Ja klopt. Corpus zou ook een halte kunnen worden voor bus 250 die daar ook langs komt, overgiens, en volgens mij zijn er nog een aantal buslijntjes die hier langs komen.Roeland schreef:Daarom heb ik ook alleen locaties genoemd, waar al een tunneltje onder, of een viaduct over de snelweg is. Bij Corpus is er reeds een bestaande onderdoorgang. Bij Hoogblokland ligt er een viaduct over de A27.pedaalemmerzak schreef: Verder moet je er ook aan denken dat er een oversteekmogelijkheid moet zijn voor voetgangers; dit is erg duur om aan te leggen alleen maar voor een bushalte.
Het voornaamste probleem van del ocatie bij Corpus is echter:
- er komt al een bus (37), dus écht nodig is het niet. wel rijdt deze bus niet super vaak
- het is ook wel te lopen vanaf Transferium waar heel veel bussen komen, dus alleen mensen die niet ver willen lopen zouden hoeven te wachten op bus 37
- ook als je de halte wel nodig acht, zijn er problemen. zo gaat het knooppunt van de A44 met de N206 op de schop, vanwege het aanleggen van de Rijnlandroute. men had dus eigenlijk eerder moeten beginnen om deze halte inpasbaar te krijgen, en een snelwegbushalte bij een belangrijk knooppunt is niet echt super handig
- Zelfs als er niks zou veranderen, zou de bus niet kunnen invoegen op de snelweg vanaf deze bushalte richting Den Haag. dat is op zich niet erg als er een verbindingsbaantje wordt gelegd zodat deze bus de afrit kan nemen richting transferium, daar moet de bus toch al langs. ook vanuit de richting Den Haag moet de bus dan invoegen vanaf transferium, dan via de bushalte en dan pas de snelweg op. in de huidige situatie zou het dus wel kunnen maar het lijkt me nogal een duur grapje
- richting het noorden zit je dan alweer redelijk dichtbij afrit rijnzichtviaduct
Al met al denk ik dus: het zou wel kunnen, maar men had dan eerder moeten beginnen en dit plan hebben moeten integreren met de werken ivm aanleg rijnlandroute. nu is het denk ik te laat, en zou het te veel geld kosten voor te weinig profijt voor de reiziger