Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3997
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor reisthijs » Wo 14 Jan 2015, 23:07

Veel te ingewikkeld met al die uurdiensten. Het is hier geen België...

Is dit nu een wedstrijd geworden wie de langste lijst maakt?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

SuperGhost
Berichten: 1889
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor SuperGhost » Do 15 Jan 2015, 07:38

deadlock schreef:IC Zwolle-Maastricht en hem dan nóg trager maken? Welk doel dient dat?
Nog trager maken? Ten opzichte van nu (op diezelfde route) wordt er op Roermond - Maastricht wel extra gestopt (5 extra stations), maar wordt er niet meer gestopt op: Dieren, Arnhem Zuid, Elst, Lent, Mook-Molenhoek, Cuijk, Vierlingsbeek, Venray, Blerick, Tegelen, Reuver en Swalmen en daarnaast zijn de overstaptijden te Nijmegen (24 min.) en Roermond (5 min.) verdwenen.

Deze trein zou dus veel sneller kunnen zijn:
Zwolle-Nijmegen: -10 minuten
Haltering Nijmegen: -22 minuten
Nijmegen - Roermond: -25 minuten
Haltering Roermond: -3 minuten
Roermond - Maastricht: +14 minuten

Totaal zou deze trein dus juist 46 minuten sneller kunnen zijn!
Dat lijkt me dus niet trager worden, maar juist enorm sneller worden :wink:

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor deadlock » Do 15 Jan 2015, 08:03

Locwissel of kapitaalvernietiging door te dieselen onder de draad is niet boeiend? Dat er geen verkeersstroom is niet belangrijk? En ik geloof er niets van dat het sneller is dan nu via Utrecht. Reken eens voor?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor deadlock » Do 15 Jan 2015, 08:04

Past het wel met kruisen op de Maaslijn?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor JeffreyMeijer » Do 15 Jan 2015, 10:07

reisthijs schreef:Is dit nu een wedstrijd geworden wie de langste lijst maakt?

Nee, dat niet. Maar deze plannen had ik al. En ik wil de gehele dienstregeling herzien.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3997
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor reisthijs » Do 15 Jan 2015, 10:30

deadlock schreef:Locwissel of kapitaalvernietiging door te dieselen onder de draad is niet boeiend?
Je rijdt de hele route gewoon elektrisch.
deadlock schreef:Past het wel met kruisen op de Maaslijn?
Op een dubbelsporige lijn kan je overal kruisen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

SuperGhost
Berichten: 1889
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor SuperGhost » Do 15 Jan 2015, 10:43

deadlock schreef:Locwissel of kapitaalvernietiging door te dieselen onder de draad is niet boeiend?
Er gaat op de Maaslijn al een wasdraad komen, dus dat is sowieso al realiteit over een paar jaar.

deadlock schreef:Past het wel met kruisen op de Maaslijn?
Op dit moment niet nee, vandaar dat de NS voorlopig nog geen IC over de Maaslijn wil. NS had al wel aangegeven zelf een onderzoek te willen instellen naar een IC over de Maaslijn, maar heeft dat vanwege te weinig dubbelspoor (voorlopig) nog geparkeerd. Er gaat sowieso al wel meer dubbelspoor komen (ik geloof dat er al concrete plannen zijn om het percentage dubbelspoor naar 43% te krijgen?)
Maar dit is sowieso een topic met wensbeelden ('Wishful thinking) en dan is het dus niet zo raar dat je dan rekening houdt met delen dubbelspoor op de Maaslijn (zou dus niet eens volledig dubbelspoor hoeven zijn) die een IC mogelijk maken. Zoals gezegd wil Limburg sowieso al veel meer dubbelspoor, omdat ze op den duur ook een sneltrein willen die ruim een half uur sneller is als de huidige stoptrein, dus dan is het een kwestie van dat dubbelspoor zodanig aanleggen dat die sneltrein zo ingelegd kan worden dat het een doorgetrokken IC vanuit Zwolle kan zijn.
Laatst gewijzigd door SuperGhost op Do 15 Jan 2015, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2099
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Zugführer » Do 15 Jan 2015, 10:44

viewtopic.php?f=36&t=10725&start=200#p363525
Maar ok, een geëlektrificeerde en verdubbelde Maaslijn kan inderdaad ook onder het wensvol denken vallen ;)
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor JeffreyMeijer » Za 24 Jan 2015, 19:25

Planvoering Utrecht:

2x uur stoptrein: 1000: Leiden - Utrecht
2x uur stoptrein: 1100: Den Haag - Utrecht - Rhenen
2x uur stoptrein: 1200: Utrecht - Amsterdam Zuid - Schiphol
2x uur sneltrein: 1300: Rotterdam - Utrecht
2x uur sneltrein: 1400: Den Haag - Utrecht
2x uur stoptrein: 1500: Rotterdam - Gouda
2x uur stoptrein: 1600: Baarn - Utrecht
2x uur stoptrein: 1700: Utrecht - Almere
2x uur stoptrein: 1800: Woerden - Utrecht - Houten - 's Hertogenbosch - Breda
1x uur sneltrein: 1900: Utrecht - Amersfoort - Zwolle
2x uur stoptrein: 2000: Utrecht - Amersfoort - Zwolle
2x uur sneltrein: 2100: Schiphol - Amsterdam Zuid - Utrecht - Den Bosch - Eindhoven
2x uur stoptrein: 2200: Schiphol - Amsterdam C - Hilversum - Amersfoort Vathorst
2x uur sneltrein: 2300: Hoorn - Amsterdam C - Amersfoort

*2000 veranderd van snel naar stoptrein.
De sneltreinen op Den Haag - Utrecht en Rotterdam - Utrecht zijn de huidige IC-treinen op dat traject.
Laatst gewijzigd door JeffreyMeijer op Ma 26 Jan 2015, 18:56, 5 keer totaal gewijzigd.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Hainje » Za 24 Jan 2015, 19:32

Gewoon alles verbussen! *bus*
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Z2N » Za 24 Jan 2015, 20:54

JeffreyMeijer schreef:Planvoering Utrecht:

2x uur stoptrein: 1000: Leiden - Utrecht
2x uur stoptrein: 1100: Den Haag - Utrecht - Arnhem
4x uur stoptrein: 1200: Utrecht - Amsterdam Zuid - Schiphol
2x uur sneltrein: 1300: Rotterdam - Utrecht
2x uur sneltrein: 1400: Den Haag - Utrecht
2x uur stoptrein: 1500: Rotterdam - Gouda
2x uur stoptrein: 1600: Baarn - Utrecht
2x uur stoptrein: 1700: Utrecht - Almere
2x uur stoptrein: 1800: Woerden - Utrecht - Houten - 's Hertogenbosch - Breda
1x uur sneltrein: 1900: Utrecht - Amersfoort - Zwolle
2x uur sneltrein: 2000: Utrecht - Amersfoort - Zwolle


Ik zie het niet zo zitten om een aantal snelle verbindingen te verlangzamen, terwijl de huidige situatie (met een sneltrein en een stoptrein) wel rendabel is. Zo vind ik het nogal onlogisch om een stoptrein Den Haag - Arnhem te hebben, en liefst viermaal per uur een stoptrein Utrecht - Schiphol, wat ten koste gaat van het aantal snelle verbindingen.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3696
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor regenmaker » Za 24 Jan 2015, 20:59

Hainje schreef:Gewoon alles verbussen! *bus*


Mee eens. *bus*
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31493
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Suus » Zo 25 Jan 2015, 01:16

Hoe wil je van Utrecht naar Amsterdam Zuid rijden dan? Via Hilversummie of via Abkoudhé?
Rame à l'approche

SuperGhost
Berichten: 1889
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor SuperGhost » Zo 25 Jan 2015, 10:13

JeffreyMeijer schreef:Planvoering Utrecht:

2x uur stoptrein: 1000: Leiden - Utrecht
2x uur stoptrein: 1100: Den Haag - Utrecht - Arnhem
4x uur stoptrein: 1200: Utrecht - Amsterdam Zuid - Schiphol
2x uur sneltrein: 1300: Rotterdam - Utrecht
2x uur sneltrein: 1400: Den Haag - Utrecht
2x uur stoptrein: 1500: Rotterdam - Gouda
2x uur stoptrein: 1600: Baarn - Utrecht
2x uur stoptrein: 1700: Utrecht - Almere
2x uur stoptrein: 1800: Woerden - Utrecht - Houten - 's Hertogenbosch - Breda
1x uur sneltrein: 1900: Utrecht - Amersfoort - Zwolle
2x uur sneltrein: 2000: Utrecht - Amersfoort - Zwolle
Wat is precies het verschil tussen de laatste 2 treinen?

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor SLToilet » Ma 26 Jan 2015, 18:27

Zelf heb ik altijd al het radicale idee gehad om de treindiensten in Nederland enorm te versnellen als er ERTMS zou worden ingevoerd en er voldoende materieel en geld was. Maar hoewel ik die hele regeling met vertrektijden niet bedacht heb en er enkele aanpassingen nodig zijn aan de bestaande infra, zou het lijnennet in Brabant er dan zo hebben uitgezien:

- 2x Sprinter Breda-Roosendaal-Bergen op Zoom-Vlissingen
Extra stops te Breda Westerpark-Vaareind-Etten Attelaken-Hoeven/Sint Willebrord, Roosendaal Zuid, Wouw en Bergen op Zoom Zuid
- 2x Sprinter Breda-Roosendaal-Antwerpen (vervangt ook oude L-trein)
Extra stops te Breda Westerpark-Vaareind-Etten Attelaken-Hoeven/Sint Willebrord en Roosendaal Zuid
- 2x Sprinter Den Haag Centraal-Dordrecht-Roosendaal
- 2x Sprinter Den Haag Centraal-Dordrecht-Breda
Extra stop te Breda Westerpark
- 2x Sprinter Breda-Tilburg-Den Bosch-Nijmegen
Extra stops te Breda/Teteringen-Berkel/Enschot-Udenhout-Helvoirt-Vught Noord (bij de vork) en Geffen-Nuland
- 2x Sprinter Breda-Tilburg-Eindhoven-Helmond-Deurne
Extra stops te Breda/Teteringen, Eindhoven Acht en Eindhoven Tongelre (bij de vork)
- 2x Sprinter Utrecht Centraal-Den Bosch-Eindhoven-Weert
Extra stops te Hedel, Den Bosch Maaspoort, Den Bosch Orthen, Vught Noord, Vught Zuid (oud station sluit daarvoor in plaats), Eindhoven Acht, Eindhoven Tongelre en Eindhoven Berckelbosch
- 2x Sprinter Den Bosch Maaspoort-Den Bosch-Boxtel-Uden
Extra stops te Den Bosch Maaspoort, Den Bosch Orthen, Vught Noord, Vught Zuid, Schijndel, Veghel en Uden

In de spits wordt dan Tilburg (of Tbu)-Boxtel-Uden toegevoegd.
Alleen jammer dat er hier geen fictieve lijnen als Utrecht-Breda en Turnhout-Eindhoven kunnen worden toegevoegd, dan waren er ook nog 2x Utrecht-Breda, 2x Turnhout-Veldhoven-Eindhoven-Helmond-Venlo (waarbij het aantal IC-stops vermindert) en in de spits 2x Veldhoven-Heeze (met extra keerspoor), maar dan moet er dus volledig nieuwe infrastructuur worden aangelegd. In Boxtel zou dan een knoop ontstaan zodat iedere bestemming ieder kwartier bereikbaar is in de spits.

Het IC-net zou er dan als volgt uitzien:
1x Amsterdam C-Den Haag HS-Rotterdam C-Dordrecht-Roosendaal-Vlissingen (zonder te stoppen in Rilland-Bath, Krabbendijke, Kruiningen-Yerseke, Kapelle-Biezelinge, Arnemuiden en misschien ook Vlissingen-Souburg).
1x Amsterdam C-Den Haag HS-Rotterdam C-Dordrecht-Roosendaal-Antwerpen C-Brussel Z.
2x Zwolle-Roosendaal(-Bergen op Zoom in het halfuur waarin de IC uit Amsterdam naar Belgie rijdt), zonder stop door Etten-Leur.
2x Amsterdam C-Schiphol-Rotterdam C-Breda-Tilburg-Eindhoven-Helmond
2x Den Haag C-Rotterdam C-Breda-Tilburg-Eindhoven-Helmond-Venlo(-Monchengladbach-Koln Hbf 1x)
2x Amsterdam C-Haarlem-Leiden-Den Haag HS-Rotterdam C-Dordrecht-Breda
6x Amsterdam-Utrecht-Den Bosch-Eindhoven, waarvan 2x/1x naar Maastricht/Luik en 2x/1x naar Heerlen/Aken (5min extra wachttijd).

In de avonduren zijn dan enkele diensten anders:
Sprinter Breda-Tilburg-Eindhoven-Helmond-Deurne rijdt dan niet, er rijdt dan een aparte sprinter Eindhoven-Deurne (omdat die Turnhout-Venlo-sprinter onrealistisch is) :X
Sprinter Den Bosch Maaspoort-Uden rijdt niet, er rijdt een sprinter Tilburg Universiteit-Boxtel-Uden, met een Cross-Platformoverstap in Boxtel op de beide treinseries die wél in Boxtel stoppen.
Frequentie van de treinseries van Breda naar Vlissingen en Antwerpen ligt 's-avonds op 1x per uur.
Na 20:00 rijden alleen de IC's vanuit Utrecht die voorbij Eindhoven naar Maastricht/Luik gaan. Voor Heerlen en Aken moet men overstappen in Sittard en er rijden maar 4 IC's tot Eindhoven.
Later in de avond gaat ook de frequentie van de sprinters uit Dordrecht terug naar 1x per uur.
In de nacht zouden er nog twee treinen elke dag doorrijden tot 2 uur: 1x Rotterdam C-Dordrecht-Breda-Tilburg-Eindhoven en 1x Utrecht-Den Bosch-Eindhoven. In de weekendnachten is er ook Tilburg-Den Bosch, wordt er gereden tot 4 uur en rijdt de trein uit Dordrecht door tot Helmond.

Het station Eindhoven Acht wordt dan geopend als sprinterstation ongeacht de ontwikkelingen van de luchthaven, het dient ook als station voor forensen uit de wijk en naar het industriegebied.
Zo was het wel weer een lange lijst van mijn visie hierop.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor JeffreyMeijer » Ma 26 Jan 2015, 18:44

Bee schreef:Hoe wil je van Utrecht naar Amsterdam Zuid rijden dan? Via Hilversummie of via Abkoudhé?

Abkoudhé -> Utrechtboog -> Zuidtak. Daarmee spaar ik namelijk de stoptrein Breukelen - Utrecht uit. Al denk ik dat ik wel de frequentie terugbreng naar 2x uur.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor deadlock » Ma 26 Jan 2015, 19:02

Mijn fantasieën;
- Bocht bij Harderwijk rechttrekken. Nieuw station buiten het dorp met twee eilandperrons en een voorziening na het station om kop te kunnen maken/een trein te kunnen stallen zodat er spitspendels naar Harderwijk kunnen rijden met een stop in Schothorst en Nijkerk.
- Snelheid op de Veluwe verhogen naar 160 en waar mogelijk nog hoger, 200km/u het liefst, zodat ICNG ook hier dik kan winnen.
- Driesporigheid tussen Amersfoort en Den Dolder, viersporigheid tussen Den Dolder Aansluiting en Utrecht Overvecht, waarbij het de bedoeling is dat de IC sporen zoals ze nu liggen simpelweg doorgetrokken worden. IC's stoppen nergens en met kort volgen wordt een grote bron van vertraging hier opgelost.
- Bocht om Meppel en Hoogeveen heen en verhoging snelheid naar 160km/u tussen Zwolle en Groningen.
- Extra perron in Zwolle, doorkoppeling sprinters tussen Groningen en Utrecht
- Tweede brug over de IJssel bij Zwolle en viersporigheid naar Herfte, driesporig tot aan de nieuwe afslag richting Groningen
- Volledige viersporigheid Utrecht-Den Bosch en Utrecht-Arnhem, misschien driesporigheid tussen Den Bosch en Boxtel, tevens verhoging snelheid tussen Utrecht en Eindhoven naar 200km/u, daarna tot aan Maastricht/Heerlen zoveel mogelijk 160.
- Alle enkelsporige knelpunten in dubbelsporige trajecten oplossen; Enkelsporige stuk Olst-Deventer, Enkelsporige stuk bij Ravenstein
- Verdubbelen en elektrificeren Nijmegen-Roermond en toevoegen aan het HRN, lijn zal wel een relatief lokaal karakter blijven houden maar dit kan voor zowel goederenvervoer via Venlo als voor omleiden van passagierstreinen heel erg voordelig zijn.
- Verlenging van álle perrons in Nederland naar minimaal 10 bakken. Ffs.
- Volledige viersporigheid tussen Woerden en Gouda, snelheidsverhoging tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam naar minimaal 160 maar liever 200.
- Viersporigheid tussen Breda en Tilburg, snelheid naar 200 tussen Breda en Boxtel
- Volledige spoorverdubbeling Gooilijn.
- Verhoging snelheid naar 200 op Amersfoort-Deventer en minstens 160 op Deventer-Grens in plaats van dat volslagen retarded 125.
- Leeuwarden-Groningen verdubbelen, elektrificeren en snelheid verhogen naar 160.
- Overdekken van die debiele tunnelbak bij Almelo.
- Mogelijkerwijs is voor bovenstaande een derde spoor nodig tussen Almelo en Hengelo
- Niet meer remmen bij Oldenzaal met de IC Berlijn (wtf is omhoog met dat)
- Landelijk volledig dekkende uitrol ERTMS
- Landelijk een extra belasting op dieselen onder de draad als er een andere mogelijkheid bestaat
- NS Spooraansluitingen verhuizen naar ProRail en verplichten om er als een goed huisvader mee om te gaan
- Minstens 50 overwegen per jaar opheffen en vervangen door een beter iets
- Sluiten Zwolle-Kampen
- Sluiten Almelo-Mariënberg (neem de bus maar).

En dan mag Klaasje de dienstregeling maken.

Zo, 30 miljard lichter.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Thom91 » Ma 26 Jan 2015, 19:23

Ik vind vooral gewoon veel meer snelheidsverhoging. Doortrappen met die handel, het blijft geen feest. Zelfs in dat zuidelijke Derde wereldland onder ons kan het. Amen.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Hainje » Ma 26 Jan 2015, 19:26

30 miljard is eigenlijk maar een schijntje voor wat je er uiteindelijk aan terug krijgt. Sowieso een beetje verbouwing van een snelweg kost al snel meer geloof ik.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor deadlock » Ma 26 Jan 2015, 19:36

Thom91 schreef:Ik vind vooral gewoon veel meer snelheidsverhoging. Doortrappen met die handel, het blijft geen feest. Zelfs in dat zuidelijke Derde wereldland onder ons kan het. Amen.

Ik heb het integraal geprobeerd want met alleen snelheidsverhogingen verhoog je de snelheid tussen twee op elkaar liggende stations/knooppunten voornamelijk zonder dat er op de hele rit tussen Groningen en Schiphol echt winst zit bijvoorbeeld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor deadlock » Ma 26 Jan 2015, 19:37

Hainje schreef:30 miljard is eigenlijk maar een schijntje voor wat je er uiteindelijk aan terug krijgt. Sowieso een beetje verbouwing van een snelweg kost al snel meer geloof ik.

Heel eerlijk gezegd denk ik dat het lang geen 30 miljard hóéft te kosten want veel van die dingen kunnen meegenomen worden in reguliere vervangingen. Tevens is een spoorlijn als de Veluwelijn makkelijk op te waarderen naar 160 door er ERTMS op te leggen want het zijn eigenlijk twee lange rechte stukken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Thom91 » Ma 26 Jan 2015, 19:45

Met 160 wordt het al lastig om het er doorheen te duwen maar zeker met 200 zal je alle stations moeten aanpassen omdat je daar niet met 200 km/h langs de perrons mag razen.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor deadlock » Ma 26 Jan 2015, 19:49

Thom91 schreef:Met 160 wordt het al lastig om het er doorheen te duwen maar zeker met 200 zal je alle stations moeten aanpassen omdat je daar niet met 200 km/h langs de perrons mag razen.

Nee hoor, wishful thinking dus we passen de regels aan want dat kost een paar duizend euro. Dat eeuwige veiligheidsgezeik moet maar eens afelopen zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Thom91 » Ma 26 Jan 2015, 19:50

Oh absoluut, hoeveel mensen worden er nou van het perron geblazen door de snelheid? 0 denk ik?
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Hainje » Ma 26 Jan 2015, 19:57

En anders is het gewoon natuurlijke selectie.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km


Terug naar “Ideeën OVer OV”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast