Foto's uit Almere Buiten

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Foto's uit Almere Buiten

Bericht door Milco »

Hallo allemaal,

Ik plaats weer eens wat fotootjes.
Deze foto’s heb ik afgelopen vrijdag (20 mei 2011) gemaakt op diverse plekken in Almere Buiten. Ik ben een stukje gaan fietsen (in totaal een kleine 10 km) en ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk foto’s te maken met een ‘groene omgeving’, wat dan ook in veel gevallen gelukt is, zoals je hieronder op de foto’s ziet. Het zijn voornamelijk foto’s van bussen, maar er zitten ook drie foto’s bij van treinen.
Ik hoop dat jullie de foto’s mooi vinden.

Veel kijkplezier.

Afbeelding
Als eerste ben ik naar busremise De Vaart gefietst, die vlakbij is. Hier reed toevallig de Connexxiontours 2920 het terrein af.

Afbeelding
Toen kwam Connexxion 8247 langs als lijn 3 naar De Vaart.

Afbeelding
Ook kon ik nog een fotootje maken van diverse Volvo’s en Integro’s die op het terrein stonden.

Afbeelding
Toen ben ik een stukje teruggefietst, naar de bushalte Molenbuurt-Noord. Hier een foto van de groene Connexxion 9125 met een groene omgeving.

Afbeelding
Toen kwam er weer een bus langs van Connexxiontours: de 2904.

Afbeelding
Toen kwam Connexxion 9160 langs als lijn 1 naar de Stripheldenbuurt.

Afbeelding
Toen ben ik verder gefietst naar bushalte Seizoenenbuurt-Zuid, waar ik deze foto kon maken, van Connexxion 9154 en 9159 naast elkaar.

Afbeelding
Toen ben ik verder gefietst naar de rotonde Kalenderweg / Atlasdreef, waar ik een foto heb gemaakt van 10 bakken SLT (sorry voor de paal :oops: )…

Afbeelding
…een een SGMm richting Weesp.

Afbeelding
Toen heb ik achter station Oostvaarders enkele foto’s gemaakt, deze bijvoorbeeld, weer van Connexxion 9160 die alweer opweg is naar Almere Haven.

Afbeelding
In de andere richting kwam Connexxion 9134 langs, die opvalt door zijn zwarte in plaats van groene ster.

Afbeelding
Toen ben ik weer verder gefietst, en heb ik ter hoogte van de Reijgersdaalstraat nog een fotootje gemaakt van de Connexxion 9131.

Afbeelding
Toen zag ik iets wat ik zelf nog niet wist: een rotonde waar ook bussen overheen rijden, bij de Sieradenbuurt. Eerst kwam er nog een trein langs.

Afbeelding
Toen kwam Connexxion 8296 langs. Op deze rotonde rijden ook gelede bussen, maar daar heb ik geen foto van.

Afbeelding
Toen ben ik langzamerhand weer terug gefietst, en heb ik enkele foto’s gemaakt langs de Evenaar ter hoogte van de Indische Buurt. Op de achtergrond, na het spoorviaduct, zie je de halte Seizoenenbuurt-Zuid, waar ik de foto van Connexxion 9154 en 9159 maakte.
Op deze foto zie je Connexxion 9112.

Afbeelding
Toen kwam er weer een Connexxiontours Integro langs: de 2949.

Afbeelding
Toen heb ik op dezelfde locatie deze foto gemaakt, van Connexxion 9111. Op de achtergrond zie je de Regenboogbuurt.

Afbeelding
Toen heb ik weer een stukje gefietst, en heb ik langs de Evenaar, ter hoogte van station Buiten, weer wat foto’s gemaakt, zoals deze van Connexxion 9143.

Afbeelding
Ook kwam Connexxion 8288 nog langs…

Afbeelding
…gevolgd door de Connexxion 9123, zie net als de 9125 een ‘logoloze’ voorkant heeft.

Dit waren de foto’s.
Bedankt voor het kijken!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Foto's uit Almere Buiten

Bericht door Fles »

Mên wat een hoop asfalt. En oh ja, helemaal tegen de horizon aan rijdt nog een bus ook... :idea:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Foto's uit Almere Buiten

Bericht door Caspar »

Ik vind in ieder geval die treinfoto's niet zo'n toegevoegde waarde hebben. Is het niet eens leuk om op je fiets te stappen en nabij de Oostvaardersplassen te gaan staan voor wat treinfotos? Of misschien bij de brug richting Weesp? Wat uitdagendere plekken zijn veel leuker (om naar te kijken) dan alleen maar rotondes en asfalt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Foto's uit Almere Buiten

Bericht door Vinny »

Ik zit nog altijd te wachten op sfeerfoto's met stromende regen uit Almere Oostvaarders... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten