OV-Netwerk Brabant

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

OV-Netwerk Brabant

Bericht door ArrivaBas »

OV-Discussietopic Brabant

Landsbusdiensten Brabant, door ArrivaBas
In dit topic laat ik zien wat mijn plannen zijn voor het OV in de provincie Noord-Brabant. Bij het plannen ben ik verdergegaan dan louter lijntjes op de kaart tekenen. Ik heb ernaast een complete dienstregeling en een kleurenschema ontworpen. Ook is er aandacht voor de kleurstelling informatievoorziening.

Lijnennet en Dienstregeling
Het lijnennet staat achter deze link. Als basis dient het lijnennet uit Dienstregeling 2018, toen het net getekend was. Hierop zijn een groot aantal aanpassingen gedaan.
Ik ga hier wat wijzigingen uitlichten en verklaren.
  1. In heel Brabant wordt Bravo flex opgeheven. In plaats hiervoor komen flexibele BelTaxi's die kleinere kernen/wijken zonder OV bedienen en/of in de stille uren de buurtbussen en enkele dunne streeklijnen vervangen. Je zou het kunnen zien als een doorontwikkeling van de Friese Opstapper of OV-Shuttle in Limburg. De voorwaarden staan in het voorbeeld van een haltedienstregeling (zie kopje kleurstelling en informatievoorziening).
  2. Ik heb er bewust voor gekozen om in West-Brabant enkele scholierenlijnen, die altijd alleen richting de school en in de ochtend rijden, te laten vervallen. Het nut van het afsplitsen van ritten omdat er soepeler materieeleisen gelden ontgaat mij volledig. Dit komt omdat er parallel aan de opgeheven lijnen reguliere streek- en snelbussen rijden. De reistijden gaan omhoog met hooguit 10 minuten.
  3. Een andere ingrijpende wijziging is ook in West-Brabant te vinden, namelijk op de verbinding Breda-Zundert. Hier wordt lijn 115 (in mijn plan 41) in frequentie verlaagd en aangevuld door een lijn 141 tussen Breda en Brecht. Hiermee ontstaat een compleet nieuwe snellere verbinding tussen Rijsbergen, Zundert en België. De lijn zorgt er tevens voor dat Wernhout op werkdagen weer de hele dag door rechtstreeks in verbinding staat met Breda. Met mijn lijn 141 gaan de reistijden met maximaal een half uur omlaag. Hier vervallen lijnen 16 en 615, omdat lijn 141 via het Ruitersbos (Mencia de Mendoza) gaat rijden.
  4. In Midden-Brabant wordt de huidige lijn 134 verlengd door deze lijn te koppelen aan extra ritten van lijn 136. Hierdoor is met lijn 175 een rechtstreekse verbinding ontstaan naar 's-Hertogenbosch. De reistijd wordt met maximaal 10 minuten verkort.
  5. In Oost-Brabant wordt het aanbod vooral in de avonduren en de weekenden uitgebreid. In de Peel is een groot gebied verstoken van openbaar vervoer in de stille uren. Samen met de BelTaxi zorgt lijn 91 (in mijn plan lijn 95) voor een ontsluiting van het gebeid tijdens de stille uren.
  6. Een andere uitbreiding van het aanbod is lijn 87. Dit zijn de vroegere lijnen 262 en 662 die van maandag t/m zaterdag een directe verbinding verzorgen tussen 's-Hertogenbosch, Maren-Kessel en Oss.
  7. In Zuidoost-Brabant wordt het aanbod van avondritten op dagniveau zoveel mogelijk gelijk getrokken. Dit gebeurt meestal door uitbreiding in de weekenden.
  8. Een laatste punt wordt gevormd door lijn 318, die in mijn net is vernummerd naar lijn 352. Deze lijn rijdt vanuit Luyksgestel door naar Lommel in België. De reistijd tussen Eindhoven en België wordt hierdoor met een kwartier verlaagd. De ongelukkige tijdligging nekt echter wel de halfuursdienst in Luyksgestel.
Een gedetailleerder overzicht van alle wijzigingen in routes en frequenties die ik heb doorgevoerd staat in dit document.

De complete dienstregelingen staan hieronder. Bij het plannen heb ik het gebied, dat voor dit plan één geheel is, verdeeld in de oude concessieregio's.
Dienstregeling West-Brabant. Deze entiteit beslaat het ruime gebied rondom Breda, Roosendaal en Bergen op Zoom.
Dienstregeling Oost-Brabant. Deze entiteit beslaat de ruime regio Tilburg ten oosten van Rijen, 's-Hertogenbosch tot aan de Maas, Oss tot aan de Maas en de Peel.
Dienstregeling Zuidoost-Brabant. Dit deelgebied omvat de regio Eindhoven, Helmond en Deurne tot de provinciegrens.
Ik ben bij het plannen van dienstregelingen uitgegaan van zoveel mogelijk vaste knooptijden op de grotere stations. Hierbij kan tussen de twee en acht keer per uur een knoop zijn op het busstation, waarbij de bussen zoveel mogelijk tegelijk vertrekken. Alle vier centrale stations (Eindhoven, 's-Hertogenbosch, Tilburg en Breda) vormen de belangrijkste knopen.

Tarieven
De oplettende kijker heeft gezien dat er een nieuw zonesysteem met 68 vaste 'Kernen' is ingevoerd, dat wat wegheeft van een zonetarief in o.a. de VRR, VRS of AVV. De achterliggende gedachte is het trekken van incidentele reizigers op kortere afstanden. De huidige prijs voor een los kaartje is minimaal €4,25 per enkele reis. Dat is allesbehalve aantrekkelijk voor keuzereizigers. Daarom is er een zonetarief ontwikkeld, waarbij een zone nooit dubbel wordt betaald. De vaste actiekaartjes en de prijs voor de BelTaxi zijn nooit afhankelijk van deze zonegrenzen. De OV-Chipkaart blijft gewoon geldig en behoudt een licht verlaagd kilometertarief. De prijsoverzichten staan op de laatste pagina van elk dienstregelingdocument.

kleurstelling en informatievoorziening
Voor wat betreft de huisstijl gaan we er even vanuit dat de Provincie niet verplicht de huisstijl van Bravo te gebruiken:
Afbeelding
Dit is de kleurstelling die wordt gebruikt op de reguliere stads- en streekbussen. Ook HOV-stadsbussen in Eindhoven en buurtbussen maken gebruik van deze kleurstelling. De gekozen roodtint is niet uitgesproken fel, maar toch herkenbaar.
Voor de snelbussen heb ik echter een andere kleurstelling gekozen (let niet op de missende spiegels :wink: ):
Afbeelding
Ik heb gekozen voor donkerblauw met zwart en wit om het verschil ten opzichte van de reguliere streekbus te benadrukken. Zwart geeft de bus een chiquer uiterlijk en wit zorgt voor de herkenbaarheid in het verkeer.
De BelTaxi's worden metallic zwart gespoten om eventueel ook als reguliere taxi's inzetbaar te zijn. Er zitten echter wel stickers in de standaardhuisstijl op de portieren.

De lijnennetkaarten zien er als volgt uit:
Afbeelding
Op de lijnennetkaart wordt middels kleuren onderscheid gemaakt tussen soorten lijnen. Kanttekening hierbij is dat op samenlooptrajecten de belangrijkste of meestvoorkomende lijnsoort de kleur bepaalt. De kleuren komen verder alleen terug in de haltedienstregelingen. BelTaxi's zijn niet aangegeven op de voorbeeldkaart. De basis is geleend van http://www.opentopo.nl en voorzien van een eigen lay-out (de oranje en blauwe balken). De eindhaltes zijn zo aangegeven dat ze niet de lijnvoering bedekken en in posterformaat prima leesbaar zijn van een halve meter afstand.
Voor de haltedienstregelingen heb ik van elke lijnsoort een willekeurig voorbeeld gemaakt:
https://drive.google.com/file/d/15SexLf ... sp=sharing

Ik wacht jullie feedback met smart af. *O*
Uiteraard is het ook toegestaan van mijn topic een algemeen discussietopic te maken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door JordiBrabant »

Ziet er mooi uit ik heb de volgende opmerkingen of kritiek punten vooral gebaseerd op reizen in mijn eigen omgeving waar ik de dienstregeling door en door ken:
  • Waarom vernummering van lijnen? Rond Oosterhout bijvoorbeeld lijn 340 heeft als nummer niets te maken met de 127 uit het BBA en Veolia tijdperk, en niets met de 327 in het Arriva tijdperk. Dat zal voor heel veel reizigers voor verwarring zorgen, helemaal als een lijn een al bestaand nummer overneemt, zoals de 140: nu van Tilburg naar Den Bosch via Oisterwijk, in het plan Oosterhout Tilburg.
  • Ik zie jammer genoeg geen eenduidige symmetrietijden in je plan terug. Hierdoor krijg je asymmetrische overstappen. Het spoor gebruikt meestal een 00/30 symmetrie, dus als je die in busdienst zo veel mogelijk gebruikt werken aansluitingen in beide richtingen.
  • Ik zag dat in het geval lijn 570/571, huidige 230/231 de treinaansluiting Rijen volledig de mist in gaat vanaf Rijen, waar de lijn mede zijn reizigers trekt. Door het niet respecteren van de symmetrietijden moeten zouden treinreizigers 27 minuten! moeten wachten in een halfuurdienst, terwijl de bus in 's Gravenmoer toch 12 minuten de tijd staat af te wachten, dat lijkt me verre van optimaal.
  • Ik snap dat het voor provinciebestuurders leuk is dat de bussen er flitsend uit zien. Het liefst wil Christophe van der Maat, iets wat hem streelt zoals 'Vervoer op Maat', 'ChristOVe' of iets anders lolligs, RRRRRRRReis bv. Maar de meeste reizigers maakt het niet uit, zolang je maar geen bruine bus is met de naam strontvervoer oid. Dus kun je geld beter besteden aan zaken die echt wat opleveren, zoals busbanen in Tilburg of Oosterhout.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Ik zie nu dat ik vergeten ben een punt toe te voegen bij het hoofdstuk lijnen. Mijn bedrijf gebruikt namelijk een systeem om streek, spits en snelbussen te onderscheiden op deeltrajecten.

1-29: Stadslijnen (Nummers worden binnen een deelregio slechts één keer gebruikt.)
30-99: Streeklijnen (Nummers worden één keer gebruikt.)
100-199: Voornamelijk spitslijnen (op deeltrajecten) (Nummers worden één keer gebruikt)
200-299: (Ongebruikt, Vrij voor tijdelijk geknipte lijnen.)
300-399: HOV (Nummers worden één keer gebruikt)
400-499: Nachtbus (Nummers worden één keer gebruikt)
500-599: Buurtbus (Nummers worden één keer gebruikt)
600-699: Schoolbus (Nummers worden één keer gebruikt)
800-899: (Ongebruikt, Gereserveerd voor Treinvervangend vervoer.)
9000-9999: BelTaxi's (Cijfer 2 en 3 afhankelijk van Kernen, Nummers komen één keer voor.)

Lijn 570 heb ik bij dezen 10 minuten verlegd richting 's-Gravenmoer. Lijn 571 ligt helaas muurvast in Oosterhout, maar is 15 minuten verschoven. Dank voor de feedback. :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door SLToilet »

Leuk om het eens vanaf een andere kant te zien! Maar zo, hé, 73 en 74 (naar Hilvarenbeek en Reusel/Best vanuit Tilburg) lijken uit de koker van een nachtbraker te komen! Als je dan uit Middelbeers komt, kom je rijkelijk laat aan in Tilburg (bijna 7:30) op z'n vroegst doordeweeks. Dat is veel te laat voor studenten die in de Randstad moeten zijn. Aan de andere kant gaat de dienstregeling wel erg lang door. Leuk voor die paar dagen dat er feest is in het jaar, de rest van de tijd schiet je er niks mee op. 30-60 minuten opschuiven en de tijden zijn perfect.

De huidige lijn 2 in Tilburg heeft prima venstertijden. De frequentie wordt gelukkig ook niet vóór 19:00 afgebouwd.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Bedankt voor je feedback. Ik heb de laatste rit op lijn 74 naar Tilburg omgezet in een vroege rit voor lijn 73 naar Tilburg met aankomst om 6:54. :pos:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door ZO6176 »

Zo op het eerste gezicht ziet het netjes uit.
Waarom lijn 4 in Eindhoven naar een 10-minuten dienst en niet 2 (of bij jou 1). 2 trekt meer reizigers dan 4 en is samen met 405 de drukste lijn van Eindhoven.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Dat is meer een afweging die ik heb gemaakt naar aanleiding van gelede bussen op lijn 4.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door regenmaker »

Op lijn 2 rijden ook gelede bussen. De lijnen 2 en 4 zijn ook bijna altijd aan elkaar gekoppeld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door ZO6176 »

regenmaker schreef:Op lijn 2 rijden ook gelede bussen. De lijnen 2 en 4 zijn ook bijna altijd aan elkaar gekoppeld.
En die ene doordeweeks rijdt meer op lijn 2 dan 4.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door Daan76 »

134 aan de westkant koppelen aan 123, is dat een idee?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Mijn westelijke deel van lijn 175 (134) koppelen aan mijn lijn 45 (123) laat de mensen niet sneller in Breda of Oosterhout komen dan met mijn lijn 339 (326). Breda en Oosterhout zijn de bestemmingen waar meer reizigers heen willen. Wat eventueel ook een optie is, is lijn 348 via Raamsdonksveer laten rijden. Dat kan zonder de patroontijden verder op de route te verstoren, als ik eerder vertrek en later arriveer in Breda.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door Daan76 »

Zo ver had ik er nog niet over nagedacht.
Ik dacht meer aan het feit dat het ten tijde van de oude lijn 123 een lijn Breda-den Bosch is geweest, toen geknipt werd in Raamsdonksveer en uiteindelijk in de praktijk de 123 en 134 vaak op elkaar wachten ivm overstappers.
Het was dus meer het idee om die overstap eruit te halen.
Väggar
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 20 jan 2019, 19:51

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door Väggar »

Ik heb even gekeken naar het gebied rond Eindhoven/Helmond en heb de volgende vragen/opmerking:
- Waarom is lijn 3 geleed, met de straatjes daar is dat toch wel erg krap.
- Lijn 4 in de spits elke 10 minuten is toch redelijk overbodig, je zou dat beter op lijn 1 kunnen inzetten.
- Ik denk 4x per uur in het dal echt pure overkill is op lijn 7. Als ik die in het dal zie wegrijden zit er nooit meer dan 10 man in.
- Vanwaar je keuze om op lijn 9 geen geleed in te zetten?
- Je frequentieverhoging bij lijn 13 in de daluren lijkt me een goed idee.
- 4x per uur in de daluren naar de HTC is echt een overkill. Nu is dit een halfuursdienst en dan zit er al niemand in.
- Vanwaar de keuze om de 350 via het Summa College te laten rijden? Zodat de 404 kan vervallen?

Materieel:
- Waarom Urbino's voor de stadsdient?
- Zijn je Lion CIty's Intercity hogevloersbussen? En kunnen ze 100?

Voor de rest moet ik zeggen netjes uitgewerkt en zo te zien ook veel tijd in gestopt. Chapeu!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Allereerst bedankt voor de opsomming van jouw mogelijke verbeterpuntjes in Eindhoven.
- Ik heb inderdaad geen rekening gehouden met eventuele krappe straten in Tongelre. De inzet zal dan ook hooguit incidenteel zijn.
- Over lijnen 1 en 4: Naar aanleiding van eerdere feedback van Marthijn (ZO6176) ben ik van plan om woensdag even de gehele dienstregeling van beide lijnen te herzien.
- Lijn 7 zou als je het zo zegt wel terug kunnen in dalfrequentie.
- Bij lijn 314: Als er helemaal niemand tijdens de daluren inzit kan ook daar de frequentie omlaag.
- Lijn 350 via Summa College is een persoonlijke keuze, zodat eventuele scholieren vanuit Lieshout en Gemert naar Eindhoven een betere verbinding hebben met het Summa College.

- Voor wat betreft het materieel heb ik voor Elektrische Urbino's gekozen wegens een combinatie van een uniform wagenpark en de grotere actieradius dan de VDL Citea. Van de Ebusco 2.2 zijn helaas geen gelede bussen beschikbaar. Een Urbino kan wel 150-200 km op een accu en is wél geleed leverbaar. De bussen gaan voortaan ook op eindpunten laden.
De MAN Lion's Intercity is inderdaad een hogevloerbus. Ik zorg ervoor dat in elke bus een gebruiksvriendelijke rolstoellift zit. De bussen worden T100 gekeurd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Väggar
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 20 jan 2019, 19:51

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door Väggar »

ArrivaBas schreef:Allereerst bedankt voor de opsomming van jouw mogelijke verbeterpuntjes in Eindhoven.
- Ik heb inderdaad geen rekening gehouden met eventuele krappe straten in Tongelre. De inzet zal dan ook hooguit incidenteel zijn.
- Over lijnen 1 en 4: Naar aanleiding van eerdere feedback van Marthijn (ZO6176) ben ik van plan om woensdag even de gehele dienstregeling van beide lijnen te herzien.
- Lijn 7 zou als je het zo zegt wel terug kunnen in dalfrequentie.
- Bij lijn 314: Als er helemaal niemand tijdens de daluren inzit kan ook daar de frequentie omlaag.
- Lijn 350 via Summa College is een persoonlijke keuze, zodat eventuele scholieren vanuit Lieshout en Gemert naar Eindhoven een betere verbinding hebben met het Summa College.

- Voor wat betreft het materieel heb ik voor Elektrische Urbino's gekozen wegens een combinatie van een uniform wagenpark en de grotere actieradius dan de VDL Citea. Van de Ebusco 2.2 zijn helaas geen gelede bussen beschikbaar. Een Urbino kan wel 150-200 km op een accu en is wél geleed leverbaar. De bussen gaan voortaan ook op eindpunten laden.
De MAN Lion's Intercity is inderdaad een hogevloerbus. Ik zorg ervoor dat in elke bus een gebruiksvriendelijke rolstoellift zit. De bussen worden T100 gekeurd.
Dus je laat de huidige 404 zijn geheel vervallen? Lijkt me erg krap in de spits richting Summa. En T100 op de HOV lijnen in Zuidoost Brabant lijkt me echt overkill, de bussen rijden amper over de snelweg. Zou daar meer focussen op iets hogere capaciteit. Hogevloer wil je niet op de lijn richting Geldrop Coevering.
Qua Urbinos, slim! Vind het ook mooie bussen (en beter dan citea's)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb buiten lijn 350 en 351 nog 6x/uur een lijn 604 via de TU Eindhoven naar het Summa College rijden. Wellicht is 8x/uur op lijn 604 beter gezien de knooptijden op het station en de door jou geschetste drukte.
Voor wat betreft lijn 357: Daar laat ik nu ook Urbino's op rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door ZO6176 »

Er wordt gezegd dat 4x per uur naar de HTC teveel is. In de daluren inderdaad maar ik ben wel eens in de avondspits van HTC naar station gereden. Stampvol vanaf de HTC. Dan is 4x per uur te weinig.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door regenmaker »

Is er in jouw plannen wel genoeg capaciteit voor de verbinding Eindhoven Station - ASML?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door ArrivaBas »

In mijn plan rijden acht bussen per uur op deze relatie. Ik kan me niet voorstellen dat dat onvoldoende is in een tegenspitsrichting.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door regenmaker »

Uhm, tegenwoordig rijdt er 4x per uur lijn 319, 6x per uur lijn 119, 2x per uur lijn 19 en 2x per uur lijn 18 en dan nog moet je in sommige bussen staan. :X
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door ZO6176 »

regenmaker schreef:Uhm, tegenwoordig rijdt er 4x per uur lijn 319, 6x per uur lijn 119, 2x per uur lijn 19 en 2x per uur lijn 18 en dan nog moet je in sommige bussen staan. :X
waarvan lijn 119 deels met geleed rijdt.
PHS

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb de belangrijkste wijzigingen in de beginpost onderbouwd. Voor wat betreft de kwartierdiensten: Dat heb ik bewust gedaan om aldaar de knooptijden te behouden, waarbij ik 8x/uur te veel van het goede vond. Zoals je waarschijnlijk hebt gezien vertrekken bijna alle bussen tegelijk. Daarentegen verschijnen er wel gelede bussen op lijn 1.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OV-Netwerk Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb achter de schermen nog een lijstje met aanpassingen die ik nog wil aanbrengen naar aanleiding van jullie feedback. Na mijn vakantie zet ik de dienstregelingen even achter slot en grendel, omdat ik nog het een en ander ga herzien in de lay-out.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten