NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door trolly »

O.

Nou, als station Ede West het fileprobleem in Nederland oplost zou ik zeggen: doen!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door waldo79 »

Amen.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Chrysa »

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om al die automobilisten in de trein te krijgen, jammer dat we dat in Nederland nog nooit geprobeerd hebben. :N
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Z2N »

Is het een optie om uit te leggen hoe een betere aansluiting van Veenendaal-De Klomp aan de Edese stadsdienst géén oplossing vormt voor de 'gigantische verkeersproblematiek' rond Ede? Met een simpele maatregel als een busbaan tussen station De Klomp en de Inschoterweg in Ede (kwestie van de bestaande weg upgraden) ben je met een stadsbus in drie minuten van station De Klomp in Ede. Binnen vijf minuten ben je dan op de Kastelenweg, waardoor je makkelijk kan koppelen met de bestaande stadsdienst. Daarmee sluit je Ede-West sneller aan met het IC-netwerk van NS, zonder een extra halte in Ede, waarvoor je de kosten waarschijnlijk niet meeneemt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Mikos »

Zijn we nog steeds een niet-bestaand probleem aan het oplossen? Gelukkig is het niet éénrichtingsverkeer vanuit de TS en gaat hij in op de vele gestelde vragen in dit topic over het door hem aangehaalde onderwerp, teneinde een inhoudelijke discussie, gestaafd op feitelijk onderbouwde argumenten, te kunnen voeren! Dat zou zonde zijn. :N
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Z2N »

Ik wacht gewoon op onderbouwing, maar geef iedereen een eerlijke kans om daarmee te komen. Misschien een beetje naïef, ik weet het. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:Is het een optie om uit te leggen hoe een betere aansluiting van Veenendaal-De Klomp aan de Edese stadsdienst géén oplossing vormt voor de 'gigantische verkeersproblematiek' rond Ede? Met een simpele maatregel als een busbaan tussen station De Klomp en de Inschoterweg in Ede (kwestie van de bestaande weg upgraden) ben je met een stadsbus in drie minuten van station De Klomp in Ede.
Welke bestaande weg wil je upgraden daar, er ligt namelijk alleen een (al vrij smal) fietspad. Ten westen van de Kade is er dan nog wel ruimte om er iets busbaanachtigs langs te leggen, daar ligt er nog een enkelbaans zandpad tussen en is de afstand tussen fietspad en spoor wat groter. Ten oosten van de Kade wordt het echter krap (een enkelbaans busbaan zou net gaan misschien, maar meer niet).

Daarnaast, wat win je ten opzichte van een veel makkelijker te realiseren optie. Je bent nu al in 3 minuten met lijn 5 vanaf De Klomp bij halte Kievitsmeent (net voor de A30, dus aan de rand van de bebouwde kom van Ede). Een busbaan vanaf de N224 die dan aantakt op de Hulsbeek ontsluit Ede-West dan ook mooi. En daar ga je dwars door een weiland zonder dat er enig gebouw in de weg staat, naast dat je gelijk mooi in de wijk uitkomt wat vanaf de Inschoterweg lastiger lijkt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door SuperGhost »

Ik denk dat er een of andere doorsteek bedoeld wordt, zodat stadslijnen 1 en 2 van/naar station De Klomp kunnen, zodat de wijk Veldhuizen er ook mee bediend wordt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Daniel »

Z2N doelt op een busbaan langs de Dokter Hoolboomweg en Langekampweg ja, dan kom je op die Inschoterweg uit en zou je met lijn 1 en 2 ook vlot op De Klomp zijn ja. Dat is echter krap, vandaar mijn opmerking dat een busbaantje tussen N224 en de Hulsbeek ook zo'n effect zou opleveren waarbij lijn 1 en 2 vanuit Veldhuizen naar De Klomp kunnen. In reistijd zal het niet veel uitmaken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Z2N »

Het probleem dat aangehaald wordt is dat het huidige wegennetwerk overbelast is, en aangezien de N224 buiten Ede maar een tweebaansweg is is het niet logisch om het veronderstelde probleem zonder infrastructurele aanpassingen op te lossen. Een mogelijke oplossing, een die mijn voorkeur heeft, is een aparte busbaan langs het spoor, op het tracé van het huidige fietspad. Dat is vrij makkelijk te realiseren, zelfs onder het viaduct van de A30 is er ruimte voor.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Daniel »

Zo ruim is het daar niet hoor. En een drukgebruikte fietsroute ervoor opofferen is natuurlijk al helemaal niet handig, dat blijft toch de meest duurzame manier van vervoer.
Overigens heb ik nog nooit een file gezien op de N224 tussen De Klomp en Ede, zelfs niet in de spits (om een of andere reden kom ik daar vijf dagen in de week :P ) dus zo overbelast is die weg ook weer niet daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Western Soldier »

Z2N schreef:Het probleem dat aangehaald wordt is dat het huidige wegennetwerk overbelast is, en aangezien de N224 buiten Ede maar een tweebaansweg is is het niet logisch om het veronderstelde probleem zonder infrastructurele aanpassingen op te lossen. Een mogelijke oplossing, een die mijn voorkeur heeft, is een aparte busbaan langs het spoor, op het tracé van het huidige fietspad. Dat is vrij makkelijk te realiseren, zelfs onder het viaduct van de A30 is er ruimte voor.
Ben ik het volledig mee eens. Alleen zou ik dan wel zeggen dat het rondje wat ze rijden niet meer gereden wordt, maar dat de 1 een deel van het huidige rondje rijdt en dan via de busbaan naar De Klomp gaat en daar volgend dezelfde route terug en dat lijn 2 het andere deel van het rondje rijdt en dan naar De Klomp gaat en daar volgens diens route terug.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Z2N »

Daniel schreef:Zo ruim is het daar niet hoor. En een drukgebruikte fietsroute ervoor opofferen is natuurlijk al helemaal niet handig, dat blijft toch de meest duurzame manier van vervoer.
Overigens heb ik nog nooit een file gezien op de N224 tussen De Klomp en Ede, zelfs niet in de spits (om een of andere reden kom ik daar vijf dagen in de week :P ) dus zo overbelast is die weg ook weer niet daar.
Ik neem ook niet aan dat de weg overbelast is, ik ga uit van de aanname van de topicstarter. :wink:

En er moet voldoende ruimte zijn voor een fietspad én een busbaan, de busbaan past nog naast het spoor onder het viaduct van de A30.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Yanaike »

Maar doe je dat dan mét of zonder doorgekoppelde Valleilijn? :lol:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Z2N »

Just don't. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:En er moet voldoende ruimte zijn voor een fietspad én een busbaan, de busbaan past nog naast het spoor onder het viaduct van de A30.
Ah jij wilt de spoorsloot dempen... die lijkt echter wel een vrij relevante functie te hebben in de waterhuishouding in dat gebied, gezien er ten westen van de Kade ook nog een stuw in ligt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Z2N »

Dan leg je er toch gewoon een nieuwe sloot aan? Als wij het in het westen kunnen, lukt het in Gelderland ook wel. :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door SuperGhost »

Daniel schreef:Z2N doelt op een busbaan langs de Dokter Hoolboomweg en Langekampweg ja, dan kom je op die Inschoterweg uit en zou je met lijn 1 en 2 ook vlot op De Klomp zijn ja. Dat is echter krap, vandaar mijn opmerking dat een busbaantje tussen N224 en de Hulsbeek ook zo'n effect zou opleveren waarbij lijn 1 en 2 vanuit Veldhuizen naar De Klomp kunnen. In reistijd zal het niet veel uitmaken.
Een busbaan tussen de N224 en de Hulsbeek lijkt me dan ook beter.
Z2N schreef:Het probleem dat aangehaald wordt is dat het huidige wegennetwerk overbelast is, en aangezien de N224 buiten Ede maar een tweebaansweg is is het niet logisch om het veronderstelde probleem zonder infrastructurele aanpassingen op te lossen.
De oplossing voor het probleem van de N224 is er allang gekomen: de A30.
Sinds de A30 er is gekomen en het verkeer tussen Arnhem en Ede-West, Lunteren en Barneveld niet meer over de N224 hoeft is die weg aanzienlijk rustiger geworden. En die weg was zelfs in zijn drukke dagen nooit echt filegevoelig. Het echte probleem was vooral de geluidsoverlast omdat die weg dicht langs de bewoning lag en dat die weg als een soort muur om Ede-Noord heen is, aangezien je er bijna nergens op/af/over kan. En omdat inmiddels die wijken nu zo zijn gegroeid kun je moeilijk nieuwe aansluitingen maken, aangezien je dan eerst halve wijken moet slopen of verkeer Ede in over kleine wijkweggetjes moet sturen.
Hetzelfde geldt voor Ede-Zuid dat door de A12 ommuurd wordt en je slechts één op/afrit hebt. Er mist gewoon een op/afrit die goed op de Klinkenbergerweg aansluit.
Op die manier ontstaan er in Ede gewoon onnodig lange reizen. Het probleem is niet zozeer het aantal verkeer, maar de slechte toegankelijkheid. Met de huidige N224 en A12 heeft Ede als het ware een soort stadsmuur.
verfmeer
Berichten: 776
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door verfmeer »

Aan de Klinkenbergerweg wordt al gewerkt. Bij de verbreding van de A12 is er een tunnel onder de A12 gebouwd om de Klinkenbergerweg rechtstreeks op de N781 en de A12 aan te sluiten. En voor Ede-Noord is er ooit een randweg van Veldhuizen gepland, vanaf de Veenderweg naar de N224, maar die is om de een of andere reden nooit aangelegd. Zouden die twee wegen worden aangelegd dan is het verkeersprobleem zo goed als opgelost.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: (..)
Overigens heb ik nog nooit een file gezien op de N224 tussen De Klomp en Ede, zelfs niet in de spits (om een of andere reden kom ik daar vijf dagen in de week :P ) dus zo overbelast is die weg ook weer niet daar.
Nee, nou kom ik daar niet 5 dagen per week.. maar juist op dat stuk is geen sprake van file vorming tijdens spitstijden. Dat zit rond de tunnel aan zuidzijde en westelijk richting Renswoude.

In Ede is vooral in- en uitstroom naar het industriegebied langs het spoor (richting Ziekenhuis zeg maar) een bron van vertraging plus wat allemaal via de weg naar Wageningen de stad uit wil naar de A12, is mijn ervaring. Los je niet op met meer treinen of bussen, want de vervoerstromen van die mensen gaan heel de andere kant op, van het spoor af, zeg maar, naar mijn indruk.

Meer buslijnen op de Klomp laten komen zal de daar aanwezige infrastructuur ervoor ook geen goed doen, vrees ik.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door sirvinniei »

Het busstation bij klp is makkelijk uit te breiden. Er is daar genoeg ruimte, desnoods aan de zuidzijde. Waarschijnlijk is het nog goedkoper dan het aanleggen van busbanen of zelfs een heel nieuw intercitystation.

Heb hier snel een poging tot het tekenen van een nieuwe stadsdienst gedaan https://drive.google.com/open?id=1HYAV6 ... sp=sharing
Heb hem snel getekend dus zitten waarschijnlijk fouten in.
Heb geprobeerd rekening te houden met de dekking van Veenendaal, de bereikbaarheid van de kenniscampus (belangrijk voor lokale omgeving door HBO en MBO) en de bereikbaarheid van klp als tweede intercitystation.

Verder vind ik ook dat er geen sterke knelpunten in Ede zitten. Ede-(Bennekom)-Wageningen is druk en lijn 85 is alleen in de spits druk, maar verder is er in de stad Ede geen hele hoge vervoersvraag die de huidige stadsdienst niet kan oplossen. De stadsdienst wordt goed gebruikt, maar ik heb hem (op het traject kenniscampus-station na) nog nooit vol gezien. Daar is zeker geen kwartierdienst voor nodig of zelfs een extra intercitystation. 108 vervoert toeristen en scholieren, maar rijdt in dalperiodes voor deze groepen gewoon 1x per uur. 107 Is vooral een bereikbaarheidslijn die verder ook niet heel veel wordt gebruikt.
Ik heb geen onderschrift
Gelderse OV verkeer
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 04 mar 2019, 15:54

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Gelderse OV verkeer »

Gezien de reacties, zie ik veel voor en tegenstanders, ondanks dat er misschien een andere optie gemeld is in (diverse) berichten, namelijk dat er van de huidige oude fietspad aan de Inschoterweg een snelle busbaan kan komen, maar dan wel een bus dat alleen minimaal 4x per uur doet rijden naar Veenendaal.

Ook vanuit Ede Noord aan de Aamsveen met een mogelijke fietstunnel onder de N224 via de Torenveld naar een nieuwe mogelijke verbindingsstation voor het Openbaar Vervoer aan te leggen met een lengte van bijna 1.650 meter zou een optie kunnen zijn om Ede Noord en West hierdoor veel beter bereikbaar te maken. Zo'n slechte plan vindt ik dit niet eens.

Om de snelwegen extra te verbreden vraag naar nóg meer toenemende autoverkeer met meer files, wat de verkeersveiligheid vooral niet doet verbeteren, daar veel eerder het doet verslechten ! ! ! Nóg meer asfaltwegen zorgt automatisch dus voor nóg meer én grotere problemen in de praktijk, daar we graag die juist tegen willen gaan.

Dus vraag ik me nu af, of er in Ede West een zeer goede busstation zou kunnen komen, en met de vraag daarbij of er vanaf station Ede - Wageningen tot de mogelijke nieuwe OV locatie daarlangs dan ook een ca. 3.000 lange snelbusbaan kan komen dat helemaal naar het station De Klomp in Veenendaal loopt.

Deze optie zie ik ook wel als een grote aanwinst als op deze nieuwe buslijn voortaan 4 bussen per uur zouden (en blijft) rijden. Toch wel eigenlijk heel erg jammer, dat deze (zeer mooi en goed bedoelde) OV-plan niet drie of vijf jaar geleden was gerealiseerd. Dan hadden zowel buslijnen 1 en 2 nóg veel beter en functioneler kunnen functioneren met nóg beter Openbaar Vervoer.

Veel minder wordt er tot heden aan gedacht, dat heel gemeente Ede met alles bij elkaar eenzelfde verkeersfrequentie heeft als de stad Amsterdam, maar omdat de hele randstad wél een veel beter Openbaar Vervoer ( wel ca. 40%) heeft, blijft het nog steeds erg opvallen dat er in de rest van ons land (dus ook in heel Gelderland) dat daar geen rekening mee wordt gehouden, terwijl de files alleen maar verder blijven toenemen.

Mijn mening blijft, dat een komst van een nieuwe volwaardige (bus)station daar in Ede West een zeer grote aanwinst blijft voor iedereen die in Ede Noord en Ede West wonen. Ook omdat het busverkeer wél op milieuvriendelijk brandstof rijden, daar we dat van het overbelastte autoverkeer tot heden dat vooral niet kunnen zeggen gezien de verdere toenamen van de aantal dichtslibbende files, zowél binnen Ede als daarbuiten in een straal van bijna 10 kilometer.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Yanaike »

Gelderse OV verkeer schreef:Veel minder wordt er tot heden aan gedacht, dat heel gemeente Ede met alles bij elkaar eenzelfde verkeersfrequentie heeft als de stad Amsterdam,
Waar baseer je dit op?
Gelderse OV verkeer
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 04 mar 2019, 15:54

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Gelderse OV verkeer »

Yanaike schreef:
Gelderse OV verkeer schreef:Veel minder wordt er tot heden aan gedacht, dat heel gemeente Ede met alles bij elkaar eenzelfde verkeersfrequentie heeft als de stad Amsterdam,
Waar baseer je dit op?
Zoals ik reeds eerder probeerde te beschrijven, is dat de zeer drukke toegenomen verkeer in de afgelopen jaren nóg verder is toegenomen op alle punten in het verkeer, daar ook in de provincie Gelderland.

Ik als Amsterdammer die nu kort in gemeente Ede woon, had meteen (als buitenstaander) sterk opgemerkt dat het verkeer hier reeds veel drukker is geworden dan tien jaar geleden, omdat zowél het autoverkeer en het vrachtverkeer sterk is toegenomen in de afgelopen vijf a tien jaar qua verkeersfrequentie, daar het erg veel is opgevallen dat hierdoor ook veel vaker en meer files door zijn ontstaan.

Verder blijft het een feit dat Ede en zijn regio een rechtstreekse verbindingen hebben met landen als België en Duitsland waar zeer veel verkeer daar gebruik van maken, wat automatisch voor extra drukte blijft zorgen.

Overigens is de frequentie van het Openbaar Vervoer in Amsterdam ( en de hele Randstad ) veel beter geregeld dan in provincie Gelderland, daar het sneller verplaatsen van plaats A naar plaats B daar wel veel gemakkelijker is. In de hele Randstad rijden er wél vier keer per uur bussen en treinen (en soms zes keer per uur) daar dit in de rest van provincie Gelderland denkelijk niet aanwezig is.

Ook zijn de meeste snelwegen in de hele Randstad beter dan in de provincie Gelderland ondanks de files, daar minimaal 80% van onze economie zich per vervoer vooral daar blijft afspelen door zeer veel aanwezige (internationale) bedrijven.

Als we nóg beter blijven opletten, dan zal je merken dat het auto-, en vrachtverkeer voor nóg verdere problemen gaan zorgen, daar het dichtslibben van het verkeer verder zal worden uitgebreid als daartegen niets wordt ondernomen. Er zijn in de afgelopen jaren niet voor niets méér files erbij gekomen of veel langer geworden, daar vooral dit niet voor een veiligere en sterke verbetering zal gaan zorgen, zij eerder het tegendeel hierin ! !

Meer auto's en meer vrachtverkeer op de wegen hebben er in de afgelopen jaren reeds ervoor gezorgd dat het verkeersprobleem verder bleef toenemen, daar ook in de komende jaren als hier niets tegen wordt ondernomen om het wél sterk te verminderen.

Veelal heeft dat ook te maken dat de huidige infrastructuur van Ede en zijn regio tot heden er niet op berekend is / zijn qua capaciteit om de doorstroming van het autoverkeer wél zeer goed op te vangen, daar anders er niet zoveel files waren ! !

Dit heeft te maken dat provincie Gelderland door zijn zeer neutrale ligging een doorvoer is van alle verkeer in ons land, zowél voor de nationale verkeer als vóór de internationale verkeer dat naar het buitenland toegaat, of die vanuit het buitenland (Duitsland) naar ons land reizen naar vooral Amsterdam en Rotterdam.

Daarom dat het tot heden aan blijft geven dat snelwegen zoals de A1, A12, A27 en de A50 (terecht) voorzien blijven de van de aanhoudende toenamen van de fileleed. Alleen met / door / dankzij de aanhoudende onderbezette Openbaar Vervoer zal het autoverkeer in de meerderheid blijven, daar dit voor nóg verdere problemen zal gaan zorgen, hoe jammer het dat het ook is.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: NS - intercitytreinstation in Ede West, graag gewenst ?

Bericht door Yanaike »

Je geeft een heel verhaal, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag:

Waar baseer je op dat gemeente Ede dezelfde verkeersfrequentie heeft als Amsterdam?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten