Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor SLToilet » Ma 26 Jan 2015, 19:58

Thom91 schreef:Ik vind vooral gewoon veel meer snelheidsverhoging. Doortrappen met die handel, het blijft geen feest. Zelfs in dat zuidelijke Derde wereldland onder ons kan het. Amen.


Daarom het goede nieuws: in mijn plannen wordt de snelheid tussen Den Haag en Rotterdam Centraal, Breda, Eindhoven en Venlo en tussen Amsterdam (vanaf Amstel) tot aan Sittard verhoogd naar 200. De rest van de provincie, inclusief het Maaslijntje krijgen dan 160 daar waar mogelijk (vrijwel overal dus, behalve over de Dieze-flyovers en de bocht aan de westzijde van Eindhoven en een paar andere kleine dingetjes die waar mogelijk worden rechtgetrokken). De snelheid op de HSL was dan 300, waardoor er in 44 minuten kan worden gereisd van Rotterdam Centraal naar Eindhoven met een speciale hogesnelheidstrein, gerekend met een grove schatting van drie minuten extra per station om op te trekken, af te remmen passagiers uit te wisselen (dat optrekken en afremmen kan ook sneller dan nu het geval is):
Rotterdam Centraal-Breda: 18 minuten :shock:
Breda-Tilburg: 10 minuten
Tilburg-Eindhoven: 16 minuten (met flauwere bocht bij Boxtel)
En als bonus: Eindhoven-Helmond in 8 minuten

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor SLToilet » Ma 26 Jan 2015, 20:00

Thom91 schreef:Met 160 wordt het al lastig om het er doorheen te duwen maar zeker met 200 zal je alle stations moeten aanpassen omdat je daar niet met 200 km/h langs de perrons mag razen.


Met een beetje ERTMS plus zelfrijdende treinen kunnen er ook perronschermdeuren worden toegepast op de perrons. Of gewoon een enorm schuifding, wat onder de grond vandaan komt als er geen trein stilstaat bij het perron. In Duitsland komt het volgens mij ook voor dat er van die perrons zijn waar met 200 langsgereden wordt. En bij 300 komt het voor dat er zijperrons worden gemaakt, zoals bij Noorderkempen.
160 moet al helemaal geen probleem zijn, daar weten ze in Nieuw-Vennep alles vanaf.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor deadlock » Ma 26 Jan 2015, 20:01

Die flauwe bochten zijn ook nergens voor nodig, in Frankrijk scheuren ze met 140 door zo'n bocht als wij hier bij Harderwijk hebben liggen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor SLToilet » Ma 26 Jan 2015, 20:05

deadlock schreef:Die flauwe bochten zijn ook nergens voor nodig, in Frankrijk scheuren ze met 140 door zo'n bocht als wij hier bij Harderwijk hebben liggen.


Met of zonder kantelbaktreinen?

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor deadlock » Ma 26 Jan 2015, 20:07

Zonder.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Thom91 » Ma 26 Jan 2015, 20:20

SLToilet schreef:
Thom91 schreef:Ik vind vooral gewoon veel meer snelheidsverhoging. Doortrappen met die handel, het blijft geen feest. Zelfs in dat zuidelijke Derde wereldland onder ons kan het. Amen.


Daarom het goede nieuws: in mijn plannen wordt de snelheid tussen Den Haag en Rotterdam Centraal, Breda, Eindhoven en Venlo en tussen Amsterdam (vanaf Amstel) tot aan Sittard verhoogd naar 200. De rest van de provincie, inclusief het Maaslijntje krijgen dan 160 daar waar mogelijk (vrijwel overal dus, behalve over de Dieze-flyovers en de bocht aan de westzijde van Eindhoven en een paar andere kleine dingetjes die waar mogelijk worden rechtgetrokken). De snelheid op de HSL was dan 300, waardoor er in 44 minuten kan worden gereisd van Rotterdam Centraal naar Eindhoven met een speciale hogesnelheidstrein, gerekend met een grove schatting van drie minuten extra per station om op te trekken, af te remmen passagiers uit te wisselen (dat optrekken en afremmen kan ook sneller dan nu het geval is):
Rotterdam Centraal-Breda: 18 minuten :shock:
Breda-Tilburg: 10 minuten
Tilburg-Eindhoven: 16 minuten (met flauwere bocht bij Boxtel)
En als bonus: Eindhoven-Helmond in 8 minuten

Allemaal vrij bochtig uitgezonderd Tilburg - Breda, maar dat is dan weer heel kort.
Ik dacht meer aan Assen - Hoogeveen, Meppel - Zwolle, Apeldoorn - Amersfoort etc.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor SLToilet » Ma 26 Jan 2015, 20:25

Thom91 schreef:
SLToilet schreef:
Thom91 schreef:Ik vind vooral gewoon veel meer snelheidsverhoging. Doortrappen met die handel, het blijft geen feest. Zelfs in dat zuidelijke Derde wereldland onder ons kan het. Amen.


Daarom het goede nieuws: in mijn plannen wordt de snelheid tussen Den Haag en Rotterdam Centraal, Breda, Eindhoven en Venlo en tussen Amsterdam (vanaf Amstel) tot aan Sittard verhoogd naar 200. De rest van de provincie, inclusief het Maaslijntje krijgen dan 160 daar waar mogelijk (vrijwel overal dus, behalve over de Dieze-flyovers en de bocht aan de westzijde van Eindhoven en een paar andere kleine dingetjes die waar mogelijk worden rechtgetrokken). De snelheid op de HSL was dan 300, waardoor er in 44 minuten kan worden gereisd van Rotterdam Centraal naar Eindhoven met een speciale hogesnelheidstrein, gerekend met een grove schatting van drie minuten extra per station om op te trekken, af te remmen passagiers uit te wisselen (dat optrekken en afremmen kan ook sneller dan nu het geval is):
Rotterdam Centraal-Breda: 18 minuten :shock:
Breda-Tilburg: 10 minuten
Tilburg-Eindhoven: 16 minuten (met flauwere bocht bij Boxtel)
En als bonus: Eindhoven-Helmond in 8 minuten

Allemaal vrij bochtig uitgezonderd Tilburg - Breda, maar dat is dan weer heel kort.
Ik dacht meer aan Assen - Hoogeveen, Meppel - Zwolle, Apeldoorn - Amersfoort etc.


Die tussen Rotterdam Centraal en Breda is natuurlijk via de HSL en met 300km/u en dat eigenlijk al net na alle fly-overs bij Lombardijen tot aan Lage Zwaluwe (de rest is dan 200, zelfs door station Blaak). De bocht in Breda-west is ongeveer 2 kilometer lang en moet op die snelheid ook wel te doen zijn.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor deadlock » Ma 26 Jan 2015, 20:34

300km/u is alleen best heel nutteloos en zo gigantisch duur dat het niet loont in Nederland. Met 160 en 200 valt er wél heel veel te halen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor SLToilet » Ma 26 Jan 2015, 20:42

deadlock schreef:300km/u is alleen best heel nutteloos en zo gigantisch duur dat het niet loont in Nederland. Met 160 en 200 valt er wél heel veel te halen.


Ach ja, het heet niet voor niets wishful thinking 8-)

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor deadlock » Ma 26 Jan 2015, 20:44

Probleem met 300 willen rijden is alleen dat het, ook met wishful thinking, gewoon helemaal niets oplevert terwijl het wel allemaal 3 keer zo duur wordt aan alleen al de infrakant.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9524
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Wubbo » Di 27 Jan 2015, 21:44

deadlock schreef:- Verlenging van álle perrons in Nederland naar minimaal 10 bakken. Ffs.
Dát zal ze leren in Klarenbeek! Kom maar met die reizigers!

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor deadlock » Di 27 Jan 2015, 22:58

Ja daar had ik misschien beter over na moeten denken :D Maar uitgezonderd dat soort nutteloze stations die eigenlijk al geen bestaansrecht hebben geldt het wel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Hainje » Di 27 Jan 2015, 23:35

IC 4433 naar Klarenbeek CS. :p
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
wilburg22
Berichten: 496
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor wilburg22 » Di 27 Jan 2015, 23:42

Just a wishfull tought:
(treinserie nummers mogelijk niet correct aan actuele nummerings methode)
(ik houd geen rekening met perrons, sporen en stations indelingen)
(behalve Emmerich en Herzogenrath en Int.IC heb ik geen internationale bestemmingen ingevoegd)
1000 Stoptrein 2xuur Harlingen Haven - Groningen
1100 Stoptrein 2xuur Groningen - veendam - (Stadskanaal 1xuur)
1200 Stoptrein 2xuur Groningen - Winschoten - (Nieuweschans - leer 1xuur)
1300 Stoptrein 1xuur Groningen - roodeschool - eemshaven
1400 Stoptrein 1xuur Groningen - delfzijl
1500 Sneltrein 1xuur Groningen - Bedum - Loppersum - Delfzijl west - delfzijl (alleen MA-ZA)
1600 Stoptrein 1xuur Leeuwarden - Stavoren
1700 Stoptrein 2xuur Leeuwarden - sneek (alleen MA-ZA)
1800 Stoptrein 3xuur Groningen - zwolle
1900 Stoptrein 3xuur Leeuwarden - zwolle (ZA-ZO 2xuur)
2000 Stoptrein 2xuur Zwolle - Kampen (ZA-ZO 1xuur)
2100 Stoptrein 3xuur Zwolle - Emmen (ZA-ZO 2xuur)
2200 Stoptrein 1xuur Coevorden - Marienberg - Almelo (alle stations blijven behouden, incl geerdijk) (2xuur M-VR 6.00-18.00)
2300 Stoptrein 3xuur Zwolle - Almelo - Hengelo - Esnchede
2400 Stoptrein 4xuur Zwolle - Deventer - Zutphen - Arnhem (ZA-ZO 3xuur)
2500 Stoptrein 2xuur Hengelo - Oldenzaal (ZA-ZO 1xuur)
2600 Stoptrein 2xuur Almelo - Deventer - Apeldoorn
2700 Stoptrein 2xuur Amersfoort - Apeldoorn - zutphen (SPITS 3xuur)
2800 Stoptrein 4xuur Amersfoort - Harderwijk - (Zwolle 2xuur)
2900 Stoptrein 2xuur Hengelo - Zutphen - (dieren 1xuur)
3000 Stoptrein 2xuur Zutphen - Winterswijk - Doetinchem - Arnhem
3100 Stoptrein 2xuur Doetinchem - arnhem (ZO NIET)
3200 Stoptrein 1xuur Arnhem - Emmerich
3300 Stoptrein 3xuur Ede Wageningen - barneveld - amersfoort (ZA-ZO 2xuur)
3400 Stoptrein 2xuur Utrecht - Ede Wageningen - Arnhem
3500 Stoptrein 2xuur Utrecht - Rhenen (ZO 1xuur)
3600 Stoptrein 4xuur Utrecht - Geldermalsen - Den Bosch - (eindhoven 2xuur) (ZO 2xuur)
3700 Stoptrein 4xuur Geldermalsen - tiel - (Arnhem 1xuur)
3800 Stoptrein 2xuur Arnhem - Nijmegen - Oss - Den Bosch - Tilburg - (Tilburg Universiteit alleen MA-VR)
3900 Stoptrein 2xuur Arnhem - Nijmegen (NIET ZA-ZO)
4000 Stoptrein 2xuur Oss - Den Bosch (NIET ZA-ZO)
4100 Stoptrein 2xuur Tilburg - Eindhoven - Venlo
4200 Stoptrein 2xuur Tilburg - Eindhoven - Weert - Roermond - Sittart - Heerlen
4300 Stoptrein 2xuur weert - Roermond - Sittart - maastricht - (Randwijck - Eijsden 1xuur)
4400 Stoptrein 2xuur Nijmegen - Venray - Venlo - Roermond
4500 Stoptrein 2xuur Nijmegen - Venray - venlo (alleen in spits)
4600 Stoptrein 1xuur Heerlen - Landgraaf - Herzogenrath
4700 Stoptrein 2xuur Heerlen - Landgraaf - Kerkrade - (Schin Op Geul 1xuur en niet zondag) (ZO 1xuur)
4800 Stoptrein 4xuur Heerlen - Schin Op Geul - (Maastricht - Randwijck 2xuur) (ZA-ZO 2xuur)
4900 Stoptrein 3xuur Dordrecht - breda - Tilburg
5000 Stoptrein 4xuur Dordrecht - Gorinchem - Geldermalsen
5100 Stoptrein 4xuur Breda - Roosendaal - (Vlissingen 2xuur)
5200 Stoptrein 2xuur Dordrecht - Roosendaal - (Vlissingen niet ZA-ZO)
5300 Stoptrein 2xuur Dordrecht - Lage Zwaluwe - Oosterhout (ZA-ZO 1xuur)
5400 Stoptrein 4xuur Dordrecht - Rotterdam - Schiedam - Delft - Den Haag HS - Den Haag CS
5500 Stoptrein 4xuur Hoek Van Holland - Vlaardingen - Schiedam - Rotterdam (ZA - ZO 2xuur)
5600 Stoptrein 4xuur Amsterdam CS - Schiphol - Leiden - Den Haag HS - Delft - Schiedam - Rotterdam - (Dordrecht 2xuur)
5700 Stoptrein 4xuur Utrecht - Woerden - Gouda - Rotterdam - (Dordrecht 2xuur)
5800 Stoptrein 2xuur Den Haag CS - Zoetermeer - Gouda - Woerden - utrecht - Baarn
5900 Stoptrein 2xuur Gouda - Alphen - Leiden
6000 Stoptrein 2xuur Leiden - Alphen - Woerden - Utrecht
6100 Stoptrein 4xuur Den Haag CS - Leiden - Haarlem - Amsterdam CS (ZO 2xuur)
6200 Stoptrein 2xuur Zandfoort - Haarlem - Amsterdam CS
6300 Stoptrein 2xuur Haarlem - Uitgeest
6400 Stoptrein 2xuur Amsterdam CS - Zaandam - Uitgeest - Alkmaar - Den Helder
6500 Stoptrein 2xuur Amsterdam CS - Zaandam - Hoorn - Medemblik
6600 Stoptrein 2xuur Alkmaar - Hoorn - Enkhuizen (ZO 1xuur)
6700 Stoptrein 2xuur Gouda - Woerden - Duivendrecht - Amsterdam CS
6800 Stoptrein 4xuur Schiphol - Amsterdam zuid - utrecht
6900 Stoptrein 2xuur Schiphol - Amsterdam zuid - duivendrecht - Weesp
7000 Stoptrein 3xuur Utrecht - Hilversum
7100 Stoptrein 2xuur Utrecht - Amersfoort
7200 Stoptrein 4xuur Amsterdam CS - Weesp - Hilversum - (Amersfoort 2xuur)
7300 Stoptrein 4xuur Amsterdam CS - Weesp - Almere - Lelystad - Zwolle
7400 Stoptrein 2xuur Amersfoort - Hilversum - Almere - Almere oostvaarders - (lelystad 1xuur)
7500 Stoptrein 4xuur Amsterdam CS - Schiphol (NIET ZA-ZO)
7600 Stoptrein 1xuur Apeldoorn - Dieren
7700 Stoptrein 2xuur Nijmegen - Groesbeek - (Kranenburg 1xuur) (ZA-ZO 1xuur)
7800 Stoptrein 2xuur Lunnetten - Maliebaan - Tuindorp/Blouwkapel - Den Dolder (ZA-ZO 1xuur)
7900 Stoptrein 2xuur Haarlem - Sanpoort noord - Westerveld - Ijmuiden trompstraat - ijmuiden
8000 Stoptrein 1xuur Goes - Hoedekenskerke


8100 Intercity 4xuur (Dordrecht - Barendrecht 2xuur) - Rotterdam Blaak - Rotterdam CS - Rotterdam Alexander - Gouda - Woerden - Utrecht CS - Amersfoort - Harderwijk - Zwolle - Meppel - (splitsing 1 Heerenveen - Leeuwarden) (splitsing 2 Assen - Groningen)
8200 Intercity 2xuur Zwolle - Almelo - Hengelo - Enschede
8300 Intercity 3xuur Zwolle - Deventer - Zutphen - Dieren - Arnhem
8400 Intercity 4xuur Haarlem - Amsterdam CS - Hilversum - Amersfoort - Apeldoorn - (Zutphen 2xuur) en (Deventer 2xuur)
8500 Intercity 4xuur (Dordrecht 1xuur) - Rotterdam CS - Delft - Den Haag HS - Den Haag Laan v. NOI - Leiden - Schiphol - Amsterdam CS - Weesp - Almere Centrum - Lelystad - Zwolle - (Meppel 2xuur)
8600 Intercity 4xuur Amsterdam CS - Duivendrecht - Utrecht CS - Veenendaal de klomp - Ede Wageningen - Arnhem - Nijmegen
8700 Intercity 4xuur Den Haag CS - Den Haag HS - rijswijk - Delft - Schiedam - Rotterdam CS - Rotterdam Blaak - Rotterdam Lombardijen - Barendrecht - Dordrecht - (roosendaal 2xuur) en (breda 2xuur)
8800 intercity 2xuur utrecht - Woerden - Alphen - Leiden
8900 Intercity 2xuur Utrecht - Woerden - Gouda - Zoetermeer - Den Haag CS
9000 Intercity 6xuur Den Haag CS - Leiden CS - Haarlem (Uitgeest - Alkmaar 2xuur) en (amsterdam Sloterdijk - Amsterdam CS 4xuur)
9100 Intercity 6xuur Schiphol - Amsterdam zuid - Utrecht CS - (Utrecht Lunetten - Geldermalsen - Den Bosch - Best - Eindhoven - Weert - Roermond - Sittart 4xuur) (heerlen 2xuur) en (maastircht 2xuur)
9200 Intercity 2xuur Roosendaal - Breda - Tilburg Universiteit - Tilburg - Den Bosch - Oss - Nijmegen - Arnhem
9300 Intercity 2xuur Rotterdam CS - Dordrecht - Breda - Tilburg Universiteit - Tilburg - best - Eindhoven - Helmond - Blerick - Venlo
9400 Intercity 1xuur Ymuiden - Heerlen - Amsterdam CS - Duivendrecht - Amsterdam zuid - Schiphol - Hoofddorp - Leiden CS - Den haag HS - Rijswijk - Delft - Schiedam - Rotterdam CS - Rotterdam Blaak - Rotterdam Lombardijen - Barendrecht - Dordrecht - Lage Zwaluwe - Breda - Tilburg Universiteit - Tilburg - Best - Eindhoven - weert - Roermond - SIttart - Maastricht - Maastricht randwijck (niet ZA-ZO)
9500 Intercity 1xuur Lelystad Centrum - Almere oostvaarders - Almere centrum - Amsterdam CS - Schiphol - Hoofddorp.

Das alles. Wat vinden jullie hiervan?
Woon jij in de Drechtsteden of ga je uit eten in de regio? Kijk eerst eens op Drechtfood, mijn nieuwe website waar ik en een aantal andere reviewers regelmatig reviews plaatsen voor lokale eetgelegenheden.
https://drechtfood.wordpress.com/

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2092
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Zugführer » Wo 28 Jan 2015, 00:01

Al die lijstjes zeggen me totaal niets. Wishful thinking ok, maar nu is het een " dump hier jouw persoonlijke totaal fictieve treinserielijst"-topic aan het worden, waarbij er zo goed als geen realiteit meer in acht wordt genomen.
Absoluut niet persoonlijk bedoeld overigens!
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Hainje » Wo 28 Jan 2015, 09:02

Wat Zugfurher zegt eigenlijk. Die lijstjes zitten echt heel erg in de categorie tl;dr.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor SLToilet » Wo 28 Jan 2015, 09:28

Een aantal bijzondere keuzes wel zoals dat er op Tbu zowat altijd wordt gestopt, maar eigenlijk ook weer logisch gezien het aantal reizigers. Ik zou het weleens willen visualiseren om te zien hoe het geheel dan in elkaar steekt. Zeker die aparte stop-intercity naar Maastricht Randwyck is leuk gevonden. Praktisch? Qua aantal reizigers misschien wel. Leuk idee blijft het zeker.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Thom91 » Wo 28 Jan 2015, 09:43

9400 Intercity 1xuur Ymuiden - Heerlen - Amsterdam CS - Duivendrecht - Amsterdam zuid - Schiphol - Hoofddorp - Leiden CS - Den haag HS - Rijswijk - Delft - Schiedam - Rotterdam CS - Rotterdam Blaak - Rotterdam Lombardijen - Barendrecht - Dordrecht - Lage Zwaluwe - Breda - Tilburg Universiteit - Tilburg - Best - Eindhoven - weert - Roermond - SIttart - Maastricht - Maastricht randwijck (niet ZA-ZO)

Dit is wel een mooie _O-

En zeven keer per uur Zwolle - Arnhem. :lol:

Een ding is zeker, Almere en Lelystad zijn de grote verliezers in dit plan! :mrgreen:
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor reisthijs » Wo 28 Jan 2015, 10:16

wilburg22 schreef:3xuur
Ik kom deze opmerkelijke frequentie meerdere keren tegen, waarom?

In het algemeen: de ideeën achter deze lijstjes lijken me veel interessanter dan de lijstjes zelf.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

SuperGhost
Berichten: 1882
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor SuperGhost » Wo 28 Jan 2015, 10:26

7x p/u Arnhem-Zwolle is inderdaad lachwekkend. Arnhem-Zutphen is in de spitsrichting wel druk, maar zo enorm druk nu ook weer niet. Een deel van de oplossing daar zou al zijn om de IC op lengte te brengen (maximale inzet is nu 6 bakken VIRM of NID, dus dat kan nog verdubbeld worden mits enkele perrons op lengte worden gebracht!)

Ik denk dat er verder momenteel nog te veel naar treinseries wordt gekeken en niet naar de infra zelf of naar de status van stations (waar zouden wel/niet IC's moeten stoppen en waarom).

Het eerste dat ik zou doen, zou de kwaliteit van de kleinere stations verbeteren. Regelmatig is dat niet meer dan een kale stoep met een kleine abri (soms is zelfs die niet aanwezig!) in regelmatig een gure omgeving. Dat is geen uithangbord voor het OV. Zeker in landelijke gebieden, waar het OV het toch qua snelheid niet wint, zou juist de uitstraling en comfort extra van belang zijn. Dit terwijl juist daar de stations vaak in de meest erbarmelijke staat zijn en de frequenties het laagst zijn (waardoor reizigers dus vaak langer moeten wachten op de stations en dus de kwaliteit v/h station dubbel zo belangrijk is). Een gedeeltelijke overkapping van de perrons (bij station bij een zeer verspitste richting voldoet ook alleen het perron van de opstaprichting) en een kleine verwarmde wachtruimte op/bij het perron zou wat mij betreft toch wel een minimum moeten zijn.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31444
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Suus » Wo 28 Jan 2015, 12:19

De stations in Nederland zijn in veel betere staat dan waar ook ter wereld en het eerste station zonder abri moet ik ook nog tegenkomen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor deadlock » Wo 28 Jan 2015, 12:45

Bee schreef:De stations in Nederland zijn in veel betere staat dan waar ook ter wereld en het eerste station zonder abri moet ik ook nog tegenkomen.

Dus dat betekent dat er geen ruimte is voor verbetering?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

SuperGhost
Berichten: 1882
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor SuperGhost » Wo 28 Jan 2015, 13:56

Bee schreef:De stations in Nederland zijn in veel betere staat dan waar ook ter wereld en het eerste station zonder abri moet ik ook nog tegenkomen.
In Ruurlo (waar ik vaak kom) staat geen abri meer op het perron sinds dit jaar. Er staat wel een glazen hokje naast het station, maar daar is het niet verstandig om te wachten, want zodra de trein komt gaan de spoorbomen dicht en kun je het perron niet meer op. Volgens mij is bij Vorden de abri op het perron ook weggehaald (wat ik even niet zeker). Dit heeft o.a. ermee te maken dat die eilandperrons te smal zijn en je daardoor bijna niet langs de abri's kon, dus zijn die weggehaald.

Maar zelfs als er een abri stond (en dit geldt dus ook voor de vele stations waar wel een abri'tje staat), dan kunnen de reizigers in de spits daar helemaal niet schuilen als het regent, want zo'n abri heeft bij lange na niet genoeg capaciteit om iedereen droog te laten wachten.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31444
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor Suus » Wo 28 Jan 2015, 14:09

deadlock schreef:
Bee schreef:De stations in Nederland zijn in veel betere staat dan waar ook ter wereld en het eerste station zonder abri moet ik ook nog tegenkomen.

Dus dat betekent dat er geen ruimte is voor verbetering?

Er is altijd ruimte voor verbetering maar er is ook zoiets als overdrijven. Je kan ook tot je enkels in de modder wachten op een trein die eens in de twee uur komt op minder dan 20 kilometer van de Nederlandse grens.
Rame à l'approche

waldo79
Berichten: 3619
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Berichtdoor waldo79 » Wo 28 Jan 2015, 14:53

Maar SuperGhost komt niet buiten de Nederlandse pieren als ik zijn posts zo lees. Zelfs niet in Zeeland en Zuid-Limburg...
Mij best :)


Terug naar “Ideeën OVer OV”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten