Pagina 3 van 4

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 12:20
door Gideon
Dit had je ook met een tramhalte bij beurs, het was alleen 1 kruispunt oversteken en dan is er weer een halte.
Dit is gelukkig veranderd na de verplaatsing en verbreding van de tramhalte *O*

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 12:54
door nvdw
De stadsdienst in Gorinchem (78/79) heeft ook een paar haltes die zeer dicht bij elkaar liggen. Haltes Walstraat en De Nieuwe Doelen in de richting van het station liggen 40 meter van elkaar.

Maar soms voorziet het blijkbaar in een behoefte. Zo snap ik ook niet waarom mensen die met lijn 78 richting de Haarwijk reizen de halte Piazzacentrum overslaan en bij De Schutse alsnog uitstappen. Het ligt hemelsbreed nog geen 100 meter uit elkaar maar het scheelt je wel weer chipcenten...

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 12:59
door Suus
Er zijn nu eenmaal luie mensen. Ik ken ook mensen die niet naar een bepaalde winkel gaan als ze de auto niet op 25 meter van de ingang kwijt kunnen.

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 13:18
door ODRAIL
Gideon schreef:Dit had je ook met een tramhalte bij beurs, het was alleen 1 kruispunt oversteken en dan is er weer een halte.
Dit is gelukkig veranderd na de verplaatsing en verbreding van de tramhalte *O*
En dit heb je ook met de tramhaltes rond het Hofplein. (halte Weena, Stadhuis en Pomenburg) :wink: .

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 18:01
door dylanwild94
en alleen op de halte weena stopt alles. pompenburg stopt alleen de 7 en op stadhuis de 23/24/21

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 18:15
door Meltrain
Lijn 8 stopt ook bij de halte Pompenburg. ;)

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 19:03
door dylanwild94
oh die was ik even vergeten :oops:

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 19:06
door Ronald
In Leeuwarden heb/had je ook zo'n lijntje door het centrum met iedere 50 meter een halte.

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 19:21
door Daniel
De Citybus in Dordrecht is ook zo iets, al komt het daar bij vlagen. Zo zitten halte Voorstraat en Grote Kerk vlak op elkaar (letterlijk aan weerszijden van de kerk), krijg je dan weer een eindje niks en vervolgens weer Stadhuis, Visbrug en Scheffersplein kort op elkaar waarna de haltes vervolgens weer wat verder van elkaar af liggen. Toppunt op die lijn zijn echter wel de haltes P-Energiehuis en P-Energiehuis West die zoals de naam al zegt beide op hetzelfde parkeerterrein liggen.

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 19:38
door BR628
Ronald schreef:In Leeuwarden heb/had je ook zo'n lijntje door het centrum met iedere 50 meter een halte.
Lijn 31. Bestaat nog steeds.

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: di 18 feb 2014, 09:04
door BrengMe
In Arnhem heb je in Vredenburg drie haltes dicht op elkaar liggen, Slochterenweg, Aduardstraat en Ezingestraat. Wat mij betreft kan Aduardstraat opgeheven worden, Slochterenweg en Ezingestraat liggen 400 meter uit elkaar.

De halte De Pas kan ook opgeheven worden, deze ligt dicht bij het Otis Reddingplein (zit maar 100 meter tussen). Lijn 4 stopt bij beide haltes.

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: di 18 feb 2014, 09:09
door BrengMe
De haltes Holysloot en Bloemendalergouw 38 in Holysloot (bij Amsterdam) spannen de kroon, daar zit slechts 60 meter tussen...

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 00:22
door Michael 1988
Ik weet niet of ik dit in een van de berichten heb geplaatst hiervoor. Maar ik heb nog een vrij nutteloze bushalte toe te voegen. De voormalige halte Floralaan te Schijndel. De bushokjes (incl. werkende verlichting) is nog aanwezig, de aparte busbaan is ook nog aanwezig. Ik weet alleen niet of een van de fietsenstallingen nog aanwezig is. Maar van de week zag ik dat de bushalte nog werkende verlichting had, terwijl er geen bus meer stopt daar (sinds een half jaar).

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: zo 09 jul 2017, 14:57
door Jef400
Ronald schreef:In Leeuwarden heb/had je ook zo'n lijntje door het centrum met iedere 50 meter een halte.
Enorme topicschop. Maar in navolging op gisteren. De huidige lijn 9 in Leeuwarden. Is dat niet de kracht van een citybus? Een voorbeeld dat we niet in gemiddeldes maar in maatwerk moeten denken?

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: zo 09 jul 2017, 15:10
door Chrysa
Oh, dit bestaat ook nog. :p

In Eindhoven kwam ik gisteren langs de halten Philips Fruittuin en Internationale School, en die liggen slechts 150 meter uit elkaar ergens in een bos.

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: zo 09 jul 2017, 15:23
door regenmaker
Had Meltrain niet een foto gemaakt van die haltes in Leeuwarden?

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: zo 09 jul 2017, 15:53
door huibf
Chrysa schreef:Oh, dit bestaat ook nog. :p

In Eindhoven kwam ik gisteren langs de halten Philips Fruittuin en Internationale School, en die liggen slechts 150 meter uit elkaar ergens in een bos.
Die zijn er pas sinds dar de lijn daar rijdt, december 2016. Inderdaad erg dicht op elkaar. Ik vraag me af wat het gebruik overigens is.

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: zo 09 jul 2017, 16:08
door Hainje
Van de ritten die ik gisterenmiddag voorbij zag komen was de gemiddelde bezetting rond de 3 mensen, met een enkele uitschieter naar ca. 8 personen. Maar goed, het was best goed weer, dus dan zullen mensen sneller gaan lopen.

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: ma 10 jul 2017, 18:18
door SLToilet
De halte Diessenseweg in Hilvarenbeek is alleen maar nuttig voor bussen uit Reusel zodat reizigers niet helemaal vanuit de uithoek achter Vrijthof naar de Johanna van Brabantlaan of Bloemenstraat hoeven te lopen. Voor de rest kan deze halte wel de shredder in.

Nog zo'n leuke: al die haltes op de lijn die eindigt in Tilburg op het Paletplein (6 of 7 ben de tel kwijt?), door oud-noord moet hij om de haverklap stoppen. Het gebrek aan nut wordt hierbij gecompenseerd door het gebrek aan snelheid of doorgaand busverkeer.

Von Weberstraat en Bachlaan in Tilburg: ik ken genoeg opaatjes die wel eventjes verder willen lopen. Beter zou zijn om net ten zuiden van het kanaal een halte te plaatsen (even afgezien van de ruimte), daar zit je tussen twee fysieke barriĆØres in, en mentaal zijn ze ook voor opaatjes.

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: di 11 jul 2017, 16:16
door PHS
-

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: ma 14 aug 2017, 22:32
door lijntaxi
deadlock schreef:Alle bushaltes zijn nutteloos.
Ik vind bushaltes anders heel gemakkelijk. Zeker als je moet schuilen voor de regen. Zelfs als je niet met de bus moet.
Waar beleidsmakers zo hoog de pet op van hebben, hoogwaardig openbaar vervoer, betekent in de praktijk verder zeulen met zware tassen.
Vooral in Oss is het een ramp. Toen ik nog stage liep in Oss in het schooljaar 1995/1996 stopte de lijn 152 nog bij elke halte in Oss. En kon je gewoon tot 23.00 binnen zitten op station Oss. En kon je in de stationsrestauratie nog een warme kop soep krijgen.
Nu al weer meer dan 20 jaar verder, duurt de reis nog steeds lang met de bus. Ondanks dat er haltes worden over geslagen.
Het enig wat echt helpt is een goed verkeerscirculatieplan nabij het station van Oss. Waarbij er voor gezorgd wordt dat automobilisten, maar op enkele manieren naar het station kunnen. Met andere woorden de bus moet zo min mogelijk hinder ondervinden van het overige verkeer.

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: ma 14 aug 2017, 22:47
door Vinny
Je doelt op abri's. Bushaltes zijn faciliteiten waar bussen kunnen en mogen stoppen t.b.v. het in- en uitstappen van passagiers. Zonder bushaltes zou je in principe het hele busvervoer kunnen afschaffen :')

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: di 15 aug 2017, 00:03
door trolly
Je doelt op lijndiensten met vaste halteplaatsen. Menige busdienst doet het zonder :Y

Maar over abri's: mijn lievelingsabri's bevinden zich voor de deur van verpleeghuizen, en er stopt geen bus. Ze zijn dienen om dolende alzheimerpatiƫnten die 'naar huis' willen, het idee te geven dat ze weg kunnen, zonder ze echt kwijt te raken. Briljant.

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: di 15 aug 2017, 09:12
door lijntaxi
Vinny schreef:Je doelt op abri's. Bushaltes zijn faciliteiten waar bussen kunnen en mogen stoppen t.b.v. het in- en uitstappen van passagiers. Zonder bushaltes zou je in principe het hele busvervoer kunnen afschaffen :')
Ik bedoel inderdaad abri's. Maar bushaltes zijn ook handig, anders weet je niet waar je op de bus kunt stappen. Ook heb ik niet altijd zin om naar een station of busstation te lopen.

Re: Nutteloze bushaltes

Geplaatst: zo 15 jan 2023, 15:21
door IJmuidenaar
In Alkmaar staan er 2 haltes op 100m afstand van elkaar, beide horende bij lijn 2 (halte Louise Henriettestraat en halte Rheinvis Feithlaan).
https://maps.app.goo.gl/AdDGSoT1kWzqYu3h7