De 383 en 384 is gewijzigd na een opmerking van renevisscher, waar ik me wel in kan vinden.
- R-net 380 Amsterdam - Zandvoort: Lijn 80 rijdt voortaan als R-net 380 tussen Zandvoort en Amsterdam. Hierbij rijdt in de basis 2x/uur een bus tussen Zandvoort Station en 2x/uur vanaf Zandvoort Keesomstraat. Hierdoor krijgt heel Zandvoort een halfuursdienst naar Haarlem, wat denk ik meer klanten gaat trekken. In de spitsrichting rijden 2x/uur extra ritten vanaf Heemstede Station om zo tot de verplichte 6x/uur op gemeenschappelijk deel te komen.
- R-net 382 Amsterdam - IJmuiden: tijdligging kan wijzigen voor lijn 384
- R-net 383 Uitgeest - Haarlem: Het lijndeel Haarlem Station - Haarlem Schalkwijk wordt overgenomen door lijn 4. Daarnaast twee opties:
Optie 1: Lijn 73 wordt omgezet tot R-net 383. Hierbij gaat deze verbinding 4x/uur rijden op de gehele route met extra spitsritten tussen Velserbroek en Haarlem station.
Optie 2: Lijn 73 wordt omgezet tot R-net 383. Hierbij gaat deze verbinding 2x/uur rijden op de gehele route met aansluiting op de stoptrein te Beverwijk. Daarnaast komen overdag 2x/uur extra ritten tussen Velserbroek en Haarlem Station met extra spitsritten in de spitsrichting. - R-net 384 Uitgeest - Amsterdam:Deze nieuwe R-netlijn gaat rijden op de momenten, dat de 383 niet aansluit op de trein naar Haarlem. hiermee wordt een rechtstreekse verbinding gerealiseerd tussen Heemskerk/Beverwijk en Amsterdam.
Optie 1: Er rijden alleen enkele spitsritten als begin van deze verbinding.
Optie 2: Er wordt overdag 2x/uur gereden met extra ritten in de spitsrichting. lijn 383 en 384 vormen een strakke 15/10-minutendienst tussen Beverwijk en Uitgeest. - R-net 385 IJmuiden - Haarlem:De halte Marsmanplein wordt toegevoegd om het haltepatroon van de 383 en 385 gelijk te maken.
- Streeklijn 1 Zandvoort - Haarlem: De basisrit (inzet 12m) wordt Zandvoort (Keesomstraat - Centrum - Station) - Bloemendaal - Haarlem. Hierdoor krijgt heel Zandvoort een verbinding met het centrum van Zandvoort. Daarnaast gaan extra ritten rijden tussen Haarlem Station en INHOLLAND met 18m materieel in de spitsrichting en 12m materieel in de antispits. De korte ritten zijn gekoppeld aan lijn 5 en mogelijk lijn 4 te Haarlem (afhankelijk van ligging en omlooplengte)
- Stadslijn 2 Haarlem Noord - Haarlem Spaarnwoude: geen wijzigingen
- Streeklijn 3 IJmuiden - Haarlem Schalkwijk: geen wijzigingen, behalve mogelijk 18m materieel inzet in de spitsuren.
- Stadslijn 4 Haarlem Station - Haarlem Schalkwijk: overgenomen van lijn 73; daarnaast rijden alle ritten door op lijn 3.
- Stadslijn 5 Haarlem INHOLLAND - Haarlem via Overveen: gaat voortaan in beide richtingen rijden in Overveen veel bereikbaarder te maken; afhankelijk van richting 12m of 18m materieel.
- Streeklijn 11 Beverwijk - IJmuiden: gekoppeld in IJmuiden aan lijn 3 en zo ingelegd dat de aansluiting IJmuiden - trein naar Uitgeest wordt gerealiseerd. Stuk Beverwijk - Heemskerk wordt door de 383/384 opgevangen.
- Streeklijn 12 Beverwijk - Heemskerk Zuid: Deze lijn gaat rijden zoals 72 rijdt, met wijziging dat na Heemskerk, Beneluxlaan weer teruggereden wordt naar Beverwijk Station. Hierdoor kan je in twee richtingen rijden met 1 bus.
- Streeklijn 13 Beverwijk - Wijk aan Zee: De route in Wijk aan Zee wordt geoptimaliseerd.
- Streeklijn 14 Beverwijk - Castricum: geen wijzigingen
- Industrielijn 15 Haarlem Station - Bedrijventerrein: geen wijzigingen, behalve tijdligging
- Industrielijn 16 Haarlem Delftplein - Bedrijventerrein: Nieuwe lijn ter ontsluiting van bedrijventerrein vanuit Delftplein ter verkorting van reistijden.