Tien stellingen

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Tien stellingen

Bericht door Aking »

SuperGhost schreef: 5. Nachtnet moet uitgebreid worden
In de huidige 24-uurseconomie is het merkwaardig dat er (op die ene lijn in de Randstad na) geen OV in de nacht is. Geef NS in de volgende concessie de verplichting om een aantal nachtnetdiensten te laten rijden. Dit hoeven niet de snelste lijnen te zijn, maar is vooral bedoeld om de grotere plaatsen bereikbaar te houden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan onderstaande 4 lijnen:
1) Maastricht - Sittard - Roermond - Venlo - Deurne - Helmond - Eindhoven - Tilburg* - Breda - Dordrecht - Rotterdam C - Delft - Den Haag HS* - Leiden C - Schiphol - Amsterdam C* - Almere Cn - Lelystad Cn - Zwolle - Meppel* - Hoogeveen - Assen - Groningen
2) Tilburg* - 's-Hertogenbosch - Oss - Nijmegen - Elst - Arnhem C - Ede-W - De Klomp - Driebergen-Z - Utrecht C* - A'dam Bijlmer A - A'dam C* - Haarlem - Beverwijk - Castricum - Alkmaar - Heerhugowaard - Hoorn
3) Enschede - Hengelo - Borne - Almelo - Rijssen - Deventer - Apeldoorn - Amersfoort - Utrecht C* - Woerden - Gouda - Zoetermeer - Den Haag HS*
4) Meppel* - Steenwijk - Heerenveen - Leeuwarden
Mis ik iets, of licht je je sterretjes nergens toe?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Tien stellingen

Bericht door regenmaker »

De sterretjes zijn punten waar aansluiting wordt geboden, lijkt me.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Tien stellingen

Bericht door SuperGhost »

Sorry, dat was inderdaad bedoeld als de overstappunten waar je indien mogelijk een verknoping wilt hebben.
PHS

Re: Tien stellingen

Bericht door PHS »

-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten