Sprinter Apeldoorn-Almelo

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door reisthijs »

Mdk schreef:Of zien jullie nog andere opties waarbij het station op dezelfde plaats blijft?
Als bij het huidige station te weinig ruimte is, kan er wellicht een fly-over komen op een plek waar meer ruimte is. Een paar km verderop ten westen van de huidige aansluiting bijvoorbeeld.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Mdk »

Gezien hoe het perron bij barneveld noord op het moment gesitueerd moet hij daar het spoor apd-amf kruisen. Ik kan nu even geen foto's plaatsen, maar ik gok dat het op google maps prima te zien is.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Z2N »

Het hoeft niet zo moeilijk te zijn om daar een ongelijkvloerse kruising te maken: je legt het doorgaande spoor ietsjes naar het zuiden, en legt vervolgens in het verlengde van het spoor uit Ede een viaduct over de hoofdbaan heen. Dus ongeveer zoiets (heel ruwe Paint-schets):
Afbeelding

Dat zou moeten passen voor het viaduct van de A30, een tunnel bij de overweg Nijkerkerweg is waarschijnlijk wel nodig (maar sowieso al gewenst).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Klaasje »

Lastig is het niet maar het zou mij verbazen als het minder dan 15 miljoen kost. Dan hebben we het nog niet bekend gehad over hoeveel profijt het daadwerkelijk oplevert.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Z2N »

Nou ja, als een viaduct in Barneveld ervoor zorgt dat de sprinters tussen Salland en Twente efficiënter kunnen worden betaalt dat viaduct zichzelf erg snel terug. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Western Soldier »

Je kan natuurlijk ook vlak voor Barneveld Noord aftakken en daar een dive-under bouwen. Het maakt in wezen niet veel uit of de aftakking links of rechts van het huidige spoor komt, als het maar aansluit op het spoor richting Amersfoort. Het perron kan dan in de tunnel worden gesitueerd of voor de spoorwegovergang. Eventueel dan voor beide richtingen op die plek.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Volgens mij zou het trouwens zelfs al volstaan om een bordes langs spoor 1b te maken zodat de sprinter op 2a kan binnenkomen en dan even naar 1b afgerangeerd kan worden om de daaropvolgende trein te laten passeren voordat hij weer terug naar 2a gaat voor vertrek naar Apeldoorn.
Vertrek van spoor 2a (om .23 en .53) kan niet in combinatie met binnenkomst van de IC uit Deventer (om .24 en .54)
Daniel schreef:Het voornaamste probleem is immers dat de Sprinter niet in de tunnelbak kan kopmaken als er een Keolis IC of IC Berlijn langs moet en er ook sprake is van meerdere stellen. Dan zou je immers op spoor HH kunnen keren, maar NS-machinisten mogen bij reguliere keringen niet vanuit de ballast de trein in klimmen dus zou een bordes al veel oplossen.
Keren op spoor HH kan sowieso niet, want je kan geen rijweg vanuit Almelo naar spoor HH inleggen zolang er een trein uit Hengelo onderweg naar Almelo is. Er wordt dan ook gekeerd op AH, daar kan het wel want daar rijden de treinen de andere kant op.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Daniel »

Maar ook op spoor AH keren kan dus niet bij een trein van meerdere treinstellen (of een DDAR met loc zolang die nog rijden daar). Of nouja, het kan wel maar NS heeft het zichzelf onmogelijk gemaakt. En het gaat natuurlijk ook niet als er een Keolis IC langs komt want die gebruikt hetzelfde spoor 3 minuten later.

Overigens, gezien de tijdliggingen kan keren op een nieuw perron 1 dus ook niet vanwege hetzelfde conflict. Net als dat je niet kunt aankomen langs perron 4 (of een nieuw perron 5) omdat je voor een aankomst om .07 dus dwars door de [serie=Intercity|2019|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] heen moet (vertrek .06) en op het andere halfuur dwars door de [serie=Intercity|2019|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie].
Omlopen via spoor HH past juist wel trouwens: de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] die ledig naar Hengelo gaat komt bijvoorbeeld om 10.07 uur aan en op dat moment is er nog geen trein onderweg van Hengelo naar Almelo (want de [serie=Sprinter|2019|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] naar Zwolle vertrekt pas om 10.16 uur uit Hengelo, tegen die tijd moet de kerende 7000 toch wel zo'n beetje op de terugweg naar het perron zijn om vertrek om 10.23 uur te halen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Z2N »

Western Soldier schreef:Je kan natuurlijk ook vlak voor Barneveld Noord aftakken en daar een dive-under bouwen. Het maakt in wezen niet veel uit of de aftakking links of rechts van het huidige spoor komt, als het maar aansluit op het spoor richting Amersfoort. Het perron kan dan in de tunnel worden gesitueerd of voor de spoorwegovergang. Eventueel dan voor beide richtingen op die plek.
Dat zal minstens 3x meer kosten dan een fly-over voorbij het station, dat plan mag dan ook direct de prullenbak in.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door SuperGhost »

Ik vraag me af waarom de dive-under niet gewoon bij Barneveld Noord zelf kan. Niemand verbied het immers om dat station zelf aan te passen. Sterker nog: hierdoor krijgt Barneveld Noord meteen een 2e perronspoor (1 aan de huidige verbindingsboog vanaf Amersfoort en 1 aan een verdiept spoor dat overgaat in de dive-under ri. Amersfoort.
Voordeel hieraan is ook dat je de Valleilijn al direct minder krap maakt. Nu kruisen de Valleilijntreinen elkaar vlak voor deze aansluiting (vanaf Amersfoort gezien). Als de trein vanuit Ede-Wageningen/Barneveld Zuid dan licht vertraagd is, moet de trein uit Amersfoort op het hoofdspoor wachten tot er ruimte is. Met zo'n dive-under met een eigen perron eraan kan de trein uit Amersfoort dan op station Barneveld Noord zelf wachten.

Vanwege deze krapte is er al vaker gesproken over een 2e perronspoor voor Barneveld Noord (tot nu toe altijd afgeschoten), maar als je dan toch een dive-under wilt hebben, kun je natuurlijk meteen 2 vliegen in één klap slaan.
Meltrain schreef:
SuperGhost schreef:Wat mij betreft zou het handigst zijn om (op termijn) te zorgen dat de treinen Zwolle-Enschede en Mariënberg-Hardenberg bij dezelfde concessie gaan horen en het zakspoor dan een bovenleiding te geven (evt. verlengen indien nodig, ik weet niet hoe lang die nu is).

Dan hoort de bediening van De Riet, Borne en Enschede Kennispark allereerst al volledig bij Blauwnet. Ook kan de provincie bij die nieuwe concessie dan een kwartierdienst gedurende de hele dag eisen (die treinen liggen immers al ongeveer een kwartier uit elkaar in Almelo).

Ik volg je niet helemaal. :? Ik snap niet hoe de bediening van De Riet, Borne en Enschede Kennispark volledig bij Blauwnet gaat horen door de trein Hardenberg - Almelo in dezelfde concessie op te nemen als de trein Zwolle - Enschede.
Of wil je de stoptrein uit Hardenberg verlengen naar Enschede? Dat lijkt mij niet zo handig, want dan ga je weer dieselen onder de draad.
Dat laatste dus. En aangezien ik het over een nieuwe concessie heb, kun je tegen die tijd voor zo'n dienst Hardenberg-Enschede dan natuurlijk batterijtreinen bestellen die tussen Mariënberg en Almelo op de batterij rijden en op Hardenberg-Mariënberg en Almelo-Enschede dan via de draad en dan ook gelijk de batterij weer op kunnen laden.
Meltrain schreef:
SuperGhost schreef:De sprinter Apeldoorn-Almelo(-Enschede) rijdt dan ook in de spits niet meer tussen Almelo en Enschede uiteraard en keert dan op het zakspoor.
Als compensatie zou je hem dan een kwartier kunnen schuiven en aan de intercity die in Deventer keert vast kunnen maken (moet die wel elk half uur gaan rijden buiten de spits, maar dat zie ik eigenlijk in de toekomst wel gebeuren), zodat een rechtstreekse verbinding vanaf die stations naar Amersfoort en verder ontstaat (wel moet je dan een losse sprinter Apeldoorn-Deventer laten pendelen) en anderzijds op Enschede een korte overstap op de intercity naar Enschede ontstaat.
Je kunt die Intercity natuurlijk ook al vanaf Apeldoorn als stoptrein naar Almelo laten rijden. Dan heb je geen gekunstelde oplossing nodig voor Apeldoorn Osseveld en Twello en hebben die stations bovendien ook een directe verbinding met Amersfoort.
Volgens mij past dat net niet, omdat je dan de knoop in Deventer mist (die wil je behouden) en je in Almelo dan net te laat aankomt en de intercity naar Enschede in de weg zal rijden. Maar als dat wel mogelijk is, dan zou dat natuurlijk de beste mogelijkheid zijn ja.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Z2N »

De vraag is: begin je met je gewenste infra of begin je met je gewenste dienstregeling? Want als je met dat laatste begint lijkt het me dat:
1) We een sprinter Apeldoorn - Almelo hebben waarmee we wel kunnen keren langs spoor 1 in Almelo (kosten alleen nieuw perron langs spoor 1) -> Sprinter 1 minuten eerder uit Apeldoorn laten vertrekken, en versnellen door Salland/Twente
2) We, om de sprinter te vervroegen, de IC's richting Twente enkele minuten eerder uit Apeldoorn moeten kunnen laten vertrekken -> IC's 1 minuut eerder uit Amersfoort laten vertrekken
2 is echter vanaf 2020 mogelijk door de versnelling van Naarden-Bussum, en dus heb je dan genoeg aan een eventuele versnelling van de wisselstraat in Deventer, afhankelijk van de tijdswinst die je evt kan halen met SNG tegenover de rijtijden die met SGM haalbaar zijn.

Voor de verbinding Amersfoort-Ede geldt feitelijk hetzelfde: begin eerst met wat je als dienstregeling wilt, en bekijk dan wat je kan halen met welke investeringen. Ik denk dat het prima mogelijk is om de dienstregeling van de Valleilijn te versimpelen met een simpel viaduct, alles wat je extra doet kost dan extra geld zonder dat het iets oplevert.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Western Soldier »

Ik weet niet of een viaduct veel goedkoper is dan een dive under. Het zal wel iets schelen, maar niet heel veel. Jij wil de intercity naar Twente versnellen, maar een minuut eerder vertrekken betekent dat je korter achter de stoptrein van De Valleilijn aangaat die bij vertraging moet wachten op het hoofdspoor. Door een ongelijkvloers kruising aan te leggen neem je de kans op vertraging een heel stuk weg. Zoals SuperGhost zegt zorg je ervoor dat de Valleilijn zichzelf kan kruisen op Barneveld Noord. Hierdoor hoeft de stoptrein naar Barneveld niet te wachten en zo ook de intercity in de file te zetten en tegelijkertijd is de kans kleiner dat hij überhaupt hoeft te wachten aangezien de vertraagde trein ook een minuut aan het perron staat wat dus al maakt dat de trein naar Barneveld 2 minuten vertraging minder heeft. Een stuk dubbelspoor maakt ook de kans groter dat de hele lijn 4x per uur kan rijden. Al dan niet in de vorm van een sneltrein.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door SuperGhost »

Ik denk dat verdubbeling voor station Barneveld Noord niet prioriteit zou hebben voor de Valleilijn (dat zouden nog altijd dubbelspoor voor station Ede Centrum en perronverlenging voor Barneveld Centrum zijn), maar dat als je een ongelijkvloerse kruising voor de Valleilijn ri. Amersfoort wilt, je dit volgens mij het meest efficiënt kan doen door dat direct bij station Barneveld Noord te doen, omdat je dan 2 vliegen in één klap kan slaan.

Voor een kwartiersdienst op de Valleilijn is helemaal geen dubbelsporig station Barneveld Noord nodig, aangezien er nu al een kwartiersdienst op dat stuk rijdt. Voor een kwartiersdienst is juist een dubbelsporig Ede Centrum nodig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Z2N »

Western Soldier schreef:Ik weet niet of een viaduct veel goedkoper is dan een dive under. Het zal wel iets schelen, maar niet heel veel. Jij wil de intercity naar Twente versnellen, maar een minuut eerder vertrekken betekent dat je korter achter de stoptrein van De Valleilijn aangaat die bij vertraging moet wachten op het hoofdspoor. Door een ongelijkvloers kruising aan te leggen neem je de kans op vertraging een heel stuk weg. Zoals SuperGhost zegt zorg je ervoor dat de Valleilijn zichzelf kan kruisen op Barneveld Noord. Hierdoor hoeft de stoptrein naar Barneveld niet te wachten en zo ook de intercity in de file te zetten en tegelijkertijd is de kans kleiner dat hij überhaupt hoeft te wachten aangezien de vertraagde trein ook een minuut aan het perron staat wat dus al maakt dat de trein naar Barneveld 2 minuten vertraging minder heeft. Een stuk dubbelspoor maakt ook de kans groter dat de hele lijn 4x per uur kan rijden. Al dan niet in de vorm van een sneltrein.
1) Een viaduct heeft minder funderingen nodig en is dus eigenlijk altijd goedkoper dan een dive-under die hetzelfde effect heeft.
2) Ik wil de IC's uit Amersfoort ri Twente juist een minuut vroeger laten vertrekken, om :21/:51. De marge tegenover de Valleilijn wordt vanuit Amersfoort richting Barneveld dan 1 minuut langer (5 ipv 4)
3) Barneveld Noord verdubbelen heeft absoluut geen prioriteit, die ligt bij Ede Centrum en de overige maatregelen om een kwartiersdienst tot Ede mogelijk te maken. Verdubbeling van Barneveld Noord is een luxe en geen noodzaak.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Western Soldier »

Nee, niet in het geheel, maar het is wel een van de maatregelen die nodig is om het over de hele lijn te kunnen doen. Het stuk tussen Lunteren en Ede-Wageningen is het langste stuk zonder dubbelspoor, dus zal Ede Centrum moeten worden verdubbeld. Dat alleen is voor een kwartierdienst aan stoptreinen niet voldoende, maar wel voor de sneltrein. De sneltreinen en stoptreinen moeten zichzelf daar gaan kruisen. De sneltrein moet langs de stoptrein gaan bij Lunteren zonde te stoppen en komt zichzelf dan weer tegen bij Barneveld Centrum. De stop in Lunteren is niet mogelijk, omdat hij anders niet op tijd is. Dan moet hij de stoptrein weer tegenkomen bij Barneveld Noord, hij redt het niet om op tijd op de hoofdlijn te zijn.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door SuperGhost »

Er zijn (voor zover ik weet) helemaal geen plannen voor een sneltrein, men wil juist een kwartiersdienst met stoptreinen en het liefst dan ook door mogen rijden naar Arnhem Centraal.

Maar beginnen we nu ook niet te veel af te wijken, dit topic gaat immers over de sprinter(stations) op Apeldoorn-Almelo
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Maar ook op spoor AH keren kan dus niet bij een trein van meerdere treinstellen (of een DDAR met loc zolang die nog rijden daar). Of nouja, het kan wel maar NS heeft het zichzelf onmogelijk gemaakt. En het gaat natuurlijk ook niet als er een Keolis IC langs komt want die gebruikt hetzelfde spoor 3 minuten later.
1x per 2 uur, en de gehele avond en het weekend, wordt er al op spoor AH gekeerd met DDAR. Ik weet dus niet over welk probleem je het hebt.
Daniel schreef:Overigens, gezien de tijdliggingen kan keren op een nieuw perron 1 dus ook niet vanwege hetzelfde conflict. Net als dat je niet kunt aankomen langs perron 4 (of een nieuw perron 5) omdat je voor een aankomst om .07 dus dwars door de [serie=Intercity|2019|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] heen moet (vertrek .06) en op het andere halfuur dwars door de [serie=Intercity|2019|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie].
Klopt. Elektrificeren van spoor 3 in combinatie met een nieuw perron voor de trein uit Hardenberg (bijvoorbeeld langs spoor 230) is dus wat dat betreft de beste oplossing. Daarmee kan de treindienst naar Hardenberg ook losgelegd worden van die naar Wierden.
Daniel schreef:Omlopen via spoor HH past juist wel trouwens: de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] die ledig naar Hengelo gaat komt bijvoorbeeld om 10.07 uur aan en op dat moment is er nog geen trein onderweg van Hengelo naar Almelo (want de [serie=Sprinter|2019|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] naar Zwolle vertrekt pas om 10.16 uur uit Hengelo, tegen die tijd moet de kerende 7000 toch wel zo'n beetje op de terugweg naar het perron zijn om vertrek om 10.23 uur te halen)
Rond .10 komt er nog een goederentrein door Almelo uit de richting Hengelo. Sowieso is dit een erg krap plan: aankomst om .07 is niet eerder dan .08 naar spoor HH. Dan ben je daar om .09. 5 minuten keertijd (voor DDAR heb je meer nodig) is vertrek om .14; terwijl om .15 de rijweg van de trein uit Hengelo al ingesteld wordt. Het is dus erg vertragingsgevoelig (naast het conflict met goederen en met de trein uit Berlijn).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Suus »

SuperGhost schreef:Er zijn (voor zover ik weet) helemaal geen plannen voor een sneltrein, men wil juist een kwartiersdienst met stoptreinen en het liefst dan ook door mogen rijden naar Arnhem Centraal.
Hey, het heeft bijna twee pagina's gekost om tot doortrekking van de Valleilijn naar Arnhem te komen. Dat moet een nieuw record zijn *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door gkw1969 »

Suus schreef: Hey, het heeft bijna twee pagina's gekost om tot doortrekking van de Valleilijn naar Arnhem te komen. Dat moet een nieuw record zijn *O*
En dat op een pagina die daar niet eens over gaat.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door gkw1969 »

Het heeft even geduurd om alles te begrijpen wat hier geschreven wordt:
Om een regionale sprinter te versimpelen in het oosten van het land, is ergens in het midden van het land aanpassingen te doen zeer onlogisch en zeker niet noodzakelijk.
Ik zie namelijk niet welk probleem je wilt oplossen, anders dan de lange stilstand en de inzet van 3 omlopen in een uursdienst.
3 omlopen, zoals in het weekend, is ook niet nodig. Je keert in het weekend tussen .07 en .23 op spoor 2, langs het spoor. De binnenkomende 1600/1700(weet ff niet welke om .24 binnen komt ri. Enschede) om .24 vertrekt dan het hele weekend vanaf 4.
Je krijgt dan gewoon 2 omlopen in de 7000 uursdienst.
Een andere oplossing is gewoon in het weekend standaard 2 stellen SLT-4 te gaan rijden. Deze kunnen dan binnenkomen op 2a, keren op 1b en vertrekken van 2a. Dan hoeft de machinist niet via de buitenzijde naar de andere kant. (Dat deden ze in het verleden met de Plan-V stellen). (ik zeg bewust SLT want ik heb een bloedhekel aan de SGM en ik moet toch al het pokke eind lopen naar 2a, dan wil ik ook comfortabel zitten).

Overigens ben ik het wel met een eerder schrijver eens dat het wellicht zinvoller is om ALMA op te waarderen met elektrificatie en deze door te laten rijden naar Enschede als Blauwnet. De 7000 kan dan inderdaad keren op spoor 3.
Het grote nadeel hier is dat de ICB dan 2x per 2 uur in de weg staat, maar dit kun je opvangen door beide richtingen aan 1 zijde van het perron af te handelen op het moment dat de ICB in Almelo is. Maar als de ICB versneld wordt en niet meer in Almelo zal stoppen is dit probleem ook opgelost.
When you're tired of London, you're tired of life
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Sprinter Apeldoorn-Almelo

Bericht door Wubbo »

De IC uit Deventer komt in Almelo aan om .24 (uitgaande van spoor 2), dan lukt vertrek om .23 richting Deventer niet. Als die IC naar spoor 4 moet moet hij ook nog door trage 40 km/h-wissels dus die gaat zeker niet eerder aankomen dan .24. Bij vertrek moet die IC weer door langzame wissels. Ik vraag me af of je dan Enschede nog wel op tijd haalt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten