Pagina 13 van 32

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: di 15 okt 2013, 19:58
door marlies
sprintercity ;)

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: di 15 okt 2013, 19:58
door Gideon
Zelf zal letten waar er Corsten of Musicals zijn. Zo was er 18 Augustus een voorstelling van Jeff Dunham en een Consert van een band en er reed een nieuwe sprinter van Amsterdam Bijlmer naar Rotterdam Centraal Station en die was heel Amsterdam prop vol!

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: di 15 okt 2013, 20:08
door Suus
Waar gaaaaaaaaaaat dit over?

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: di 15 okt 2013, 21:13
door Vinny
Gideon bedoelt dat het aanbod van het materieel beter afgestemd moet worden aan de verwachte vervoersvraag. Bij evenementen - zoals concerten en musicals - zijn de treinen erg vol omdat de NS dan nog steeds korte sprinters inzet. :wink:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 14:34
door deadlock
Vinny schreef:Gideon bedoelt dat het aanbod van het materieel beter afgestemd moet worden aan de verwachte vervoersvraag. Bij evenementen - zoals concerten en musicals - zijn de treinen erg vol omdat de NS dan nog steeds korte sprinters inzet. :wink:
Dat haal ik er niet uit. Wtf is dat voor taalgebruik. Hoe krijg je een prop vol?

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 18:30
door Karl
Gideon schreef:Zelf zal ik er opletten waar er Corstenconcerten of musicals zijn. Zo was er 18 Augustus een voorstelling van Jeff Dunham en een Concert van een band en er reed een nieuwe sprinter (SLT) van Amsterdam Bijlmer naar Rotterdam Centraal Station en die was heel Amsterdam prop vol , waardoor reizen vanaf Amsterdam Bijlmer Arena achter bleven op het perron. Een SLT heeft veel minder capaciteit dan bijvoorbeeld DD-AR had of DDZ heeft. De NS houdt duidelijk geen rekening met evenementen en pieken in de reizigersgroei!

Zoiets?

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: wo 04 dec 2013, 23:02
door Nitein-Repart
Algemeen
-Iedere spoorlijn, behalve de Noordelijke Nevenlijnen elektrificeren.
-Spoorlijnen waar RegioTreinen (RT) en RegioExpressen (RE) rijden compleet dubbelsporig (m.u.v. spoorbruggen)

Overijssel + Zuid Drenthe
-Er komen twee concessies, eentje voor het busvervoer en alle RT-diensten, eentje voor RE-diensten (is voor NS ook interessant)
-Er komt een Fly-over te Wierden en Herfte.
-Tussen Zwolle en Herfte wordt de dubbelsporige Emmerlijn vrijgelegd van de lijn naar Meppel (viersporig traject)
-Tussen Wierden en Bathmen komt een derde spoor, deze zou speciaal gebruikt worden voor de IC-Berlijn om zo de RT-trein Apeldoorn-Enschede te passeren en voor goederentreinen.
-Ten oosten van Laren-Almen komt over een lengte van 2 kilometer een tweede spoor. Hierdoor kunnen de treinen zonder op elkaar te wachten elkaar passeren. Ook ten oosten van Goor komt over een lengte van 2 kilometer een tweede spoor om treinen elkaar rijdend te laten passeren. Bij Markelo komt juist ten westen van het voormalig station over een lengte van 2 kilometer dubbelspoor, alsmede tussen Delden en Hengelo Gezondheidspark. Dit ter behoeve van goederenverkeer dat gepasseerd kan worden door reizigerstreinen.
-Deze verbeteringen aan infrastructuur lijkt mij voldoende voor de reizigersdienst, als er wat ontbreekt meld het dan.

De reizigersdienst - Concessie regiovervoer Overijssel
RE374 (Arnhem-)Zutphen-Lochem-Goor-Delden-Hengelo Gezondheidspark-Hengelo-Enschede Drienerlo-Enschede (1x/uur geheel traject; 1x/uur Zutphen-Enschede; op zondagochtend voor 12:00 wordt er 1x/uur het hele traject bereden; enkele ritten worden door de Vervoerder Gelderland gereden, aangezien Arnhem-Zutphen tot de Concessie regiovervoer Gelderland hoort)
RT375 Apeldoorn-Apeldoorn De Maten-Twello-Deventer-Deventer Colmschate-Bathmen-Holten-Rijssen-Wierden-Almelo-Almelo de Riet-Borne-Hengelo-Enschede Drienerlo-Enschede (2x/uur; op zondagochtend voor 12:00 1x/uur; enkele ritten worden door de Vervoerder Gelderland gereden, aangezien Apeldoorn-Deventer tot de Concessie regiovervoer Gelderland hoort)
RT376 Zwolle-Zwolle Zuid-Wijhe-Olst-Deventer Platvoet-Deventer(-Zutphen) (1x/uur geheel traject; 1x/uur Zwolle-Deventer; 's avonds en in het weekend 1x/uur geheel traject)
RT377 (Emmen-Emmen Sandur-Nieuw Amsterdam-Dalen-Coevorden-Gramsbergen-Hardenberg-Bergentheim-)Marienberg-Vroomshoop-Vriezenveen-Almelo-Almelo de Riet-Borne-Hengelo-Hengelo Oost-Oldenzaal (In de ochtendspits rijden er enkele ritten vanuit Emmen, in de middagspits tot Coevorden; op werkdagen overdag rijdt er 2x/uur een trein tussen Marienberg en Oldenzaal; 's avonds en in het weekend wordt er 1x/uur tussen Marienberg en Almelo gereden)
RT378 Emmen-Emmen Sandur-Nieuw Amsterdam-Dalen-Coevorden-Gramsbergen-Hardenberg-Bergentheim-Marienberg-Ommen-Dalfsen-Zwolle (2x/uur, 's avonds en in het weekend 1x/uur)
RT381 Zwolle-Heino-Raalte-Nijverdal-Wierden-Almelo (2x/uur, niet 's avonds en in het weekend)
RT382 Zwolle-Zwolle Stadshagen-Kampen (2x/uur; op zondagochtend voor 12:00 1x/uur)
RT383 Hengelo-Hengelo Oost-Oldenzaal (2x/uur, uitsluitend in de spits)
RT387 Hengelo-Hengelo Oost-Oldenzaal (2x/uur, uitsluitend 's avonds en in het weekend)
RE390 Zwolle-Staphorst-Meppel-Steenwijk-Wolvega-Heerenveen-Akkrum-Grou Jirnsum-Leeuwarden Wesperhoek-Leeuwarden (2x/uur, deze treindienst wordt samen met de Vervoerder Snelvervoer Overijssel gereden in opdracht van de Concessie Noord-Nederland (trajectdeel Wolvega-Leeuwarden); op zondagochtend voor 12:00 1x/uur)
RE394 Zwolle-Staphorst-Meppel-Hoogeveen-Beilen-Assen-Vries Zuidlaren-Haren-Groningen Europapark-Groningen (2x/uur, deze treindienst wordt samen met de Vervoerder Snelvervoer Overijssel gereden in opdracht van de Concessie Noord-Nederland (trajectdeel Beilen-Groningen; op zondagochtend voor 12:00 1x/uur)

Concessie Snelvervoer Overijssel
RE379 Zwolle(-Dalfsen)-Ommen-Hardenberg-Coevorden-Emmen Zuid-Emmen (2x/uur, stopt in de spits ook in Dalfsen, 's avonds en in het weekend 1x/uur)
RE380 Zwolle(-Heino)-Raalte-Nijverdal(-Wierden)-Almelo-Hengelo(-Enschede Drienerlo)-Enschede (2x/uur, stopt in de spits ook in Enschede Drienerlo, stopt 's avonds en in het weekend alternerend in Heino en Wierden)
RE390 Zwolle-Staphorst-Meppel-Steenwijk-Wolvega-Heerenveen-Akkrum-Grou Jirnsum-Leeuwarden Wesperhoek-Leeuwarden (2x/uur, deze treindienst wordt samen met de Vervoerder Regiovervoer Overijssel gereden in opdracht van de Concessie Regiovervoer Overijssel (trajectdeel Zwolle-Wolvega); op zondagochtend voor 12:00 1x/uur)
RE394 Zwolle-Staphorst-Meppel-Hoogeveen-Beilen-Assen-Vries Zuidlaren-Haren-Groningen Europapark-Groningen (2x/uur, deze treindienst wordt samen met de Vervoerder Regiovervoer Overijssel gereden in opdracht van de Concessie Regiovervoer Overijssel (trajectdeel Zwolle-Beilen; op zondagochtend voor 12:00 1x/uur)

Gelderland
-In Gelderland is er één vervoerder itt Overijssel, aangezien alles meer in elkaar verweven zit. Het kernmerkende hieraan is dat er een soort S-Bahn-net komt bestaande uit twee hoofdassen die te Arnhem een assenkruis vormen. Ten eerste een West-Oostas vanuit Amersfoort via Ede en Arnhem naar Zevenaar en Doetinchem (met uitlopers naar Duesseldorf en Winterswijk). Ten tweede een Noord-Zuidas vanuit Zutphen, Apeldoorn en Eerbeek via Dieren, Arnhem en Nijmegen naar Wijchen (met een uitloper naar 's Hertogenbosch, Eindhoven en eventueel Deurne).
-Er moet veel gebeuren aan de infrastructuur. Om de West-Oostas te realiseren moet er bij Barneveld een Fly-over gerealiseerd worden. De Valleilijn krijgt in de dorpskernen van Barneveld, Lunteren en Ede dubbelspoor en deels wordt er verdiept aangelegd. Tussen Ede en Arnhem wordt er een derde spoor aangelegd. Tussen Arnhem en Velperpoort komt er op twee niveau's een dubbelsporige spoorlijn. Hierdoor is de West-Oostas onafhankelijk van de Noord-Zuidas. Tussen Westervoort en Zevenaar komt er een derde spoor voor de ICE en verdwaalde goederentreinen. Tussen Zevenaar en Doetinchem komt er dubbelspoor.
-Op de Noord-Zuidas wordt de lijn Apeldoorn-Dieren gereactiveerd, gemoderniseerd, geelektrificeerd en het spoor wordt verdubbeld. Te Dieren komt er een Fly-Over. Te Apeldoorn komt er een tweede eilandperron. Tussen Arnhem-Zuid en Nijmegen-Lent wordt er een viersporig traject aangelegd en te Elst komt er verdiept spoor.
-Er wordt een nieuwe spoorlijn tussen Apeldoorn en Zwolle aangelegd (tegen de regels hier, maar die lijn is wel gewenst)

De treindienst
S367 Amersfoort-Amersfoort Liendert-Hoevelaken-Barneveld Noord-Barneveld Vliegersveld-Barneveld Centrum-Barneveld Lunterseweg-Barneveld Zuid-Lunteren Mielweg-Lunteren Centrum-Lunteren Zwartewater-Ede Kernhemseweg-Ede Centrum-Ede Larixlaan-Ede Wageningen-Wolfheze-Arnhem-Zevenaar-Didam-Doetinchem De Huet-Doetinchem-Doetinchem Oosseld-Gaanderen-Terborg Silvolde-Varsseveld-Aalten-Winterswijk (2x/uur; stopt 's avonds en in het weekend ook in Zevenaar Oost en Wehl; 's avonds na 22:00, zaterdag na 20:00 en op zondag voor 12:00 en na 18:00 wordt er 1x/uur tussen Doetinchem en Winterswijk gereden)
S368 Amersfoort-Amersfoort Liendert-Hoevelaken-Barneveld Noord-Barneveld Vliegersveld-Barneveld Centrum-Barneveld Lunterseweg-Barneveld Zuid-Lunteren Mielweg-Lunteren Centrum-Lunteren Zwartewater-Ede Kernhemseweg-Ede Centrum-Ede Larixlaan-Ede Wageningen-Wolfheze-Arnhem-Arnhem Velperpoort-Arnhem Pley-Westervoort-Duiven-Zevenaar-Zevenaar Oost-Didam-Wehl-Doetinchem de Huet-Doetinchem (2x/uur; niet 's avonds en in het weekend)
S369 Arnhem-Arnhem Velperpoort-Arnhem Pley-Westervoort-Duiven-Zevenaar(-Zevenaar Oost/Elten-Emmerich-Duesseldorf) (2x/uur; rijdt alternerend naar Zevenaar Oost en Duesseldorf; Arnhem-Duesseldorf wordt gereden door de Duitse vervoerder)
S370 Zutphen-Brummen-Dieren-Ellecom-De Steeg-Rheden-Velp-Velp West-Arnhem Presikhaaf-Arnhem Velperpoort-Arnhem-Arnhem Buiness Park-Arnhem Schuitgraaf-Elst-Nijmegen Lent-Nijmegen-Nijmegen Goffert-Nijmegen Dukenburg-Wijchen-Wijchen West (2x/uur; 's avonds en in het weekend 1x/uur tussen Zutphen en Nijmegen)
S371 (Apeldoorn-Apeldoorn Zuid-Lieren Beekbergen-Loenen-)Eerbeek-Dieren Noord-Dieren-Ellecom-De Steeg-Rheden-Velp-Velp West-Arnhem Presikhaaf-Arnhem Velperpoort-Arnhem-Arnhem Buiness Park-Arnhem Schuitgraaf-Elst-Nijmegen Lent-Nijmegen-Nijmegen Goffert-Nijmegen Dukenburg-Wijchen-Wijchen West-Ravestein-'s Hertogenbosch-Eindhoven-Deurne (1x/uur tussen Apeldoorn en Deurne + 1x/uur tussen Eerbeek en Deurne; in samenwerking met vervoerder Brabant; 's avonds en in het weekend 1x/uur tussen Apeldoorn en Nijmegen in het pad van de S370 + RT Deurne-Nijmegen)
RT372 Winterswijk-Winterswijk West-Lichtenvoorde Groenlo-Ruurlo-Vorden-Zutphen (2x/uur, 's avonds na 22:00 op zaterdagen na 20:00 en op zondagen voor 12:00 en na 18:00 1x/uur)
RT373 Zutphen-Voorst Empe-Klarenbeek-Apeldoorn de Maten-Apeldoorn(-Apeldoorn Noord-Vaassen) (Op werkdagen tot 9:00 en tussen 13:30 en 19:00 2x/uur, daarbuiten 1x/uur; Apeldoorn-Vaassen alleen in de spits)
RE374 Arnhem-Zutphen-Enschede (1x/uur, in samenwerking met vervoerder Regiovervoer Overijssel)
RE384 Arnhem-Eerbeek-Apeldoorn Zuid-Apeldoorn-Epe-Heerde-Zwolle (1x/uur)
RT385 Apeldoorn Zuid-Apeldoorn-Apeldoorn Noord-Vaassen-Epe-Heerde-Wapenveld-Hattem-Zwolle (2x/uur, op zondagmorgen voor 12:00 1x/uur)
RT389 Hattem-Zwolle (2x/uur, alleen in de spits)
RE340 Arnhem/Nijmegen-Elst-Valburg-Zetten Andelst-Opheusen Dodewaard-Kesteren-Echteld-Tiel (1x/uur Arnhem-Tiel+1x/uur Nijmegen-Tiel (niet 's avonds en in het weekend); zaksporen in Elst en Nijmegen zijn vereist.
RT375 Apeldoorn-Apeldoorn Osseveld-Twello-Deventer-Enschede (2x/uur, zondagmorgen voor 12:00 1x/uur; in samenwerking met Vervoerder Regiovervoer Overijssel)
RE10 Nijmegen-Nijmegen Heijendaal-Groesbeek-Kranenburg-Kleve-Krefeld-Duesseldorf (2x/uur, 's avonds en in het weekend 1x/uur; er wordt gereden met Duitse diesels)

De rest komt andere keer.

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: wo 04 dec 2013, 23:05
door Thom91
Overal gele borden ophangen. Ieder stukje perron er vol mee zetten.

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: vr 06 dec 2013, 18:24
door julsteren
Erno-BE schreef: RT375 Apeldoorn-Apeldoorn De Maten-Twello-Deventer-Deventer Colmschate-Bathmen-Holten-Rijssen-Wierden-Almelo-Almelo de Riet-Borne-Hengelo-Enschede Drienerlo-Enschede (2x/uur; op zondagochtend voor 12:00 1x/uur; enkele ritten
Hoezo wordt er niet in Apeldoorn Osseveld gestopt? en waarom maak je kop in Zutphen om dan terug naar Twello te rijden om daar weer kop te maken om weer verder naar Enschede te rijden?

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: vr 06 dec 2013, 18:37
door Ardan
Ik denk dat hij ook gewoon Osseveld bedoelt, maar de beide voorstadsstations per ongeluk met naam door elkaar heeft gehaald.

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: vr 06 dec 2013, 19:54
door julsteren
Dat wist ik ook wel, maar het klonk zo lekker xD

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: za 05 apr 2014, 21:11
door julsteren
Er komt ineens een intercity mijn bovenkamer binnenrijden,

ICArriva Emmen-Nieuw=Amsterdam-Coevorden-Hardenberg-Almelo-Hengelo-Enschede.

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: za 05 apr 2014, 21:52
door Z2N
Moet er natuurlijk wel vraag naar zijn, en het lijkt mij niet dat er zoveel mensen dagelijks van Drenthe naar Twente reizen..

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: zo 06 apr 2014, 11:01
door julsteren
Nee alles neemt de auto via de N36, gewoon omdat er 2 overstappen zijn.

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: zo 06 apr 2014, 13:36
door Z2N
Daar zeg je me wat: ik zit net even te rekenen, en volgens Google Maps is Emmen - Hengelo via die N36 68 minuten. Met de upgrade van Mariënberg - Almelo kan Hardenberg - Almelo onder de 30 minuten, en dan duurt een Treinrit Emmen - Hardenberg - Almelo - Hengelo zonder overstaptijd 24+30+11 minuten, 65 minuten in totaal. Ik denk dat je al aardig ver bent met een Cross-platform-overstap in Hardenberg en Almelo, vooral de overstap in Almelo is nu domweg vervelend (aankomst boemel uit Mariënberg om :15/:45, vertrek sprinter naar Hengelo om :13/:43, je mag daarom fijn 11 minuten wachten :evil: ), als je dat kan verbeteren door de sprinter een paar minuten later te laten rijden ben je al ver genoeg.

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: zo 06 apr 2014, 17:41
door julsteren
Dat is serieus een goed plan,

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 23:33
door dennistd
Hardenberg-Almelo wordt straks al rechtstreeks, er moeten alleen goede aansluitingen komen in Almelo.

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: zo 16 nov 2014, 15:03
door Niek
*Enorme trap, maar er was geen ander topic voor (A) *
Tiel - Geldermalsen aan Arriva gunnen en een doorgaande sneltrein of stoptrein Arnhem - Dordrecht (-Rotterdam Centraal) *O* *O*
En een ring intercity Utrecht - Rotterdam - Dordrecht - Breda - Tilburg - 's Hertogenbosch - Geldermalsen - Utrecht om t gat tussen Utrecht en Breda op te vullen (en eventueel Dordrecht overslaan en tussen Rotterdam en Breda over de HSL laten rijden)

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: zo 16 nov 2014, 15:33
door Hainje
Niek schreef:En een ring intercity Utrecht - Rotterdam - Dordrecht - Breda - Tilburg - 's Hertogenbosch - Geldermalsen - Utrecht om t gat tussen Utrecht en Breda op te vullen (en eventueel Dordrecht overslaan en tussen Rotterdam en Breda over de HSL laten rijden)
Er staat mij iets bij dat er dergelijke plannen waren voor een ring IC zoals het nachtnet nu rijdt op vrijdag en zaterdag richting Brabant. Maar waarom dat niet is doorgevoerd weet ik niet. Ongetwijfeld dat spoorfanaten hier daar meer over kunnen vertellen.

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: zo 16 nov 2014, 15:41
door Thom91
Niet genoeg animo, directe nachtnet Rotterdam - Utrecht is ook om die reden opgeheven..

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: zo 16 nov 2014, 16:01
door Hainje
Maar ik bedoel een ringexploitatie zoals het nachtnet. Dus dat de treinen overdag niet pendelen, maar rondjes rijden. Het spreekt voor zich dat lijnen als de 3600 wel gewoon blijven bestaan.

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: zo 16 nov 2014, 18:16
door Wubbo
Dat zat in het plan van IC Max (het door de politiek afgekeurde eerste bod van NS op de exploitatie van de HSL Zuid). Daarin werd met hogesnelheidstreinen het 'rondje' Eindhoven - Utrecht - Schiphol - Breda - Eindhoven gereden (met ongetwijfeld nog wat extra tussenstops). Lijkt dus inderdaad erg op het huidige nachtnetrondje.

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: zo 16 nov 2014, 18:37
door Hainje
Oh ja. Mja, met hogesnelheidstreinen is een beetje te veel van het goede momenteel inderdaad. Maar het principe blijft aantrekkelijk als je het mij vraagt.

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: zo 16 nov 2014, 18:42
door Niek
Een IC den Helder-Breda (-Eindhoven) over de HSL zou ook reëel kunnen zijn

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Geplaatst: zo 16 nov 2014, 20:11
door Z2N
Met dat verschil dat je dan niet via Amsterdam Centraal gaat.