Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
^En er een diesellijn van maken met ongelijkvloerse instap aub :Y
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Sowieso dieselen, want dat is immers flink slecht voor het milieu. En het milieu is daar lekker kwetsbaar dus makkelijker kapodt stuk te krijgen. *O*
🍉
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
En uiteraard zonder ecoducten maar met onbeveiligde gelijkvloerse kruisingen, er zijn immers toch al veel te veel zeehonden *trein*
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Krijg ineens trek in een stukje zeehondenbiefstuk.
🍉
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Vergeten jullie Hoogeveen niet?
- AppleMoose
- Berichten: 6027
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
In tegenstelling tot veel andere plaatsen moet Hoogeveen juist afgesloten worden van het spoor.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Hoogeveen? Is dat een soort Bielefeld?
Was er niet ook nog iets met Berghem Piekenhoef - Brussel?
Was er niet ook nog iets met Berghem Piekenhoef - Brussel?
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Ik heb ooit eens een natte droom gehad over een enkelsporige tunnel naar Texel. Jammer dat het Marsdiep juist voor Den Helder zo beroerd diep is, want eigenlijk leek het verder nog niet eens onmogelijk.isadora schreef:Den Helder - Eemshaven via de Waddeneilanden.
Weg met dat veerpont-monopolie.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Heeft een stedenband met Amersfoort, als ik het goed begrepen heb.Hainje schreef:Bielefeld?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
...
Een HSL-magneetschwebebahnmonorail die Amersfoort met de Waddeneilanden, Berghem Piekenhoef en Bielefeld verbindt...
Een HSL-magneetschwebebahnmonorail die Amersfoort met de Waddeneilanden, Berghem Piekenhoef en Bielefeld verbindt...
-
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Wat dachten jullie van Nijmegen - Eindhoven via Uden en Veghel.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
- AppleMoose
- Berichten: 6027
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geen zak aan als dat niet met een hyperloop wordt uitgevoerd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Toen ik eens wat lijntjes ging trekken om Brabant een vergelijkbaar spoornet als bijvoorbeeld Gelderland te geven, was Nijmegen-Eindhoven inderdaad een van de corridors die me opvielen, naast de al eerder genoemde Langstraatspoorlijn en natuurlijk mijn favoriet, Breda-Utrecht. Dat betekent echter niet dat die lijn in de huidige tijd enig bestaansrecht heeft, nog los van of ie überhaupt ergens ingepast kan :')
請勿靠近車門
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Zou een goede uitbreiding zijn voor de valleilijn! Amersfoort - Leusden - Veenendaal CentrumRoeland schreef:Reactiveren van de oude spoorlijn Amersfoort - Veenendaal zou ook nog aan het lijstje kunnen worden toegevoegd...
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
HSL aanleggen vanaf A'dam, langs de A7 (stop lang Hoorn desgewenst) naar Den Oever en dan een tunnel naar Texel. (A)trolly schreef:Ik heb ooit eens een natte droom gehad over een enkelsporige tunnel naar Texel. Jammer dat het Marsdiep juist voor Den Helder zo beroerd diep is, want eigenlijk leek het verder nog niet eens onmogelijk.isadora schreef:Den Helder - Eemshaven via de Waddeneilanden.
Weg met dat veerpont-monopolie.
Uiteraard grens DLS - Arnhem - Utrecht ook highspeed geschikt maken.
HSL want dan kan de ICE uit Duitsland de Duitsers meebrengen naar Texel en verder..
Autotrein erbij, daalt de verkeersdrukte in Den Helder ook. Hoeft men daar geen andere veerterminal te bouwen.
HSL kan dan zo over al de waddeneilanden door naar de Duitse kant, naar Sylt? en dan weer zuidelijk afdalen naar Hannover > Keulen.
Heb je een mooie, internationale, HSL ringlijn. *O*
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Kijk, je hebt denkers en doordenkers. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Ik zou Nijmegen- Eindhoven en dan in Eindhoven in de middenberm van de Kennedylaan en vlak voor het station de tunnel in sturen. Verder naar Valkenswaard.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Ik zou hem juist boven de grond houden als een soort HSE (Haags Startstation Erasmuslijn), en er vervolgens achterkomen dat het veel handiger onder de grond had gekund voor verlenging
Maar als in Gelderland die spoorlijnen al zo lang liggen, waarom zouden die in Brabant geen bestaansrecht hebben? Brabant telt immers 500.000 meer inwoners dan Gelderland. De lijnen die er niet zijn kun je langs grote plaatsen trekken als Veghel, Uden, Oosterhout, veelal langs of zelfs in de middenberm van een snelweg. Nog belangrijker is dat ze niet eens krap in de omgeving zijn ingepast. In de Langstraat is het echter een stuk krapper waardoor spoor minder geschikt is vanuit Den Bosch of Breda. Ik geef dan eerder de voorkeur aan lightrail. Vanuit Eindhoven loopt vanaf vlakbij het centrum, door Gestel, een groene strook die tot aan het einde van Veldhoven redelijk mooi recht is. Vanaf daar zou je via de A67 een snelle verbinding naar België kunnen opzetten.
Vergis je niet: een spoorlijn is duur, maar als er geen ruimtereservering is voor extra rijstroken, zoals op de A27 bij Gorinchem ook niet het geval is, is het aanleggen van extra stroken asfalt een dure grap, zeker als je weet wat over één spoor kan rijden qua aantal reizigers versus één strook asfalt. Wat dat betreft heb ik mijn mening over de A2 tussen Deil en Den Bosch allang klaarliggen.
Maar als in Gelderland die spoorlijnen al zo lang liggen, waarom zouden die in Brabant geen bestaansrecht hebben? Brabant telt immers 500.000 meer inwoners dan Gelderland. De lijnen die er niet zijn kun je langs grote plaatsen trekken als Veghel, Uden, Oosterhout, veelal langs of zelfs in de middenberm van een snelweg. Nog belangrijker is dat ze niet eens krap in de omgeving zijn ingepast. In de Langstraat is het echter een stuk krapper waardoor spoor minder geschikt is vanuit Den Bosch of Breda. Ik geef dan eerder de voorkeur aan lightrail. Vanuit Eindhoven loopt vanaf vlakbij het centrum, door Gestel, een groene strook die tot aan het einde van Veldhoven redelijk mooi recht is. Vanaf daar zou je via de A67 een snelle verbinding naar België kunnen opzetten.
Vergis je niet: een spoorlijn is duur, maar als er geen ruimtereservering is voor extra rijstroken, zoals op de A27 bij Gorinchem ook niet het geval is, is het aanleggen van extra stroken asfalt een dure grap, zeker als je weet wat over één spoor kan rijden qua aantal reizigers versus één strook asfalt. Wat dat betreft heb ik mijn mening over de A2 tussen Deil en Den Bosch allang klaarliggen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Het HSE was ooit in een grijs verleden oorspronkelijk ook ondergrondse gepland _O-
PSA: Links gaan, rechts staan
-
- Donateur
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Perfect geschikt voor het doortrekken van de tram vanaf Berghem Piekenhoef _O- _O-.SLToilet schreef: Wat dat betreft heb ik mijn mening over de A2 tussen Deil en Den Bosch allang klaarliggen.
Even zonder gekheid, hier had al lang een derde en vierde spoor kunnen liggen, zodat het uiterste van de infra vragen onder PHS niet nodig zou zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Maar, waar is topicstarter (LIJN66) gebleven?
Zal toch niet met zijn koffers op station Eemshaven staan? :X
Zal toch niet met zijn koffers op station Eemshaven staan? :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Ik ook. Ze mogen wat mij betreft best de A2 verbreden met een nieuwe brug bij Zaltbommel, maar dan moet die nieuwe brug ook de oude stalen spoorbrug vervangen ivm geluidsoverlast. En graag een station bij Hedel inclusief de noodzakelijke extra infra als dat niet op de nu geplande infra past.SLToilet schreef:Wat dat betreft heb ik mijn mening over de A2 tussen Deil en Den Bosch allang klaarliggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Wou je beweren dat den helder zo historische waarde heeft. Als je bovengronds bouwt gaat het stratumseind er aan.PHS schreef:Waarom een tunnel? Gewoon bovengronds door de binnenstad van Eindhoven bouwen, het is niet bepaald een beschermd stadsgezicht met historische waarde. Met wat nieuwe gebouwen knapt jullie centrum vast een heel stuk opZO6176 schreef:de tunnel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten