Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Hallo allemaal,
jullie hebben vast wel eens gehoord van Lijn 83 van Nijmegen station - Venlo station door Breng en Arriva. Eigenlijk vind ik de lijn een beetje nutteloos. Het kan Beter een Limburgliner van Nijmegen tot Maastricht gaan . Wat vinden jullie hier van?
Sittard - Maastricht word op het moment gebruikt door NS. Waarom niet door Arriva als RS16 (S6)?
De ijzeren rijn loopt midden door De meinberg. Waarom maken ze de rails niet voor personen vervoer of maken ze de rails ondergronds?
Laat een Reactie achter *bus* *trein*
(dit is alleen een idee)
LIJN66
jullie hebben vast wel eens gehoord van Lijn 83 van Nijmegen station - Venlo station door Breng en Arriva. Eigenlijk vind ik de lijn een beetje nutteloos. Het kan Beter een Limburgliner van Nijmegen tot Maastricht gaan . Wat vinden jullie hier van?
Sittard - Maastricht word op het moment gebruikt door NS. Waarom niet door Arriva als RS16 (S6)?
De ijzeren rijn loopt midden door De meinberg. Waarom maken ze de rails niet voor personen vervoer of maken ze de rails ondergronds?
Laat een Reactie achter *bus* *trein*
(dit is alleen een idee)
LIJN66
Laatst gewijzigd door LIJN66 op zo 09 dec 2018, 17:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Beste Reizgers, De trein van 11:05 Naar Mönchengladbach, Düsseldorf en Hamn Vertrekt van spoor 1a
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en Sittard - maastricht
Arriva rijdt toch ook treinen op Sittard-Maastricht?
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en Sittard - maastricht
Klopt, de stoptreinen zijn van Arriva en de intercity's zijn van NS.
Sterker nog: er zijn maar drie stations in Limburg waar geen treinen van Arriva stoppen.
Sterker nog: er zijn maar drie stations in Limburg waar geen treinen van Arriva stoppen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en Sittard - maastricht
Welke behalve Weert en Eijsden? Ik tel er zelfs maar 2.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en Sittard - maastricht
@beheer: Kan dit topic naar de ideeënomgeving verplaatst worden?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en Sittard - maastricht
Eygelshoven markt
Beste Reizgers, De trein van 11:05 Naar Mönchengladbach, Düsseldorf en Hamn Vertrekt van spoor 1a
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en Sittard - maastricht
Horst-SevenumWestern Soldier schreef:Welke behalve Weert en Eijsden? Ik tel er zelfs maar 2.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en Sittard - maastricht
Nee, daar stopt Arriva sinds vandaag wel (alleen is het voorlopig nog met een treinvervangende bus).LIJN66 schreef:Eygelshoven markt
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Dank, die nam ik niet mee.regenmaker schreef:Horst-SevenumWestern Soldier schreef:Welke behalve Weert en Eijsden? Ik tel er zelfs maar 2.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Redelijk wat onzin...LIJN66 schreef:Hallo allemaal,
jullie hebben vast wel eens gehoord van Lijn 83 van Nijmegen station - Venlo station door Breng en Arriva. Eigenlijk vind ik de lijn een beetje nutteloos. Het kan Beter een Limburgliner van Nijmegen tot Maastricht gaan . Wat vinden jullie hier van?
Sittard - Maastricht word op het moment gebruikt door NS. Waarom niet door Arriva als RS16 (S6)?
De ijzeren rijn loopt midden door De meinberg. Waarom maken ze de rails niet voor personen vervoer of maken ze de rails ondergronds?
Laat een Reactie achter *bus* *trein*
(dit is alleen een idee)
LIJN66
Lijn 83 is een goed bezette lijn, net als de Maaslijn. Als een van beide zou wegvallen ontstaan er capaciteitsproblemen. Tevens bedienen beide lijnen een andere kant van de Maas.
Tis dat lijn 66 van Venlo naar Roermond een goede bezetting kent, ander was die vanwege zn letterlijke parallelloop met de Maaslijn allang opgeheven als ik de verhalen mag geloven.
Arriva rijdt al op Sittard-Maastricht met de stoptrein vanuit Roermond als RS12.
Ijzeren Rijn en Meinweg, laat dat de nimby's en naruurliefhebbers niet horen.
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Dan bouw je hem toch gewoon ondergronds?bartjemestrom schreef:
Ijzeren Rijn en Meinweg, laat dat de nimby's en naruurliefhebbers niet horen.
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
...en meteen met vier sporen? :D
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Jeetje, Maastricht afsnijden van de rest van het land, goed plan.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Niets
\
\
\
\
\
\
Nergens
Lijn66
goedemiddag
\
\
\
\
\
\
Nergens
Lijn66
goedemiddag
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Klopt, al is er wel een behoorlijk verschil tussen de 83 op Nijmegen-Gennep en de 83 op Gennep-Venlo. Dat die lijn nu gedeeld wordt komt juist omdat het stuk Nijmegen-Gennep voor een belangrijk deel onder Breng valt.bartjemestrom schreef:Lijn 83 is een goed bezette lijn, net als de Maaslijn. Als een van beide zou wegvallen ontstaan er capaciteitsproblemen. Tevens bedienen beide lijnen een andere kant van de Maas.
Wat mij betreft zou die lijn geknipt kunnen worden in Gennep en de deelstukken vastgemaakt worden aan andere lijnen tot:
- Lijn 83 Cuijk - Gennep - Venlo (geheel Arriva)
- Lijn 300 Arnhem - Nijmegen - Gennep (geheel Breng).
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Wat is daarvan het voordeel tegenover bijvoorbeeld:SuperGhost schreef:Klopt, al is er wel een behoorlijk verschil tussen de 83 op Nijmegen-Gennep en de 83 op Gennep-Venlo. Dat die lijn nu gedeeld wordt komt juist omdat het stuk Nijmegen-Gennep voor een belangrijk deel onder Breng valt.
Wat mij betreft zou die lijn geknipt kunnen worden in Gennep en de deelstukken vastgemaakt worden aan andere lijnen tot:
- Lijn 83 Cuijk - Gennep - Venlo (geheel Arriva)
- Lijn 300 Arnhem - Nijmegen - Gennep (geheel Breng).
- Lijn 83 Cuijk - Gennep - Venlo (geheel Arriva)
- Lijn 383, of welk lijnnummer je wilt, Nijmegen - Gennep (geheel Breng)
Dat lijkt mij een enerzijds een stuk betrouwbaarder maar ook logischer omdat de vraag naar een doorgaande verbinding naar mijn mening nihil is.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Omdat dat je geen rechtstreekse verbinding met het stadscentrum van Nijmegen hebt. Daarnaast wil de regio ook al een tijdje lijn 300 verlengen naar Malden (ook vanwege dat 1e punt) en aangezien je Malden ook niet te veel wilt bedienen is het dan het meest logisch om dat dus als vervanging van de 83 te doen.
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Of je koppelt de 300 aan de 1 (Nijmegen Centrum - Malden).
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Naast dat die niet bij elkaar passen qua frequenties, win je er ook niets mee. Voor het deel van lijn 1 binnen Nijmegen is niet zo snel een ander logisch eindpunt te vinden, waardoor je eerder meer DRU's nodig zult hebben.
Lijnen 83 en 300 zitten bij Heyendaal nu al bij elkaar en hebben vergelijkbare frequenties. Als je ze dus aan elkaar kan koppelen bespaar je zelfs DRU's en ben je ook efficiënter bezig (de spitsrichting op de 300 op CS<->Heyendaal is tegenovergesteld aan die van de 83, zodat je op dit deel niet met lege bussen terug hoeft te rijden).
Lijnen 83 en 300 zitten bij Heyendaal nu al bij elkaar en hebben vergelijkbare frequenties. Als je ze dus aan elkaar kan koppelen bespaar je zelfs DRU's en ben je ook efficiënter bezig (de spitsrichting op de 300 op CS<->Heyendaal is tegenovergesteld aan die van de 83, zodat je op dit deel niet met lege bussen terug hoeft te rijden).
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Nu ik er nog eens zo over nadenk, denk ik eigenlijk dat het heel onlogisch is om iets anders met die 300 te doen dan het rondje Heyendaal. Daar rijden nu al te weinig bussen op de drukke momenten: de haltes Huygensgebouw en HAN (beide richting Station Heyendaal) worden al regelmatig voorbijgereden omdat de bussen volzitten en de 83 zit rond die tijden ook vol. De hele dag reizen er trouwens wel mensen van en naar de campus; bovendien biedt die 300 een rechtstreekse verbinding van de campus richting Bemmel en Arnhem, ik zie regelmatig mensen specifiek de 300 pakken.
Los daarvan hoeft andere frequenties niet te betekenen dat je niet kunt koppelen. Een kwartierdienst en een halfuurdienst koppel je aan elkaar door de helft van de ritten wel door te laten rijden en de andere helft niet.
Los daarvan hoeft andere frequenties niet te betekenen dat je niet kunt koppelen. Een kwartierdienst en een halfuurdienst koppel je aan elkaar door de helft van de ritten wel door te laten rijden en de andere helft niet.
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Het idee om lijn 300 naar Malden te verlengen is volgens mij al lang in een stille dood gestorven. Ik heb er in ieder geval al een tijd niks van gehoord. En 'de regio' die dat zo graag wilde, was volgens mij de Stadsregio Arnhem-Nijmegen, die nu dus is opgegaan in de provincie Gelderland.SuperGhost schreef:Omdat dat je geen rechtstreekse verbinding met het stadscentrum van Nijmegen hebt. Daarnaast wil de regio ook al een tijdje lijn 300 verlengen naar Malden (ook vanwege dat 1e punt) en aangezien je Malden ook niet te veel wilt bedienen is het dan het meest logisch om dat dus als vervanging van de 83 te doen.
Wat betreft het koppelen van lijn 300 en lijn 83 sluit ik mij helemaal aan bij umbusko. Koppelen van deze twee lijnen zal waarschijnlijk zorgen voor capaciteitsproblemen tussen Nijmegen CS en Heyendaal en zorgt voor een veel te lange en vertragingsgevoelige lijn. Een directe verbinding van Limburg naar het stadscentrum van Nijmegen lijkt me niet noodzakelijk, die is er nu immers ook niet en daar wordt ook niet over geklaagd. Als je echt een directe verbinding vanuit Limburg naar het centrum van Nijmegen wil hebben, zou ik eerder lijn 83 naar Plein 1944 verlengen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Volgend jaar wordt als het goed is een nieuw plan voor de HOV en stadsdiensten uitgerold in Arnhem Nijmegen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Of je trekt lijn 91 van Cuijk station door naar Nijmegen Station via Malden en Radboud UMC of de bushaltes Bestuursgebouw en Erasmuslaan en station Heyendaal via de spoorkuil naar Nijmegen.umbusko schreef:Of je koppelt de 300 aan de 1 (Nijmegen Centrum - Malden).
Of anders het herstel van buslijn 75, die begin jaren 90 reed tussen Venlo en Nijmegen.
Re: Lijn 83 als Maasbuslijn en nog wat andere dingen
Met dit verschil. Lijn 91 stopt in mijn voorstel wel bij Station Cuijk.
De gaat over de A73. Ter hoogte van de nieuw aan te leggen afslag Malden Noord/Nijmegen Radboud UMC wordt via een nieuw aan te leggen vrije busbaan de weg vervolgd. Parallel aan de (Rijksweg) N844 komt eveneens een vrije busbaan te liggen.
Dit is nog altijd goedkoper dan al die plannen die 20 jaar op zich laten wachten...
De gaat over de A73. Ter hoogte van de nieuw aan te leggen afslag Malden Noord/Nijmegen Radboud UMC wordt via een nieuw aan te leggen vrije busbaan de weg vervolgd. Parallel aan de (Rijksweg) N844 komt eveneens een vrije busbaan te liggen.
Dit is nog altijd goedkoper dan al die plannen die 20 jaar op zich laten wachten...
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 08 jan 2019, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten