Gewenste haltes?

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Gewenste haltes?

Bericht door pedaalemmerzak »

Roeland schreef:
pedaalemmerzak schreef: Verder moet je er ook aan denken dat er een oversteekmogelijkheid moet zijn voor voetgangers; dit is erg duur om aan te leggen alleen maar voor een bushalte.
Daarom heb ik ook alleen locaties genoemd, waar al een tunneltje onder, of een viaduct over de snelweg is. Bij Corpus is er reeds een bestaande onderdoorgang. Bij Hoogblokland ligt er een viaduct over de A27.
Ja klopt. Corpus zou ook een halte kunnen worden voor bus 250 die daar ook langs komt, overgiens, en volgens mij zijn er nog een aantal buslijntjes die hier langs komen.

Het voornaamste probleem van del ocatie bij Corpus is echter:

- er komt al een bus (37), dus écht nodig is het niet. wel rijdt deze bus niet super vaak
- het is ook wel te lopen vanaf Transferium waar heel veel bussen komen, dus alleen mensen die niet ver willen lopen zouden hoeven te wachten op bus 37
- ook als je de halte wel nodig acht, zijn er problemen. zo gaat het knooppunt van de A44 met de N206 op de schop, vanwege het aanleggen van de Rijnlandroute. men had dus eigenlijk eerder moeten beginnen om deze halte inpasbaar te krijgen, en een snelwegbushalte bij een belangrijk knooppunt is niet echt super handig
- Zelfs als er niks zou veranderen, zou de bus niet kunnen invoegen op de snelweg vanaf deze bushalte richting Den Haag. dat is op zich niet erg als er een verbindingsbaantje wordt gelegd zodat deze bus de afrit kan nemen richting transferium, daar moet de bus toch al langs. ook vanuit de richting Den Haag moet de bus dan invoegen vanaf transferium, dan via de bushalte en dan pas de snelweg op. in de huidige situatie zou het dus wel kunnen maar het lijkt me nogal een duur grapje
- richting het noorden zit je dan alweer redelijk dichtbij afrit rijnzichtviaduct

Al met al denk ik dus: het zou wel kunnen, maar men had dan eerder moeten beginnen en dit plan hebben moeten integreren met de werken ivm aanleg rijnlandroute. nu is het denk ik te laat, en zou het te veel geld kosten voor te weinig profijt voor de reiziger
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Gewenste haltes?

Bericht door diederickx »

pedaalemmerzak schreef:[...] Ben blij dat ik niet in dat studentencomplex woon, zeg. Je zou er maar zo'n 6 jaar terug zijn gaan wonen [...]
Daar zijn studentenwoningen niet voor bedoeld.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Gewenste haltes?

Bericht door pedaalemmerzak »

Een bachelor + research master duurt sowieso al 5 jaar, geneeskunde duurt nog veel langer, en veel studenten doen er allemaal wat langer over.

Ik ben zelf al 7 jaar bezig met mijn studie. Wel bijna klaar.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Gewenste haltes?

Bericht door Wubbo »

Volgens mij (eigen waarneming) is het aantal studenten dat gedurende zijn/haar hele studie op dezelfde plek blijft zitten klein, de meesten verhuizen tussendoor wel een keertje naar een grotere of betere woning.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Gewenste haltes?

Bericht door waldo79 »

Ik heb in circa 10 jaar 3 studies gestapeld en ben in die tijd niet verkast van woning. Een jaartje erna wel (A)
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Gewenste haltes?

Bericht door pedaalemmerzak »

Dit is mijn 3e studentenwoning, inmiddels.


Ik blijf hier zolang als het kan. Vorige woning was wel goed (goede keuken etc.) maar wat te duur voor mij, en irritante huisgenoten. Woning daarvoor was een half uitelkaar vallende flat met gore schimmel aan de muren, duivenoverlast etc. Daar moest ik weg.

Zolang je iets goeds vindt verkas je meestal niet meer.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Gewenste haltes?

Bericht door SLToilet »

Tilburg:
- In de D-buurt van de Reeshof, de Huibeven heeft alleen aan de westkant een lijn tegenwoordig. Lijn 2 op bepaalde momenten langs de Huibevendreef leiden, net als vroeger, versnelt de lijn ietsjes en verbetert de bereikbaarheid voor dit deel van de wijk drastisch.
-Ergens in de N-buurt van de Reeshof, waar je qua ov alleen maar met de fiets naar de trein kan. Maar realistisch is het niet.
-Aan de Biezenmortelse kant van Udenhout, bij De Mortel en een nieuwbouwwijk die nu in aanbouw is. Een aantal jaar geleden is de lus van lijn 9 verkleind waardoor je tegenwoordig best lang mag lopen.
-Loven (aan noordzijde) - voor een imaginaire tangentlijn van ETZ Elisabeth via Stappegoor, Universiteit, Tweesteden en Wagnerplein naar Berkel-Enschot.
- verschillende haltes in Vossenberg, wellicht voor een spitslijn.
-Friezenlaan aan lijn 4, thv kruispunt met Bredaseweg, welwillendheid en inpassing qua veiligheid grootste aandachtspunten maar wel een van de meest haalbare omdat er geen lijnen qua route worden aangepast of nieuw geïntroduceerd.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Gewenste haltes?

Bericht door Natorious »

Ik zat laatst in bus 356 richting Haarlem, die alleen in Badhoevedorp Oost stopt en verder nergens in dat dorpje.
Waar ik me dus over verbaasde is het feit dat de ´stadslijn´ van Badhoevedorp (bus 145) geen overstap biedt met de 356.
Ik stel dus voor om een halte te realiseren voor bus 356 op de Amsterdamse baan, tussen de rotonde en de Schipholweg en dan tegen de rotonde aan.
Om een goede overstap te bieden moet er ook een halte voor de 145 gerealiseerd worden. Deze zal op de Robert Kochstraat moeten komen, wederom tegen de rotonde aan. Ik zou dan in combinatie daarmee de halte Prins Mauritslaan verplaatsen ter hoogte van de Prinsenpoort.
Door deze aanpassingen wordt de reistijd van deur tot deur een stuk korter richting Haarlem.

Spoiler voor link naar locatie!
Spoiler: show
https://www.google.nl/maps/place/Badhoe ... 4d4.767133
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gewenste haltes?

Bericht door ArrivaBas »

Station Dordrecht Zuid ligt eigenlijk ook op een rotlocatie. Thv. de Zuidendijk (oftewel een meter of 500 zuidelijker zal een beter bereikbaar plekje zijn voor Sterrenburgers.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten