Op aanvraag:
De omlopen staan op het kaartje maar toch, ze gaan als volgt:
(omloop B/C zou je op station op elkaar door kunnen laten rijden om vertragingskans kleiner te maken)
Omloop A (114min) Station > 1 Ittersumerbroek > 2 Aalanden > 2 Ittersumerbroek > 1 Station
Omloop B (54min) Station > 6 Ziekenhuis Tegen de klok in > 6 Stadshagen > 6 Station
Omloop C (56min) Station > 1 Ziekenhuis met de klok mee > 1 Stadshagen Noord > 1 Station
Omloop D (27min) Station > 7 Westenholte > 7 Station
Overige omlopen 8/9/10/12 blijven zoals ze nu zijn (ik zie geen reden om die te veranderen)
Sidenote: lijnen hebben hier en daar andere nummers als vroeger, hier zit geen reden achter behalve volgorde van maken behalve als ik dat anders noteer.
Lijn 1 Aalenden-Ittersumerbroek
De oude lijn 4, Geen veranderingen in de Frequentie: Ma-Zat 4*Uur, Zon/Avond 2*Uur
Lijn 2 Station-Ittersumerbroek
Het zuidelijk deel van de oude lijn 2, Er veranderd veranderd verder niks. De inkorting tot station is vooral omlooptechnisch, In theorie zou er door gereden kunnen worden als lijn 7 naar Westenholte op de helft van de ritten. Geen veranderingen in de Frequentie: Ma-Zat 4*Uur, Zon/Avond 2*Uur
Lijn 3/6 Stadshagen/Stadshagen Noord-Ziekenhuis
Frequenties: Beide lijnen: 4*Uur Ma-Vr, Zat 4*Uur (2*Uur per richting in oostelijk deel) (met een beetje gepuzzel kan je voor de andere 2*Uur op beide lijnen aan elkaar koppelen ipv. het rondje in het oostelijk deel te rijden), Zon 2*Uur/Avond 2*Uur
Vervangt: Lijn 3 Assendorpdeel, 7, 1, noordelijk deel lijn 2 en verbind het nieuwe deel van Stadshagen aan de noordkant.
Lijn 3 rijd vanaf het nieuwe deel van stadshagen via het westelijk deel richting het station via de route van de oude lijn 1 en rijd daarna een rondje langs de locaties wipstrik, het ziekenhuis, Oosterenk, Pierik en Assendorp on terug te gaan naar het station. (lijn 4 rijd in tegengestelde richting)
Lijn 6 rijd vanaf het oostelijk deel van stadshagen via Holtenbroek (en vervangt daar lijn 2) naar het station en rijd daarna een rondje langs de locaties Assendorp, Pierik, Oosterenk, Het Ziekenhuis en Wipstrik. (Lijn 3 rijd in de tegengestelde richting)
Omdat lijn 6 door gaat rijden naar stadshagen oost, omdat het niet in de rijtijd van lijn 3 past, is een nieuw zeer kort stukje busbaan nodig bij de urksteeg, De route door Holtenbroek wordt hierdoor rechtlijnig in plaats van een rondje en het deels dubbel rijden met lijn 1 (nu lijn 3) verdwijnt. Dit betekend tevens dat haltes gombertstraat (op 100m van halte griegstraat) en Handellaan (op 150m van halte bachplein) vervallen.
Deze ronde route aan de oostkant zorgt voor 8*Uur een bus op weekdagen van/naar het ziekenhuis/oosterenk zoals nu, de 4*Uur per richting verbinding tussen station en wipstrik blijft behouden en de lijn neemt daarmee tevens de verbinding van Assendorp over van de oude lijn 3, waardoor deze dan ook van 2*Uur naar 4*Uur een reismogelijkheid gaat.
Op zaterdag blijven er 4 reismogelijkheden per uur van/naar Wipstrik, alleen wel om en om via de andere richting. De ene richting is circa 4 minuten langer dan de andere hier. Assendorp behoud op Zaterdag 2*Uur een bus en Pierik word voor het eerst sinds jaren op zaterdag ook weer bediend.
Op zondag en in de avond gaat het aantal reismogelijkheden vanaf het ziekenhuis van 2*Uur naar 4*Uur (en daarmee ook wipstrik om en om in tegen gestelde richting) en Assendorp behoud zijn 2*uur frequentie. Pierik word hierdoor ook voor het eerst sinds jaren op zondag en in de avond weer bediend. De kosten en DRU's zijn virtueel gelijk aan nu, De ritten op lijn 3 vervallen op weekdagen wat scheelt, en in de avond en op zondag worden er verhoudingsgewijs weer meer bussen ingezet.
Lijn 5 Station-Westenholte
Geen veranderingen (Nogsteeds Ma-Zon incl. avond 2*Uur)
Lijn 8/9/10/12
Dienstregeling vergelijkbaar als nu. Ik stel (nog) geen veranderingen voor in de stadsbus.
Berkum
Ik had het idee om iets met de streeklijnen te doen maar zo ver ben ik niet gekomen. De bezetting van/naar Berkum is zeer beperkt. Ik heb vooralsnog geen succesvolle oplossing gevonden, al zou ik in theorie ook willen kijken of het mogelijk is om brinkhoek/bruggenhoek te verbinden met een buslijn. (Weinig inwoners, hoog inkomen.) en zou ik willen kijken of het mogelijk is om Berkum met het ziekenhuis te verbinden, dit lijd mij tot de conclusie dat een buurtbus tussen brinkhoek/bruggenhoek - Berkum - Ziekenhuis wellicht een goede optie kan zijn bovenop een normale lijn door Berkum.
Sidenote: Ik had deze kaart gemaakt voordat ik recent hoorde van de verplaatsing van het busstation.
Ik blub in het Drecht.