelijker.
Zoiets had ik ook in gedachte.

Re: treinenloop rond Roosendaal

Geplaatst: wo 29 aug 2018, 16:44
door Hainje
Breda - Antwerpen met een pendeltreintje? Dan zit je in Breda weer met een kerende trein, tussen Roosendaal en Breda is niet echt vraag voor een extra intercity en tussen Breda - Rotterdam rijdt er al genoeg. Dus doe maar gewoon een IC Eindhoven - Tilburg - Breda - Antwerpen. *trein*

Re: treinenloop rond Roosendaal

Geplaatst: wo 29 aug 2018, 17:18
door Z2N
En laat diezelfde trein dan aansluiten op de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] uit Amsterdam, en je hebt alsnog een prima treindienst tussen Brabant en Rotterdam. :wink:

Re: treinenloop rond Roosendaal

Geplaatst: wo 29 aug 2018, 18:53
door Mr-W
Nijmegen, Oss en Den Bosch krijgen dan een slechtere verbinding met Rotterdam.
Hainje schreef:Breda - Antwerpen met een pendeltreintje? Dan zit je in Breda weer met een kerende trein, tussen Roosendaal en Breda is niet echt vraag voor een extra intercity en tussen Breda - Rotterdam rijdt er al genoeg. Dus doe maar gewoon een IC Eindhoven - Tilburg - Breda - Antwerpen. *trein*
Met een extra kerende trein zit Breda sowieso, er zou 4x per uur een trein tussen Eindhoven en Breda gaan rijden in de toekomst, waarvan er in het forumvoorstel er een doorrijdt naar Antwerpen.
Qua vervoersvraag is doorrijden naar Roosendaal (evt. Bergen op Zoom) of Rotterdam interessanter.
Kortom laat de verbinding Eindhoven - Antwerpen maar over aan Flixbus en DB :wink:

Re: treinenloop rond Roosendaal

Geplaatst: wo 29 aug 2018, 22:50
door Z2N
Mr-W schreef:Nijmegen, Oss en Den Bosch krijgen dan een slechtere verbinding met Rotterdam.
Voor 's-Hertogenbosch is dat misschien waar, maar de effecten zijn erg beperkt: met de bouw van een nieuw perron in Tilburg kan de 3600 twee minuten voor een trein uit Eindhoven naar Antwerpen gepland worden. De verbinding 's-Hertogenbosch - Rotterdam kan dan met een overstap van 4-5 minuten in Breda (voor een perronwissel), de verbinding Eindhoven - Rotterdam (de drukkere van de twee) kan dan cross-platform in Breda afgehandeld worden. In de dienstregeling 2018 is er overigens geen extra reistijd, de overstap 3600-900 in Breda is nu al 5 minuten.