Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 348
Lid geworden op: Do 14 Dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor luka23 » Ma 06 Mei 2019, 19:39

^En er een diesellijn van maken met ongelijkvloerse instap aub :Y
PSA: Links gaan, rechts staan

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 9762
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contact:

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor Hainje » Ma 06 Mei 2019, 19:41

Sowieso dieselen, want dat is immers flink slecht voor het milieu. En het milieu is daar lekker kwetsbaar dus makkelijker kapodt stuk te krijgen. *O*
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 348
Lid geworden op: Do 14 Dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor luka23 » Ma 06 Mei 2019, 19:48

En uiteraard zonder ecoducten maar met onbeveiligde gelijkvloerse kruisingen, er zijn immers toch al veel te veel zeehonden *trein*
PSA: Links gaan, rechts staan

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 9762
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contact:

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor Hainje » Ma 06 Mei 2019, 19:58

Krijg ineens trek in een stukje zeehondenbiefstuk. Afbeelding
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 789
Lid geworden op: Zo 28 Sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar/Haarlem

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor Frank93 » Ma 06 Mei 2019, 20:01

Vergeten jullie Hoogeveen niet?

Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 4501
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor Ronaldussen » Ma 06 Mei 2019, 21:16

In tegenstelling tot veel andere plaatsen moet Hoogeveen juist afgesloten worden van het spoor.
En dáár zijn de Lui uit de Grote Stad om met hun machines de boel te slopen.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12105
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor Wubbo » Ma 06 Mei 2019, 22:01

Hoogeveen? Is dat een soort Bielefeld?

Was er niet ook nog iets met Berghem Piekenhoef - Brussel?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 9762
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contact:

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor Hainje » Ma 06 Mei 2019, 22:11

Bielefeld?
Nog nooit van gehoord.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 5023
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor trolly » Ma 06 Mei 2019, 23:33

isadora schreef:Den Helder - Eemshaven via de Waddeneilanden.
Weg met dat veerpont-monopolie.


Ik heb ooit eens een natte droom gehad over een enkelsporige tunnel naar Texel. Jammer dat het Marsdiep juist voor Den Helder zo beroerd diep is, want eigenlijk leek het verder nog niet eens onmogelijk.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 5023
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor trolly » Ma 06 Mei 2019, 23:34

Hainje schreef:Bielefeld?


Heeft een stedenband met Amersfoort, als ik het goed begrepen heb.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Alargule
Berichten: 3138
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57
Contact:

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor Alargule » Di 07 Mei 2019, 06:51

...

:!:

Een HSL-magneetschwebebahnmonorail die Amersfoort met de Waddeneilanden, Berghem Piekenhoef en Bielefeld verbindt...
Volg Rails in Amsterdam op WordPress en op Twitter

Western Soldier
Berichten: 1102
Lid geworden op: Ma 22 Mei 2017, 18:10

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor Western Soldier » Di 07 Mei 2019, 16:11

Wat dachten jullie van Nijmegen - Eindhoven via Uden en Veghel.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.

Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 4501
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor Ronaldussen » Di 07 Mei 2019, 16:35

Geen zak aan als dat niet met een hyperloop wordt uitgevoerd.
En dáár zijn de Lui uit de Grote Stad om met hun machines de boel te slopen.

Cas
Berichten: 345
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor Cas » Di 07 Mei 2019, 17:56

Toen ik eens wat lijntjes ging trekken om Brabant een vergelijkbaar spoornet als bijvoorbeeld Gelderland te geven, was Nijmegen-Eindhoven inderdaad een van de corridors die me opvielen, naast de al eerder genoemde Langstraatspoorlijn en natuurlijk mijn favoriet, Breda-Utrecht. Dat betekent echter niet dat die lijn in de huidige tijd enig bestaansrecht heeft, nog los van of ie überhaupt ergens ingepast kan :')
請勿靠近車門

mattie156
Berichten: 41
Lid geworden op: Za 17 Dec 2011, 21:22

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor mattie156 » Di 07 Mei 2019, 21:57

Roeland schreef:Reactiveren van de oude spoorlijn Amersfoort - Veenendaal zou ook nog aan het lijstje kunnen worden toegevoegd...


Zou een goede uitbreiding zijn voor de valleilijn! Amersfoort - Leusden - Veenendaal Centrum

Durashift
Berichten: 3415
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor Durashift » Wo 08 Mei 2019, 01:38

trolly schreef:
isadora schreef:Den Helder - Eemshaven via de Waddeneilanden.
Weg met dat veerpont-monopolie.


Ik heb ooit eens een natte droom gehad over een enkelsporige tunnel naar Texel. Jammer dat het Marsdiep juist voor Den Helder zo beroerd diep is, want eigenlijk leek het verder nog niet eens onmogelijk.


HSL aanleggen vanaf A'dam, langs de A7 (stop lang Hoorn desgewenst) naar Den Oever en dan een tunnel naar Texel. (A)
Uiteraard grens DLS - Arnhem - Utrecht ook highspeed geschikt maken.

HSL want dan kan de ICE uit Duitsland de Duitsers meebrengen naar Texel en verder..
Autotrein erbij, daalt de verkeersdrukte in Den Helder ook. Hoeft men daar geen andere veerterminal te bouwen.

HSL kan dan zo over al de waddeneilanden door naar de Duitse kant, naar Sylt? en dan weer zuidelijk afdalen naar Hannover > Keulen.
Heb je een mooie, internationale, HSL ringlijn. *O*

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4057
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor isadora » Wo 08 Mei 2019, 08:56

Kijk, je hebt denkers en doordenkers. :D
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

ZO6176
Berichten: 2254
Lid geworden op: Wo 02 Dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor ZO6176 » Wo 08 Mei 2019, 10:07

Ik zou Nijmegen- Eindhoven en dan in Eindhoven in de middenberm van de Kennedylaan en vlak voor het station de tunnel in sturen. Verder naar Valkenswaard.

Gebruikersavatar
PHS
Berichten: 1879
Lid geworden op: Vr 28 Okt 2016, 14:32

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor PHS » Wo 08 Mei 2019, 19:07

ZO6176 schreef:de tunnel


Waarom een tunnel? Gewoon bovengronds door de binnenstad van Eindhoven bouwen, het is niet bepaald een beschermd stadsgezicht met historische waarde. Met wat nieuwe gebouwen knapt jullie centrum vast een heel stuk op :twisted:
Wat niet is, kan altijd nog komen.

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1320
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor SLToilet » Wo 08 Mei 2019, 19:38

Ik zou hem juist boven de grond houden als een soort HSE (Haags Startstation Erasmuslijn), en er vervolgens achterkomen dat het veel handiger onder de grond had gekund voor verlenging :mrgreen:

Maar als in Gelderland die spoorlijnen al zo lang liggen, waarom zouden die in Brabant geen bestaansrecht hebben? Brabant telt immers 500.000 meer inwoners dan Gelderland. De lijnen die er niet zijn kun je langs grote plaatsen trekken als Veghel, Uden, Oosterhout, veelal langs of zelfs in de middenberm van een snelweg. Nog belangrijker is dat ze niet eens krap in de omgeving zijn ingepast. In de Langstraat is het echter een stuk krapper waardoor spoor minder geschikt is vanuit Den Bosch of Breda. Ik geef dan eerder de voorkeur aan lightrail. Vanuit Eindhoven loopt vanaf vlakbij het centrum, door Gestel, een groene strook die tot aan het einde van Veldhoven redelijk mooi recht is. Vanaf daar zou je via de A67 een snelle verbinding naar België kunnen opzetten.

Vergis je niet: een spoorlijn is duur, maar als er geen ruimtereservering is voor extra rijstroken, zoals op de A27 bij Gorinchem ook niet het geval is, is het aanleggen van extra stroken asfalt een dure grap, zeker als je weet wat over één spoor kan rijden qua aantal reizigers versus één strook asfalt. Wat dat betreft heb ik mijn mening over de A2 tussen Deil en Den Bosch allang klaarliggen.
Instructie: als de deurknop groen wordt je een piepje hoort, kun je gaan drukken. Één seconde normaal drukken is echt voldoende. De knop wordt oranje/rood, vervolgens heel eventjes groen. Dan opent de deur voor je. Nog een prettige reis in de FLIRT!

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 348
Lid geworden op: Do 14 Dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor luka23 » Wo 08 Mei 2019, 19:58

Het HSE was ooit in een grijs verleden oorspronkelijk ook ondergrondse gepland _O-
PSA: Links gaan, rechts staan

JordiBrabant
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor JordiBrabant » Wo 08 Mei 2019, 20:54

SLToilet schreef: Wat dat betreft heb ik mijn mening over de A2 tussen Deil en Den Bosch allang klaarliggen.
Perfect geschikt voor het doortrekken van de tram vanaf Berghem Piekenhoef _O- _O-.

Even zonder gekheid, hier had al lang een derde en vierde spoor kunnen liggen, zodat het uiterste van de infra vragen onder PHS niet nodig zou zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4057
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor isadora » Wo 08 Mei 2019, 20:58

Maar, waar is topicstarter (LIJN66) gebleven?
Zal toch niet met zijn koffers op station Eemshaven staan? :X
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40239
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor Suus » Wo 08 Mei 2019, 21:10

SLToilet schreef:Wat dat betreft heb ik mijn mening over de A2 tussen Deil en Den Bosch allang klaarliggen.

Ik ook. Ze mogen wat mij betreft best de A2 verbreden met een nieuwe brug bij Zaltbommel, maar dan moet die nieuwe brug ook de oude stalen spoorbrug vervangen ivm geluidsoverlast. En graag een station bij Hedel inclusief de noodzakelijke extra infra als dat niet op de nu geplande infra past.
Rame à l'approche

ZO6176
Berichten: 2254
Lid geworden op: Wo 02 Dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Berichtdoor ZO6176 » Wo 08 Mei 2019, 22:49

PHS schreef:
ZO6176 schreef:de tunnel


Waarom een tunnel? Gewoon bovengronds door de binnenstad van Eindhoven bouwen, het is niet bepaald een beschermd stadsgezicht met historische waarde. Met wat nieuwe gebouwen knapt jullie centrum vast een heel stuk op :twisted:

Wou je beweren dat den helder zo historische waarde heeft. Als je bovengronds bouwt gaat het stratumseind er aan.


Terug naar “Ideeën OVer OV”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten