Spoorindeling station Arnhem Centraal

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Western Soldier
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Berichtdoor Western Soldier » di 02 jul 2019, 08:37

Als het om een goederenpad gaat, dan betekent dus dat de huidige vertrektijd wel degelijk te maken heeft met overbelasting van Arnhem Centraal - Arnhem Velperpoort
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.

jelmerrr
Berichten: 1080
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Berichtdoor jelmerrr » di 02 jul 2019, 08:43

Durashift schreef:]
Och, staatsschuld is er toch altijd al geweest? Een staat heeft schuld(papier) nodig om te functioneren. Immers, tegenover ieder bezit dient een schuld te staan. :wink:
IK heb het niet van mijzelf hoor.. ik hoorde het zaterdag van meneer Teulings. :)


In een balans heb je inderdaad een bezittingenkant en een schuldenkant maar eigen vermogen is dan ook een schuld, dus het mooiste zou zijn om de schuld aan andere landen af te lossen.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7408
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Berichtdoor Z2N » di 02 jul 2019, 11:27

Zeker ook omdat we over die schuld rente moeten betalen, een kostenpost van circa 6 mld per jaar.
Journey of a night time

Flickr!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41161
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Berichtdoor Suus » di 02 jul 2019, 19:32

Op de leningen die de Nederlandse overheid nu uitzet krijgt ze geld toe. Het is totale onzin om dan nu alleen maar de staatsschuld af te lossen in plaats van investeringen te doen die de burger en de economie weerbaarder maken.
Rame à l'approche

Durashift
Berichten: 3757
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Berichtdoor Durashift » di 02 jul 2019, 20:05

^^ precies. Volgens Teulings blijft de rentestand de komende 15 jaar nog wel zo (te) laag. Komt ook door de demografie, zegt hij in datzelfde interview.
Vergrijzende bevolking, 'te veel' spaartegoeden etc..
'Japan' scenario.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12287
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Berichtdoor Wubbo » di 02 jul 2019, 22:21

Na een goederenpad met doorkomst (of vertrek) om .20 kun je prima om .23 weg. Sowieso is dat goederenpad er zeker niet elk half uur want dat kan helemaal niet tussen Arnhem en Nijmegen, en het aantal treinen via die route is ook erg beperkt.

Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 4675
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Berichtdoor Ronaldussen » di 02 jul 2019, 22:30

Vertrektijd van .23 gaat om de sprinter naar Zutphen. En het goederenpad wat besproken wordt ligt niet tussen Arnhem en Nijmegen maar tussen Arnhem Centraal en Arnhem Velperpoort. Op dat stukje rijden behoorlijk wat goederentreinen.
Ik heb niets tegen hetero's, zolang ze maar normaal doen.

JothamvW
Berichten: 535
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Berichtdoor JothamvW » di 02 jul 2019, 23:04

Vrijwel alle goederentreinen op Arnhem Centraal - Velperpoort komen uit de richting Elst en gaan richting Deventer.
Ook op Arnhem Centraal - Elst hebben die dus al te maken met de enkele paden die daar beschikbaar zijn.

Bovendien zou je bij vertrek CS :23/:53 vertrekken op Velperpoort om :26/:56 ; terwijl tegelijkertijd de ICE uit Duitsland doorkomt.
Frequent reiziger in de regio Arnhem Nijmegen, in het bijzonder de lijnen 4, 7 en 331 in Arnhem en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Ook vaak op vrijdagen in de Arnhemse lijn 1 naar Velp en in de weekenden diezelfde lijn 1 en diverse treinen.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12438
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Berichtdoor Vinny » do 04 jul 2019, 20:36

Western Soldier schreef:De oplossing voor de staatsschuld is heel simpel. Het belastingpercentage voor grote bedrijven is sinds de jaren 50 alleen maar gedaald. Toen was het BBP een stuk lager dan nu. Als je dus dezelfde percentages als toen zou hanteren zou heel snel de staatsschuld kunnen oplossen. Daarvoor is echter wel een wereldwijde afspraak voor nodig, maar het geld is in principe te halen tegen eerlijke tarieven.
.
Als je grote bedrijven wilt laten meebetalen aan infrastructuur dan is een mobiliteitbelasting wel een interessante piste. Ik meen dat Suus daar ooit nog een goed stuk over geschreven heeft: in Frankrijk worden er tramlijnen mee betaald.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"


Terug naar “Ideeën OVer OV”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten