OV-Netwerk Brabant

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Yanaike

Re: OV-Netwerk Brabant

Berichtdoor Yanaike » Vr 09 Aug 2019, 19:25

Klein vraagje, misschien dat het ergens staat maar ik heb het antwoord nog niet gevonden: is jouw dienstregeling DRU-neutraal?

ArrivaBas

Berichtdoor ArrivaBas » Vr 09 Aug 2019, 21:01

Ik heb eerlijk gezegd niet geheel rekening gehouden met DRU's bij het plannen. De verwachting is dat er wel wat meer DRU's worden gereden ondanks het snijden in de versterking. Ik moet ook nog het een en ander aanpassen in frequenties en de lijnvoering in met name Eindhoven.
19-09-2019: Trein 1.887 km, Bus 159 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Yanaike

Berichtdoor Yanaike » Ma 12 Aug 2019, 11:45

Hmm... zou je na je aanpassingen eens kunnen uitrekenen hoeveel DRU's of omlopen je nodig hebt? Dat zou niet heel veel extra moeite moeten zijn omdat je ook al een hele dienstregeling hebt gemaakt. Ik ben wel benieuwd hoe dit getal zich verhoudt t.o.v. het huidig aantal DRU's / omlopen in Brabant.

ArrivaBas

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 02 Sep 2019, 21:24

Ik ben vandaag begonnen met het updaten van de dienstregelingtabellen met het volgende:

- De lijnkleuren van de netkaart komen terug in de dienstregelingtabellen.
- Er worden voortaan relevante aansluitingen tussen 0(bus)/5(trein) en 20 minuten overstaptijd getoond met vertrektijden. Lege kolommen 'Verder als' verdwijnen, gevulde kolommen met 'Verder als' zijn omgezet in een vertrektijd van de doorkoppeling. Ik hanteer als richtlijn maximaal twee per halte, maximaal drie per knooppunt, maximaal zes per lijn per richting. Ver buiten Brabant worden geen aansluitingen getoond.
- Per lijn worden de DRU en het maximaal aantal bussen per type getoond.

Om dit op mijn gemak te kunnen doen zijn de dienstregelingen tijdelijk niet te raadplegen.

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

JothamvW

Berichtdoor JothamvW » Ma 02 Sep 2019, 21:37

Wat geldt dan als "ver buiten Brabant"?

Is het dan bijvoorbeeld bij de huidige lijn 99 zo dat op Grave Busstation wel overstaps getoond worden maar niet op Station Dukenburg en Station Nijmegen?
Frequent reiziger in de regio Arnhem Nijmegen, in het bijzonder de lijnen 4, 7 en 331 in Arnhem en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Ook vaak op vrijdagen in de Arnhemse lijn 1 naar Velp en in de weekenden diezelfde lijn 1 en diverse treinen.

ArrivaBas

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 02 Sep 2019, 21:42

Met ver buiten Brabant bedoel ik alleen Rotterdam Zuidplein, Meerkerk en Utrecht Centraal. Bij de meeste grote treinstations zal ik namelijk (bijna) alleen kiezen voor het tonen van aansluitingen op de trein voor zover relevant. Het hangt er tevens vanaf of er wel vraag is naar andere bestemmingen vanaf de stations vanuit Brabant.

Volg hier Mijn Flickr!

Terug naar “Ideeën OVer OV”