Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door CamilleKreemers »

Erno-BE schreef:Algemeen
-Iedere spoorlijn, behalve de Noordelijke Nevenlijnen elektrificeren.
HE, Waarom de Noordelijke Nevenlijnen niet? Die trajecten (sowieso in Groningen) zijn aardig drukker geworden.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Jef400 »

Z2N schreef:Met dat verschil dat je dan niet via Amsterdam Centraal gaat.
Laat dat nou net de belangrijkste bestemming ten noorden van de Hemtunnel te zijn....
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Milco »

Ik ga eens knutselen met een eigen treindienst in Nederland.
Ik ben er niet heel handig mee, dus tips en dergelijke zijn uiteraard welkom. :)

Achter iedere treinserie staat waar nodig een opmerking, wanneer rijdt deze, wanneer niet, etc. Verder, stations tussen [ ] zijn stations waar IC's en sneltreinen overal stoppen.

Ik heb wat toekomstplannetjes voor 2016 en 2017 erin verwerkt, zoals hogere frequenties, al heb ik er soms een eigen draai aan gegeven, zoals ook een frequentieverhoging op enkele sprintertrajecten. Verder houd ik ook geen rekening met materieelinzet en evt. andere vervoerders in bijvoorbeeld Limburg.

Soort+serie Traject Opmerkingen
ICE 100 Asd - Ut - Ah - verder naar Köln/Basel Frequenties: zie internet
IC 140 Asd - Hvs - Amf - Apd - Dv - Aml - Hgl - Bh - verder naar Berlijn 1x/2 uur. Alternerend via Bunde / Bad Oeynhausen. Evt. stops Hvs, Apd, Aml schrappen
IC 500 Gn - Asn - Zl (- Hd) - Amf - Ut - Gd - Rta - Rtd 1x/uur, stop Hd alleen ma-vr 7-19 uur
IC 700 Gn - Asn - Zl - Lls - Alm - Dvd - Asdz - Shl - Ledn - Gvc 1x/uur
IC 800 [(Sgn -) Amr] - Cas - Zd - Ass - Asd - Asa - Ut - Ht - Ehv - Wt - Rm - Std - Mt Sgn alleen ma-vr tot 19 uur
ICD 900 Asd - Shl - Rtd - Bd
ICD 1000 Asd - Shl - Rtd Ma-vr overdag
IC 1400 Ut (- Asb) - Asd - Shl - Ledn - Gv - Dt - Rtd Nachtnet, 1x/uur
IC 1500 Asd - Hvs - Amf (- Apd - Dv) Dv alleen ma-vr tot 19 uur
IC 1600 Shl - Asdz - Dvd - Hvs - Amf - Apd - Dv - Aml - Hgl - Es 1x/uur
IC 1700 Gvc - Gd - Ut - Amf - Apd - Dv - Aml - Hgl - Es 1x/uur
IC 1900 Gvc - Gv - Dt - Rtd - Bd - Tb - Ehv
IC 2000 Gvc - Gd - Ut Niet na 20 uur
IC 2100 Asd - Ass - Hlm - Had - Ledn - Gvc
S 2200 Asd - Ass - Hlm - Had - Ledn - Laa - Gv - Dt - Sdm - Rtd - Rtb - Ddr - Rsd - Bgn - Krg - Gs - Mdb - Vs
S 2400 [Zl - Lls] - Almb - Alm - Asd
IC 2600 Alm - Dvd - Asdz - Shl - Ledn - Laa - Gv - Dt - Sdm - Rtd - Rtb - Ddr - Bd
iC 2800 Rtd - Rta - Gd - Ut Niet na 20 uur
IC 3000 Shl - Asdz - Asb - Ut - Ed - Ah - Nm
IC 3100 Shl - Asdz - Asb - Ut - Db - Klp - Ed - Ah - Nm
SP 3300 Hnk - Hn - Pmr - Zd - Shl - Hfd - Ledn - Gvc
S 3400 [Hn - Amr - Utg] - Bv - Hlm
IC 3500 [Hdr - Amr - Cas] - Zd - Ass - Asd - Asa - Ut - Ht - Ehv (- Wt - Rm - Std - Hrl) Na 20 uur van/tot Ehv
IC 3600 [Zl - Dv] - Zp - Dr - Ah - Nm - O - Ht - Tb - [Bd - Rsd]
S 3800 [Zl - Mrb] - Hdb - Co - [Na - Emn] Arriva, 1x/uur
SP 4000 Rtd - Gd - Bkl - Asb - Asd - Zd - Utg - Amr
SP 4100 Rtd - Hlds
SP 4200 Rtd - Hlds Ma-vr 7-22 uur
SP 4300 Zl - Lls - Alm - Wp - Dvd - Asdz - Shl - Hfd
SP 4400 Nm - O - Ht - Tb - Bd
IC 4500 [Ekz - Hn] - Zd - Ass - Asd - Asa - Ut - Ht - Ehv - Hm - Vl
SP 4600 Almo - Alm - Wp - Asd - Shl - Hfd
SP 4800 Asd - Hlm - Bv - Utg
S 4900 [Almo - Alm - Ndb] - Hvs - Ut
SP 5000 (Gvc - Gv - Dt - Rtd -) Ddr - Bd Zo van/tot Ddr
SP 5100 Gvc - Gv - Dt - Rtd - Ddr - Rsd (- Vs) Vs spits 2x/uur, overig 1x
SP 5400 Asd - Hlm - Zvt
SP 5500 Ut - St - Brn
SP 5600 Ut - Amf - Hd - Zl
SP 5700 Ut - Hvs - Wp - Dvd - Asdz - Shl - Ledn - Gvc
SP 5800 Ut - Hvs - Wp - Asd - Shl - Hfd
SP 5900 Avat - Amf - Hvs
SP 6000 Vl - Hm - Ehv - Ht - Gdm - Ut
SP 6100 Tl - Gdm - Ut - Wd
SP 6300 Hlm - Ledn
SP 6800 Bd - Tb - Ehv - Wt - Rm - Mt - Mtr
SP 6900 Std - Hrl
SP 7000 Apd - Dv - Aml - Hgl - Es Avond/zondag Apd - Aml
SP 7400 Rhn - Vndc - Db - Ut - Bkl (- Asb - Asd - Zd - Utg) Na 19 uur/za/zo tot Bkl
SP 7500 Ed - Ah
SP 7600 Zp - Dr - Ah - Nm - Wc
SP 7900 Zl - Nvd - Aml - Hgl - Es
ST 8000 Zl - Mrb - Emn Arriva, 1x/uur
SP 8500 Zl - Kpn
S 8800 [Ledn - Apn - Wd] - Ut
SP 9000 Lw - Hr - Mp
SP 9100 Gn - Asn - Mp - Zl
IC 9200 Asd - Shl - Ledn(?) - Gv - Rtd - Ddr - Rsd - AntwC - AntwB - BrslNat - Brsln - Brslc - Brslz 1x/uur
TH 9300 Asd - Shl - Rtd - Brslz - Parn 1x/(2) uur
SP 9500 Gd - Apn (- Ledn) Na 19 uur en zondag van/tot Apn
SP 9700 Rtd - Gd - Gdg Ma-vr 7-19 uur
SP 9800 Gvc - Gd - Ut
IC 11600 Amfs - Amf - Hvs - Dvd - Asdz - Shl 1x/uur
IC 11700 Amfs - Amf - Ut - Gd - Gvc 1x/uur
IC 12500 Lw - Hr - Swk - Zl (- Hd) - Amf - Ut - Gd - Rta - Rtd 1x/uur, stop Hd alleen ma-vr 7-19 uur
IC 12700 Lw - Hr - Swk - Zl - Lls - Alm - Dvd - Asdz - Shl - Ledn - Gvc 1x/uur
S 13800 Zl - Dfs - Omn - Hdb - Co Arriva, ma-vr 7-19 uur
S 14100 Rtd - Sdm - Vldc - Sdm - Rtd Spitstrein, 4x/uur. Ms v.r.n.l.
S 14500 [Ekz - Hn] - Pmr - Zd - Ass - Asd Ochtendspits ri. Asd, middagspits ri. Ekz
SP 15400 Hlm - Zvt Mei-sep 7-22 uur
SP 17400 Vndc - Db - Ut - Bkl Ma-za 7-20 uur
ST 17800 Apd - Zp Arriva
SP 19800 Gvc - Gd - Gdg Ma-vr 7-19 uur
IC 21400 Ehv - Ht - Ut | Ehv - Tb - Bd - Ddr - Rtd | Tb - Ht | Amf - Ut | Asd - Alm - Lls(?) - Zl - Gn Vr/za-nacht
IC 23500 Std - Hrl Na 20 uur, Std aansl. 800
S 28300 Ut - Utm (via Blauwkapel) 1x/uur, alleen als het Spoorwegmuseum open is
ST 30700 Ah - Zv - Dtc Breng, ma-vr 7-19 uur
ST 30800 Zp - Ww Arriva, avond/zo 1x/uur
ST 30900 Ah - Zv - Dtc - Ww Arriva
ST 31000 Aml - Mrb Arriva, avond/zo 1x/uur
ST 31100 Ah - Est - Tl Arriva, avond/weekend 1x/uur
ST 31200 Zp - Go - Hgl - Odz (- Bh) Syntus, 1x/uur van/naar Bh
ST 31300 Amf - Bnvz - Ed Connexxion
ST 31400 Amf - Bnvz Connexxion, ma-za 7-19 uur
ST 32000 Mtr - Mt - Vk - Hrl Veolia Transport
S 32100 Mt - Mes - Vk - [Hrl - Krd] Veolia Transport
ST 32200 Nm - Vl - Rm Veolia Transport
ST 32300 Nm - Vry Veolia Transport, spits
ST 36700 Ddr - Gr - Gdm Arriva
ST 36800 Ddr - Gr Arriva, ma-za 7-19 uur, evt Bl. Zoom
ST 37000 Lw - Snk Arriva, ma-za, 20/40 (= 20/20/20) met 37100
ST 37100 Lw - Snk - Stv Arriva, 1x/uur
ST 37200 Lw - Hlgh Arriva
S 37300 Lw - Btp - Gn Arriva, ma-za 1x/uur
ST 37400 Lw - Btp - Gn Arriva
ST 37500 Gn - Zb - Nws (- Lr) Arriva, 1x/uur naar Leer
ST 37600 Gn - Rds Arriva, avond/zo 1x/uur
ST 37700 Gn - Dfz Arriva, avond/zo 1x/uur
ST 37800 (Gn -) Zb - Vdm Arriva, late treinen en zo alleen Zb - Vdm met aansl. 37500
Laatst gewijzigd door Milco op wo 14 jan 2015, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Z2N »

Ik zie niet echt grote nieuwe dingen zo 1-2-3, zou je (bijvoorbeeld) per regio je ideeën kunnen vertellen?

Verder zou ik een stop van de serie s9200 in Ledn niet erg vinden, maar uit capaciteitsgronden (de Benelux heeft voor Randstedelijke begrippen eigenlijk heel weinig zitplaatscapaciteit) is het misschien niet verstandig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Zugführer »

9800 en 6000 zullen gekoppeld gaan worden, net als de 6100.
Dat wordt een erg lange sprinter, maar... Venlo houdt zijn directe verbinding met Den Haag :mrgreen:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Jef400 »

Wat ga je met de bediening van Den Helder doen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door waldo79 »

Goed gezien, ten noorden van Schagen komt niets meer :lol: En van die lange sprinterdiensten ben ik geen fan, geeft maar risico op het onbeheersbaar krijgen van vertragingen :idea:
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door SuperGhost »

dat onbeheersbaar worden van vertragingen zit hem (bij sprinters) eerder in de ingewikkelde personeelsdiensten dan aan een lange treinserie lijkt me. Je kunt namelijk veel minder goed bijsturen, omdat het personeel niet zo makkelijk bijgestuurd kan worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Suus »

Dat doorkoppelen van sprinters over Utrecht heen zal vroeg of laat toch gaan gebeuren, het kan haast niet anders door de aanpassingen aan de infrastructuur. En als er vervolgens ook in Den Bosch en Eindhoven wordt doorgekoppeld heeft dat inderdaad lange lijnen tot gevolg. Anderzijds hebben we ook IC-treinen die Alkmaar - Maastricht afleggen en die ook niet buitensporig onpunctueel zijn, dus een echt groot probleem lijkt het mij ook niet te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Hainje »

Staat mij ook iets van bij dat dit het streefbeeld uiteindelijk is. Sprinters niet meer op de grote stations laten eindigen, maar op 'hubs' in de omliggende dorpen. Zo zou je bijvoorbeeld een Sprinter Breukelen - Utrecht - Rhenen kunnen krijgen. Door keringen op grote stations uit de dienstregeling te halen vergroot je de capaciteit van een station als Utrecht C. natuurlijk ook aanzienlijk.
🍉
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door SuperGhost »

Klopt, alleen moet je wel die 'hubs' aanleggen.
Ik vind het ook wel een goede ontwikkeling, want daarmee maak je de trein al iets aantrekkelijker voor regionaal vervoer, aangezien de sprinters ook doorrijden voorbij het CS en vanuit de voorstad je dan ook rechtstreeks naar de andere kant van de grote stad kan komen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Milco »

waldo79 schreef:Goed gezien, ten noorden van Schagen komt niets meer :lol: En van die lange sprinterdiensten ben ik geen fan, geeft maar risico op het onbeheersbaar krijgen van vertragingen :idea:
Lange sprinterdiensten vind ik het probleem niet, want bij lange intercity's kunnen óók vertragingen ontstaan.
Eh, ja, boven Schagen ben ik inderdaad vergeten. :oops: Dat gaat bediend worden door de 3500.

Ik zit wel een beetje met de sprinters rond Hilversum in de knoei. Ik heb als plan de 4900 als sneltrein en Ndb - Hvs - Ut non--stop (alleen Hvs dan) en de 5800 ook naar Ut en een losse 5900 tussen Hvs en Avat met goede aansluiting te Hvs, maar toch vraag ik me af of dit wel een goed idee is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door SuperGhost »

Zo'n losse pendelsprinter lijkt me niets. Dan kun je beter een van de IC's tussen Amersfoort en Hilversum op Baarn laten stoppen.

Ik ben verder op enkele punten niet zo'n voorstander van jou plan.
Zo ben ik niet zo voor ETMET. Dat geeft een behoorlijke overcapaciteit buiten de spits. Ik heb dan veel liever gewoon een kwartiersdienst, aangevuld met in de spitsrichting 4 spitstreinen. Dat lijkt me ook nog goedkoper.
Daarnaast vind ik ook o.a. het opheffen van de IC's Arnhem-Amsterdam C en Eindhoven-Schiphol maar niets. Die zouden gewoon behouden moeten worden. Zelfs bij ETMET kunnen die nog alternerend rijden (vanuit beide richtingen dan elke 20 minuten naar Amsterdam C en elke 20 minuten naar Schiphol).

Wat ik bijvoorbeeld wel een goed idee vind is een directe IC-verbinding Enkhuizen/Hoorn<->Utrecht C
Laatst gewijzigd door SuperGhost op wo 14 jan 2015, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Niek »

Als de lijn Wdn-Zl dan een draad erboven gespannen krijgt, zat ik te denken aan een Sneltrein Es-Hgl-Aml-Wdn/Nvd-Zl-Kpnz-Dron-Lls-Almo-Alm (-Dvd(-Shl)). Zo heb je geen gezeur vanuit Kpnz en Dron voor een IC/Sneltrein en heb je mooi een sneltrein over Wdn-Zl lopen, en een (scheve) kwartiersdienst Zl-Dron, wat in de spits interessant kan zijn voor scholieren.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Milco »

SuperGhost schreef:Zo'n losse pendelsprinter lijkt me niets. Dan kun je beter een van de IC's tussen Amersfoort en Hilversum op Baarn laten stoppen.
Daar twijfel ik dan weer over. IC-stop te Baarn is op zich prima, maar nu rijdt de 5800 ma-vr overdag nog door naar Avat. Ik weet niet hoe druk deze binnen Amersfoort is, maar ik durf te gokken dat als deze vervalt op dat traject, de 5600 'nog drukker gaat worden en die is al druk. Al heb ik dan wel ma-vr overdag een IC-stop van de (12)500 te Hd om daar de drukte in de 5600 enigszins te kunnen ontlasten.
Laatst gewijzigd door Milco op wo 14 jan 2015, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Z2N »

Je legt zo'n trein dus expres buiten de Zwolse knoop?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Milco »

Welke trein bedoel je?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door SuperGhost »

Milco schreef:
SuperGhost schreef:Zo'n losse pendelsprinter lijkt me niets. Dan kun je beter een van de IC's tussen Amersfoort en Hilversum op Baarn laten stoppen.
Daar twijfel ik dan weer over. IC-stop te Baarn is op zich prima, maar nu rijdt de 5800 ma-vr overdag nog door naar Avat. Ik weet niet hoe druk deze binnen Amersfoort is, maar ik durf te gokken dat als deze vervalt op dat traject, de 5600 'nog drukker gaat worden en die is al druk. Al heb ik dan wel ma-vr overdag een IC-stop van de (12)500 te Hd om daar de drukte in de 5600 enigszins te kunnen ontlasten.
Die IC kan dan natuurlijk vanaf Vathorst beginnen in plaats van Schothorst :wink:
Laatst gewijzigd door SuperGhost op wo 14 jan 2015, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Milco »

Ja, dat is ook nog een mogelijkheid inderdaad.
Ik ga er nog wel eens goed voor zitten. :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door SuperGhost »

Ik zou zelf nog wat andere dingen graag zien (het is een ideaalplaatje, dus het is nu niet allemaal mogelijk):


Amsterdam C / Schiphol <-> Arnhem / Eindhoven
knoop 1+3 te Utrecht:
- Intercity Den Helder - Nijmegen (stopt te Driebergen-Zeist i.p.v. Veenendaal-De Klomp)
- Intercity Hoofddorp - Heerlen
knoop 2+4 te Utrecht:
- Intercity Enkhuizen - Maastricht (stopt voortaan ook op Purmerend en Zaandam)*
- Intercity Hoofddorp - Arnhem Centraal, spits door naar Nijmegen (stopt te Driebergen-Zeist en in de spits ook te Elst)
Spitstreinen:
- Sneltrein Amsterdam Centraal - Eindhoven (stopt ook te Houten en Amsterdam Bijlmer ArenA)
- Sneltrein Leiden Centraal - Veenendaal Centrum (buiten spits alleen op Leiden C - Utrecht C)
Sprinters:
- Sprinter Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest
- Sprinter Rhenen - Breukelen - Uitgeest
- Sprinter Ede-Wageningen - Breukelen
- Sprinter Tiel - Den Haag Centraal
- Sprinter Breda - 's-Hertogenbosch - Leiden Centraal
- Sprinter Dieren / Arnhem Centraal - Eindhoven (Dieren - Arnhem alleen in de spits)

*3e/4e IC van/naar Alkmaar wordt dan de IC uit Amersfoort (of Almere) die in Amsterdam verknoopt komt te liggen met de IC Enkhuizen-Maastricht

Utrecht Centraal - Den Haag Centraal / Rotterdam Centraal
De intercity's naar Den Haag Centraal stoppen voortaan op Woerden en Zoetermeer i.p.v. Gouda (voorkomt overbediening van Gouda en geeft ook goede verbindingen van Zoetermeer naar Utrecht en van Woerden naar Den Haag).

Rond Arnhem/Nijmegen:
Snelle treinen:
(IC's van/naar Utrecht noem ik niet nog eens)
- Intercity Zwolle - Maastricht Randwyck (stoptrein Zwolle-Zutphen, dan Arnhem, Nijmegen, Heyendaal, Boxmeer, Venlo, Roermond, verder stoptrein ri. Maastricht Randwyck)
- Sneltrein Arnhem Centraal - Roosendaal (stoptrein op Arnhem-Nijmegen, enkele ritten van/naar Bergen op Zoom)
- Sneltrein Winterswijk - Tiel (stoptrein tot Doetinchem, dan Zevenaar, Arnhem C, Elst, Zetten-A, Opheusden, Kesteren)
Sprinters:
- Sprinter Zutphen - Wijchen
- Sprinter Nijmegen - Eindhoven
- Stoptrein Doetinchem - Arnhem Centraal (rijdt alleen doordeweeks tot 19:00)
- Stoptrein Arnhem Centraal - Amersfoort

Rond Eindhoven
Knoop 1 + 3:
- Intercity Enkhuizen - Maastricht (stopt voortaan ook op Purmerend en Zaandam)
- Intercity Den Haag Centraal - Venlo (rijdt via HSL, stopt dus niet meer te Dordrecht)
Knoop 2 + 4:
- Intercity Hoofddorp - Heerlen
- Intercity Amsterdam Centraal - Deurne (via HSL, stoptrein op Eindhoven-Deurne)
Spitstreinen:
- Sneltrein Amsterdam Centraal - Eindhoven (stopt ook te Houten en Amsterdam Bijlmer ArenA)
Sprinters:
- Sprinter Nijmegen - Eindhoven
- Sprinter Tilburg Universiteit - Weert
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door deadlock »

IC Zwolle-Maastricht en hem dan nóg trager maken? Welk doel dient dat?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Zugführer »

En ICs Den Haag laat je de veel grotere stad Gouda voorbij rijden, maar wel stoppen in Woerden en Zoetermeer, huh? Is het niet logisch dat zo'n knooppunt overbediening heeft?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Suus »

Blijkbaar mogen mensen in Gouda niet met een snelle trein naar Den Haag maar de mensen in het kleinere Woerden wel en in Zoetermeer waar elke 5-8 minuten vanuit elke wijk behalve Rokkeveen en Noordhove (en waar men ook niet profiteert van de trein) een sneltram naar Den Haag vertrekt ook. Gouda overslaan door de intercity's Den Haag - Utrecht zal meer verliezers dan winnaars geven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Jef400 »

Ha, een directe treinverbinding met Maastricht. Ik weet niet welk doel dat nou weer moet dienen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Jef400 »

Ik ga weer eens verder klooien,
Planvoering Noord-Holland.

1x uur stoptrein: 1000: Den Helder - Alkmaar
2x uur sneltrein: 1100: Alkmaar - Heiloo - Castricum - Zaandam - Amsterdam Centraal
1x uur stoptrein: 1200: Enkhuizen - Hoorn - Alkmaar - Uitgeest - Haarlem
1x uur sneltrein: 1300: Hoorn - Alkmaar - Uitgeest - Beverwijk - Haarlem [huidige 3400]
1x uur sneltrein: 1400: Schagen - Alkmaar- Heiloo - Castricum - Zaandam - Amsterdam Centraal
3 Ritten 1480: Alkmaar - Schagen
4x uur stoptrein: 1500: Uitgeest - Zaandam - Amsterdam Centraal
1x uur stoptrein: 1600: Alkmaar - Uitgeest - Haarlem
2x uur stoptrein: 1700: Amsterdam Centraal - Haarlem - Zandvoort
1x uur stoptrein: 1800: Amsterdam Centraal - Zaandam - Hoorn - Enkhuizen
1x uur stoptrein: 1900: Den Haag - Schiphol - Zaandam - Hoorn - Hoorn Kersenboogerd
3x uur stoptrein: 2000: Den Haag - Schiphol - Amsterdam - Amersfoort
2x uur sneltrein: 2100: Amersfoort - Amsterdam Centraal - Zaandam - Purmerend - Hoorn.
2x uur stoptrein: 2200: Utrecht - Amsterdam Zuid - Schiphol - Hoofddorp

Dienstvoering Zuid-Holland

In dit overzicht heb ik de Hoekse Lijn niet meegenomen.

2x uur stoptrein: 1000: Haarlem - Den Haag Centraal [ huidige 6300 ]
2x uur sneltrein: 1100: Amsterdam - Haarlem - Den Haag
2x uur sneltrein: 1200: Amsterdam - Haarlem - Rotterdam - Dordrecht [ huidige IC-Vlissingen ]
2x uur sneltrein: 1300: Amsterdam - Schiphol - Den Haag [ huidige IC-Ams-Gvc ]
2x uur stoptrein: 1400: Den Haag - Gouda - Utrecht
2x uur stoptrein: 1500: Rotterdam - Gouda - Breukelen - Amsterdam
2x uur stoptrein: 1600: Leiden - Alphen a/d Rijn - Gouda
2x uur stoptrein: 1700: Gouda Goverwelle - Gouda - Den Haag
2x uur stoptrein: 1800: Leiden - Utrecht [ huidige 8800 ]
1x uur stoptrein: 1900: Den Haag - Schiphol - Amsterdam - Purmerend - Hoorn - Enkhuizen
3x uur stoptrein: 2000: Den Haag - Schiphol - Amsterdam - Amersfoort
4x uur stoptrein: 2100: Breda - Rotterdam - Den Haag

En de Noord-oost wordt onderdeel van de concessie Intercity verkeer: Deze zal deze treinen bevatten.

IC1 Zwolle - Roosendaal 2x uur
IC2 Den Helder - Nijmegen 1x uur
IC20 Alkmaar - Nijmegen 1x uur
IC21 Schiphol - Nijmegen 2x uur
IC3 Den Haag - Heerlen 1x uur
IC4 Amsterdam - Enschede [ in t pad van IC-Berlijn ]
IC5a Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Groningen 1x uur
IC5b Rotterdam - Utrecht - Amersfoort - Leeuwarden 1x uur
IC6 Haarlem - Maastricht 1x uur
IC60 Amsterdam - Maastricht 1x uur
IC61 Amsterdam - Heerlen 1x uur
IC7 Den Haag - Arnhem 1x uur
IC8 Groningen - Zwolle - Lelystad - Amsterdam - Vlissingen. 1x uur
IC80 Leeuwarden - Zwolle - Lelystad - Amsterdam 1x uur
IC9 Den Haag - Venlo 2x Uur
Fyra Amsterdam - Breda 2x uur
Fyra Amsterdam - Rotterdam 1x uur
Int. 1 Amsterdam - Brussel
Thalys Amsterdam - Parijs
ICE Amsterdam - Frankfurt
Int. 2 Amsterdam - Berlijn
Laatst gewijzigd door Jef400 op ma 26 jan 2015, 18:56, 6 keer totaal gewijzigd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten