Gewenste haltes?

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Bluearrow

Gewenste haltes?

Berichtdoor Bluearrow » Zo 19 Jan 2014, 03:44

Naar aanleiding van het topic 'Nutteloze haltes' (OV Oost Nederland) wil ik eigenlijk een topic starten met als titel 'Gewenste haltes'. Want, natuurlijk zijn er ook nog plaatsen waar het wellicht logisch zou zijn om een halte te plaatsen. Bijvoorbeeld op trajecten waar de haltes weer 'erg ver' uit elkaar liggen.

Ik heb er alvast eentje. In Huizen, lijn 100/101, die rijdt, aan het randje van de bebouwde kom van Huizen, langs de 'nieuwbouwwijk' Blaricummermeent, maar heeft op het traject tussen Rijnland en Pythagoraspark geen halte onderweg. Misschien zou een halte nabij de rotonde Aristoteleslaan/Stroomzijde wel een optie zijn. In de laatste plaats ook handig voor de inwoners van het noordelijk gedeelte van Blaricum Bijvanck.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !

Erno-BE

Re: Gewenste haltes?

Berichtdoor Erno-BE » Zo 19 Jan 2014, 08:42

Usselo voor lijn 73/74 (Winterswijk/Doetinchem-Enschede), zodat het dorp een directe verbinding met Zuiderval krijgt, een frequentere verbinding met Enschede en voor de richting Groenlo geen overstap van 26 minuten meer heeft in Haaksbergen.

Mr-W

Berichtdoor Mr-W » Zo 19 Jan 2014, 15:26

Zal weer eens mijn lijstje haltes in Helmond opnoemen.
Helmond : Geldropsweg ter hoogte van straat Brandevoort. Voormalige halte Mierloseweg ter hoogte van Troelstrastraat. Er rijdt weer een bus langs namelijk Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort, Haltehavens zijn nog aanwezig er hoeft alleen een haltepaal in de grond te worden gestampt.
Verder is een halte bij de rotonde Rochadeweg en Verbindingsweg wenselijk voor de bediening van BZOB en in de daluren Brouwhuis Zuid.
Stiphout: haltes ter hoogte van Elsdonk,Schutterslaan en Sportpark Molenven.

Helaas is het plaatsen van deze haltes onmogelijk vanwege de visieloosheid van Helmond. Volgens een politicus van een lokale partij is Taxbus systeem voor de gemeente veel goedkoper dan een stadsdienst(In het Algemeen en niet specifiek op Helmond doelend).Heb geprobeert uit te leggen dat je ook streeklijnen een gedeelte van de stadsdienst kon laten overnemen maar dat begreep hij niet. :roll:

Milco

Berichtdoor Milco » Zo 19 Jan 2014, 19:20

In Almere op de plaats waar lijn 6 Noorderplassen binnenrijdt, voor de woningen die het dichtste bij de Hoge Ring staan, vind ik de halte Noorderplassen Zuid best ver weg. Ook de woningen nabij van de Oostvaardersdijk (in de Noorderplassen) kennen geen halte in de omgeving, al is een busbaan daar ook niet te vinden. Ook zou ik een (of misschien twee) halte(s) langs de Evenaar voor de lijnen 1 en 5 wel op prijs stellen. Bijvoorbeeld een halte bij het bruggetje tussen de Bloemen- en Regenboogbuurt.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

dylanwild94

Berichtdoor dylanwild94 » Ma 20 Jan 2014, 12:31

tussen de haltes eikenlaan en laan van nieuw blankenburg in rozenburg zou ik erg op prijs stellen als er nog een halte tussen komt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

casper_rzb

Berichtdoor casper_rzb » Ma 20 Jan 2014, 12:34

dylanwild94 schreef:tussen de haltes eikenlaan en laan van nieuw blankenburg in rozenburg zou ik erg op prijs stellen als er nog een halte tussen komt.

Dat zou inderdaad fijn zijn
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.

Terug naar “Ideeën OVer OV”